Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Motetips til de med over normal BMI

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 19:28   #1
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Motetips til de med over normal BMI

Ja det lurer jeg på om finnes. Jeg har ennå flere kilo igjen til mål, men jeg ønske rå se mitt beste ut, på tross av stor rumpe/ lår og kamelhumper. Jeg har også sett det at de rettet plaggene kan fjerne 10 kg, og de galne kan legge på 10 kg

Så da lurer jeg på om noen har noe gode tips, eller linker til bloggere med stormoter. Har sett litt på HM og Ellos sine stormoter, men er ikke så veldig mye der egnetlig. Selv er jeg nå en str 42, så er litt mitt mellom liten og stor føler jeg.

Ønsker i tillegg komfertable klær, sliter fryktelig med bukser fordi lårene mine enda er litt store, så selv om de passer rundt midjen, så er det strame på lårene og det ender med at lårene "drar" buksa ned når jeg beveger meg, eller setter meg- fryktelig irriterende. Jeg er veldig smal rett under bysten, så topper som går inn der er fine. Tights og topper er fint, men sliter litt med å finne de rette toppene som ikke ligger som telt rundt kamlhumpene mine. Noen ender ofte opp med å blåse meg opp enda mer enn jeg er.

Et annet tips er åpne cardigener over stramme topper, det gjør at en ser smalere ut

Så igjen, noen andre med gode tips, vi må da se vårt beste ut om vi ikke er st 36, får det må vi jo absolutt ikke være

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:31   #2
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Så da lurer jeg på om noen har noe gode tips, eller linker til bloggere med stormoter. Har sett litt på HM og Ellos sine stormoter, men er ikke så veldig mye der egnetlig. Selv er jeg nå en str 42, så er litt mitt mellom liten og stor føler jeg.

Aiai... nå følte JEG meg stor!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:33   #3
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Ikke et tips om påkledning i den forstand, men jeg kjøper mange klær på Zizzi-kjeden. Der er klærne designet for store, og tar hensyn til våre "problemområder" (om du kan kalle det det).

De store klærne fra HM synes jeg bare er vanlige klær som er "forstørret" opp, og dermed så blir passformen for dårlig. Det blir for mye telt, og da ser vi jo bare enda større ut!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:49   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Ikke et tips om påkledning i den forstand, men jeg kjøper mange klær på Zizzi-kjeden. Der er klærne designet for store, og tar hensyn til våre "problemområder" (om du kan kalle det det).

De store klærne fra HM synes jeg bare er vanlige klær som er "forstørret" opp, og dermed så blir passformen for dårlig. Det blir for mye telt, og da ser vi jo bare enda større ut!


Ja, og så trasige farger!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:50   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Aiai... nå følte JEG meg stor!

Mee tooo! Kommmer jeg ned til 42 skal jeg være overlykkelig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:53   #6
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mee tooo! Kommmer jeg ned til 42 skal jeg være overlykkelig!

Tror du misforstod - jeg ER størrelse 42 (og har vært det siden jeg ble "utvokst") men hun snakket liksom som om det skulle vært ganske stort! (Ikke noe personlig eller vondt ment til TS altså! )

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:56   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Tror du misforstod - jeg ER størrelse 42 (og har vært det siden jeg ble "utvokst") men hun snakket liksom som om det skulle vært ganske stort! (Ikke noe

Er ikke sikker på om jeg misforstod . Jeg mener at 42 IKKE er stor størrelse! Det er jo en flott størrelse! Og jeg skulle gjerne vært der...

"Alt er relativt" som det så fint heter...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:59   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Bootcut-bukser til de med litt kraftige lår (som selvfølgelig er mest fulle av muskler hehe).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:59   #9
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er ikke sikker på om jeg misforstod . Jeg mener at 42 IKKE er stor størrelse! Det er jo en flott størrelse! Og jeg skulle gjerne vært der...

"Alt er relativt" som det så fint heter...

Haha, ble visst bare misforståelser fra min side da.

Kan selvfølgelig hende at TS er lavere enn meg...? *Nysgjerrig*

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:10   #10
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Jeg er 166 for de som lurer, og er mellom 42- 44 vil jeg tro, men presser meg jo selvsagt ned i str 42 Jeg har veldig mye på hofter og lår, og siden jeg er lav så føler jeg meg til tider som en klovn når alt står ut rundt midjen. Legger og overkropp, fra under brystene og opp, er ikke så veldig stort. Jeg kan bruke medium og til og med str 38 topper, selv om det nok er litt stramme rundt magen- men det er jo veldig forskjell på størrelser da.

Tror mye av problemene ligger mer i fasongen på kroppen, en selve størrelsen. Har prøvd å finne ut hvilken form jeg har, kanskje jeg er en planke? Men jeg lurer, enderer formen på kroppen seg når man går opp eller ned i vekt? Jeg føler det, for vekta legger seg først midt på hos meg, noe som gjør at jeg tror jeg har de hoftene, og så forsvinner hoftene når vekta mi daler-- blir like overasket hver gang over hvor smal jeg faktisk er.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:27   #11
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Jeg er 166 for de som lurer, og er mellom 42- 44 vil jeg tro, men presser meg jo selvsagt ned i str 42 Jeg har veldig mye på hofter og lår, og siden jeg er lav så føler jeg meg til tider som en klovn når alt står ut rundt midjen. Legger og overkropp, fra under brystene og opp, er ikke så veldig stort. Jeg kan bruke medium og til og med str 38 topper, selv om det nok er litt stramme rundt magen- men det er jo veldig forskjell på størrelser da.

Hadde ikke sagt nei til en 38-kropp, jeg nei! *Drømme drømme*

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:56   #12
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Hadde ikke sagt nei til en 38-kropp, jeg nei! *Drømme drømme*

Jeg kunne også gjerne hatt en 38 kropp, men det har ejg ikke altså. Topper som passer i str 38 er typisk tunikaer som ikke er stramme, men vide, og så bruker jeg mye singletter under klær, og de strekker seg mye og kan godt være 38, men en perfekt str 38 er jeg ikke enda.

Men takk alle, for at dere gi meg litt perspektiv på min størrelse. Ligger foresten bilder av meg i journalen min, om dere vil se og komme med tips om hvordan jeg kan kle meg. Jeg kan foresten lege ut eksempel på klær som gjør meg fett og klær som gjør meg slank- er jo litt morsomt å se hvor mye klærene betyr.

Syns foresten det er så mange andre store damer så er såå flinke å kle seg. Og zizzi har veldig mange fine klær, går og for inspiarsjon i viduene der, men størrelsen begynner vel på 44 der da, så det blir akkurat for stort for meg. Men jeg syns også det er vanskelig å finne klær i vanlige butikker, der er det plakater og sylslanke dukker, og hos meg disser de både her og der, og jeg får liksom ikke noe til å sitte fint og behagelig. Bukser siger ned, topper ruller opp

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:09   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Str. 42 er målet mitt, men det kan til og med være at jeg blir fornøyd med str. 44. Og så er jeg 167 cm høy, og syns ikke jeg er spesielt lav, bare helt gjennomsnittlig høy

Jeg syns de fleste "stor mote"-klær man finner i norske butikker er kjerringklær med helt håpløse snitt. Jeg har vel i grunn ingen klær som jeg egentlig syns er fine. Er man stor må man visst bare nøye seg med klær som er passer ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:25   #14
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Bruker singletter som du gjør, men ikke dongeribukse, går i dressbukser som er litt
høye i livet (veromoda, om man er heldig å finne sin str) eller svarte/mørke tights
(cubus, 3 for 2) har mye tunikaer som går litt nedenfor rumpa, å gjerne ett belte
rett under brystene for å markere midja
Dette er det mine venninner kledde meg opp i for 2år siden, å siden har jeg gått slik :P føler meg vell å de sier figuren kommer til sin rett
Med noen fine støveletter/skoletter til så er man jo klar for en tur på byen
Mine opplevelser med dongeribukser før jeg begynte å gå ned i kg var at de rett å
slett fremhevet valkene mine

Enda en positiv ting med tights er at når man går ned i vekt er det
ikke så veldig dyrt å ha "bukser" som passer på veien ned

Håper dette var til litt hjelp

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:29   #15
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Bruker singletter som du gjør, men ikke dongeribukse, går i dressbukser som er litt
høye i livet (veromoda, om man er heldig å finne sin str) eller svarte/mørke tights
(cubus, 3 for 2) har mye tunikaer som går litt nedenfor rumpa, å gjerne ett belte
rett under brystene for å markere midja

Singletter er noe jeg rett og slett aldri har følt meg vel i! Ser de liksom i kataloger i Ellos og på tv'en og slikt, men de passer meg rett og slett ikke! Føler liksom at jeg blir så "exposed" (kom ikke på ordet på norsk, ægh!), og så føles armene så tykke!

Det eneste bra med å være så klar over slikt er jo at jeg vet jeg at 90% av tiden så passer jeg ikke plagg som har stropper over skuldrene - om det så er kjoler eller topper...

Vanlige t-skjorter, derimot...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:30   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Mine to viktigste erfaringer på veien fra BMI 38 og nedover er følgende, tror jeg:

1. Livhøyden på bukser er helt avgjørende. Jeg er en av dem som ikke kler fasjonable lave liv - jeg vil helst ha det høyt, da det passer best med pærehoftene mine. Feil livhøyde på buksene gjør meg skikkelig klumpete og blubbete, og lar seg ikke skjule av noen slags genser eller topp...

2. Hva som er kledelig endrer seg med vektnedgangen! Da jeg var større, så jeg ganske bra ut i empireliv-tunikaer - de la fokus der jeg er og var smalest, ved midjen under bryst. Men den effekten har faktisk ikke vedvart - selv om jeg fortsatt er smalest der, så ser jeg nå langt bedre ut i en helt enkel trikottopp som er ettersittende hele veien. Det viser at jeg har mage, men tunikaen antyder at jeg har mye større mage.

Så det er mine råd, altså, om noen skulle være like håpløse som jeg var - jeg ante ikke at buksene var så forskjellige i liv og bein, jeg antok bare at jeg så fæl ut...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:32   #17
hannedt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 76
hannedt er på en erverdig vei

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Mange av klærne på mamma- og gravidavdelingen på h&m er supre, spesielt tunikaene, de er løse rundt midjen og har plass til litt valker.

__________________


hannedt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 22:00   #18
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Enig i at dette ikke er lett nei... Jeg var veldig glad i å shoppe og kle meg før, men med overvekten er vel dette noe av det verste jeg gjør nå
For det første syns jeg det er utrolig lite utvalg i store klær, og de er kjedelige. Det lille som ser kjempefint ut (f.eks på Zizzi) passer ikke min lommebok iallefall.

Magen min er sånn at det er helt umulig å ha buksen nedenfor altså. Det ser helt grusomt ut, og vondt, klarer ikke gå sånn. Så jeg må ha bukser som magen kommer "ned i", altså helt opp til langt over navlen Heldigvis har jeg funnet et par stk fra XLNT-kolleksjonen til Kappahl, så det er disse det går i da... Jeans o.l er det bare å glemme, må være tøystrech. Veldig kjipt med slike begrensinger syns jeg.
Ellers går jeg i endel tunikaer. Rett og slett fordi de ikke strammer, noe som jeg syns er fryktelig. Jeg MÅ være komfortabel. Så bruker tights som går helt opp til brystene omtrent og en tunika som smalner litt i livet og brer seg utover.
Jeg har jo noen gensere som jeg bruker til buksene mine, men der tyter valkene ut overalt altså. Kjøper jeg gensere i større størrelser så ser jeg ut som et telt.
Jeg bruker vel ca.str.46 for det meste. Kommer jo ann på klærne... men ja, str.40 er min drøm.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:18   #19
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Singletter er noe jeg rett og slett aldri har følt meg vel i! Ser de liksom i kataloger i Ellos og på tv'en og slikt, men de passer meg rett og slett ikke! Føler liksom at jeg blir så "exposed" (kom ikke på ordet på norsk, ægh!), og så føles armene så tykke!

Det eneste bra med å være så klar over slikt er jo at jeg vet jeg at 90% av tiden så passer jeg ikke plagg som har stropper over skuldrene - om det så er kjoler eller topper...

Vanlige t-skjorter, derimot...

Tenkte på under en event t-skjorte eller genser, føler selv
at di holder valkene på plass å liksom gir meg litt finere figur
Kjoler liker jeg best med v-hals å t-skjorte lignende armer (vanskeli
å forklare) syns liksom slike med smale stropper bare roper ut at jeg
har valker på armene å under armene

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 03:23   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Hah, dere skulle prøve å finne klær som passer både til gravid og større en normal str dere!

Men nå var ikke det tema. Det beste tipset er å alltid ha mørke farger på problemområdene. Er man størst øverst har man mørke topper og lyse/fargede bukser, eller motsatt. Det kan også lønne seg å finne noen basis farger, og å sprite opp antrekket med bare detaljer i andre farger (gjerne skjerf og sko f.eks), men bare en eller to farger i tillegg til basisen.
Og bruk hæler på skoene. Man får så mye bedre holdning og penere bein av det!

Med dine str er det ingen grunn til å handle i stormotebutikkene. Selv jeg, som før graviditeten var en 42 i bukse og 48/50 på toppen finner stadig ting i normale butikker. Men skygg unna HM, Bik Bok osv. Vero Moda/Only, Vila, Vivikkes o.l er bedre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 09:48   #21
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Takk for mange bra tips. Jeg bruker singletter under topper og t- skjorter, føler meg naken uten dette. Dessuten er det fint med en lys lang singlett som stikker litt ut under toppen nede. Jeg likte heller ikke å vise armene før, men det går faktisk greit nå, ble avhengig av singletter da jeg gikk gravid ifjor sommer. Ellers så bruker jeg også ofte cardigens oppå. Og flere singletter er kjøpt på Cubus, de er vide nede, ikke inntil kroppen stramme.

Bukser ja, kanskje jeg burde prøve høyt liv, selv om jeg syns det er ubehagelig når bukseliningen gnager inn i magen når jeg sitter. Men nå som jeg har trent så stikker ikke valkene så mye ut, buksene sitter fint rundt magen, men så er problemet at de siger ned

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 13:02   #22
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, og så trasige farger!

Jepp . Tror klesdesignerne at tykke folk ikke liker å kle seg pent??

Takk og pris for Zizzi sier jeg bare - jeg har endatil tynne venner som innimellom er misunnelige på de kule klærne jeg har .

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 13:40   #23
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av hannedt, her.

Mange av klærne på mamma- og gravidavdelingen på h&m er supre, spesielt tunikaene, de er løse rundt midjen og har plass til litt valker.

Er ikke de klærne laget for å FREMHEVE magen da???? altså som å vise frem magen.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 13:52   #24
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Motetips til de med over normal BMI

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hah, dere skulle prøve å finne klær som passer både til gravid og større en normal str dere!

Men nå var ikke det tema. Det beste tipset er å alltid ha mørke farger på problemområdene. Er man størst øverst har man mørke topper og lyse/fargede bukser, eller motsatt. Det kan også lønne seg å finne noen basis farger, og å sprite opp antrekket med bare detaljer i andre farger (gjerne skjerf og sko f.eks), men bare en eller to farger i tillegg til basisen.

Men enn om man synes at man generelt ER et problemområde, da?

Opprinnelig lagt inn av carisma, her.

Og bruk hæler på skoene. Man får så mye bedre holdning og penere bein av det!

Eneste problemet med å være såpass høy er at, i og med at de fleste fine sko med hæler har hæler på sånn 7-9 cm, føler jeg at jeg hadde gått rundt som en sånn Incredible Hulk - bare at jeg hadde vært kledd i svart for å dekke til alle problemområdene!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 14:00   #25
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Motetips til de med over normal BMI

takler ikke hæler på skoa jeg, får bare vondt. hjelper vel ikke at jeg er platfot, med overpronasjon og hypermobile ledd går for det meste rundt i herrejoggesko eller eccosandaler..
har jo og breie føtter, finner jeg sko som er breie nok er de en halv meter for lange.. og jeg utfordrer dere til å finne pene kvinnesko i str 42 som er breie og gode å gå i

nå må jeg bruke bootcut bukser da, og med høyde i livet. heldigvis er jeg smal nok oventil til at jeg ikke trenger å gå i stormote avdelingen for topper, men det er mye ræl for tiden.. og veldig mye uten ermer. liker ikke å vise fram grevinnehenget =/
synd zizzi er så svindyrt, hvertfall på ellos.. 500+ for en topp gidder jeg ikke betale.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Normal BMI og lavkarbo Rasmus1733 Spørsmål og svar 24 20-02-10 00:34
Ulilke kroppstyper - ulike motetips mofe Generell diskusjon 18 29-10-05 00:54
Motetips Marianne Generell diskusjon 13 10-07-05 17:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no