Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-06, 15:27   #1
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Hei folkens!
Jeg skal på "heisatur" til København denne uka, og lurer på om noen har forslag til hva jeg kan kjøpe med meg hjem og evt. hvor?
Er bacon og kjøttdeig trygt/billig å kjøpe med fra Danmark?
Takknemlig for svar!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 18:52   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Kjøttvarer er alltid verdt å handle i Køben. Ellers har de skikkelig god baconcrisp i svære poser. Dessverre er ikke Danmark noe lavkarbo land i den forstand at du finner masse lavkarbo spesialvarer. (Ifølge min lavkarbo venninde karen som bor i København). Men de har masse godt kjøtt som sagt .....

Det er jo et par dansker her inne, kanskje de har gode ideer ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 20:29   #3
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Siden jeg ikke har bil når jeg reiser til hjemlandet er det ikke kjøtt jeg har med hjem. Nå er jeg ikke noen stor kjøttspiser, så kjøttprisene har jeg ikke fulgt så mye med på.
Noe som jeg synes er billigere og som jeg kjøper med er helsekostprodukter. Og feks. sminke får du ofte billigere i Danmark end i lufthavnen/taxfree feks. Prøv å ta en tur på MATAS som ligger overalt. Likner på VITA, men mye større utvalg. Bøker kjøper jeg også ofte i DK pga prisen, vel bare lurt hvis man leser dansk. Nå, det var vel kjøtt du lurte på, og ja det er nok billigere. Det er det meste vel iøvrig.

Må bare fortelle en historie i disse bakterietider. Da jeg var i tyverne hadde jeg venninne som jobbet i slakteriavdelingen på BILKA. Hun fortalte at når kjøttdeigen hadde gått ut på dato, ble det tatt ut fra disken, blandet sammen med fersk kjøttdeig og pakket på nytt. Det foregår nok litt av hvert rundt omkring. Skal du kjøpe kjøttdeig, så velg det dyreste/beste. Det vil likevel være billigere enn i Norge.

Ha en fortreffelig tur!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 10:34   #4
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Takk Nille og Eva!
Det var nok litt som jeg tenkte, ja - men kjempefint å få konkret tips om en helsekostkjede jeg kan stikke innom. Kanskje oljene deres er billigere enn her i Norge? (Ha-ha! Vi som har så mye olje i Norge!!!)
Tusen takk for tipsene i hvert fall!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 10:58   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Vrææææl.. Jeg skal aldri kjøpe kjøttdeig i Danmark mer! Æsj så motbydelig. Gammal kjøttdeig iblanda nytt. Si meg har dere ikke lovverk som forbyr sånt i Danmark?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 11:16   #6
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Vrææææl.. Jeg skal aldri kjøpe kjøttdeig i Danmark mer! Æsj så motbydelig. Gammal kjøttdeig iblanda nytt. Si meg har dere ikke lovverk som forbyr sånt i Danmark?

En ting er hva som er lov, noe annet er virkeligheten. Nå er historien snart 30 år gammel, så jeg håper jo innerlig at virkeligheten har forandret seg, vil dog stadig fraråde at man kjøper det allerbilligste kjøttdeig.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 11:20   #7
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Eva

..... kjøttdeigen hadde gått ut på dato,...

Nå må jeg vel korrigerer meg selv litt, nå som vi tenker på lovverk. Det var vel når kjøttet holdt på å gå ut på dato at det ble blandet med nytt..., men det gjør jo absolutt ikke saken bedre!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 11:45   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Nei det gjør det ikke nei. Aldri mer dansk kjøttdeig på Fjonken..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 12:11   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Men dette her gjaldt vel butikkpakket kjøttdeig? For de kan jo ikke gjøre dette på store slakterier som sender ut til kunder? for de sender jo ut varene... *forvirret og ikke så fryktelig redd for hverken norsk eller dansk kjøttdeig...*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 12:25   #10
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Aline

Men dette her gjaldt vel butikkpakket kjøttdeig? For de kan jo ikke gjøre dette på store slakterier som sender ut til kunder? for de sender jo ut varene... *forvirret og ikke så fryktelig redd for hverken norsk eller dansk kjøttdeig...*

Ja, det var i en enket butikk/supermarked dette skjedde. Og så er historien som nevnt snart 30 år gammel. Alt er sikkert "like bra" som det er i Norge.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 15:41   #11
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Eva

når kjøttdeigen hadde gått ut på dato, ble det tatt ut fra disken, blandet sammen med fersk kjøttdeig og pakket på nytt.

tror ikke dette er unikt for det stedet du snakker om - det skjer sikkert i Norge også.

Jeg vet forresten at flere butikker - som selger ferdig grillede kyllinger - gjør som følger:

Hvis kyllingen blir liggende til dagen etter - så blir jo kjøttet litt sånn grå-aktig i fargen. Sånn oppfører kjøtt seg. Men da er det så fint at de bare kan pensle kjøttet med grillolje-blanding - for den er så fin og rød så

Sånn skjer

Ingen grunn til panikk eller hysteri uansett syns jeg - vi tåler nok litt av hvert.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 16:08   #12
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Enig Fedonisten. Tror egentlig jeg fortalte historien fordi jeg i alle de år jeg har boet i dette skjønne landet, har opplevet at nordmenn tror at alt er så mye mer fantastisk i Danmark. Ikke at du antydet det Charmtassen, men alle ordene jeg har hørt i årenes løp, kom opp i hodet mitt da jeg leste "handletur". Måtte lissom få DK "litt ned på jorden".

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 16:22   #13
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Eva

Enig Fedonisten. Tror egentlig jeg fortalte historien fordi jeg i alle de år jeg har boet i dette skjønne landet, har opplevet at nordmenn tror at alt er så mye mer fantastisk i Danmark. Ikke at du antydet det Charmtassen, men alle ordene jeg har hørt i årenes løp, kom opp i hodet mitt da jeg leste "handletur". Måtte lissom få DK "litt ned på jorden".

Historien 'min' er fra Norge altså - måtte bare presisere det.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 16:23   #14
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Historien 'min' er fra Norge altså - måtte bare presisere det.

Ja, det var også sådan jeg forsto det.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 16:25   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Hei
Jeg vet tilfeldigvis at BILKA er spesiellt årvåkne når det gjelder kvalitet, kjøttdeig er merket med klokkeslett for pakking. 30 år gamle historier er vel litt for gamle . Kjøp ikke kjøttdeig, det er lite å spare. Kjøp heller bacon, det er kjempebillig i stykker og trygt er det. Kjøp spesialiteter som røykt svineindrefilet - nydelig med eggerøre og gressløk, skikkelige spareribs til når vi kan komme oss ut på terrassen til grillen, kalvekjøtt.
Andebryst etc.
Kalkun er det lite å spare på, rå/frosne kyllinger vil jeg advare imot, de kan inneholde både salmonella og campylobacter - der henger Danskene langt etter Norge.
God tur.
Forresten et av verdens syv ukjente vidundere ligger i Kbh. Jeg vet ikke navnet på stedet, men de lager verdens flotteste og mest lekre smørrebrød. Du får spørre deg frem. Et glass hvitvin på solsiden av Nyhavn er jo et must.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 16:26   #16
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Opprinnelig lagt inn av Eva

...alle de år jeg har boet i dette skjønne landet, har opplevet at nordmenn tror at alt er så mye mer fantastisk i Danmark....
... alle ordene jeg har hørt i årenes løp, kom opp i hodet mitt da jeg leste "handletur". Måtte lissom få DK "litt ned på jorden".

Nja, handletur og handletur ... Egentlig er vi mest "på tur" vi da. Reiser med søstra mi, og vi drar fordi det er litt godt å komme bort fra hverdagen av og til. København er en veldig koselig by å tusle rundt i, og det er så greit å ta en sånn båttur i ny og ne.
Men siden vi nå skulle avgårde så tenkte jeg det var greit å sjekke litt først, og noen gode råd fikk jeg jo.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 17:56   #17
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

God tur da, Charmtassen!! Fikk såå lyst til København jeg og drømme, drømme...

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 13:48   #18
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kosttilskudd i København?

Takk til gode råd, Torkil. Og det glasset med hvitvin i Nyhavn var et meget godt forslag Jeg får spørre på båten om de smørrebrødene ...

Takk også til Sirimor! Vi håper vi slipper unna snøværet (slaps er det vel heller) som visstnok er spådd over København i dag, men i morgen skulle det være overskyet og 1 plussgrad - så vi får se.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no