Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjæææælp!!!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-06, 20:07   #1
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Hjæææælp!!!

har mange spørsmål..men får ta det viktigeste først
Har problemer med ryggen så det er ikke så lett for meg å trimme

må jeg spise mindre generelt da?

har prøvd dette i 3 dagen nå..har tatt av 3 kilo allerede
men har ikke matlyst i det hele tatt
tvinger i meg 2 måltider til dagen

men det består kun av 1 knekkebrød med ost ,skinke ,agurk ,tomat å paprika på
alle hadde jo tatt av på den dietten her hehe

hva skjer viss jeg ikke får nok proteiner å fett i meg???

håper noen der ute kan svare meg

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:24   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: hjæææælp!!!

Så lenge du går ned i vekt er dette riktig for deg. Du får i deg veldig mange forskjellige matvarer i dine små måltid så jeg tror dette skal gå bra. Så lenge du ikke trener så trenger du ikke så veldig mye protein.

Hvis du spiser mindre enn du gjorde før så kommer nok vekttapet av at du har mindre i magesekken og at du tapper kroppen for vannet som var bundet opp i glukogenlagrene i musklene. Så det er ikke sikkert du fortsetter å gå ned i vekt, men vi får se.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:31   #3
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Så lenge du går ned i vekt er dette riktig for deg. Du får i deg veldig mange forskjellige matvarer i dine små måltid så jeg tror dette skal gå bra. Så lenge du ikke trener så trenger du ikke så veldig mye protein.

Hvis du spiser mindre enn du gjorde før så kommer nok vekttapet av at du har mindre i magesekken og at du tapper kroppen for vannet som var bundet opp i glukogenlagrene i musklene. Så det er ikke sikkert du fortsetter å gå ned i vekt, men vi får se.


hmm men ingen kan vel holde vekten stabil på 2 knekkebrød til dagen??

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:38   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: hjæææælp!!!

Jo, du risikerer at kroppen går i sparebluss. Altså at du blir veldig passiv og så utnytter kroppen maksimalt slik at ingenting ender i do. Det er mange som går fortere ned i vekt ved å spise litt mer.
Er du ikke i fysisk aktivitet så trenger du mindre mat enn en som trimmer mye. Men om du har vond rygg så hjelper det kanskje å gå mye. (mange korte turer). Det gjelder ivertfall å bevege seg så mye som mulig, prøve å se mulighetene istedenfor å se begrensningene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:43   #5
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

ja jeg beveger meg så mye som mulig men å gå tur er umulig for meg

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:45   #6
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

men med andre ord så bør jeg spise ofte men lit..og minst mulig karbohydrater?

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:57   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: hjæææælp!!!

Jepp!

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:32   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: hjæææælp!!!

Med en vond rygg må du gjøre øvelser og bygge opp muskulaturen. I akuttfasen kan det selvsagt være vanskelig å ta spaserturer, men ikke vent for lenge med å ta småturer og øk på etter hvert.
Selv om du er mye iro må du spise nok proteiner (proteinene er kroppens byggestener), fett (For å oppta riktg mengde av viktige komponenter i maten, til hormondannelse og å danne cellevegger rundt nervecellene), grønnsaker (vitaminer, mineraler, antioksidanter) og minst 900 kalorier daglig! (Knekkebrødet kan du med fordel kutte helt ut!)
God bedring og lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 09:29   #9
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

hehe ok ..bare ost med agurk å paprika då med andre ord :-)
men ..jeg går ned 1 kilo til dagen ..så mye vann i kroppen kan jeg vel ikke ha?

å en ting til..skeier dere aldri ut?
1 potet på jul aften ,1 kake stykke i bursdager??
det er faktisk potetene jeg savner mest

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 09:33   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

men du er nødt til å spise mere, og ikke minst lese en bok om dette! Velg en filosofi og følg den

Om du spiser for lite, kan du like gjerne la være å spise lavkarbo...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:02   #11
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

men før jeg startet på lavkarbo spiste jeg alt for mye...gikk bare å tenkte på mat
nå er jeg ikke sulten i det hele tatt
til å med den daglige colaen å sjokoladen (som jeg spiste før) blir jeg kvalm av å tenke på

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:09   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: hjæææælp!!!

Vet ikke hvor mye du skal ta av, men du går ned en kilo pr. dag nå og det er ikke heldig for kroppen din!
Med så lite mat ødlegger du forbrenningen din og om litt går du over på sparebluss og kommer ikke videre.
Helt enig med Aline at du må finne en kostholdsfilosofi som passer for deg. Lese boken grundig og følge den!
Dersom utskeielser er det første du tenker på, bør du kanskje velge en filosofi (Lindberg eller lavkalori?) som enklest kan kombineres med dine utskeielser.
Når det er sagt. Om du velger en streng lavkarbokur, og følger den, vil du etter hvert se at du ikke blir så opptatt av poteter og utskeielser! Og som ekstra bonus vil du se at der er veldig mye god mat du kan spise likevel! Les og se i oppskriftene både her og i boken du velger.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:23   #13
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

hehe jeg leser å leser

men hva skjer viss jeg får midre enn 15 g karbohydrater i meg hver dag?

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:25   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

Jeg er også godtemoms!! Jeg har i perioder spiste store poser med snok hver dag, og nå har jeg klart en uke uten! Det går kjempefint, men du er nødt til å spise!

Det er vanlig å føle at matlysten syner på lavkarbo, men du spiser ikke lavkarbo, du spiser lite, så jeg forstår ikke helt hvordan du kan miste matlysten av det...?

Gå på biblioteket og lån atkins, fedon lindberg, ketolyse eller noe lignende og les. Da vil du forstå hvorfor du skal spise som dette mye bedre

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:30   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

Bra du leser

Mindre enn 15? Noen må ha det for å gå ned, mens andre blir dårlige av det. Det er individuelt. De 15-20 karbene forsikrer deg at du får i deg grønnsaker

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:35   #16
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: hjæææælp!!!

Hvorfor mindre enn 15g? Følg den kuren du velger!!! For å få i deg nok vitaminer, mineraler og sporstoffer må du spise (tabl. gjør ikke samme nytte!) endel varierte salater og grønnsaker,- og det krever litt KH. Velger du å følger Ketolysekuren skal du ha ca. 15 g KH, mens du ved å starte på Atkins induksjon skal ha ca 20 g KH daglig . I begge tilfeller kan du heller øke litt i KH mengde etter en tid, om du fortsatt er i ketose. Du vinner ingenting ved å spare på denne KH mengden!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:36   #17
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

en ting til..er det sånn att man kan spise hvor mye kjøtt å fisk som man orker ??
er liksom hekta på nakke koteletter hehe :-)
i så fall kan jeg jo klare å presse ned noen koteletter inni mellom sånn att jeg får mere mat i meg

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:39   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

Jaa Spis til du er mett, kjøtt og grønnsaker og fett (hold deg unna mais og gulrøtter og andre rotfrukter, de er det mer karber i.

Men blomkål og brokkoli og paprika og sånt er bra

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:43   #19
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

hehe ja dette skal bli spennende
tror jeg kommer til å fikse denne kuren bra !

er det noen spesiell grunn til att søt hungeren forsvinner så fort?
det hadde jeg trodd ble det værste med denne kuren

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:46   #20
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

Det varierer nok også fra person til person
Du er heldig når den forsvinner så fort

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:47   #21
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det varierer nok også fra person til person
Du er heldig når den forsvinner så fort


jaa å jeg som var så karbo avhengig blir lykkelig bare på tanken hehe

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 11:05   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

lurer bare på hva du leser jeg...

det lureste du kan gjøre er å kjøpe boka til filosofien du velger... av erfaring så er det dumt å egendefinere kostholdsfilosofi fra starten av... Man må ha grunnprinsippene inne først

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 12:06   #23
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: hjæææælp!!!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

lurer bare på hva du leser jeg...

det lureste du kan gjøre er å kjøpe boka til filosofien du velger... av erfaring så er det dumt å egendefinere kostholdsfilosofi fra starten av... Man må ha grunnprinsippene inne først

Helt enig med Jeef-micro! Og uansett hvilken diett du velger må kosten være variert, ellers blir du fort matlei!!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 14:49   #24
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: hjæææælp!!!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

lurer bare på hva du leser jeg...

det lureste du kan gjøre er å kjøpe boka til filosofien du velger... av erfaring så er det dumt å egendefinere kostholdsfilosofi fra starten av... Man må ha grunnprinsippene inne først


jeg leser Dr.Atkins nye slanke revulosjon

znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 15:08   #25
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: hjæææælp!!!

Opprinnelig lagt inn av znop, her.

jeg leser Dr.Atkins nye slanke revulosjon

Da var jeef fornøyd

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no