Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Creme fine??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-05, 09:03   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Creme fine??

Noen som har erfaringer med den? hvordan er den kontra fløte?? tenker på at jeg må passe litt på fettinntaktet og kaloriene også... noen med erfaringer??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 09:21   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

Noen som har erfaringer med den? hvordan er den kontra fløte?? tenker på at jeg må passe litt på fettinntaktet og kaloriene også... noen med erfaringer??

Jeg fikk gratisprøver av den på Meny og brukte den i bearnaise-saus og hadde en skvett i kaffe'n. Det smakte som fløte egentlig........ men er det ikke mer karber i den??

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 09:27   #3
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Skal vi sjå.. Nå har jeg dratt med meg alle flaskene inn på datarommet:

Kremfløte: karbo 2,9 kalorier: 362

Cremefine til visping 19%: karbo 4 kalori: 190

Cremefine til marlaging 15%: karbo 4 kalori: 160

Nå vet jeg at man vanligvis ikke teller kalorier på lavkarbo.. men enkelte har annbefalt meg det alikevel...

Så hva mener dere? hva er det beste alternativet?? (jeg har prøvd begge cremfinene i maten, og synes de er helt okey.. ikke prøvd å vispe enda da)

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 09:31   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Hva slagsfett er det i den? Eller hva er det i den i det hele tatt? Bare lurer...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 09:38   #5
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av guro

Hva slagsfett er det i den? Eller hva er det i den i det hele tatt? Bare lurer...

Lister bare opp den feteste på 19%:

vann, skummetmelk (20%) herdet vegetabilsk fettstoff (11%) vegetabilsk fett (7,2%) kjernemelkpulver (3,3%) melkesukker, emulgator (mono- og diglycerider av fettsyrer) stabilisatorer (guarkjernemel, johannesbrødkjernemel, carrageenan) aroma, farge (betakaroten)

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 09:42   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Ok, jeg har lært at herdet vegitabilsk fett er FY! Transfettfare = kreftfremkallende! Og det samme gjelder vegitabilsk fett som ikke kaldpresset (og det er den ikke om det ikke står). Så jeg ville ikke brukt Crem Fine!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 09:53   #7
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av guro

Ok, jeg har lært at herdet vegitabilsk fett er FY! Transfettfare = kreftfremkallende! Og det samme gjelder vegitabilsk fett som ikke kaldpresset (og det er den ikke om det ikke står). Så jeg ville ikke brukt Crem Fine!

nei da blir det ikke mere bruk av den nei! jeg tenkte mitt da jeg skrev vegetabilsk fett her, mente å ha hørt før det du skrev. men tenkte jeg ikke skulle si noe før jeg fikk svar.. Blir nok en liten skvett fløte innimellom i steden da ja!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 10:10   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

bland ut fløten med litt vann da blir den litt drøyere

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 11:41   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av aline

bland ut fløten med litt vann da blir den litt drøyere

Litt av poenget med ånk'lig fløte etc er at man trenger liiite av den for å få god smak! Lettproduktene må man gjerne bruke mer av...og da er vi jo like langt...Er nok litt mentalt og det...i allegfall her. jammen-herregud-det-er-jo-fløte-da-må-jeg-bare-ta -litt

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosnøttolje er fine greier themonk Generell ernæringsdebatt 9 12-12-12 00:52
Fine kjoler - tråden mofe Generell diskusjon 114 18-10-11 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no