Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 19:06   #1
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Dere som spiser lavkarbo- drikker dere lettbrus og spiser sukkerfrie pastiller noen gang? Evt hvor ofte/hvor mye?

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:18   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Eg spiser aldri sukkerfrie pastiller, men drikker av og til pepsi max på lørdager

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:53   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Sukkerfrie pastiller spiser jeg når halsen trenger det. Brus drikker jeg så og si aldri.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:19   #4
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Sukkerfrie pastiller utenom de på apoteket (fribol tror jeg) fører til blodsukkerstigning. Burde ikke inntas oftere enn sukker.. Er fy-fy for meg på ketolyse.

Sukkerfri brus er vel heller ikke sunt, men som hos Mariann S så er det lørdagskosen min. Pepsi max går altså, får i teorien ikke den samme stigningen som i pastiller

Forskjellen ligger i ulike søtstoffer, vil jeg tro

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:06   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Drikker ikke brus, men litt Fun Light blir det hver dag. Og noen ganger en eske med Läkerol også, selv om det egentlig ikke er helt ideelt. Men noen laster skal man vel ha..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 15:17   #6
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Jeg teller kun karbohydrater, er ikke så opptatt av om aspartam eller xylitol er sunt eller ikke sunt. Jeg reagerer ikke noe særlig på tre-fire pastiller om dagen, evt en halvlitet Pepsi max et par ganger i uka. Så det unner jeg meg.
Blodsukkerstigninga man får av noen få pastiller, med kanskje to gram kh tilsammen, den tror jeg er minimal, og i hvert fall ikke hatt noe å si for min vektnedgang.

Med tanke på hva annet jeg har putta i meg gjennom årene, tenker jeg at fire IFA eller et par glass sukkerfri brus uansett er bedre enn en Japp og en cola ;-)

Men folk er forskjellige. Noen reagerer negativt på brus, og får søtsug av det. Noen kan kanskje oppleve dårlig mage av for mange pastiller. Jeg mener det sier seg sjøl at det ikke er bra å spise en eske Läkerol på en gang, akkurat som det er ikke sunt å spise 200 gram melkesjokolade, selv om sjokoladen nok er verst.
For min del synes jeg det er greit spise kunstig søtning i små mengder. Men jeg snakker kun for meg sjøl ;-)

__________________

Sist redigert av David : 16-05-12 kl 15:18. Årsak: Presisering!
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 15:24   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Sukkerfri brus drikker jeg aldri, det smaker pjuk! Dessuten får jeg vondt i magen av det.

Sukkerfrie pastiller/drops spiser jeg en sjelden gang, men jeg får gjerne vondt i magen av det også i tillegg til at det ikke smaker noe særlig godt det heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:44   #8
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfrie pastiller og sukkerfri brus?

Jeg er papsi max tilhenger, men har kuttet veldig ned. Men et glass om dagen blir det,så ca 2 dl om dagen. Når det gjelder sukkerfrie drops spiser jeg nok 4-5 om dagen(ikke alle dager, men ofte).

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyggis og sukkerfrie pastiller cilemora Dr Lindbergs 15 25-04-10 13:17
Sukkerfrie pastiller Tidl. medlem Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-04-10 20:27
Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ... misseve Induksjonen 16 14-03-10 12:11
sukkerfrie pastiller i fase 1? Fedona Eurodiett 1 26-03-07 11:49
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no