Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Orker ikke mat ... Matlei

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-11, 16:22   #1
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Orker ikke mat ... Matlei

Ja, nå de siste dagene har jeg vært så matlei.

Har blitt å tygget på osteskiver med spekeskinke eller paprika i.
1 egg med litt bacon.

Kjenner jo at jeg blir slapp av å ikke spise, men orker ikke trøkke i meg mat og bli uggen av det heller.

Hva gjør dere i slike perioder hvis dere har det da.

Ikke noe mat som frister her nå. Blææææh.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:23   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Orker ikke mat...matlei.

Har du kikka i oppskrifts trådene? Kan være lurt med litt ny innputt og selv om man føler at ingenting frister kan det hende du finner noe likevel

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 18:39   #3
Bernina
Juniormedlem
 
Bernina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 16
Bernina er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Har det på samme måten. Skikkelig matlei!
Det eneste jeg har lyst på er bringebær med fløte....nam.
Spiser det hver dag for tiden.

__________________


Bernina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:26   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Lag deg fristende smoothies - lag EN ny rett til frokost, lunsj og middag hver uke som du aldri har laget før.

Lag deg lavkarboiskrem med favorittsmaken din! Lag deg suppe! Lag foccaccia etter oppskrift her inne og spis sammen med oliven, fetaost, pesto og aioli Test ut de nye nydelige chorizo pølsene de har på rema (sammen med grillkjøttet). Lag hamburgerbrød etter marjusens oppskrift og stek deg en deilig hot burger med chili - og knallsprø salat til...
Bær og fløte/krem har du allerede fått tips om - det spiste jeg til lunsj - DET var godt det!

... vit at du ikke er alene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:01   #5
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lag deg fristende smoothies - lag EN ny rett til frokost, lunsj og middag hver uke som du aldri har laget før.

Lag deg lavkarboiskrem med favorittsmaken din! Lag deg suppe! Lag foccaccia etter oppskrift her inne og spis sammen med oliven, fetaost, pesto og aioli Test ut de nye nydelige chorizo pølsene de har på rema (sammen med grillkjøttet). Lag hamburgerbrød etter marjusens oppskrift og stek deg en deilig hot burger med chili - og knallsprø salat til...
Bær og fløte/krem har du allerede fått tips om - det spiste jeg til lunsj - DET var godt det!

... vit at du ikke er alene

Takk for input..
Er ikke glad i å lage mat, så det hjelper ikke på matlysten det heller.
Men det har bedret seg litt. Prøvde de Charizo pølsene fra Jacobs (fy for en pris) men FY og gode... skal se etter dem på Rema og i sverige i håp om at de er litt billigere der.

Foccaccia er jeg glad i men liker ikke oliven, fetaost, pesto og aioli, men må vel ikke ha noe på foccaccian.
Hjemmelaget is har jeg i fryseren med sjokoladebiter, ble altfor søt og kvalmende, men går kanskje med andre smaker, så det ikke blir så "tung" i smak. Er ikke glad i veldig utpreget fløte smak, blir da fort kvalm. Da jeg spiste krem/fløte tidligere måtte jeg ha masse i sukker for å "drepe" litt av fløtesmaken og det blir ikke det samme med søtningsmidler, får en sånn bi smak som ikke er god. Har prøvd med sukrinmelis og natreen.

Kjenner jeg er på hugget etter salte ting nå den siste uken (som ikke er så lurt) men tar å spiser en del bacon og løvbiff med smeltet ost og egg på toppen.
Eggerøre med spekeskinke også.
Det har løsnet seg litt i matlysten heldigvis, sakte men sikkert.
Smoothie skal jeg jamman prøve, elsker smoothie og er typisk sommerfrokost for meg, men da brukte jeg mye frukt. Skal nok få fart i sakene etterhvert. Takk for spark i ræven

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:07   #6
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Jeg pleier å lage meg en god sommersmoothie for tiden
100 gram bringebær, og ca 2 ss skjeer creme fraich og en god klunk fløte!
Holder meg mett i flere timer og er friskt, søtt og godt!

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:13   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Om du bruker splenda får du ikke den bismaken på kremen. Noen er litt skeptisk til splenda, jeg er litt forsiktig med å bruker det.
Går ann å varme fløte og vann, ha litt kunstig søtning og kakao pulver i. Blir en mektig sjokolade drikk.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:23   #8
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Opprinnelig lagt inn av Snopsy, her.

Om du bruker splenda får du ikke den bismaken på kremen. Noen er litt skeptisk til splenda, jeg er litt forsiktig med å bruker det.
Går ann å varme fløte og vann, ha litt kunstig søtning og kakao pulver i. Blir en mektig sjokolade drikk.

Takk for tips.

Drikker for det meste te med fløte, natreen og en t-skje cocosa. Godt med varmt drikke i ny og ned, men kakao har jeg ikke prøvd og skal prøves-

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:19   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Har det på samme måte selv. Blir fort matlei, og er ingen superkokk. Pannestekte kyllingkarbonader fra Prior er gode. Med brokkoli/blomkål eller litt salat til er deilig. Lager dressing av rømme, rapsolje og hvitløk til eller koker ut steikepanna med litt fløte. Fort gjort og velsmakende. Stå på.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:43   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Da jeg spiste krem/fløte tidligere måtte jeg ha masse i sukker for å "drepe" litt av fløtesmaken og det blir ikke det samme med søtningsmidler, får en sånn bi smak som ikke er god. Har prøvd med sukrinmelis og natreen.

Prøv vanlig sukrin, sukrinmelisen er ikke spiselig spør du meg. Men krem med vanlig sukrin er godt, det løser seg ikke opp på samme måten som sukker gjør da så det blir litt knasende, men veldig godt synes jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:44   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Takk for tips.

Drikker for det meste te med fløte, natreen og en t-skje cocosa. Godt med varmt drikke i ny og ned, men kakao har jeg ikke prøvd og skal prøves-

Bruk kokosmelk til kakao! Det er godt det! Kokosmelken varmes og man blander i kakaopulver og sukrin etter smak - enkelt og kjempegodt! Mye bedre enn vanlig melkekakao synes jeg! Fyldigere også og så blir det ikke snerk på den!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:46   #12
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Bruk kokosmelk til kakao! Det er godt det! Kokosmelken varmes og man blander i kakaopulver og sukrin etter smak - enkelt og kjempegodt! Mye bedre enn vanlig melkekakao synes jeg! Fyldigere også og så blir det ikke snerk på den!

Det har jeg prøvd og klarte bare 2 slurker. Ble kvalmende for meg.
Er glad i kokos smak i små mengder, hint av det liksom eller i thaimat. Men det der ble for mye av det gode for mine smaksløker gitt.


I går kveld lagde jeg meg en herlig rett som jeg fant på LCHF bloggen.

Kalkunfilet, creme fraice, pesto, cherrytomater, salt, pepper, frisk basilikum og timian. Med salat ved siden av. NAM!

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Orker ikke lage mat i sommervarmen! søtsaka Spørsmål og svar 4 06-07-09 18:03
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Tror ikke jeg orker mer balloon Ketolysekuren 79 06-03-09 22:26
Fase 1 - orker ikke mat cococococat Fase I 26 27-10-04 18:34
Orker ikke mer. Marit Generell diskusjon 14 16-05-04 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no