Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 02:36   #10101
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

hele hormonbalansen har gått rett vest,

Hormonbalansen min er fraværende fra før, så om ikke annet så får jeg ikke ødelagt noe jeg ikke har...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-09-11, 08:11   #10102
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Tusen takk for svar!
Nei, jeg har bare brukt Insulatard og NovoRapid, og de har funka helt fint frem til for noen uker siden der varigheten av dem har gått mer og mer ned.
Du sier Lantus og Actrapid, hvor lenge varer disse sprøytene, vet du det?

Begge sies å ha en "flatere" virkningstid enn de du bruker. Actrapid begynner å virke langsomt etter en halvtime, og virketiden er ca. 8 timer.

Lantus sises å kunne vare så lenge at man kan sette én gang i døgnet, men sønnen min setter allikevel to. Litt lett for å bli noe høy på ettermiddagen om han bare setter én gang.

Min sønn begynte å bli noe lubben etter noen måneder med Insulatard, og vi merket raskt at Lantusen hadde positiv effekt på vekten hans. Han ble mye mindre oppblåst i ansiktet etter få dager. Det er veldig få som blir tilbudt Lantus sånn uten videre. Den er så dyr at helsepersonell ikke har lov til å anbefale den! Husker vår diabetessykepleier ble helt lettet da jeg spurte, for hun også mente den ville være bedre for min sønn.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-09-11, 08:23   #10103
Hoaas
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 1
Hoaas er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei, jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg i dag. Har gått 3 dager på bevissthet rundt karbohydrater, føler meg relativt fin i kroppen fortsatt, ikke slapp. Jeg ser det er mange betegnelser på karbohydrater så jeg må derfor spørre: 1 KH = 1 karb(er) = 1g Karbohydrat(er)?

Hoaas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-09-11, 09:35   #10104
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hoaas, her.

Hei, jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg i dag. Har gått 3 dager på bevissthet rundt karbohydrater, føler meg relativt fin i kroppen fortsatt, ikke slapp. Jeg ser det er mange betegnelser på karbohydrater så jeg må derfor spørre: 1 KH = 1 karb(er) = 1g Karbohydrat(er)?

Jepp!
Men jeg tror ikke jeg har sett noen som sier 1 karb? Eneste jeg ser er når folk nevner at det inneholder flere karber. Uansett, så er det jo riktig det du spurte om der
1g kh (karbohydrat) er vel det mest riktige.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-09-11, 09:41   #10105
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg prøvde først med 1 dl hvetemel og 2.5 dl mandelmel, siden det ikke er så ille farlig med de karbohydratene mine.. Men den ble fryktelig klissete, så adda endel hvetemel for å få det til å sånn ca bli en deig. Nå ligger den i kjøleskapet i et par timer, så får vi se hva som skjer vidre.

Den ble 100% fantastisk

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 15-09-11, 10:09   #10106
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Tusen takk for svar!
Nei, jeg har bare brukt Insulatard og NovoRapid, og de har funka helt fint frem til for noen uker siden der varigheten av dem har gått mer og mer ned.
Du sier Lantus og Actrapid, hvor lenge varer disse sprøytene, vet du det?

Hvor lenge det varer hos den enkelte og hvor for noen får en type insulin og andre en annen, har mange grunner! Jeg spurte om jeg kunne få Lantus, men fordi et eller annet, passet ikke det til meg osv.

Bestill deg time hos dia- spl fort som bare det. Min stiller opp på bare et par dagers varsel eller tar alt over telefonen!

Håper du finner fort ut av det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-11, 10:54   #10107
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen lese denne oppskriften og fortelle meg hva dette betyr?

Sitat:

Fell i hver side på ermene: På hver 2.omg: 25-25-26-27-27 ganger og deretter på hver omg: 5-8-9-10-13 ganger.

Altså, i tillegg til raglanfellingen? I sidene? Hvor skal det i så`fall være? Forvirret ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-11, 11:20   #10108
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Den er så dyr at helsepersonell ikke har lov til å anbefale den!

Det er ikke helt riktig, altså!
Den koster bare litt over 500,- pr pakke, i under kant av 200,- mer enn Insulatarden. og skal jo egentlig bare brukes en gang i døgnet og Insulatarden 2. Så den er vel egentlig billigere enn Insulatard.

Det er som sagt individuelt hva som passer best for den enkelte. Og det er ikke dia- spl som bestemmer hva man skal bruke, det er det kun dia- legen som kan avgjøre! Men spl kan foreslå, selvsagt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-11, 11:29   #10109
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Altså, i tillegg til raglanfellingen? I sidene? Hvor skal det i så`fall være? Forvirret ...

Undersiden av ermet om du strikker på rundpinne. Noen strikker kanskje på rette pinner....da blir det i sidene.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 15-09-11 kl 16:57.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 15-09-11, 11:55   #10110
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Undersiden av ermet om du strikker på rundpinne. Noen strikker kanske på rette pinner....da blir det i sidene.

Hmm ... Undersiden? Jeg skal jo felle til raglan på hver side, på for og bakstykke i overgangen mellom erme og bole ...! For sånn det står i oppskrifta virker det som om det er enda en felling i tillegg til de man faller for raglan (som da blir åtte masker for hver omgang det felles) ... Eller har jeg misforstått noe?
Strikker på rundpinne.
Fortsatt forvirra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-11, 12:25   #10111
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er ikke helt riktig, altså!
Den koster bare litt over 500,- pr pakke, i under kant av 200,- mer enn Insulatarden. og skal jo egentlig bare brukes en gang i døgnet og Insulatarden 2. Så den er vel egentlig billigere enn Insulatard.

Vel, jeg synes ikke du skal si at det ikke er helt riktig, for det var faktisk det dia-legen til en kompis av meg fortalte ham.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-09-11, 12:31   #10112
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Tipper det er melbiller Du bør kaste alt som er oppbevart i åpen emballasje og vaske ut skapet/skuffen grundig. Selv om du ikke ser levende individer i melet så kan den ha lagt egg der.

Jeg oppbevarer forresten alle typer tørrvarer (unntatt supperposer ol. selvfølgelig) enten i tupperwarebokser eller på norgesglass når emballasjen er åpnet.

Akkurat sånn ser de ut, ja... Æsj!!!
Jeg får vel kaste alt som er i skapet og vaske godt en gang til. De larvene var jo også bare ekle

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 15-09-11, 12:39   #10113
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Vel, jeg synes ikke du skal si at det ikke er helt riktig, for det var faktisk det dia-legen til en kompis av meg fortalte ham.

Det kan da være litt feil selv om en av landets maaaaange dia- leger har sagt det. Dersom du sjekker Felleskatalogen, står det prisene der!
Mulig den var dyrere før, men den koster ikke mye nå! Ikke i forhold til mye annet de deler ut i bøtter og spann!

Og det var slettes ikke pris det var snakk om da jeg ikke fikk Lantus, men at jeg fortsatt har såpass mye egen produksjon og få følinger at den ikke passer for meg!
Vi lever i Norge og ingen behøver å leve dårlig med sin dia når det finnes medisiner som kan gjøre livet deres bedre. Sa min dia- spl!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-11, 12:44   #10114
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det kan da være litt feil selv om en av landets maaaaange dia- leger har sagt det. Dersom du sjekker Felleskatalogen, står det prisene der!
Mulig den var dyrere før, men den koster ikke mye nå! Ikke i forhold til mye annet de deler ut i bøtter og spann!

Og det var slettes ikke pris det var snakk om da jeg ikke fikk Lantus, men at jeg fortsatt har såpass mye egen produksjon og få følinger at den ikke passer for meg!
Vi lever i Norge og ingen behøver å leve dårlig med sin dia når det finnes medisiner som kan gjøre livet deres bedre. Sa min dia- spl!

Sant det, man kan ikke ta alt man hører for gitt. Kanskje det var en gammel, grinete lege som sa det til min kompis. Tittet litt i katalogene nå, og lantusen har blitt en god del billigere de siste to årene ser, jeg.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-09-11, 12:53   #10115
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eh... Engelske strikkeoppskrifter. Kan noen fortelle hva dette betyr?

Row 1 (RS): k1, yo, k9, yo, k2, yo, k9, yo, k1

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-09-11, 14:59   #10116
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmm ... Undersiden? Jeg skal jo felle til raglan på hver side, på for og bakstykke i overgangen mellom erme og bole ...! For sånn det står i oppskrifta virker det som om det er enda en felling i tillegg til de man faller for raglan (som da blir åtte masker for hver omgang det felles) ... Eller har jeg misforstått noe?
Strikker på rundpinne.
Fortsatt forvirra!

Glem det! En telefon til moren min løste det hele. Det er kun en litt dårlig forklaring i oppskrifta. Den siste linja der er bare fortsettelsen av raglansfellinga, ikke en ekstra felling i tillegg. Goodie!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-11, 15:07   #10117
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er raglanfelling enkelt?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 15-09-11, 15:19   #10118
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er raglanfelling enkelt?

Jepp! Du strikker ermer og bole sammen på en rundpinne (bare litt knotete først til du kommer over den trange delen i starten), og feller av fra ermehullene opp til halsen i en skrå. Veldig enkelt! (Heldigvis, for jeg trodde plutselig jeg satt med en litt mer avansert oppskrift enn jeg først trodde). Det beste av alt er at man slipper å montere på ermer, og så synes jeg ofte gensere med raglan sitter penere, den skrå streken man får når man feller får liksom skuldrene til å se smalere ut også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-11, 15:36   #10119
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! Du strikker ermer og bole sammen på en rundpinne (bare litt knotete først til du kommer over den trange delen i starten), og feller av fra ermehullene opp til halsen i en skrå. Veldig enkelt! (Heldigvis, for jeg trodde plutselig jeg satt med en litt mer avansert oppskrift enn jeg først trodde). Det beste av alt er at man slipper å montere på ermer, og så synes jeg ofte gensere med raglan sitter penere, den skrå streken man får når man feller får liksom skuldrene til å se smalere ut også.

Ok, da tror jeg at jeg skal ta sjansen på det ved neste prosjekt. Syns nemlig raglan ser mye finere ut, men har vært redd for at det skulle være for komplisert for en novise som meg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 15-09-11, 15:51   #10120
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ok, da tror jeg at jeg skal ta sjansen på det ved neste prosjekt. Syns nemlig raglan ser mye finere ut, men har vært redd for at det skulle være for komplisert for en novise som meg.

Enig! Raglan er penest!
Så lenge man skjønner prinsippet (som er ganske enkelt når man først får det inn) så er det etter min mening den enkleste måten å strikke genser på, og det sparer mye tid også. Den oppskrifta jeg linka til er veldig enkel. I hvert fall om man ser bort fra den dårlige formulerte delen som jeg nå endelig skjønte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-11, 16:03   #10121
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eh... Engelske strikkeoppskrifter. Kan noen fortelle hva dette betyr?

Row 1 (RS): k1, yo, k9, yo, k2, yo, k9, yo, k1

K er rettstrikk antall masker
yo er yarn-over ifølge wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn : altså luftmaske, og si vil neste rad fortelle om du strikker sammen eller slipper denne luftmasken

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!




Sist redigert av KarMa40 : 15-09-11 kl 16:08. Årsak: Andre halvpart av forklaringen
KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 15-09-11, 16:08   #10122
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok! Hva heter den garn over teknikken på norsk? Jeg har strikket sånn før tror jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-09-11, 16:10   #10123
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For å illustrere både min store respekt (litt misunnelig egentlig) for de som kan strikke og samtidig akkurat hvordan jeg føler det når jeg leser strikke-spørsmål og -svar i denne tråden anbefaler jeg og stikke innom denne videoen og dra markøren fram til akkurat 5.44....

Anbefaler forsåvidt og se HELE videoen (jeg ler like mye hver gang) - men 5.44 illustrerer da Nerthus forståelse og forhold til strikking...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-09-11, 16:12   #10124
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ok! Hva heter den garn over teknikken på norsk? Jeg har strikket sånn før tror jeg.

Aner ikke, men her er en instruksjonvideo. Ser ut som økning med hull. (Altså uten å vri maske ved å strikke den bakfra, som man normalt gjør for å unngå hull ved økning).

Amerikanere strikker rart, forresten! Må jo være mye mer belastende å strikke rett på den måten ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-11, 16:25   #10125
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Min sambo har bestilt et par flasker rom til litt over 200 kroner fra utlandet. Vi har fått melding om fortolling, og prisen ble ikke så verst til og med inkludert tolling. Men hvordan fungerer dette? Vi har en lapp som skal sendes inn, men den må sendes inn med kvittering. Så hva skjer da? Får vi rekning på tollen, og etter den er betalt rommen? Eller får vi rekning og alkoholen samtidig?

Pusher litt på denne.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no