Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

GI på rødvin?? Trenger svar FORT!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-05, 17:05   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

GI på rødvin?? Trenger svar FORT!!

Har blitt bedt på rødvin hos ei venninne nå.. Kan jeg drikke det eller er det for mye karbo??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 12-01-05, 17:07   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Så vidt jeg vet er tørr hvitvin bedre. GI aner jeg ikke Men vit at om du heller innpå alkohol, så vil kroppen alltid forbrenne dette først, før den begynner å forbrenne andre ting.

Ville begrenset meg til ett glass eller to

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-01-05, 17:13   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

Har blitt bedt på rødvin hos ei venninne nå.. Kan jeg drikke det eller er det for mye karbo??

I dag?? På en onsdag?? KAn du ikke skylde på at du ammer??

Neida, kos deg du Rødvin er i hvertfall mye bedre enn øl!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-01-05, 18:08   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hvitvin har minst /lavest gi og rødvin har mest antioksidanter

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-05, 18:14   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Bare vær klar over at vin stopper vektnedgangen like mye som karber....og det stopper opp i flere dager for meg ihvertfall.Det er ikke karber i vin, men disse "alkehyyylene" som jeg kaller det. De er like ille sånn vektmessig som karber, men du får ikke blodsukkersvigninger av det da.

....men en rødvinskveld med ei go' venninne er jo alltid kos. Du må bare bestemme deg for om du skal ned i vekt eller ikke og hvor fort....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-01-05, 19:04   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

.........også er det jo sånn da, at når kroppen kan forbrenne alkohol, så forbrenner den ikke fett...... Og det kan ta en to-tre dager før den kommer over i fettforbrenningsmodus igjen. Alt etter hvor mye du drikker

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-05, 00:04   #7
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Drakk et lite glass (hvitvinsglass) med rødvin. Og det var ikke helt fullt heller.. Håper ikke jeg har ødelagt alt for mye!! Så ikke de siste svarene før jeg reiste.. men det var hyggelig da! Første gang på over et år at jeg smaker alkohol.. (ikke sånn overdrevet godt.. men men.. Nå har jeg endelig fått mitt etterlengtede glass med vin. Så da kan jeg ha et lengre opphold igjen )

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 13-01-05, 00:18   #8
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Det aller beste egentlig var det å være TONJE! og ikke bare mamma.. og kunne sitte i fred, tenke på hva jeg selv ville og å skravle om andre ting en bleier, amming og såre stumper!! Kjempe deilig!! og så var vi ute på pub etterpå og var med på Quiz (sånn det skrives tro? ) men da holdt jeg meg til vann og kaffe mens vennina mi tok et par drinker.. Turte hverfall ikke å drikke noe sukkerholdige drinker nei! Håper bare ikke altfor mye er ødelagt! men men.. man lærer så lenge man lever!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 13-01-05, 13:34   #9
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Den kvelden var utvilsomt den beste form for vitamin-innsprøytning for deg, Tonje.
Kan ikke se at du har gjort noe som ødelegger for deg - tvert imot**

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-05, 21:32   #10
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Tror ikke det har skjedd noen skade, altså

Et slikt et lite hvitvinsglass med rødvin skal du se at var bare sunt!!!

Bra at du koser deg!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:53   #11
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: GI på rødvin?? Trenger svar FORT!!

.........også er det jo sånn da, at når kroppen kan forbrenne alkohol, så forbrenner den ikke fett...... Og det kan ta en to-tre dager før den kommer over i fettforbrenningsmodus igjen. Alt etter hvor mye du drikker

Hmmmm... men hva forbrenner kroppen i de to dagene etter det ene glasset med alkohol da???? lenge å "leve" på et glass rødvin synes jeg!

__________________


Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:58   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: GI på rødvin?? Trenger svar FORT!!

Opprinnelig lagt inn av Platon, her.

.........også er det jo sånn da, at når kroppen kan forbrenne alkohol, så forbrenner den ikke fett...... Og det kan ta en to-tre dager før den kommer over i fettforbrenningsmodus igjen. Alt etter hvor mye du drikker

Hmmmm... men hva forbrenner kroppen i de to dagene etter det ene glasset med alkohol da???? lenge å "leve" på et glass rødvin synes jeg!

For det første, tråden er mer enn 5 år gammel!

For det andre, kroppen forbrenne alkoholen først. Er det tomt for alkohol i kroppen, går den over til å forbrenne fett igjen! Venter nok ikke noen dager på det, nei!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
rødvin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger kjapt svar! elian Lavkarbo generelt 5 18-11-04 15:01
Linfrø ?? Trenger et kjapt svar! Musti Lavkarbo generelt 3 09-11-04 23:35
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45
Marengs, -Trenger hjelp fort! HP Kake/dessert og snacks 7 22-04-04 11:45
FORT SVAR MEG, bestilling av Atkins produkter! Iset Generell diskusjon 17 26-03-04 17:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no