Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Om å få i gang forbrenningen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-06, 23:09   #1
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien
Question

Om å få i gang forbrenningen

Jeg er ganske ny her og er veldig fornøyd med å ha funnet denne siden. Så nå begir jeg meg ut i forumet.
Har klart 2 del mål. 5 + 3 kg på 4 + 5 uker. Går i grunn veldig greit, men ser at kroppen stopper opp reduksjonen fra tid til annen. Men så lenge det ikke går opp er jeg fornøyd og fortsetter. Og vekttapet kommer igjen etter en 4-5 dager.

Nå lurer jeg på om noen har erfaring med å sparke igang forbrenningen. Leste et tidligere innlegg
http://forum.lavkarbo.no/showthread....+forbrenningen
foreslår å sparke igang kroppen igjen med et karbohydrat sjokk.
Noen som har erfaring med dette.
Pratet med en forrige dagen som hadde slanket seg 49 kg siden i høst. Hun hadde trent og spist sunt og lite, ingen spesiell kur.
Hun hadde sprukket en del ganger og spist mye snop en dag for så å fortsette slankingen neste dag. Og hun sa også at da rant kg av i dagene som kom. Så dette høres jo ut til å virke, uten at hun hadde hørt om dette.

Noe annet jeg lurte på var hvorfor jeg legger på meg 0,9 kg når jeg søndag skeiet ut med pizza til middag? Og de er såååå vanskelig å få av igjen.... kun 0,3 på 3 dager. Det samme skjedde i påsken. Vi var på besøk 2 steder i løpet av langfredag. Og det var ikke annen mat å få enn kaker. Måtte til slutt spise litt. 1 kg opp. Og du verden så godt den satt. Skjedde ikke noe på 5 dager. Dette var bare 11 dager etter at jeg hadde begynnt, og var på induksjon.

Noen som har noe smart å komme med?

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 00:14   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Om å få igang forbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Fast-i-fisken

Noe annet jeg lurte på var hvorfor jeg legger på meg 0,9 kg når jeg søndag skeiet ut med pizza til middag? Og de er såååå vanskelig å få av igjen.... kun 0,3 på 3 dager. Det samme skjedde i påsken. Vi var på besøk 2 steder i løpet av langfredag. Og det var ikke annen mat å få enn kaker. Måtte til slutt spise litt. 1 kg opp. Og du verden så godt den satt. Skjedde ikke noe på 5 dager. Dette var bare 11 dager etter at jeg hadde begynnt, og var på induksjon.

Noen som har noe smart å komme med?

Det du gjorde når du spiste pizza og det du gjorde i påsken var i praksis å gi kroppen et karbesjokk. Og da la du på deg - og hadde problemer med å få vekten av. Det er den samme erfaringen jeg har, og viser klart og tydlige at DIN kropp ikke finner seg i slikt. Ergo funker ikke den metoden for deg.

Om du føler for deg kan du jo prøve igjen, men min egen erfaring er at det bare blir vanskeligere og vanskeligere å få av det man legger på seg igjen !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 00:21   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Om å få igang forbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Nille

Om du føler for deg kan du jo prøve igjen, men min egen erfaring er at det bare blir vanskeligere og vanskeligere å få av det man legger på seg igjen !

Underskrives!!

Jeg gikk opp hele sju-åtte kg fra desember til april, og da med et lavkarbokosthold i bunnen, men med en del utskeielser. Ikke så mange som man skulle tro, dog...

Og de kiloene sitter svært godt fast nå, til tross for en skikkelig snuoperasjon...

Oppkarbing er ihvertfall ikke noe for min kropp!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 09:00   #4
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Om å få igang forbrenningen

Takk for tilbakemeldinger.

Så dumt at dere ikke har gode erfaringer med oppkarbing....
Ja ja man får vel bare godta at mennesker fungerer forskjellig. Og jeg som hadde gledet meg til en skikkelig utskeielse... får kanskje droppe det da.

Men det som beskrives som en skikkelig oppkarbing er jo maaassssse karbohydrater. Så et måltid med pizza er kanskje ikke nok for å sette igang denne prosessen?!?!

Kanskje jeg skal forsøke en gang... veldig i tvil...

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 09:07   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om å få igang forbrenningen

Det er jo bare å prøve igjen, men vær forberedt på at det kan gå andre veien

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 00:09   #6
tir na nog
Juniormedlem
 
tir na nog sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 25
tir na nog er på en erverdig vei

Sv: Om å få igang forbrenningen

Ja det høres ut som en pizza karbo sjokk! - siste gang jeg hadde den spiste jeg kun grønsakssuppe i ti dager og jeg følte meg så frisk og energifyllt igjen etterpå. til og med gikk jeg ned noen brått kilo. men kroppen sikkert liker ikke sånn opp og ned - så lytter til kroppen og be happy! lykke til Mr fast i fisken..

tir na nog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 15:07   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Om å få igang forbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Fast-i-fisken

Men det som beskrives som en skikkelig oppkarbing er jo maaassssse karbohydrater. Så et måltid med pizza er kanskje ikke nok for å sette igang denne prosessen?!?! .

Må få presisere at en skikkelig oppkarbing ikke betyr sukkerholdige matvarer.

Det går helst på høykarbo mat med høyt stivelseinnhold som pasta, poteter, ris og brød - og til nøds en pizza etc. IKKE kaker, is, chips og Cola, - det virker bare mot sin hensikt.

Det anbefales også som middag/kveldsmåltid EN dag, og ikke hele helga !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 15:55   #8
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Sv: Om å få igang forbrenningen

Dette var en interresant tråd.. Jeg har nemlig noen erfaringer på dette feltet. Jeg har opplevd å gå opp for så å ha vanskeligheter med å få igang reduksjonen igjen etter en karboutskeielse. Og man tenker; ALDRI IGJEN! Fordi den følelsen er så dum iforhold til når du 'er så flink'. Men det slo meg en gang jeg skulle ut, og visste at karboene skulle inntas; Det som er forskjellig fra lavkarbo og andre 'vanlige' kosthold, er jo at vi spiser så mye mer fett enn andre.. Var derfor veldig forsiktig med fettet i et par dager. Jeg følte meg kanskje litt mer sulten, men ikke så mye. Med nok proteiner, holder metthetsfølelsen seg og men tenker ikke sp mye på mat. Da jeg skulle ut, var jeg meg bevisst på at jeg skulle få lov til å skeie litt ut, og jeg hadde også satt av litt rom til det i magen. Spiste som alle de andre vennene mine, men passet på å ikke bli for mett av denne karbohydratrike maten. Tenkte heller at jeg må nyde hver bit og gi meg mens leken er god, slik at jeg kan gjøre det flere ganger i slike sosisale settinger. Det funket! Dagen etterpå, var det tilbake til gode stabile lavkarbo igjen - og skal si forbrenningen satte sving på seg altså! For meg virker det nesten som om fettet er med på å absorbere karbohydratene til kroppen.. Bare en illusjon, men min oppdagelse av denne forskjellen har gjort det lettere for meg i sosiale settinger.

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 22:41   #9
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Om å få igang forbrenningen

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Jeg hadde veldig lyst på en utskeielse i dag med pasta og brød + diverse. Men i dag rikket vekta på seg igjen etter pizza utskeielsen søndag, så jeg fattet mot og håper at jeg får en god slanke uke men litt nedgang i kg.

Hennie: Dette hørtes lurt ut. Er nok enig med deg på at det er litt skummelt med alt fettet vi tar i oss og så plutselig karbohydrater.
Mener å huske å ha lest at hvis du først spiser karbohydrater så skal du holde deg langt unna fett.

Skal til Amsterdam på jentetur fra torsdag til mandag. Lurer på hvordan dette skal gå... Det som hører med er jo vin og god mat. Nå tror jeg at jeg skal spise litt fettfritt de siste dagene og holde meg på mager mat mens jeg skeier litt ut. Men skal vel altids alikevel kose meg med litt salat og prøve å holde meg unna de verste karbo bombene. Håper dette går bra.

Tips: Maarud har kommet med Nut Temptations. Nøtter med Chilli og rød paprika. Digg Sterk og god protein 24 Karb 18 fett 44 fiber 8,3. Kjøpt på Meny. Denne skal jeg unne meg en annen gang også.
God pinse folkens

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 22:54   #10
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Sv: Om å få igang forbrenningen

Dra på jentetur og nyd deilig mat og vin med god samvittighet. Bare tenk i en annen strategi enn akkurat lavkarbo de dagene. Hadde det vært meg som hadde vært så heldig å skulle på tur, ville jeg spist generell sunn mat og sørget for å spise til litt før magen sier stopp. Det vil du iallefall ikke legge på deg av, og så kan du heller fortsette lavkarbo når du kommer hjem igjen God tur!

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen? mofe Generell ernæringsdebatt 11 24-01-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no