Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvor mange skritt?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-06, 16:56   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hvor mange skritt?

Hvor mange skritt er det vanlig å gå på en dag der en ikke går noe videre tur, men bare beveger seg normalt i hverdagen?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 17:00   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange skritt?

Vet ikke hva som er vanlig, men 10 000 = aktiv livsstil og er det man burde ligge på om man vil ha treningseffekt, eller noe

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 17:32   #3
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 55
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Sv: Hvor mange skritt?

10000 skritt er ganse mye. Da har du gått 7,5 km om du har 75 cm i skrittlengde (det har jeg, jeg er 1,76 lang). En helt normal dag for meg ligger på 5000-6000 skritt = 3750 - 4500 meter. På søndagen var jeg dog oppe i 10000 skritt uten å gå tur. Jeg ryddet i garasjen og gikk da mye.

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 20:19   #4
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Hvor mange skritt?

Jeg går mellom tre og fire tusen skritt dersom jeg ikke legger inn en treningstur. (Har vært nede i 2 800 skritt på en fryktelig dårlig dag siden jeg begynte tellinga.) Hvor mange skritt teller du på en "normaldag", Lise - når du ikke legger inn en treningstur?

Benytter for øvrig anledningen til å komme med litt selvskryt, jeg :
Har mål om å gå 87 500 skritt denne uka, og er allerede oppe i 48 000 - og fire hele dager til å samle skritt på! Jippiiiiii!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 20:24   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange skritt?

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Jeg går mellom tre og fire tusen skritt dersom jeg ikke legger inn en treningstur. (Har vært nede i 2 800 skritt på en fryktelig dårlig dag siden jeg begynte tellinga.) Hvor mange skritt teller du på en "normaldag", Lise - når du ikke legger inn en treningstur?

Benytter for øvrig anledningen til å komme med litt selvskryt, jeg :
Har mål om å gå 87 500 skritt denne uka, og er allerede oppe i 48 000 - og fire hele dager til å samle skritt på! Jippiiiiii!

Så flink du er!

Jeg aner ikke hva jeg teller på en normaldag. Svigermor kom i dag klokken ett med skrittelleren, så jeg har bare gått med den siden da til nå og for øyeblikket står den på 3739, og jeg synes det var trolig mye! Jeg inbiller meg jo at jeg ikke beveger meg jeg.. Men jeg er kansje for rastløs til å få lavt tall...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 21:42   #6
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange skritt?

For meg er alt over 8000 skritt bra. Da er jeg aktiv i huset og går et til sammen en time fordelt på to ganger.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 22:35   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange skritt?

Lise; man blir helt overrasket når man ser hvor mange skritt man faktisk har tatt.. Jeg går ikke med min hjemme og rundt i huset, rett og slett fordi jeg pleier å gå i kosebukser og ikke har noe sted å feste den, annet enn innenfor linningen, og det gidder jeg ikke.. Men skal jeg ut å gå et stykke har jeg den på. Men er for sløv når jeg bare skal stikke på butikken og sånt.

En dag gikk jeg 13000 skritt, tror det er det høyeste. Da var jeg jammen støl dagen etter.. men det har vel kanskje mest med at kroppen min ikke er helt vant med å vandre langt og lenge.

Skritt-teller er gøy!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 14:27   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange skritt?

Dette var nyttig lesing for en som har startet opp med skrittelleren for fullt denne uka! Ble nemlig litt motløs når jeg ikke kom opp i så mange skritt som jeg hadde håpet, men så sitter jeg jo omtrent stille på stolen foran PC'n hele arbeidsdagen.

Jeg har heller ikke på meg skrittelleren når jeg er hjemme og pusler, men så fort jeg skal utafor døra så setter jeg den på. Etter at jeg begynte å bruke den mer aktivt så prøver jeg å legge inn ekstraturer på jobben også - henter vann, henter kaffe (samme sted, men går 2 ganger), går for å snakke med folk istedenfor å ringe/calle/maile dem ... og alt dette hjelper så klart. Også går jeg trappene 7. etasjer (ned, ikke opp - er ikke blitt såååå sprek ennå )

Artig lite apparat dette her!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 14:35   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange skritt?

På fedonkurset sa de at 7000 skritt er normal aktivitet, 10 000 skritt er bra. Men man burde ikke ligge under 6500-7000 for å forbrenne det man må i løpet av dagen.

Til dere som tar den av hjemme: IKKE GJØR DET! Jeg er sjokkert over hvor mye denne "smågåinga" drar på telleren. ca 2000 skritt i gjennomsnitt. (og det er IKKE dager jeg rydder eller sånn) Dessuten er det mye lettere å reise seg og hente ting selv enn å be andre gjøre det når man kan se på tallene at man gjør noe.
Jeg fester min i BH'n, den funker ikke i bukselinninga og hvertfall ikke i linninga på "kosebukser".

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skritt for skritt, dag for dag, uke for uke! Merete A Trening 32 02-10-06 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no