Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Et litt anderledes syn på lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 20:54   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Nope. At du ikke klarer å yte maksimalt, at det ikke er sunneste måten å spise på i det hele tatt. At ingen som har hatt valget har levd slik før i tida

Hvem er du som forteller meg hva som er sunt for meg? Du er nok et lite troll tror jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 20:54   #27
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Sumobrytere spiser seg vel opp på en salig blanding av karbo, fett og proteiner. Og vi snakker maaaaaange tusen kalorier over dagsbehovet hver dag, så de kan ikke akkurat taes med i betraktningen. Men karbohydratene hjelper selvfølgelig på oppgangen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 21-05-11, 20:56   #28
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Dydde er muligens en liten kranglefant som er misunnelig på andre som får det til? Bare en tanke..

Greit, tror jeg startet tråden uten å tenke meg om. Glemte at d kom til å ble masse disskusjoner osv.

Grunne til jeg varte 4 år var pga jeg snakket med alle guruene, leste alle bøkene og fikk hjelpe av alle som sa det skulle fungere.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 20:57   #29
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvem er du som forteller meg hva som er sunt for meg? Du er nok et lite troll tror jeg

Bare en som har erfaring etter 4 år med lavkarbo, thats it

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:00   #30
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=Nerthus;1112589]Vi må ikke drepe dyr for å få melk, fløte og egg.... det er best om de er i live når de blir melket og skal legge egg

Man må drepe ungene til kyrne så vi kan få melka. Er ikke nok til mennesker og ungene dems

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:00   #31
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Du er nok i feil forum, lillegutt. Om bildet er av deg, burde du nok heller holde deg til et boleforum.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-05-11, 21:01   #32
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Tror at hver og en må finne det som fungerer for dem jeg.
Selv har jeg innsett at min kropp har det mye bedre på lavkarbo enn på karbomat.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 21-05-11, 21:02   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Bare en som har erfaring etter 4 år med lavkarbo, thats it

Hvilke guruer er det du tenker på? Helt konkret?

Så lurer jeg veldig på hvorfor du levde lavkarbo i FIRE år om du syntes det fungerte så dårlig?

Jeg tenker at det er lov å tenke sjøl, hadde ikke dette fungert for meg, hadde jeg ikke holdt på i 4 år altså....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:03   #34
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=dydde;1112607]

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi må ikke drepe dyr for å få melk, fløte og egg.... det er best om de er i live når de blir melket og skal legge egg

Man må drepe ungene til kyrne så vi kan få melka. Er ikke nok til mennesker og ungene dems

man holder dyr for at mennesket skal få mat, sånn har det alltid vært.
Det finnes knapt noen som ville hatt kyr i fjøset og gris i bingen bare for å fore dem uten at vi mennesker skal ha nytte av det.
Råder deg til å finne deg et forum for dyreforkjempere om dette opptar deg så sterkt.
Her inne eter de fleste av oss iallefall dyr med god samvittighet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 21-05-11, 21:06   #35
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hvilke guruer er det du tenker på? Helt konkret?

Så lurer jeg veldig på hvorfor du levde lavkarbo i FIRE år om du syntes det fungerte så dårlig?

Jeg tenker at det er lov å tenke sjøl, hadde ikke dette fungert for meg, hadde jeg ikke holdt på i 4 år altså....


Kenn Hallstensen, Gary Taubes, Dr Jan Kwasniewski kommer ikke på alle nu

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:08   #36
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Lite innspill til deg nerthus, du har rett i at det pr idag ikke finnes folkeslag som ikke sliter ift kostholdsrelaterte problemer (om man ser bort i fra enkelte indianere\utstammer i asia og sør-amerika som knapt har hatt noe besøk utenfra. Dog har mye forandret seg, det er ikke til å skyve under en stol at mange asiater tidligere har hatt meget god helse, eks kina og japan, mens de idag begynner å slite. 2 ting har skjedd: De har fått et mer vestlig kosthold med raffinerte karbohydrater, godteri og de er i tillegg mer inaktive, noe som ikek påvirker vekta i særlig grad, men har mye å si ift hjerte- og karsykdom. Tidligere spiste man mer grønnsaker, fisk, brunris\naturris, minimalt med sukker osv, og man hadde da generelt mye bedre helse enn idag.

De spiste altså mer Fedon-preget - mens de nå sliter med overinntak av raske karbohydrater... jeg har nok ikke sagt at en del folkegrupper ikke var friske og raske med sitt tidligere kosthold, men det besto ikke kun av karbohydrater


Sitat:

Gary Taubes har fått mye kritikk for å være selektiv med sin bruk av studier, da han siler bort de som ikke støtter hans syn.

Haha, jeg må virkelig le - for DET gjør ikke den andre siden?? De avviser jo ALLE studier som fremmer lavkarbo

Sitat:

Han hadde bl.a en utveksling med Fedon hvor flere stillehavssamfunn med god helse og en god del karbo (da i form av rotfrukter, frukt og grønt, men i tillegg endel kokos og fisk) og god helse, disse tok ikke Taubes med i sine bøker da de ikke backet opp hans syn. Han bruker også flere studier fra 50\60-tallet som idag ikke hadde blitt publisert pga mange feilkilder bl.a ift kaloriinntak og selvrapportering når f.eks tvillingsstudier (double-labbeled water studiene) og avviksstudiene hvor overvektige ofte underrapporterer matinntak (uten å lyve med vilje) elegant hoppes over.

Hva er kilden din til disse påstandene?

Sitat:

Jeg er enig med Taubes i at raffinerte karbohydrater er hovedsynderen, men synes han drar det vell langt jmf det jeg skrev ovenfor.

Han drar det vel langt ved og "utelukke" studier som ikke støtter hans poeng? Helt naturlig spør du meg, jeg synes hans dokumentasjon holder i massevis. Motstanderene er ikke det spøtt bedre, de bruker faktisk studier som er jukset med som bevis. Ta 7 countries study som opprinnelig besto av 22 land, men kun 7 støttet opp om den opprinnelige hypotesen... (tema fett og hjerte-/karsykdommer)

Sitat:

Ift lavkarbo og protein så spiser omtrent samtidlige i ulike studier mer protein enn høykarbo.

Kilde til dette?

Sitat:

Såklart er det mulig å ikke øke proteininntaket, men det er svært vanskelig å ikke spise mer protein på lavkarbo siden både kjøtt, fisk, nøtter og meieriprodukter har svært høyt proteininnhold, sammenlignet med f.eks brød, potet og ris. Selv ovenjords grønnsaker har et høyt proteininnhold sammenligna med andelen karbo. Ikke noe galt med det, protein er viktig, metter bra og flere proteiner er ketogene og kan støtte opp om ketosen ved å danne ketoner Jeg kjenner flere som lever på lavkarbo og noen som kjører ketose og de sliter med å spise mindre proteiner enn før med mindre de velger mye mer grønnsaker og oljer som olivenolje, kokosolje i stor utstrekning.

Veldig mange her inne spiser til tider ekstremt lite protein i forhold til behovet, så dette blir bare synsing mener jeg På høykarbo spiste jeg mye mer prosesserte proteinkilder, og de hadde både dårligere kvalitet på proteinet og mye mindre proteininnhold enn rent kjøtt/fisk/fugl.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 21:08   #37
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Jeg vil alle skal ha det bra men vil bare at alle skal se med brett syn. Altså se på de som lykkes på karbohydrat rik kost, bøker om det som The China Study osv. Så seff se på høy fett. Ikke bare hør på høy fett guruene snakke om karbo er dårlig og høy fett er bra. Hør også på dem som sier og skriver bøker om høy karbo osv.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:09   #38
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Kenn Hallstensen, Gary Taubes, Dr Jan Kwasniewski kommer ikke på alle nu

Og hvordan sa disse at du skulle spise?

Fint om du forteller mer om hvordan du spiste og på hvilken måte du mener det ikke er bra.
Til nå har du bare kommet med helt løse påstander og jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal frem til jeg...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:10   #39
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=dydde;1112607]

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi må ikke drepe dyr for å få melk, fløte og egg.... det er best om de er i live når de blir melket og skal legge egg

Man må drepe ungene til kyrne så vi kan få melka. Er ikke nok til mennesker og ungene dems


Ehm... så vi dreper alle kalver for å få melk? Men hvordan får vi nye kyr som lager melk da? Går vi TOM for kyr tilslutt??

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 21:12   #40
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=Nerthus;1112632]

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.



Ehm... så vi dreper alle kalver for å få melk? Men hvordan får vi nye kyr som lager melk da? Går vi TOM for kyr tilslutt??

ja vi dreper ALLLLLLE, eller en del?
Er jo easy det, men tvangsføder mora med en kunstigpenis med sæd i så bang produserer dem melk året rundt, ezy. Men seff doen kalver må bøtes med livet

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:13   #41
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=dydde;1112607]

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi må ikke drepe dyr for å få melk, fløte og egg.... det er best om de er i live når de blir melket og skal legge egg

Man må drepe ungene til kyrne så vi kan få melka. Er ikke nok til mennesker og ungene dems

du er ikke sann. hvordan kan vi fortsette å få melk om vi dreper ungene? kyrne er som oss mennesker, de lever ikke evig de heller
Og gå på lavkarbo i 4 år og så finne ut at det ikke fungerer? hmm, da er du enten litt treig av deg eller utrolig sta. jeg hadde sluttet for lenge siden om det ikke fungerte.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 21-05-11, 21:13   #42
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Hør også på dem som sier og skriver bøker om høy karbo osv.

Kan nesten garantere deg at ALLE her inne har levd høykarbo før omlegging til lavkarbo
Så, høykarbo er ikke særlig ukjent

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:13   #43
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Og hvordan sa disse at du skulle spise?

Fint om du forteller mer om hvordan du spiste og på hvilken måte du mener det ikke er bra.
Til nå har du bare kommet med helt løse påstander og jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal frem til jeg...

70-80% fett. Lite karbo osv.
Regner du har hørt om dem og lest bøkene siden du følger kostråda dems?
Alt fra 0-100 gram karbo til dagen. Klarte ikke jogge, trene eller noe. Kondisjonen var helt på bånn. Beina hadde null futt.
Aldri overskudd osv.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:15   #44
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Jeg vil alle skal ha det bra men vil bare at alle skal se med brett syn. Altså se på de som lykkes på karbohydrat rik kost, bøker om det som The China Study osv. Så seff se på høy fett. Ikke bare hør på høy fett guruene snakke om karbo er dårlig og høy fett er bra. Hør også på dem som sier og skriver bøker om høy karbo osv.

Dette kommer kanskje som en overraskelse, men de fleste her inne har spist høykarbo i mange mange år - uten og lykkes... Resultatet er dårlig helse og overvekt. Derfor er de nå her inne og nyter et deilig kosthold som faktisk gir vektnedgang og bedre helse. Tror du vi er idioter her inne som ikke kan tenke selv? Tror du vi ikke har prøvd det meste av kosthold for å gå ned i vekt og få bedre helse?

En stund siden sist det var et troll ute etter og skape diskusjon her, forsåvidt greit - er ikke mye å se på tv uansett - men herregud du har et problem, og jeg er usikker på om dette er forumet for å gi uttrykk for dine frustrasjoner...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 21:15   #45
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Og hvordan sa disse at du skulle spise?

Fint om du forteller mer om hvordan du spiste og på hvilken måte du mener det ikke er bra.
Til nå har du bare kommet med helt løse påstander og jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal frem til jeg...

Slik f.eks.....:

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

10 eggeplummer, 150g bacon og 200g poteter med masse smør over. lovely lovely

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

jeg forstår ingenting, i dag kjørte jeg ris,egg,bacon og jeeezus så forsjølt jeg ble etterpå. Kan det være karbo/stivelsen jeg reagerer på ? tror nesten det må være det? har aldri skjedd med meg før

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 21-05-11, 21:15   #46
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kan nesten garantere deg at ALLE her inne har levd høykarbo før omlegging til lavkarbo
Så, høykarbo er ikke særlig ukjent

Ok så når dere levde på høykarbo så spiste dere heller ikke hvitt sukker, melke produkter, kjøtt, salt, brød og annen ferdiglaget boks mat?
Som jeg skriver vegetar, max 10% av kaloriene fra fett og protein. Tviler på så mange kjørte det kostholdet som sukserike sivilisasjoner levde på i 10 000+ år. Tror nok de kjørte mer standard høy fett, høy karbo, høy protein høy alt som ikke er bra.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:15   #47
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

70-80% fett. Lite karbo osv.
Regner du har hørt om dem og lest bøkene siden du følger kostråda dems?
Alt fra 0-100 gram karbo til dagen. Klarte ikke jogge, trene eller noe. Kondisjonen var helt på bånn. Beina hadde null futt.
Aldri overskudd osv.

Så leit at du hadde en slik erfaring da...

Men, måtte du bruke FIRE år på å finne ut at det ikke passet for deg? Kjipt...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:16   #48
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Hvis man ser på tidligere innlegg fra Dydde, så virker det som om det er lillebroren hans som er inne og skriver nå.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 21-05-11, 21:16   #49
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Vil bare informere jeg, gikk til helvete med meg når jeg kjørte 4 år på lavkarbo, så vil bare at folk skal lete rundt med åpent sinn når de ser etter kostholdsråd.


På hvilken måte fikk du problemer med lavkarbokostholdet? Var det helseproblemer? Var det resultatmessig i forbindelse med idrett?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:16   #50
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Slik f.eks.....:

For all del, se på mine eldre poster. Skrev et spørsmål som ble stiftet i Helse bladet til Kenn Halstensen.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo litt som kristendom?? Jorkla Generell diskusjon 15 31-10-10 01:33
Litt lavkarbo? Tussi80 Generell diskusjon 2 25-09-10 16:22
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no