Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 23:36   #1
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Mannen min har leta butikker rundt i dag etter bacon uten glukose. Kom hjem med en det sto dextrose på (det er samme sak sant?). Har også oppdaget at det står glukose på masse kjøttpålegg, bl.a. kokt skinke og okserull fra Gilde (i tillegg til baconet som ble kjøpt tidligere i uka).

Hva spiser dere av dette? Er dette i så små mengder at man ikke trenger å bry seg? Evt hva slags bacon, kjøttpålegg er ok? (merke, navn...)

Av skinke på boks, hva bruker dere som er ok der?

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:47   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Jeg styrer unna alt som det står sukker, glukose og dextrose på. Og så irreterer det meg grenseløst at de skal ha sukker på så mye av kjøttvarene. Jeg hadde en periode der jeg gikk ut av ketose og gradvis gikk opp i vekt. Når jeg prøvde å finne ut hva det var som var anderledes, fant jeg at det var en kokt skinke med glukose som var synderen. Etter det har jeg bare handlet rent kjøtt.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:50   #3
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Takk for svar. Finnes det bacon uten glukose/dextrose da? Skinke, hva slags skinke er rent kjøtt? Merke/navn.

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:50   #4
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 40
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

OOOOJ, godt noen laga en tråd om det, for det visste jeg seriøst ikke. Spiser heldigvis ikke så mye skinke, men nå vet jeg å holde meg borte fra den typen du nevnte ja!

Takk for tips!

__________________
Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:53   #5
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Grilstad jubelsalami (lettere) inneholder forresten ikke glukose.

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:56   #6
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Oj. Kan man ikke bare kjøpe skinke og bacon i butikken? Er det bare noen typer man kan velge?

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 01:01   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Bacon på Kiwi, First Price merket er fritt for sukker.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 01:04   #8
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Bacon på Kiwi, First Price merket er fritt for sukker.

Takk! Er det flere kjeder enn Kiwi som har First Price?

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 01:11   #9
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 40
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

så vi må se etter karbohydrater og sukker da, bedre sagt!
sukkeralkholer sløyfes!

__________________
Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 01:45   #10
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Men er disse mengdene nok til å vippe oss ut av ketolyse da? Sjekket skapet mitt nå. Min euroshopper kokt skinke og gilde bacon i biter inneholdt begge glukose.

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 01:52   #11
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Jeg kjenner at jeg blir så sinnssykt muggen over alt de bare må stappe sukker oppi. Gaah!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:04   #12
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Her om dagen kjøpte jeg røykalaks. Når jeg kom hjem så jeg at det stod på innholdsfortegnelsen at produktet var tilsatt sukker. Mens på næringsinnholdet står det 0 karber... Noe muffins med den merkinga altså...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:06   #13
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Send de en mail, og be de forklare seg!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:06   #14
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

men jeg ser at denne tråden ble opprettet for 26 timer siden, så det her kan vel ikke akkurat ha vært et stort problem for folk vel?

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:07   #15
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av Graphicjunkie, her.

men jeg ser at denne tråden ble opprettet for 26 timer siden, så det her kan vel ikke akkurat ha vært et stort problem for folk vel?


__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:08   #16
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Send de en mail, og be de forklare seg!

Det skal jeg gjøre

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:11   #17
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Tenkte mer på utslaget av den mengden glukose som er i disse varene.

Men ja, jeg er fullstendig enig i at dette er uhørt, måten det er merket på og sånne ting.

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 10:48   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Dette har vært oppe flere ganger.
Det er jo et tankekors at om man ikke ønsker å spise sukkerprodukter i dagens samfunn, så må man nærmest slakte dyrene selv.

At sukker brukes som et konserveringsmiddel synes jeg er et dårlig argument i dag da vi har kjøleskap og frysere.
Gilde er "storsynderen" når det gjelder å tilsetter sukkerprodukter i maten de selger... Ikke rart at de kan reklamere med at "Det kjennes på smaken" når alt er søtt og godt!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:31   #19
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Det er jo et tankekors at om man ikke ønsker å spise sukkerprodukter i dagens samfunn, så må man nærmest slakte dyrene selv.
LOL
Leste på et svensk forum om en som fablet om å kjøre rundt i landet med en bil og selge kjøtt garantert fritt for E stoffer, sukker og annen dritt. Økologisk kjøtt. Det hadde vært noe!
Som det skrives her, så kan man heller ikke stole på at merkingen er korrekt.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 14:52   #20
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Kjenner jeg blir litt frustrert innimellom jeg og når jeg er å leter etter bacon, røkt laks o.l uten tilsatt sukker og sukkerstoffer, som ikke koster skjorta! Fant en type røkt laks som ikke var tilstatt sukker men den kosta jo skjorta!

Skjønner ikke poenget med å tilsette sukker i kjøtt og fiskeprodukter!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 18:41   #21
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Her om dagen kjøpte jeg røykalaks. Når jeg kom hjem så jeg at det stod på innholdsfortegnelsen at produktet var tilsatt sukker. Mens på næringsinnholdet står det 0 karber... Noe muffins med den merkinga altså...

Sukker er tradisjonelt blitt brukt som krydder i marinader, bl. a. til spekemat. Det er ikke en nyvinning fra sukkerindustrien. Det brukes små mengder (sett hva som blir igjen i kjøttet), og skal derfor ikke påvirke karbohydratinnholdet. Men, enkelte produsenter (les: Gilde) bruker ofte ekstra mye sukker til å dekke over dårlig råvarekvalitet.

Som sagt skal First Price sitt bacon være trygt. Det finnes på Bunnpris, Kiwi og Ultra (muligens Meny?).

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 18:48   #22
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Sukker er tradisjonelt blitt brukt som krydder i marinader, bl. a. til spekemat. Det er ikke en nyvinning fra sukkerindustrien. Det brukes små mengder (sett hva som blir igjen i kjøttet), og skal derfor ikke påvirke karbohydratinnholdet. Men, enkelte produsenter (les: Gilde) bruker ofte ekstra mye sukker til å dekke over dårlig råvarekvalitet.

Som sagt skal First Price sitt bacon være trygt. Det finnes på Bunnpris, Kiwi og Ultra (muligens Meny?).

Har de marinert laksen i sukker, har jeg liten tro på at det ikke påvirker karbinnholdet. MEN så kan det selvfølgelig godt hende at det er så lite sukker at det utgjør mindre enn en karb per 100 g vare. Og da er de jo ikke forpliktet til å oppgi karbene heller så vidt jeg vet. Og da er det også så lite at det ikke er noe å regne på syns jeg. Med mindre man gafler nedpå med store mengder røklaks da selvf.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:09   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Leste på et svensk forum om en som fablet om å kjøre rundt i landet med en bil og selge kjøtt garantert fritt for E stoffer, sukker og annen dritt. Økologisk kjøtt. Det hadde vært noe!
Som det skrives her, så kan man heller ikke stole på at merkingen er korrekt.

Jeg kjenner noen som forsøkte å starte eget gårdsslakteri for å kunne selge kjøtt ut i butikkene som både skulle være kortreist, reinere og man skulle kunne være sikker på hva man fikk. De ble konsekvent sablet ned av bl.a Gilde i alle ledd, og har nå gitt opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:40   #24
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg kjenner noen som forsøkte å starte eget gårdsslakteri for å kunne selge kjøtt ut i butikkene som både skulle være kortreist, reinere og man skulle kunne være sikker på hva man fikk. De ble konsekvent sablet ned av bl.a Gilde i alle ledd, og har nå gitt opp.

Det er jo bare trist
Jeg har alltid lurt på hvorfor det ikke er mer av den typen initiativer...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:43   #25
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose?

COOP sitt X-tra Bacon inneholder ikke sukker. I alle fall det som jeg kjøper her i Rogaland.
Er dere i nærheten av Egersund, er Slakter Grøsfjeld sitt bacon veldig godt og uten sukker. Ikke er det dyrt heller.

Jeg har funnet ut at handler en hos slakterbutikkene, er det utrolig mye bra mat å få tak i. Veldig bra bacon og grove, gode pølser som består av kjøtt, nam!

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da? h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 46 08-10-08 15:09
Spm. om dextrose AnnaV Spørsmål og svar 12 10-07-06 21:24
Kjøttpålegg og glukose gunnar8574 Atkins kosthold 5 30-05-06 15:15
Kjøttpålegg *Tulla* Lavkarbo generelt 1 14-04-05 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no