Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Komme i gang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-12, 12:47   #1
Lower
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
Lower er på en erverdig vei

Komme i gang?

Hei
Jeg er ny her, og har mange ting jeg lurer på
Jeg har lest mye har og fått masse ny og nyttig info. Jeg er helt fersk på lavkarbomat - og litt utålmodig med hensyn til resultater. Det jeg lurer mest på er om det er vanlig å bruke lang tid på i det hele tatt gå ned litt i vekt? Jeg har holdt på i 3 uker med utgangspunkt i Hexebergs filosofi, og bare gått ned noen få hundre gram!! Er i ferd med å gi opp hele prosjektet! Hjelp!!!

Lower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 13:08   #2
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Komme i gang?

Det er lettere å gi råd om du skriver ned hva du spiser og hvor mye du skal gå ned i vekt ikke gi opp iallefall. Det løsner nok snart. Men skriv litt mer om ditt daglige kosthold.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 13:22   #3
Lower
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
Lower er på en erverdig vei

Sv: Komme i gang?

Jeg ikke mel av noe slag, ei heller sukker (selvfølgelig ) Til lunch og frokost spiser jeg kjøttpålegg, ost og laks (varierer), avokado, Middag er kjøtt\ fisk i varierte former gjerne med fløte og forskjellige grønnsaker. Til kvelden spiser jeg gjerne cottage cheese eller rester fra middagen. dette høres veldig ensidig ut, mennjeg varierer hvor mye og hva jeg spiser. Jeg drikker kaffe, Pepsi Max og vann i løpet av dagen evt litt te med stevia somsøtning. Jeg har BMI på 38. Har vært i ketose de siste to ukene når jeg har målt med ketostix.

Lower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 14:10   #4
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Lower, her.

Jeg ikke mel av noe slag, ei heller sukker (selvfølgelig ) Til lunch og frokost spiser jeg kjøttpålegg, ost og laks (varierer), avokado, Middag er kjøtt\ fisk i varierte former gjerne med fløte og forskjellige grønnsaker. Til kvelden spiser jeg gjerne cottage cheese eller rester fra middagen. dette høres veldig ensidig ut, mennjeg varierer hvor mye og hva jeg spiser. Jeg drikker kaffe, Pepsi Max og vann i løpet av dagen evt litt te med stevia somsøtning. Jeg har BMI på 38. Har vært i ketose de siste to ukene når jeg har målt med ketostix.

Jeg ville iallefall ha kuttet ut Pepsi Maxen til å begynne med. Den kan være en brems for mange. Likedan med alle kunstige søtningsmiddel. Stevia er ok. Drikker du nok vann? Grønnsaker bør være en del av hvert måltid. Kanskje du spiser for mye proteiner? Bare slenger ut tanker her jeg. Det er også noen som stagnerer med å spise melkeprodukter. Jeg merker at om jeg går en god tur daglig så går jeg fortere ned. Det lønner seg også å skrive ned hva en spiser, bruk gjerne diett.no til dette. Det finnes en nybegynnertråd her inne som er kjempeviktig å lese, Arna Kristin har skrevet den. Hvis du ikke finner den så kan jeg prøve å få lagt inn en link her. Ikke gi opp! Vær tålmodig og les
alt du kan her inne

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 17:57   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Komme i gang?

Jeg har i alle fall passert 18 kg med basis i Hexebergs teorier nå, så jeg kan bekrefte at det funker. Hos noen går det veldig fort i begynnelsen, andre (som f.eks meg) må jobbe hele tiden og være bevist på hva jeg spiser for å gå ned. jeg merker at jeg må være forsiktig med fløte og yoghurt om jeg ikke skal stoppe opp, men andre opplever ikke dette. Lit dunt, da jeg liker både fløte og yoghhurt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 18:42   #6
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Komme i gang?

Kikk litt på nybegynnertråden, ta det med ro og gi kroppen din litt tid til å tilpasse seg, det kommer til å funke!

Et råd er å bruke diett.no i begynnelsen, for å få oversikt over næringsinnholdet i det du spiser
Grønnsaker til hvert måltid! Vann!
Les oppskrifter, og bli inspirert til å lage god og variert mat! På lavkarbo trenger du ikke spise ensidig eller kjedelig, tvert imot det fins masse god mat

Kanskje bør du vurdere ketolyse (altså litt strengere/mindre karbo enn Hexeberg) en periode?

PS: Er du jente? Da kan det hende kroppen samler mer vann i forbindelse med mensen, for mange er det en kg eller mer opp i den uka, men det er bare vann og vi må ikke stirre oss blinde på vekta og gi opp, føle det ikke nytter. Bruk hodet, bruk tid.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 20-05-12 kl 19:14.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 18:54   #7
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Komme i gang?

Vann!!!!

Veldig viktig Prøv å ha pepsi max kun som helgekos

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 08:07   #8
Lower
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
Lower er på en erverdig vei

Sv: Komme i gang?

Takk for svar nå går det iallefall litt bedre. Mer vann og mindre brus hjelper godt! Og vekta går nedover

Lower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 08:31   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Komme i gang?

Det er bra! Og tenk langsiktig, om du går ned 200 eller 700 gram i uken er egentlig ikke så viktig i det lange løp. Hovedpoenget er at du går ned over tid!

Selv gikk jeg ned i snitt 750 gram i uken de fire første månedene, deretter begynte jeg å trene og nå de siste fem månedene har jeg i snitt gått ned 100-200 gram i uka. Ikke alle verden, men det går rett vei og jeg har fått en del muskler jeg ikke hadde før som også veier noe. Gått ned to-tre klesstørrelser, føler meg helt topp og har en energi som jeg ikke engang har våget å drømme om på mange år! Så stå på, dette nytter!!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan komme i gang? LivM Dr Lindbergs 7 01-03-13 08:36
Hvordan komme i gang? tussi1 Ketolysekuren 3 11-05-11 09:05
hvordan komme i gang beta Lavkarbo generelt 4 03-10-10 18:22
Hjelp til å komme i gang.... Elink Spørsmål og svar 3 09-08-06 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no