Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Går ikke ned i vekt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 13:16   #1
Splitterpine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Splitterpine er på en erverdig vei

Går ikke ned i vekt

Nå har jeg holdt på i 6 uker. Og har ikke gått ned i vekt. Jeg har nettopp kjøpt sticks. Trodde jeg skulle klare meg uten, men nå har jeg kjøpt. Problemet er at jeg har kraftig mens akkurat nå, og da ble d vanskelig å se fargen på sticksen. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal endre på.
Frokost: et par biter av knekkebrød som jeg har funnet oppskrift på her inne. Egg og bacon eller egg og rekesalat.
Lunch. Middagsrest eller l.
Middag. Det samme som resten av familien men ikke ris, potet, spaghetti ol.
Kvelds. En liten rest av et eller annet.
Det er sommer så det kan bli et par glass rødvin eller en boks lite øl i løpet av kvelden. Trenger jeg snacks blir det litt spekemat eller ost. Ser dette ille ut? Har ingen sug etter søtsaker og synes dette går lekende lett Med unntak av vekta da, og det var jo derfor jeg begynte. Håper noen kan gi meg gode tips. For jeg vil også rase ned i vekt som jeg leser at andre gjør.

Splitterpine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det må være riktig forhold mellom inntak og "uttak" Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:58   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Teller du karbohydrater? Kcalorier? Jeg gikk ikke ned et gram før jeg begynte å telle spesielt kcal. Ligger på rundt 20 gram karbo og rundt 15-1600 kcal pr dag og da fungerer dette fint for meg ihvertfall

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 15:18   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Splitterpine, her.

Nå har jeg holdt på i 6 uker. Og har ikke gått ned i vekt. Jeg har nettopp kjøpt sticks. Trodde jeg skulle klare meg uten, men nå har jeg kjøpt. Problemet er at jeg har kraftig mens akkurat nå, og da ble d vanskelig å se fargen på sticksen. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal endre på.
Frokost: et par biter av knekkebrød som jeg har funnet oppskrift på her inne. Egg og bacon eller egg og rekesalat.
Lunch. Middagsrest eller l.
Middag. Det samme som resten av familien men ikke ris, potet, spaghetti ol.
Kvelds. En liten rest av et eller annet.
Det er sommer så det kan bli et par glass rødvin eller en boks lite øl i løpet av kvelden. Trenger jeg snacks blir det litt spekemat eller ost. Ser dette ille ut? Har ingen sug etter søtsaker og synes dette går lekende lett Med unntak av vekta da, og det var jo derfor jeg begynte. Håper noen kan gi meg gode tips. For jeg vil også rase ned i vekt som jeg leser at andre gjør.


Viss det er ketose-diett du skal ha, bør du kutte ut/ned på vin og øl. Bare nyte en sjelden gang.
Pass på at du får i deg nok fett, vann og varierte grønnsaker.

Personlig kan ikke jeg spise noen form for brød/knekkebrøderstatninger, da gå ikke min vekt ned.

Lager du all maten selv? Eller bruker du halvfabrikat? (sauser, supper, spedde matvarer?)

Her er en fin innføring på et LCHF-kosthold: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Går ikke ned i vekt ...? bojo Spørsmål og svar 10 14-03-10 23:15
Help! (Går ikke ned i vekt) Lil G Generell diskusjon 23 10-03-10 13:41
Går ikke ned i vekt RoNoHa Spørsmål og svar 9 09-02-10 22:51
Jeg går ikke ned i vekt "minsten" Ketolysekuren 37 01-09-09 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no