Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kreft og LCHF-ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 19:11   #1
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien
Question

Kreft og LCHF-ketose

Noen som kjenner til at det stemmer at ny forskning viser at en kan få en spesiell type kreft av ketose?
Fikk høre dette på skolen i dag og samtidig beskjed om at ketose kan gi mye syre med lav PH....

er dette sant? noen som vet? visstnok var det en forsker som tidligere var for ketose- LCHF, som nå var skeptisk til kosten

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:15   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Har jeg ikke hørt ett ord om.

Hvem, hvor og når? Link?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:22   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Hvilken skole snakeks det om nå?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:52   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Sikkert bare noe dem gulpet opp som dem hadde lest i VG.. det er jo så troverdig. I går stod der : DROPP FROKOSTEN, bli slank..

I dag : Begynte med frokost, gikk ned 40 kg.


Så... alt kan man sikkert vende og vri på.. Hvordan i all verden skulle man få kreft av ketose?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:09   #5
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Her påståes noe om kreft....
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1078

"10 - Langvarig ketogen diett øker også faren for mange kreftformer, siden man spiser næringsmidler med innhold av kreftfremkallende stoffer. Samtidig spiser man heller ikke den maten som forebygger kreftfaren som fullkorn, belgvekster, frukt og grønnsaker."

En annen påstand er denne:

"Siste spiker i kista for "ketose = kreft"-myten er at ketose faktisk brukes (dog eksperimentelt) som et hjelpemiddel i behandling av nettopp kreft. Dette fordi kreftceller er meget metabols aktive, altså de deler seg så fort de kan og trenger mye energi, så kuttes karbohydrater ut vil man i teorien stagnere tilveksten av kreftceller og faktisk rett og slett sulte ihjel enkelte typer kreft."


Ingenting av dette er vedlagt kilder.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:11   #6
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Kreft og LCHF-ketose

jeg går på en yogaskole, men typen sa dette, har alltid ett eller annet fra et eller annet sted, så får håpe at dette ikke stemmer. Takk for svar, skriv gjerne om dere hører noe om dette

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:17   #7
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Jeg syns hele tiden det er snakk om at ditt og datt er kreft fremkallende jeg.Tror bare noe av det er sant.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:18   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av sols, her.

Fikk høre dette på skolen i dag og samtidig beskjed om at ketose kan gi mye syre med lav PH....

Nok engang noen som blander sammen kostindusert ketose med ketoacidose som kun rammer diabetikere med meget høyt blodsukker, tro?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:23   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Den artikkelen i iform har vi jo spikket i filler for lenge siden, det er så mye tøys som står der og som ikke kan dokumenteres at det er latterlig.

Sitat:

"10 - Langvarig ketogen diett øker også faren for mange kreftformer, siden man spiser næringsmidler med innhold av kreftfremkallende stoffer. Samtidig spiser man heller ikke den maten som forebygger kreftfaren som fullkorn, belgvekster, frukt og grønnsaker."

Hvilke næringsmidler spiser man på ketogen diett som inneholder kreftfremkallende stoffer? og det at man ikke spiser grønnsaker er jo bare tull og tøys.

Kreftceller nærer seg mye på sukker og det blir spennende å se fremtiden, jeg selv er overbevist om at en del av behandlingen vil være kosthold og ingen karbohydrater til å fore kreften.

Det kan være greit å undersøke slike påstander, som regel er det bare noen som har lest ett eller annet sted, noen har hørt om noen som mener osv.

Det finnes masse dokumentasjon på dette, men det får de som har alle linkene lagret finne frem, jeg orker ikke det etter to glass vin på en fredags kveld

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:24   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg syns hele tiden det er snakk om at ditt og datt er kreft fremkallende jeg.Tror bare noe av det er sant.

Satt og tenkte på mye av det samme.... Tenk på alle de ulike rådene som har kommet og gått opp gjennom åra!
Hvor mange år er det siden det fantes sigaretter som var bra for helsa og tilogmed forhindret hoste?
Alle "vet" jo hvor farlig det har vært med mye egg....
Så må man ha "5 om dagen!", meeeen det er kanskje ikke så sunt allikvel.
Hadde ei venninne på besøk forrige helg, hun hadde hørt at det var giftig med kanel.
Og hvem er det vel som ikke har hørt at alt fettet vi spiser legger seg i årene!
Konkluderer foreløbig med at det er rimelig helsefarlig å leve og gjør det beste ut av hver dag

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:24   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Konkluderer foreløbig med at det er rimelig helsefarlig å leve og gjør det beste ut av hver dag

Det er rett og slett dødlig å leve....

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:27   #12
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Den artikkelen i iform har vi jo spikket i filler for lenge siden, det er så mye tøys som står der og som ikke kan dokumenteres at det er latterlig.



Hvilke næringsmidler spiser man på ketogen diett som inneholder kreftfremkallende stoffer? og det at man ikke spiser grønnsaker er jo bare tull og tøys.

Kreftceller nærer seg mye på sukker og det blir spennende å se fremtiden, jeg selv er overbevist om at en del av behandlingen vil være kosthold og ingen karbohydrater til å fore kreften.

Det kan være greit å undersøke slike påstander, som regel er det bare noen som har lest ett eller annet sted, noen har hørt om noen som mener osv.

Det finnes masse dokumentasjon på dette, men det får de som har alle linkene lagret finne frem, jeg orker ikke det etter to glass vin på en fredags kveld

Som jeg skrev så var dette "påstander uten vedlagte kilder"
Egentlig for å demonstrere at det blir sagt så mye, men at alt er ikke alltid like dokumentert. Jeg gidder heller ikke å sitte å leite etter kilder til disse påstandene når de som påstår dette ikke har kilder å komme med selv.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:30   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Som jeg skrev så var dette "påstander uten vedlagte kilder"
Egentlig for å demonstrere at det blir sagt så mye, men at alt er ikke alltid like dokumentert. Jeg gidder heller ikke å sitte å leite etter kilder til disse påstandene når de som påstår dette ikke har kilder å komme med selv.

Også vet jeg at artikkelen har vært diskutert her før (for lenge siden) så jeg orker heller ikke

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 01:54   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Kreftceller kan KUN bruke sukker og ikke noe annet som energi. I Østerrike brukes derfor Ketogen kost som et hjelpemiddel til å drepe kreftceller. Mange lykkes svært godt med dette, ifølge Lutz.
Det finnes ikke kreftfremkallende mat, så lenge man spiser ren, ubehandlet mat.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:08   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Svært mye hardt stekte matretter danner akrylamid. Det kan visstnok gi kreft i tarmen. Men det er jo bare å ikke kremere biffen hele tiden... Dessuten er chips og pommes verst så det så.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:05   #16
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Huff blir urolig jeg kjenner jeg,...
men samtidig så sier jo legen min at jeg kan ha dette kostholdet i 50-60 år.. Så.. jeg skjønner ikke helt

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter

Sist redigert av Heaven : 29-01-11 kl 10:13.
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:25   #17
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av sols, her.

er dette sant? noen som vet? visstnok var det en forsker som tidligere var for ketose- LCHF, som nå var skeptisk til kosten

Dette er ikke sant, nei.

Hvis du får noen kilder hadde det vært kjempeartig å lese dog

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:34   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Så må man ha "5 om dagen!", meeeen det er kanskje ikke så sunt allikvel. Hadde ei venninne på besøk forrige helg, hun hadde hørt at det var giftig med kanel.

5 om dagen, 6 om natten - anbefalte nærbutikken min.

Kanel er jo giftig, om man spiser nok av det...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:35   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

5 om dagen, 6 om natten - anbefalte nærbutikken min.

Kanel er jo giftig, om man spiser nok av det...

Muskatnøtt også
Og linfrø
Og vann
....

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:39   #20
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Dette er ikke sant, nei.

Hvis du får noen kilder hadde det vært kjempeartig å lese dog

Jeg lurer på om det var en svensk lege eller ernæringsekspert som hadde gått vekk fra LCHF, mener at jeg leste noe slikt inne på kostdoktoren.se. Kanskje han var amerikaner, når jeg tenker meg om...
Men det var i allefall ikke pga noen kreftfare, det var vel mere at han ikke lengere mente at karber var fetende...

Kilde: min selektive hukommelse.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:55   #21
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Jeg kontaktet ei venninne som har gått kreftsykepleie nylig og i tillegg hadde mat og kreft som oppgave på slutten. HUn har ikke hørt om det, hun har sjekket i bøkene sine + ei bok som heter "Mat mot kreft" og finner ikke noe om det.

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:05   #22
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Når man hører sånne påstander, bekrefter det bare hvor galt det har gått med mennesker og kunnskap om mat. Lavkarbo handler om mat vi mennesker har spist i millioner av år, det handler om mat vi er skapt for å spise og det handler om fraværet av mat man blir syk av. Kunstige tilstetningsstoffer, kjemisk bearbeidet mat, fabrikkprodusert mat og mat som har blitt til ikke-mat gjennom industrialisert produksjon har jo blitt "sunt, normalt kosthold" i dag.


Sist redigert av Veggpryd : 29-01-11 kl 13:34.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:16   #23
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av trilltrall, her.

5 om dagen, 6 om natten - anbefalte nærbutikken min. :d

kanel er jo giftig, om man spiser nok av det...

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:39   #24
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Kreft og LCHF-ketose

-----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:50.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:26   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Det å si at kreft ikke forekom i tidligere tider, blir desverre litt feil!
Fortsatt er det de eldste som får mest kreft og tidligere ble ikke folk så gamle. Og døde et barn med store magesmerter, kunne ingen si noe om at "Jo, dette må være et nevroblastom!"
De hadde jo ikke mulighet for å diagnostiserer kreft.
Min farmor døde av kreft så sent som i 1965, men det visste de ikke før etter at hun var død! Og hadde ikke familien insistert på obduksjon, hadde vi aldri fått vite det heller!

Om alle ble veldig gamle, ville de fleste få en eller annen form for kreft!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin mot kreft grotingeling Fysisk og mental helse 4 04-01-10 23:50
Mat mot KREFT heltny Generell ernæringsdebatt 0 12-11-09 16:53
OE og kreft Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 6 03-03-08 20:26
Kreft og fett Kula Generell ernæringsdebatt 13 05-09-07 18:33
Hvor vil du ha kreft...? Karin Lavkarbo generelt 1 21-03-07 15:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no