Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva gjør man når ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-09, 17:48   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hva gjør man når ...

... det bare sier stopp og man ikke klarer å spise ketolysemat lengere? Har ikke holdt på lenge men allerede nå byr det meg imot alt av kjøtt, bacon og egg... klarer rett og slett ikke spise det og det resulterer i at jeg ikke spiser stort og det er jo ikke bra det heller.... Noen gode råd?

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:52   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når....

Varierer du nok?
Kan du skrive opp hva du spiser til hvert måltid, sånn for et par tre dager?

Jeg betegner ketolysemat som rein og naturlig mat, med masse varierte grønnsaker, kjøtt, fisk, kylling egg ost osv osv... Og har selv fått det mye mer variert etter jeg starta med ketolyse.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:56   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør man når....

det kan skje ja særlig om man spiser mye av det er jo sånn vi er da...at vi gjør det enkelt..Men det er jo en liten felle altså. Bla og les i oppskriftene her, se og les om mat og tips, og prøv ut litt!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:56   #4
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva gjør man når....

Ja, jeg varier maten, tingen er det at jeg aldri har vært spesielt glad i slik mat som kjøtt og bacon... Det er for fett og mektig... blir så fortvilet, vil ikke gi meg enda, men er på nippet til å ta meg et eple snart...

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:58   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når....

Du kan variere med supper, det finnes oppskrifter på flere lavkarbosupper her. Gryteretter osv osv...

Men det er litt vanskelig å vite hva man skal foreslå når men ikke vet hva du spiser nå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:02   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør man når....

kanskje fedon passer sdeg bedre da?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:03   #7
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva gjør man når....

I dag har jeg spist:
Frokost: 2 stk lollypoppskiver med røykalaks.
Lunsj: 1 pizzastk laget av "ploarbrød" som bunn (inneholder egg, cootage cheese og ost) med tomatpure, bacon og ost. Liten salat og rømmedressing til.
Middag: Som jeg ikke klarte å spise: Svinefilet, jukseris av blomkål og creme fraiche saus.

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:07   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når....

Liker du for eksempel kylling bedre? Da bruker du det

kanskje det er bedre å dele kjøttet i mindre biter å steke sammen med forskjellige grønnsaker, tilsette en skvett fløte eller rømme/CF..

Fisk, og da spesielt laks er veldig fint å bruke

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:14   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør man når....

wok da? Suppe?
cottage cheese most med litt bringebær og krem?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:17   #10
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva gjør man når....

Hvor ok er det å spise bringebær og krem egentlig? Hadde lyst til å lage det til dessert en dag...

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:19   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når....

Ja, det kan du spise litt av.
Bringebær har vel 3.2 karber pr. 100g vare.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:26   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når....

Hva spiste du før du starta med ketolyse da? Tenker på kjøtt/fisk osv?
For det går an å få tak i pølser med lite karbohydrater i også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:53   #13
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva gjør man når....

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hva spiste du før du starta med ketolyse da? Tenker på kjøtt/fisk osv?
For det går an å få tak i pølser med lite karbohydrater i også


Tør jeg si det da? Hehe, livrettene mine er all slags brød, pasta og ris... Jeg tengte ikke noe middagsmat jeg om jeg bare fikk brød... Sååå, er nok en grunn til at jeg sliter ja, har aldri vært spes glad i kjøtt...

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:57   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når....

Oki.... da skjønner jeg mer

Da er det fort værre ja .....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:13   #15
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva gjør man når....

Opprinnelig lagt inn av bobbla, her.

... det bare sier stopp og man ikke klarer å spise ketolysemat lengere? Har ikke holdt på lenge men allerede nå byr det meg imot alt av kjøtt, bacon og egg... klarer rett og slett ikke spise det og det resulterer i at jeg ikke spiser stort og det er jo ikke bra det heller.... Noen gode råd?

Jeg hadde også litt problemer med kvalme og manglende matlyst til å begynne med. Tror kroppen reagerer på omstillingen. Sannsynligvis er det en overgang. Håper du finner et eller annet du liker å spise, så du holder ut. Jeg tror det vil gi seg etterhvert.

Det er ikke så farlig om du spiser lite på ketolysekuren. På andre slankekurer må man spise regelmessig for å holde forbrenningen i gang, men når du er i ketose er det ikke nødvendig.


PS. Jeg var også sånn som egentlig bare kunne levd på brød …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:54   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør man når....

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Jeg hadde også litt problemer med kvalme og manglende matlyst til å begynne med. Tror kroppen reagerer på omstillingen. Sannsynligvis er det en overgang. Håper du finner et eller annet du liker å spise, så du holder ut. Jeg tror det vil gi seg etterhvert.

Det er ikke så farlig om du spiser lite på ketolysekuren. På andre slankekurer må man spise regelmessig for å holde forbrenningen i gang, men når du er i ketose er det ikke nødvendig.


PS. Jeg var også sånn som egentlig bare kunne levd på brød …

Det er ikke bra å spise for lite heller så må nok si meg uenig i at det ikke kan være farlig. Spiser man for lite over lengre tid så får man ikke i seg det man trenger av vitaminer osv. Samtidig har eg selv opplevd at kolesterolet mitt har steget endel grunnet at eg spiser for lite og for lite fett. Fikk beskjed av dr.torkil om å få i meg mere fett så ville kolesterolet gå ned igjen.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:22   #17
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man når....

Jeg hadde det på akkurat samme måten etter en stund men fant(heldigvis) flere lavkarbo nettbutikker i danmark og usa..der man får tak i HAUGEVIS med produkter som er laget og bakt for et lavkarbo kosthold..vil si at mama lupa lefsene og joseph pita brødene har vært min "redning" jeg putter ALT i disse og de er KJEMPE GODE og smaker som hvete tortilla(ikke overdrivelse i det hele tatt)greit nok at det koster litt mer men jeg syns nå det er verdt det absolutt!.. bestiller 10 pk om gangen og rett i frysen så har jeg en og en pakke i kjøleskapet

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:36   #18
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hva gjør man når....

hvor bestiller du det fra? og hvor er det rask levering fra... noe annet du vil anbefale å bestille??

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:50   #19
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man når....

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

hvor bestiller du det fra? og hvor er det rask levering fra... noe annet du vil anbefale å bestille??


Jeg bestiller fra
http://www.dialife.dk/
og
http://www.netrition.com/
og Lavkarbopikene har jo også fått inn mama lupa tortilla nå..
http://www.lavkarbopikene.no/ (denne siden er norsk)
ang andre produktet så har jeg bestilt MYE greier men kommet
fram til at de utenlandske sjokkoladene og godteriet ikke smaker så
godt som det de allerede selger i Norge..ellers vil jeg anbefale for dem
som er kommet godt i gang med lavkarbo kosthold og vil
prøve seg på sukkerfritt godteri så er merket Cavalier og De bron absolutt de beste produktene på smak..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 14:14   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når ...

Hvis du ikke liker maten på ketolyse så er kanskje ikke det den rette dietten for deg? For mitt vedkommende syns jeg det er minst like viktig at man liker maten og føler seg bra som at man går ned i vekt. Eksempelvis: Hvis jeg står mellom 2 dietter hvor den ene vil gi meg et vekttap på 5 kilo i måneden, men jeg må tvinge i meg en del ting jeg ikke liker. Den andre vil gi meg et vekttap på 2 kilo, men jeg har muligheten til å velge mellom flere matvarer jeg liker, så velger jeg jeg den siste selv om kanskje vekttapet ikke blir like stort.

Innenfor lavkarbo så finnes det jo så mange ulike retninger man kan ta: Kanskje vil Fedon passe deg bedre enn Ketolyse? Velvære er viktig

Utfra egen erfaring så er det mulig å venne seg til mer kjøtt og fettholdige matvarer. Jeg er ikke spesielt glad i fett, men forsøker nå å gradvis få inn litt mer i kosten. Tidligere bydde det meg helt imot å f.eks. ha olje på salaten. Men de siste dagene har jeg såvidt begynt å ha litt olje på, og det kjennes greit ut nå. Avokado har jeg heller ikke hatt særlig sansen for tidligere, men bare etter en uke elsker jeg det. Jeg kan heller ikke fordra smør, men har bestemt meg for å teste det ut litt ulike sauser med smør, og kanskje til og med våge meg på litt smeltet smør over grønnsakene. Tror det er viktig å ta det litt stegvis. HVis du i utgangspunktet ikke liker fett og kjøtt, begynn i det små ved å tilføre litt og litt hver dag. Det er utrolig hva vi kan venne oss til

Lykke til !

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg nå? Bee Ketolysekuren 5 31-08-07 18:00
Syk - hva gjør jeg Tittentei Ketolysekuren 4 30-08-07 12:17
Hva gjør jeg? Isagel Induksjonen 5 21-03-05 12:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no