Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 16:23   #401
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

solsikke frø innholder protein 19,5. karbohydrat 34. fett 34, kostfiber ca 25

Høres ut som GO green sin det ja, mener møllerens som de har på Rema har en del mindre kh. Både matvareguiden og næringsinnhold.no oppgir 7,25 g kh pr 100 g og det er det jeg alltid har regnet. Solsikkefrø er jo uansett ikke noe du bør ha for mye av (bl.a. er det partystopper for mange).

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:15   #402
hest01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
hest01 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei. Jeg har så lyst på te og lurer derfor på hvilket søtstoff jeg kan bruke i den.. Før brukte jeg suketter (den hvite beholderen med blå tropp) men hva skal jeg bruke nå? noe merke som er "sunnere" enn andre? Jeg startet opp på Ketolysekuren på mandag 31.1 og har ikke hittil brukt søtstoff av noe slag. Har noen tips??

hest01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:15   #403
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av hest01, her.

Hei. Jeg har så lyst på te og lurer derfor på hvilket søtstoff jeg kan bruke i den.. Før brukte jeg suketter (den hvite beholderen med blå tropp) men hva skal jeg bruke nå? noe merke som er "sunnere" enn andre? Jeg startet opp på Ketolysekuren på mandag 31.1 og har ikke hittil brukt søtstoff av noe slag. Har noen tips??

jeg bruker stevia

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:26   #404
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg bruker suketter.Men jeg drikker ikke te hver dag,et par ganger i uka.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 00:21   #405
Sweet_Girl_
Gjest
 
Innlegg: n/a
Smile

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

hei!

eg er ny her inne, men lurte på kor man kan lage sånn vekttabell, om vekta no og målvekta?

lurte på om det er noen som har lyst på ein treningskamerat også?
har lyst til å begynne å trene, men trur det er mye kjekkere å trene ilag med noen..

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 07:46   #406
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Sweet_Girl_, her.

hei!
eg er ny her inne, men lurte på kor man kan lage sånn vekttabell, om vekta no og målvekta?

Her har du en utmerket oppskrift på ticker!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:12   #407
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av hest01, her.

Hei. Jeg har så lyst på te og lurer derfor på hvilket søtstoff jeg kan bruke i den.. Før brukte jeg suketter (den hvite beholderen med blå tropp) men hva skal jeg bruke nå? noe merke som er "sunnere" enn andre? Jeg startet opp på Ketolysekuren på mandag 31.1 og har ikke hittil brukt søtstoff av noe slag. Har noen tips??

Jeg bruker også stevia, men det kan være litt vanskelig å finne i norske butikker - sukrin er nok lettere å få tak i. (På helsekost, vel og merke.) Både stevia og sukrin er søtemidler som ikke er kunstige, så jeg bruker heller disse enn splenda - skjønt det også er "lov", og tilgjengelig i de fleste vanlige matbutikker.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 12:39   #408
Sweet_Girl_
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

tusen takk.. fekk da te til slutt...
skummelt å sjå, men no ska da bare gå ein vei, ned over... hehe

  Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:13   #409
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg begynte med lavkarbo den 3.feb og jeg har slitt en del med irritabelt tarmsystem etter det.. Forrige gangen jeg fikk ut avføring var den 4, så stoppet det helt opp. Til i dag da(7.feb), ettersom jeg bestemte meg for å ta noen tabletter som skulle løse dette innen ett par timer, som de gjorde da! Men jeg vil ikke slite med dette resten av diett planen.

Også lurer jeg på om dette med pepsi max, jeg synes å ha lest at det var så bra når man var på denne lavkarbo dietten, men så ser jeg mange andre på denne dietten som slåss for å komme ut av denne avhengigheten. Jeg digger hvertfall pepsi max, og bruker dette som en slags erstatning på mine søtsug.

- Takk

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:02   #410
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Jeg begynte med lavkarbo den 3.feb og jeg har slitt en del med irritabelt tarmsystem etter det.. Forrige gangen jeg fikk ut avføring var den 4, så stoppet det helt opp. Til i dag da(7.feb), ettersom jeg bestemte meg for å ta noen tabletter som skulle løse dette innen ett par timer, som de gjorde da! Men jeg vil ikke slite med dette resten av diett planen.

Også lurer jeg på om dette med pepsi max, jeg synes å ha lest at det var så bra når man var på denne lavkarbo dietten, men så ser jeg mange andre på denne dietten som slåss for å komme ut av denne avhengigheten. Jeg digger hvertfall pepsi max, og bruker dette som en slags erstatning på mine søtsug.

- Takk

Mange opplever å bli forstoppat i en overgang, gi det litt tid, så går det mest sannsynlig over! Det finnes andre litt mildere måter å overkomme fortstoppelse på. F.eks å legge linfrø i bløtt, til det kommer et geleaktig lag rundt det, og så drikker du det (ikke tygg!). Linfrø utvider seg litt i tarmen, sånn at det som skal ut kommer ut .

Hva er det du lurer på med Pepsi Max, egentlig? Bra er det jo ikke. Det er en helkunstig drikk med et ganske kjipt søtningsmiddel, altså aspartam, som kan gi enkelte plager. Jeg får stikksmerter i kroppen av brus med aspartam, men for andre igjen går det greit. Og for noen skaper det kunstig "sult" (eller fysing) og søthunger, noen merker at vekta går saktere ned med lettbrus, men ikke alle. Men det er igjen opp til hver enkelt om man vil drikke det eller ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:52   #411
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her står det en del om forskjellig olje:
Opprinnelig lagt inn av MHM
Vi får rimelig unyanserte råd fra våre ernæringsmyndigheter: "Bruk olje!" er hva vi får høre. Men de sier ikke at noen oljer er helseFREMMENDE mens andre er direkte UHELDIGE for vår helse. Og vi får ikke informasjon om at vi ikke bør steke i oljene (da er sjansen stor for at vi ødelegger oljen selv).

Maisolje, solsikkeolje og soyaolje bør HIVES, av fire ulike grunner:
1) De inneholder for mye flerumettet omega-6 fett, som virker betennelsesøkende (astma, revmatisme, allergier, fibromyalgi m.m.).
2) De er alltid varmpresset. Dette er en industriell prosess som blant annet gir avfallsstoffer som transfett, frie radikaler, dimerer og polymerer.
3) De egner seg IKKE for steking pga innholdet av flerumettet fett.
4) De vil ved bruk fortrenge sunne oljer som olivenolje, rapsolje, avokadoolje.

Desverre så drar denne lista med seg majones, kaviar og majonessalater i dragsuget....

Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje inneholder mye enumettet fett som er positivt for fettforbrenning, ledd, hud m.m.
Linfrøolje, valnøttolje og tran inneholder mye omega-3, og er meget varmeustabile. Bør brukes som kosttilskudd, eller over salat.
Kokosolje (Cocosa) er den oljen med mest mettet fett, noe som er gunstig ved varmebehandling av mat.

På etiketten av alle oljene MÅ det stå kaldpresset eller xtra virgin, for at de skal være sunne.

Litt komplisert? Ehhh, ja. Men man trenger jo ikke huske hva alle disse omega-ene er for noe, bare man husker hva som er sunt og usunt...

Så så lenge det står kaldpresset og x-tra virgin er det en bra olje? For så en olje på coop som het Norsk Kaldpresset rapsolje(eller noe lignende:P) og jeg vurderte å kjøpe den, men var usikker på om den blir godkjent, hehe

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:34   #412
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Så så lenge det står kaldpresset og x-tra virgin er det en bra olje? For så en olje på coop som het Norsk Kaldpresset rapsolje(eller noe lignende:P) og jeg vurderte å kjøpe den, men var usikker på om den blir godkjent, hehe

MHM er en annerkjent ernæring- fysiolog, så jeg tror på det hun sier, ja!

Nå strides de lærde om rapsolje er så bra som mange skal ha det til, men jeg drikker jo ikke litervis om dagen, tenker jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:41   #413
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

MHM er en annerkjent ernæring- fysiolog, så jeg tror på det hun sier, ja!

Nå strides de lærde om rapsolje er så bra som mange skal ha det til, men jeg drikker jo ikke litervis om dagen, tenker jeg!

Nei, jeg hadde jo ikke tenkt å slukke tørsten med rapsolje XD
Men til salater og litt steking/lage marinade, så får jeg håpe det funker

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:14   #414
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mange opplever å bli forstoppat i en overgang, gi det litt tid, så går det mest sannsynlig over! Det finnes andre litt mildere måter å overkomme fortstoppelse på. F.eks å legge linfrø i bløtt, til det kommer et geleaktig lag rundt det, og så drikker du det (ikke tygg!). Linfrø utvider seg litt i tarmen, sånn at det som skal ut kommer ut .

Hva er det du lurer på med Pepsi Max, egentlig? Bra er det jo ikke. Det er en helkunstig drikk med et ganske kjipt søtningsmiddel, altså aspartam, som kan gi enkelte plager. Jeg får stikksmerter i kroppen av brus med aspartam, men for andre igjen går det greit. Og for noen skaper det kunstig "sult" (eller fysing) og søthunger, noen merker at vekta går saktere ned med lettbrus, men ikke alle. Men det er igjen opp til hver enkelt om man vil drikke det eller ikke.

Tusen takk for svar^^

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:19   #415
Dubedåre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 3
Dubedåre er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hva gjør jeg når jeg har spist for mye proteiner? Hiver innpå mer fett,
eller er dagens meny spolert?

I følge diett.no så har jeg fått i meg 183% proteiner, 133 % fett og 5 % karbo.

Dette jeg har spist i dag:
2 lavkarbo brød
100 gr roastbeef
10 gr meierismør
12 gr majones

En kopp te med en dæsj (ca 10 gr) Cocosa

200 gr stekt laks
100 gr blomkål

Dubedåre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 01:34   #416
stine88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
stine88 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei!
Jeg lurer på om trening vil gi raskere vektnedgang når du går på lavkarbokur? Har hørt at det ikke vil ha så stor påvirkning.
Jeg har gått på kur i 4 uker nå, men synes det går ganske sakte, Står nesten stille. Gikk på lavkarbokur for noen år siden, og da gikk jeg ned mye fortere på mindre tid, På den tiden var jeg litt mer aktiv. Så lurer veldig på dette, om ikke hva er galt?

stine88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:41   #417
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Du kan faktisk stå stille i begynnelsen av treningen eller gå opp 1 kilo og2 fordi kroppen får mer muskelmassse av treningen,men så vil selfølgelig vektapet begynne
Mange går inn cm men ikke ned i vekt.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:44   #418
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Det skader aldri å trene
Hvis du ikke går ned på vekta er jo det mest sannsynlig fordi du bygger muskler... og 1 kg muskler tar mindre plass enn 1 kg fett, i tillegg til at det får opp forbrenninga
Har du mulighet til å trene, og liker det, så anbefaler jeg deg absolutt å gjøre det!!!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 11:16   #419
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

hvor mange karbohydrater forbrenner man ved 1 time hard spinning eller styrketrening? noen som vet?

Trodde jeg var ute av ketose på lengst jeg nå, spiser ca 100-120karbs om dagen og trener 1-2 timer om dagen.. og er fortsatt i ketose?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 11:21   #420
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Dubedåre, her.

Hva gjør jeg når jeg har spist for mye proteiner? Hiver innpå mer fett,
eller er dagens meny spolert?

I følge diett.no så har jeg fått i meg 183% proteiner, 133 % fett og 5 % karbo.

Dette jeg har spist i dag:
2 lavkarbo brød
100 gr roastbeef
10 gr meierismør
12 gr majones

En kopp te med en dæsj (ca 10 gr) Cocosa

200 gr stekt laks
100 gr blomkål

De % tallene der blir jo laaaangt over 100 da... så her er det kanskje noe galt med beregningene? %vis del skal være av totalt kcalori-inntak. Når man også da vet at karbo og protein har 4 kcal pr gram, mens fett har 9 kcal pr gram - så burde det være "greit" å regne ut?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:37   #421
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Kopierte dette fra journalen min selv. Da ingen har svart meg på dette. Håper noen kan svare meg
Foresten kan noen fortelle meg hvorfor jeg er så trørr og slapp. Er i fin form men kan sove 9 -10 timer vær natt og så når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg så vidt å lage middag før jeg sovner på soffaen i 1-2 timer. Så er jeg litt våken, men har ikke overskudd til noe. Holder på å falle sammen av trøtthet igjen i 8 tia på kvelden. Sitter i sofaen å halvsover te æ å jenta går til køys halv 10.
Tar alle vitaminene å drikker floradix.

Legger til at jeg går på lavkarbo, starta med det 21 juli 20010. Har ikke gått ned så mye ca 9 kg å 2 kg har kommet på igjen
Men har ikke hatt migrene siden jeg starta med lavkarbo
Håper noen kan svare meg

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 22:46   #422
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Kopierte dette fra journalen min selv. Da ingen har svart meg på dette. Håper noen kan svare meg
Foresten kan noen fortelle meg hvorfor jeg er så trørr og slapp. Er i fin form men kan sove 9 -10 timer vær natt og så når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg så vidt å lage middag før jeg sovner på soffaen i 1-2 timer. Så er jeg litt våken, men har ikke overskudd til noe. Holder på å falle sammen av trøtthet igjen i 8 tia på kvelden. Sitter i sofaen å halvsover te æ å jenta går til køys halv 10.
Tar alle vitaminene å drikker floradix.

Legger til at jeg går på lavkarbo, starta med det 21 juli 20010. Har ikke gått ned så mye ca 9 kg å 2 kg har kommet på igjen
Men har ikke hatt migrene siden jeg starta med lavkarbo
Håper noen kan svare meg

Du beskriver min hverdag i detalj - inkludert vektnedgang, litt opp... floradix er det jern?

Snakk med legen og be om å få ta blodprøver. Jern, Vitamin D, B12, folat, kalsium, PTH, Fritt T3 og T4, TSH, anti-TPO og C-peptid. Dette er i hovedsak prøver som kan si noe om stoffskiftet. Det finnes sikkert andre også - men det får de som har litt mer erfaring med stoffskifteproblemer kanskje legge til
Disse er ihvertfall de jeg har tatt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:05   #423
pisspotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 1
pisspotta er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei hei, jeg er helt ny her og jeg lurte egentlig litt på om jeg øddlegger alt viss jeg spiser litt "fy mat"? f.eks 2 brødskiver eller noe annet i helgene?

pisspotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:13   #424
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av pisspotta, her.

Hei hei, jeg er helt ny her og jeg lurte egentlig litt på om jeg øddlegger alt viss jeg spiser litt "fy mat"? f.eks 2 brødskiver eller noe annet i helgene?

Neida, du ødelegger ikke alt, men det er klart at på sikt vil det feks hindre/forsinke vektnedgang!
Vær i hvert fall klar på at det er noe som bare skal skje en sjelden gang og gå rett tilbake til lavkarbo- kost etterpå!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:14   #425
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av pisspotta, her.

Hei hei, jeg er helt ny her og jeg lurte egentlig litt på om jeg øddlegger alt viss jeg spiser litt "fy mat"? f.eks 2 brødskiver eller noe annet i helgene?

Det spørs faktisk hvor mye karbo du ligger på pr dag! Et par skiver er iflg Lutz "Bedre uten brød" rundt 24 gram karbo. Spiser du ellers svært lite karbo bør ikke dette gi særlig utslag - spesielt om du fordeler disse to skivene utover dagen.

Opptil 72 gram karbo pr dag skal du kunne spise uten å måtte redusere fettet - bare vær obs på at dette er veldig individuelt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no