Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-12, 07:13   #1
karbojenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 4
karbojenta er på en erverdig vei

Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Helt fersk innen forumet, og innen lavkarbo. Begynte på lavkarbo for 2 uker siden idag, og gikk ned 4,5 kilo de 9 første dagene. Hadde da tatt at 2 fra før. Men så de siste 5 dagene har jeg stått helt stille, kanskje er jeg litt kravstor som "forventet" å gå ned enda mer til idag?

Jeg ser jo selv at 4,5 er kjempe bra de to første ukene, jeg ligger på under 20 karb om dagen og følger det hele nøye med sticks som viser at jeg er isterk ketose og har vært det litt over en uke. Ellers følte jeg at energien var bedre den første halvannen uken selv om jeg var plaget med svimmelhetsanfall som nå har gitt seg. De siste 5 dagene har jeg følt meg sliten, kanskje det bare er psykisk?

Noen som har noen tanker?

karbojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 07:24   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Det gir seg, jeg er en av flere som får en liten knekk rundt uke 2-3 der ting er tungt og vekta stopper. Ikke stress, det går over.
Og det er helt normalt at vekta stopper opp i perioder, kroppen er ingen computer man kan stille inn på ønsketog jevnt vekttap, la kroppen få tenke seg om, spis riktig og se minst mulig på vekta.

Og det er ikke flere grader av ketose, de hersens pinnene måler overskuddsketoner og forteller deg hva som skjer i urinen, ikke nødvendigvis kroppen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 07:29   #3
karbojenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 4
karbojenta er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Ikke så lett å lar være å gå på baderomdsvekta som i flere år har vært min verste fiende. Men når man raser ned som jeg gjorde den første tiden var det jo plutselig gøy! Eneste ulempen er at det er ikke like gøy etter kun halvannen uke. Synes jo selv det var fort å "stagnere".. Men men..

Takk for tips og råd. Får vel bare henge i stroppen å jobbe på.

karbojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 07:32   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Du har ikke stagnert, såvidt jeg kan se av opplysningene du oppgir, så har ikke vekt og mål stått stille i en måned eller mere, så slapp av og hiv ut vekta om du må.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 07:40   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Les her, særlig punkt 2: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 07:45   #6
karbojenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 4
karbojenta er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Takk for tips! Føler meg veldig "skyldig" her nå, kreemt... *senker skuldrene*

karbojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 12:38   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

At du føler deg mer sliten kan jo være psykisk, eller at kroppen ikke er helt fornøyd med næringa den får. Spiser du nok fett? Spiser du godt med grønnsaker? Tar du kosttilskudd?

At vekta har stått stille i 5 dager er ikke noe å bry seg om akkurat, se heller på hvor mye du har gått ned per uke i snitt! Det er helt vanlig å stå stille et par uker eller mer, før det plutselig løsner opptil flere kilo. Går det mange uker kan det jo være greit å ta en liten revurdering av kostholdet, om det er noe man kan forbedre der.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 16:39   #8
karbojenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 4
karbojenta er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Jeg tar omega 3 daglig, og det eneste jeg får i meg av grønnsaker er stort sett tomat og agurk. Prøver å være flink å få i meg fett, men fjernet galleblæra her for et år siden og har siden tålt fett ganske dårlig. (Les diarè) Prøver å være flink å lage fløtesauser til middag hver dag.

karbojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 16:53   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til lavkarbo nybegynner!

Opprinnelig lagt inn av karbojenta, her.

Jeg tar omega 3 daglig, og det eneste jeg får i meg av grønnsaker er stort sett tomat og agurk. Prøver å være flink å få i meg fett, men fjernet galleblæra her for et år siden og har siden tålt fett ganske dårlig. (Les diarè) Prøver å være flink å lage fløtesauser til middag hver dag.

Grønnsaker bør du vurdere å spise variert og helst en del mer av - de gir kroppen nødvendig næring og KAN være en grunn til at du føler deg litt slæppis

Du trenger ikke overdrive fettinntaket, prøv bare å lur det inn naturlig ved å feks spise laks/ørret/makrell, avokado, marmorert kjøtt, grillet kylling med skinn osv Cocosa i kaffe/te er også en enkel måte å lure i seg litt ekstra fett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner trenger hjelp Nicole Lavkarbo generelt 4 18-09-11 20:15
Litt hjelp til en nybegynner @maritamor Spørsmål og svar 5 17-02-10 15:32
Hjelp til en nybegynner Raffen Lavkarbo generelt 2 14-07-09 18:44
Nybegynner søker hjelp :) Sofie29 Spørsmål og svar 3 23-01-09 21:41
Hjelp en nybegynner! skatcat Eurodiett 3 02-07-08 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no