Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Atkins-barer på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-11, 20:27   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Atkins-barer på lavkarbo

Publiserte nettopp en iskrem oppskrift på et svenskt LCHF forum, og ble slaktet for å ha brukt to atkins-barer her, en skrev til og med at man "forventet å finne oppskrifter tilpasset LCHF, og da passet det ikke med slike oppskrifter", osv.. Jeg bare, hæ? Atkins er jo laget for lavkarbo, eller? Skjønner ikkeno jeg..

Skal selvsagt stå atkins BARER i overskriften

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:04   #2
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Ja er dem ikke det? Spiser vel ikke all isen med en gang (les burde ikke hehe)... Jeg har fått med meg at de barene ikke er for oss som er i ketose, men kan ikke huske å ha lest noe annet enn de kan føre til løs mage og eller vektstans.

Men det er vel andre her inne som kan svare som vet mer enn meg. Du kan jo søke her inne på de barene og se hva som popper opp, bare sånn ut av nygjerrighet... eller er det bare jeg som er nysgjerrig.... lol...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:08   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Mulig fordi Atkins barer inneholder maltitol. Selv om det er et sukkeralkohol, er det mange som får samme blodsukkerstigning ved bruk av maltitol som med sukker..... Kanskje

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 09:15   #4
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Mulig fordi Atkins barer inneholder maltitol. Selv om det er et sukkeralkohol, er det mange som får samme blodsukkerstigning ved bruk av maltitol som med sukker..... Kanskje

Jeg elsker enkelte Atkins barer men må holde meg unna da jeg målte blodsukkeret hver 20.min i tre timer etter å ha spist en bar +litt annet sukkerfritt med maltitol, og fikk en kjempeøkning i blodsukkeret. Etter 3 timer var blodsukkeret fremdeles høyere enn før. Altså for meg gikk maltitol i blodet like fort som sukker men varte mye lengere enn sukker.... pass opp!!! Regn karbene på vanlig måte.
God erstatning er å lage egen sunn sjokolade av kakaomasse(helsekost) og cocosa. Bland med sukrin, stevia og natreen sammen med masse div nøtter, og du får en herlig konfekt.... erstatter ikke caramell-atkins men dette kan jeg spise med god samvittighet

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:57   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Litt overreaksjon synes jeg, siden det står atkins-bar i oppskriften, så klarer vel de som reagerer på dette enten med blodsukkerstigning eller dårlig mage og velge VEKK akkurat denne oppskriften uten å kjefte deg huden full

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 11:24   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Jeg elsker enkelte Atkins barer men må holde meg unna da jeg målte blodsukkeret hver 20.min i tre timer etter å ha spist en bar +litt annet sukkerfritt med maltitol, og fikk en kjempeøkning i blodsukkeret. Etter 3 timer var blodsukkeret fremdeles høyere enn før. Altså for meg gikk maltitol i blodet like fort som sukker men varte mye lengere enn sukker.... pass opp!!! Regn karbene på vanlig måte.
God erstatning er å lage egen sunn sjokolade av kakaomasse(helsekost) og cocosa. Bland med sukrin, stevia og natreen sammen med masse div nøtter, og du får en herlig konfekt.... erstatter ikke caramell-atkins men dette kan jeg spise med god samvittighet

Jeg holder meg også unna Atkins barene pga maltitolen. Etter at jeg leste i en tråd her om blodsukkerstigning av maltitol, skjønner jeg hvorfor jeg følte vektstagnasjon for noen år tilbake da jeg også brukte barene. DENNE gangen skal jeg ikke gå i den fella
Har også planer om å enten lage sjokolode selv, eller kjøpe mørk som er søtet med tagatose, for å kunne lage noe til jul.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:06   #7
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

når jeg var i sverige så la jeg merke til at svenskene er litt sånn at alt skal väre smör kjött fisk, kylling og flöte, ikke mye grönt og sötning er fy fy kansje det er derfor dem reagerte? alle fölger sikkert skaldemann opplegget

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:02   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Synes det er dumt når holdninger blir veldig enten eller, uansett.

Folk reagerer forskjelig på ulik søtning også, så å bli overseg virker litt voldsomt spør du meg.

Når det er sagt. Så ser jeg at Sukkerfritt mørk sjokelade er søtet med maltinol, mens cavalier mørk sjokelade er søtet med maltinol og lactitol. Vil det si at de som er veldig sensitiv for maltinol sånn egentlig bør unngå disse også da? Eller er det ofte snakk om mindre mengder f.eks. Ved cavalier.

Ja,ja det er vel et valg, og ikke til hverdags sikkert uansett.....

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 26-10-11 kl 16:10.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:30   #9
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Så rart at du fikk slik respons! Atkinsbarene er, som flere skriver, laget for oss på lavkarbo. Jeg tåler helt fint å spise barer, men prøver å spise det i stede for snop (ikke som måltidserstatter). Når du bruker det i en isoppskrift skjønner jeg ikke problemet. Det er jo også "snop". Hadde du derimot brukt det i kjøttkaker ville jeg begynt å lure

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:54   #10
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Jeg er i ketose og velger å spise en atkins bar innimellom.

Faktisk så lagde jeg den isen du delte oppskrift på i går og smakte på den i dag. Nam nam!

Jeg sier også som det allerede er sagt; dette er kosemat. Ikke erstatning for noe som helst og det spises kun unntaktsvis.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:26   #11
Siria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
Siria er på en erverdig vei

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Jeg har fått med meg at de barene ikke er for oss som er i ketose, men kan ikke huske å ha lest noe annet enn de kan føre til løs mage og eller vektstans.

Jeg spiser en atkinsbar nå og da, men går ikke ut av ketose eller opp i vekt. Har faktisk opplevd å spise fedonbrød, og fortsatt være i ketose på kvelden når jeg målte.

Siria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:38   #12
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Enig med de som skriver at så lenge man bruker barene som kosemat/godis, så går det vel greit. Men det er vel ikke noe særlig å bruke de som måltidserstatter... Siden dette var på et svensk forum kan det hende brukerne der er veldig pro Andreas Eenfeldt (litt guru i Sverige, har jeg inntrykk av). Han er veldig opptatt av at man skal spise ordentlig mat, ikke alle mulige slags erstatninger. Det kan kanskje være en forklaring på reaksjonene du fikk.

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins-barer Mami84 Spørsmål og svar 3 02-10-10 14:07
15 lavkarbo barer : noka choco crisp barer til salgs! rumbero Lavkarbo generelt 3 17-04-10 17:12
Atkins barer rulletrollet Ketolysekuren 13 12-09-07 21:41
Atkins Barer ellenmaria Spørsmål og svar 13 08-08-06 11:09
atkins barer syl Ketolysekuren 4 10-03-05 08:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no