Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

"Slutte" på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-12, 08:39   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Vet ikke med lavkarbo, da jeg er helt i startfasen.. men det funker ihvertfall ikke bare å kutte kaloriene. Ikke på meg. Har i ca 2mnd spist maks 1100 kalorier, ofte mindre og trent, uten at det har blitt synlig på vekta. Ligger mellom 101 til 105 uansett.. Men da snakker vi "slankekost" og ikke lavkarbo

Hmm.. beklager avsporing, innser at dette er of topic..

Du spiser rett og slett ALTFOR lite mat for kroppen din og den har "stengt" av fettforbrenningen. Spiser du i tillegg a la GR som er svært magert og lite mat, kan det være for mye kh som sperrer for fettforbrenning samtidig som du spiser så lite fett at kroppen ikke får energi til å fungere og trur det er sultkatastrofe...

Vet ikke hvor du er i din overgang til lavkarbo, laget du en egen tråd her forledning som jeg såvidt stakk innom mon tro?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 08:46   #27
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

ja, jeg har ligget lavt på kcal i flere år, og trent hyppig. men det funket ikke gitt

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 08:47   #28
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Det er visst en myte det der med "sultemodus" har jeg lest...? Jeg har også tenkt at det var logisk, men ...

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 09:18   #29
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Det er visst en myte det der med "sultemodus" har jeg lest...? Jeg har også tenkt at det var logisk, men ...

Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Jeg har en bunke liggende (eller finner dem igjen lett iallfall ) hvor man har målt nedgang i forbrenningshormoner under sterkt redusert kaloritilgang...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:21   #30
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Slutte" på lavkarbo?

Forsøkene som mener å bevise at det er en myte, er vel kun gjort over relativt kort tid, hvis ikke jeg husker feil?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:58   #31
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du spiser rett og slett ALTFOR lite mat for kroppen din og den har "stengt" av fettforbrenningen. Spiser du i tillegg a la GR som er svært magert og lite mat, kan det være for mye kh som sperrer for fettforbrenning samtidig som du spiser så lite fett at kroppen ikke får energi til å fungere og trur det er sultkatastrofe...

Vet ikke hvor du er i din overgang til lavkarbo, laget du en egen tråd her forledning som jeg såvidt stakk innom mon tro?

Heia
Er klar over at det er for lite.. men føler meg til tider litt desperat..
I alle fall det virket ikke!!! Bare myye luft magen. Så vi prøver noe nytt.. litt mer naturlig kosthold, komme meg bort fra kunstig ditt og datt.. Så er her å leter etter litt inspirasjon.

Foreløpig er ihvertfall energien og kroppen blitt mye bedre, så får vi se hvor det går etter at man har fått lagt om kostholdet.. litt innkjøringsproblemer må man vel regne med (Ble litt vel lite karbo og kalorier på dag 1 og 2)

Anyway, jeg stoler ikke på at det bare er å hive i seg lit shakes, og lett produkter! Tror nok kroppen min ihvertfall er spesialist på å spare til bedre tider!

bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 16:15   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Heia
Er klar over at det er for lite.. men føler meg til tider litt desperat..
I alle fall det virket ikke!!! Bare myye luft magen. Så vi prøver noe nytt.. litt mer naturlig kosthold, komme meg bort fra kunstig ditt og datt.. Så er her å leter etter litt inspirasjon.

Foreløpig er ihvertfall energien og kroppen blitt mye bedre, så får vi se hvor det går etter at man har fått lagt om kostholdet.. litt innkjøringsproblemer må man vel regne med (Ble litt vel lite karbo og kalorier på dag 1 og 2)

Anyway, jeg stoler ikke på at det bare er å hive i seg lit shakes, og lett produkter! Tror nok kroppen min ihvertfall er spesialist på å spare til bedre tider!

Nå vet jeg ikke helt hva du spiser, men det å velge "faste" proteiner og et lass med grønnsaker OG fett til har foreløpig fungert på meg. Ingen drikking av næring altså, men en kyllingfilet, en torskefilet, en biff, gryte osv med masse grønnsaker og fett til gjør at kroppen forstår den får nok NÆRING og dermed tør å slippe litt. Spiser meg mett i magen selv om jeg kan fyse imellom på noe å putte i munnen, men har vært skikkelig beinhard den siste tiden på å IKKE gjøre det. Spiser da en atkins om det kniper hardt. Ser bla de dagene jeg spiser lite proteiner, stopper det litt opp - og når man ikke er sulten er det lett å ikke spise nok av "tygge-maten"...
Er det vanskelig å spise nok i et måltid, legg heller inn et ekstra måltid - igjen med gode proteiner i
Jeg har feks nå stekt opp entrecote på tilbud, delt i småbiter og frosset ned i porsjoner sammen med forskjellige grønnsaker - da er det lettere å ikke spise "lettere" når man er litt sulten, og man sikrer ihvertfall næringstilgangen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 13:55   #33
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Takk for tips, Å lage mat som lett kan varmes må jo være genialt når man har det travelt!!

Er enig med deg! Det virker som om at det er det som er løsningen. Shakes og "slankekost" er nå ferdigprøvd - virker ikke!!
Har aldri mistet så mye som nå etter en uke med ca ketolyse -3,5kg. Ca fordi det nå er noen aha opplevelser av å til. Som å finne ut at man ikke kan spise ubegrenset med løk om man vil ligge rundt 15-20 karbo. :O

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
Kombinasjonen "fest" og "lavkarbo"? hailtothethief Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 17-03-11 07:59
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no