Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 02:37   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

hallo

jeg er en av dem som mener at og starte en tråd om samme emnet som alle andre, er drit - irriterende, og vet godt at man kan søke seg frem her i forumet. problemet er at jeg har søkt og søkt, og prøvd og prøvd ulike ting.

kroppen min oppfører seg om om jeg har nådd idealvekta, og jeg selv syns jeg spiser eksemplarisk! og uansett, skulle man tro at vekta rikka seg en smule.

dagsmenyer varierer sånn, at jeg ikke har en konkret og legge inn her, men jeg begynner jammen og bli gal. snart brukt opp et glass med cocosa, uten noe effekt. herregud.. skal ned rundt 60 kg liksom.. holdt på siden januar.

bruker mye smør og andre fettkilder i maten, er overhodet ikke redd fett..

hvordan bør en idealmeny for en dag se ut? jeg vet det jo.. men.. siden jeg ikke klarer og gjøre dette etter boka tydeligvis, så håper jeg at noen av dere som har gått ned mye har en konkret meny

får ikke sove, tenker meg ihjel på dette!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 03:54   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: okey, hvorfor nekter kroppen min og gå ned i vekt?

Ergelig å legge ned så mye jobb uten resultater.
Har du sett på Gerds ketolyse- menyer fra den gang hun gikk ned alle sine kg? Ligger neserst i første innlegget i journalen hennes. Her er den!

Masse lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 10:42   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

dagsmenyer varierer sånn, at jeg ikke har en konkret og legge inn her

kan du ikke legge ut hva du har spist i løpet av en dag da? feks i går? så er det lettere å se ca i forhold til mengde o.l.?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:53   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Du har min fulle medfølelse - og jeg føler innimellom en irritasjon over de som bare spiser lavkarbo generelt og raser ned i vekt! Ikke misforstå - jeg unner alle slike gode resultat - men når man selv gjør alt "rett" og ikke går ned - så kan det fint gå utover nattesøvnen!!!

Ting som kan stanse vektnedgang er feks kronisk betennelse/infeksjon i kroppen og medisiner.

For min del er det også for mye kalorier, og jeg med mine nesten 20 + i overvekt (175 høy - ønsket målvekt 78 kg) må ned i skarve 12-1300 kalorier for å få ordentlig og jevn vektnedgang... jeg gikk ned på spisdegslankmat, som har 5-20-75 (ca) prosentfordeling og rundt 12-1300 kalorier pr dag. For tiden er jeg hjemme og sykmeldt (forhåpentligvis på bedringens vei ) og måltider blir litt avveksling i en kjedelig hverdag.

Har du brukt diett.no for å få en oversikt over hva du spiser og hvor mye evt hvor lite? Med 60+ i overvekt har kroppen din et ganske stort energibehov bare for å få dekket basalfunksjonene så spiser du for lite kan det hende den har snurpet sammen åpningene i fettcellene til lysere tider er i vente

Mens du forsker litt rundt, se om du kan få oversikt over ANDRE fordeler ved lavkarbo så du har noe og trøste deg med underveis - jeg har fått en normalfungerende chronsmage og kjenner det tvert jeg spiser feil mer enn EN gang i uka

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:58   #5
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har min fulle medfølelse - og jeg føler innimellom en irritasjon over de som bare spiser lavkarbo generelt og raser ned i vekt! Ikke misforstå - jeg unner alle slike gode resultat - men når man selv gjør alt "rett" og ikke går ned - så kan det fint gå utover nattesøvnen!!!

Ting som kan stanse vektnedgang er feks kronisk betennelse/infeksjon i kroppen og medisiner.

For min del er det også for mye kalorier, og jeg med mine nesten 20 + i overvekt (175 høy - ønsket målvekt 78 kg) må ned i skarve 12-1300 kalorier for å få ordentlig og jevn vektnedgang... jeg gikk ned på spisdegslankmat, som har 5-20-75 (ca) prosentfordeling og rundt 12-1300 kalorier pr dag. For tiden er jeg hjemme og sykmeldt (forhåpentligvis på bedringens vei ) og måltider blir litt avveksling i en kjedelig hverdag.

Har du brukt diett.no for å få en oversikt over hva du spiser og hvor mye evt hvor lite? Med 60+ i overvekt har kroppen din et ganske stort energibehov bare for å få dekket basalfunksjonene så spiser du for lite kan det hende den har snurpet sammen åpningene i fettcellene til lysere tider er i vente

Mens du forsker litt rundt, se om du kan få oversikt over ANDRE fordeler ved lavkarbo så du har noe og trøste deg med underveis - jeg har fått en normalfungerende chronsmage og kjenner det tvert jeg spiser feil mer enn EN gang i uka


ja, det som gjør at jeg ikke vil gi meg, er at jeghar fått masser av energi, og hodet mitt er mye bedre. (i skrivende stund har jeg e begynnende migreneanfall, men det er blitt sjelden)

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 20:41   #6
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Skjønner at du blir frustrert! Jeg er i akkurat samme båt som deg og vekta rikker seg ikke uansett hva jeg gjør. Håper det løsner for deg!

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 01:47   #7
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Her er en dagsmeny for meg for tiden:

Frokost: en omelett med 2 egg,litt fløte,brokkoli,bacon og ost på toppen, stekt i godt med meierismør

Lunsj: middagsrester, idag en skål med tomatsuppe fra lchf bloggen

Litt kos: naturell yoghurt blandet med kremfløte og stevia, litt blåbær oppi.

Middag: kjøttboller og brokkoli, litt seterrømme

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 02:40   #8
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

Her er en dagsmeny for meg for tiden:

Frokost: en omelett med 2 egg,litt fløte,brokkoli,bacon og ost på toppen, stekt i godt med meierismør
Denne frokosten ser grei ut, men kutt ut fløten erstatt med vann, det er fett i bacon, ost og smøret

Lunsj: middagsrester, idag en skål med tomatsuppe fra lchf bloggen
Litt magert med kun tomatsuppe, denne er det vel også fløte i. En dæsj rømme og litt bacon garnityr på toppen oker fettmengden her.

Litt kos: naturell yoghurt blandet med kremfløte og stevia, litt blåbær oppi.
Ser du har fløte i nesten alle måltider, kan være den som stopper deg, bytt fløten med CF for en stund og se om det løsner. Bringebær har varier med bringebær og blåbær. Bytt naturell yoghurt med tyrkisk

Middag: kjøttboller og brokkoli, litt seterrømme

Dette så greit ut.

Men som sagt det som slår meg er at det kan være fløten du blir forhindret av. Er iallefall verdt å kutte den i 1-2 uker for å se om det løsner.
Masse lykke til

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:06   #9
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Så deilig å lese om andre i samme båt.
Selv har jeg gått på lavkarbo/LCHF siden feb, slavisk uten og gått ned i vekt.
Jeg trener også ganske masse uten at det gir resultater.

Har du gått ned noe nå siden august?

Jeg merker at på et så strengt kosthold uten resultater tærer på motivasjonen.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:13   #10
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Samme problem her, vel, jeg har gått ned ca 2 kg siden beg av april. jeg har 15 kg jeg helst skulle bli kvitt. Har ikke "sprukket" en eneste gang, men har prøvd perioder med blikk på kaloriene og ikke. Perioder med og uten Udo's/ Cocosa tilskudd. Sukk... Ketose er prøvd, rundt ca 50 karber/dag er prøvd.. Jeg trener ganske mye, kardio og styrke.

Jeg har hypothyreose og går på Levaxin da, kanskje det er det som er problemet... Men noe positivt er da kommet ut av kostomleggingen; Har gått inn en del cm og kroppen er blitt annerledes i fasongen Dessuten er det ikke godt å vite hvor vekta hadde vært nå om jeg ikke hadde lagt om.

Jeg skal gi det frem til over nyttår, og er det ikke løsnet, så bestiller jeg time til en spesialist på området.

Lykke til, håper det snart løsner


Sist redigert av fiffi : 09-10-11 kl 19:57.
fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:52   #11
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Oi oi oi. Jeg henger meg på her jeg. Har ca 15 kg som skal av og jammen sitter de som om de er skrudd fast. Uten å få i detaljer har jeg holdt på i 15 mndr, gått ned ca 5 kg (egentlig 4 nå). Og ja, jeg har prøvd ALT. Så jeg henger meg på tråden og følger deg/dere.

Betennelse i kroppen er nevnt, svaret mitt her er nok ja.
Stress er en faktor som nevnes ofte ved spørsmål om hvorfor vekta stopper; check her og for min del. Og Mio87; det å ikke gå ned i vekt er en stressfaktor som kan stoppe vektnedgang.
Nok søvn er viktig; her synder jeg stort! Det blir som oftest bare 6-6,5 t/natt + ca 30 min på bussen hjem etter jobb, noe som i sum er altfor lite for meg.
Lavt nok på kalorier, lavt nok på karbohydrater, lavt nok på proteiner er nevnt som årsak for slike som meg som er oppe i årene. Det stemmer nok.

Så kan en jo si at jeg vet hva som kan være utfordringen. Ja jeg vet, men det er fryktelig vanskelig å gjøre noe med dette i tillegg til kostholdet. Altså, dette gjelder for meg. Hadde jeg gått ned litt smått om senn så skulle jeg ikke brydd meg. Men sånn det er nå så bryr jeg meg!

Men kanskje finner vi ut av det sammen?

Det blir foreslått å kutte fløte og erstatte det med CF - hva er det?

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:56   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

CF er LCHF- språk for Creme Freiche!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:04   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Dere som trener mye, men ikke går ned. Prøv å kutt ned på treninga. Det høres bakvendt ut, men det hjelper!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:15   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som trener mye, men ikke går ned. Prøv å kutt ned på treninga. Det høres bakvendt ut, men det hjelper!

Hard trening er kortisoldrivende... Og kan være "for mye" om man også har andre risikofaktorer for høy kortisolproduksjon (sykdom, stress, liste søvn etc.).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:25   #15
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

CF er LCHF- språk for Creme Freiche!

Ha ha ha; selvfølgelig.... takk!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hvorfor er ketose krevende for kroppen? Kula Lavkarbo generelt 10 30-01-09 17:03
Hvorfor så mye vann i kroppen? marquise Ketolysekuren 7 02-11-08 21:38
Varme/vekt/vann i kroppen jomfrua Lavkarbo generelt 6 07-07-06 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no