Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Alt finner de på også da...

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-07, 16:01   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Alt finner de på også da...

nå skal cola bli sunt
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155793

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 17:04   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: alt finner de på også da...

Jaja... Hva blir det neste???

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:14   #3
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Alt finner de på også da...

greit nok at cola er min x-bestevenn. Men å tilsette cola med vitaminer? det vil jo inneholde like mye karboer likevel

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:10   #4
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Alt finner de på også da...

Diet Coke - muligens sukkerfri.........ligger noe i navnet.....
ikke tenk lavkarbo, men vanlig.....så

Kreativt fordi .....
* framstille produktet som sunt og dermed gi "god" samvittighet til brukerne og dermed øke salget...

Samfunnsansvarlig fordi .....
* tross alt drikker mange produktet istedenfor andre ting som inneholder vitaminer og mineraler .....

  Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:14   #5
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Alt finner de på også da...

smaker jo fysj....

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:21   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alt finner de på også da...

Hahaha, å drikke cola med mineraler og vitaminer, blir som å pisse i havet for å holde det varmt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:31   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alt finner de på også da...

Opprinnelig lagt inn av Bondejenta, her.

greit nok at cola er min x-bestevenn. Men å tilsette cola med vitaminer? det vil jo inneholde like mye karboer likevel

Såvidt jeg vet inneholder vel Cola Light 0 karber.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 00:05   #8
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Alt finner de på også da...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Såvidt jeg vet inneholder vel Cola Light 0 karber.

men cola light smaker fysj, coca cola smaker helt annaleis enn light versjonen...

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 01:15   #9
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Alt finner de på også da...

"litt" sunnere enn vanlig cola ja hvis man tilsetter litt vitaminer!! FOr noe tull! Man må vel heller tenke på at man får i seg alt det sukkeret og e-stoffene i tillegg til vitaminene, da er det jammen ikke noe vits å tilsette vitaminer i noe så skadelig og usunt som cola. Og hvilken virkning har vitaminene som er tilsatt? Virkning lik 0? At mennesker kan skylle ned kunstig vitaminer sammen med sukker og masse e-stoffer håper jeg aldri kommer til å skje i denne verden.

Dette må da bli forbudt. Og innerst inne så tror jeg ikke dette kommer på markedet heller. Sååååå dumme er ikke myndighetene. Men coca cola må da være dumme som i hele tatt tenker på dette som noe å tjene penger på. Slik blir det når penger styrer hjernen.

Bon Aqua sier jeg bare! Det er bra det. Men ikke den nye med bringebær, smaker zalo jo!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 02:44   #10
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Alt finner de på også da...

du... jeg tror faktisk at myndighetene kan bli så dumme at den colaen kommer ut på markedet. de vil jo gjøre alt for at norge skal bli sunnere, men de gidder ikke å sette ned prisen på sunne mat og skru opp prisen for usunne mat, så hvis de får en "lettvint løsning" som cola ( som er populært ) med vitaminer tror jeg at de kommer til å slå til faktisk... gjenstår å se :P

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:21   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alt finner de på også da...

Opprinnelig lagt inn av Bondejenta, her.

men cola light smaker fysj, coca cola smaker helt annaleis enn light versjonen...

Jeg vet jo det?? Men poenget er at det i artikkelen er snakk om Cola light, ikke vanlig Cola.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:23   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alt finner de på også da...

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

"litt" sunnere enn vanlig cola ja hvis man tilsetter litt vitaminer!! FOr noe tull! Man må vel heller tenke på at man får i seg alt det sukkeret og e-stoffene i tillegg til vitaminene, da er det jammen ikke noe vits å tilsette vitaminer i noe så skadelig og usunt som cola. Og hvilken virkning har vitaminene som er tilsatt? Virkning lik 0? At mennesker kan skylle ned kunstig vitaminer sammen med sukker og masse e-stoffer håper jeg aldri kommer til å skje i denne verden.

Nå må dere lære dere å lese snart. Det er snakk om LIGHT-versjonen, ikke den sukrede. Ikke at jeg er fan av dette altså, måtte bare kommentere det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:39   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alt finner de på også da...

Så sant.
Men jeg tror uansett at folk kan la seg lure, og jeg tviler ikke på at den kommer på markedet.
Husker jo at for noen år siden kom solo med guarana og ginseng. Ble man sunnere av den grunn? Jeg fikk hjertebank.

På den positive siden (jeg leter alltid etter det lille positive i alt...!)
Man er jo på vei et sted, at sukkerfrie alternativer blir alt mer populært kan i det minste lede folk inn i en slags sannhet på sikt om at sukker er skadelig.
Så kunne man i lengden håpe på at sannheten ettehvert ble så høyrøstet at folk drakk vann i stedet for, sånn at hele Cola-industrien gikk i hundene, India fikk ha drikkevannet sitt i fred, og tannlegeyrket ble mindre ettertraktet og overbetalt.
Hahah. Ja, jeg liker å leve i tråd med utopien. Verden får flere fine farger på den måten. (Jeg er nyoperert og tygger forte-tabletter, ikke minst)

Men uansett, klarsynet mitt forteller meg jo at dette bare er tull. Ikke kjøp det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:13   #14
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: Alt finner de på også da...

Hehe. Sikkert mange nok som kommer til å "gå på" den da

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:41   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Alt finner de på også da...

Hihi

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 06:40   #16
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Alt finner de på også da...

Den blir nok populær i ett par ukers tid eller noe så er dn nok ute av markedet igjen.....

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no