Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Trenger hjelp til menyplan

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-10, 10:06   #1
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Trenger hjelp til menyplan

Er det noen som har satt opp en menyplan for seg selv og som kan dele den med andre? Jeg synes det er fryktelig vanskelig i denne jungelen av oppskrifter og tips å lage min egen meny. Får jeg i meg nok fett? Proteiner? Lite karbohydrater? Hmmm... Kan noen dele sine erfaringer? Tusen takk!

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:04   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til menyplan...

Spørs jo om du teller karber og holder deg under 20 g/dg eller om du har det mer fritt da.

Min dagsmeny er f.eks. som følger:

frokost - 2-3 rughavresprø med bremykt og masse makrell i tomat og pepper (bruker ca. 1/3 boks pr. rugsprø)

lunsj - 2 fiberrik med bremykt, phildelphiaost og friske jordbær i skiver

middag - svinefilet stekt i smør med en mos av lettkokt blomkål og brokkoli som kjøres med stavmikser, har gjerne i en smørklatt til i panna og koker ut sjyet etter svinefileten og har det i mosen - NAM! Salat til. Kan også koke ut sjyet med seterrømme og ha over som saus, krydrer da mosen med noe annet. Det hender jeg hiver en neve ferdig kokte, moste linser i sausen også.

kvelds - tja... Det er ikke alltid jeg spiser kvelds, men f.eks. en-to oopsier med smør og pålegg eller en porsjon friske bær med krem evt. friske bær (frosne er helt topp også) med naturell yoghurt + kesam + litt søtning og en kornblanding ala Fedon.

Jeg teller ikke karber da, holder meg bare enkelt og greit unna poteter, ris, pasta og sukker som best jeg kan. Og magen funker myyyye bedre på dette kostholdet, det er helt sikkert!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:00   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp til menyplan...

Hei - ta en titt på ukeplanene til Gerd, de har i alle fall hjulpet meg masse.
Du finner den som vedlegg i dette innlegget.
Så vidt jeg vet så er disse ukeplanene helt i tråd med ketolysekuren, og de refererer til boka Slank med ketolysekuren, men de er uansett en god pekepin for alle som ønsker å innføre lavkarbokosthold.
Boka kan lånes på biblioteket hvis det skulle være av intresse

Lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 18:19   #4
ketochic
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: storhaug
Innlegg: 11
ketochic er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til menyplan

hvordan får jeg den vekt greia , takk på forhånd

ketochic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 18:58   #5
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp til menyplan

Ticker/linjal/vekt-greie får du ved å følge denne oppskriften:
1. Trykk på denne linken: tickerfactory
2. Velg hvilken ticker du vil ha - weight loss linken
3. Velg hvordan du vil den skal se ut - og trykk på next hele tiden til du kommer til siste side
4. Klipp ut koden du får på siste siden
5. Gå inn på kontrollpanelet ditt her på forumet - klikk på kallenavnet ditt oppe til høyre og deretter på kontrollpanel til venstre i bildet
6. Velg å endre signatur
7. Lim inn koden du hentet fra tickerfactory - den øverste under "bbCode"

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 18-07-10 kl 19:06.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:11   #6
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til menyplan...

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei - ta en titt på ukeplanene til Gerd, de har i alle fall hjulpet meg masse.
Du finner den som vedlegg i dette innlegget.
Så vidt jeg vet så er disse ukeplanene helt i tråd med ketolysekuren, og de refererer til boka Slank med ketolysekuren, men de er uansett en god pekepin for alle som ønsker å innføre lavkarbokosthold.
Boka kan lånes på biblioteket hvis det skulle være av intresse

Lykke til

Der var det mye interessant! Takk skal du ha!

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:13   #7
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til menyplan...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spørs jo om du teller karber og holder deg under 20 g/dg eller om du har det mer fritt da.

Min dagsmeny er f.eks. som følger:

frokost - 2-3 rughavresprø med bremykt og masse makrell i tomat og pepper (bruker ca. 1/3 boks pr. rugsprø)

lunsj - 2 fiberrik med bremykt, phildelphiaost og friske jordbær i skiver

middag - svinefilet stekt i smør med en mos av lettkokt blomkål og brokkoli som kjøres med stavmikser, har gjerne i en smørklatt til i panna og koker ut sjyet etter svinefileten og har det i mosen - NAM! Salat til. Kan også koke ut sjyet med seterrømme og ha over som saus, krydrer da mosen med noe annet. Det hender jeg hiver en neve ferdig kokte, moste linser i sausen også.

kvelds - tja... Det er ikke alltid jeg spiser kvelds, men f.eks. en-to oopsier med smør og pålegg eller en porsjon friske bær med krem evt. friske bær (frosne er helt topp også) med naturell yoghurt + kesam + litt søtning og en kornblanding ala Fedon.

Jeg teller ikke karber da, holder meg bare enkelt og greit unna poteter, ris, pasta og sukker som best jeg kan. Og magen funker myyyye bedre på dette kostholdet, det er helt sikkert!

Det hørtes innmari godt ut med den sjyen i mosen! Skal absolutt prøves. Takk skal du ha! Hva er forresten oopsier?

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:22   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til menyplan...

Opprinnelig lagt inn av buzy bee, her.

Det hørtes innmari godt ut med den sjyen i mosen! Skal absolutt prøves. Takk skal du ha! Hva er forresten oopsier?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363

Laget dem for første gang for noen dager siden og de var greie nok. Med litt søtning i blir de gode som kakebunner tror jeg. Henger ikke så veeeeldig godt sammen, men er mer noe å legge pålegget på i grunnen, funker sikkert greit som hamburgerbrød om man lager dem flate (de fløt ikke så mye utover som jeg trodde!) og bruker to.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp vav Spørsmål og svar 10 26-04-10 22:15
Trenger DIN hjelp. :-) Frusetruse Induksjonen 1 18-03-10 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no