Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frustrert!!!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-06, 10:54   #1
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Frustrert!!!!

Nå er jeg så frustrert! Vekta står stille, og jeg er ikke i ketose (i følge stix'en, da. Noen sier jo de ikke er så pålitelige). Har holdt på i snart to uker, og ingenting skjer! Som noen kanskje har sett, har jeg spekulert i forklaringer før her på forumet: Jeg har mensen, jeg har opphold med progesteronkremen og jeg har begynt å trene ganske hardt, så kanskje jeg bygger muskler. Men likevel! Har tenkt på enda en ting - jeg sluttet å røyke for et par måneder siden og tygger Nicorette, de skal i følge produsenten inneholde 0,2 gram karbohydrat pr. stykke. Nå går det jo ikke mer enn 10, toppen 15 i døgnet, det kan da ikke utgjøre allverdens forskjell? I går kveld ble jeg så oppgitt at jeg til og med sprakk og tok en røyk - men det angret jeg som en hund på etterpå, ble kvalm og uvel.

Huff, dette ble mye syting! Beklager at dere her inne ble nødt til å lese det, jeg måtte bare få det ut. Sier jeg noe til familie og venner, får jeg bare høre at "selvsagt går du ikke ned i vekt, så mye fett som du dytter i deg"!

Det hjalp litt å beklage seg. Nå skal jeg ut og kjøpe målebånd, for jeg synes klærne er bittelittegrann løsere...

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 11:13   #2
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Frustrert!!!!

hold ut kjære deg... vi har vel alle vært der... gjelder å bare ikke miste troen tror jeg..



silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 11:21   #3
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert!!!!

Opprinnelig lagt inn av silje

hold ut kjære deg... vi har vel alle vært der... gjelder å bare ikke miste troen tror jeg..



silje

Takk, Silje! Jeg holder ut, for jeg vet at dette er den eneste kostholdsretningen som virker. For 5 år siden gikk jeg ned 20 kilo ved å følge steinalderdiett. Snakk om idiot som klarte å legge på seg alle sammen igjen!!!! Den dietten ble for streng for meg (ikke lov med ost, rømme og smør f.eks - og det elsker jeg!) men Atkins og Ketolysekuren går jo mer eller mindre ut på det samme. Jeg ser det slik at enten holder jeg ut med dette, ellers så må jeg bare være feit. Lavkalorikurer hjelper i hvert fall ikke. Og feit vil jeg ikke være mer, begynner å bli så tung at det sikkert er helsefarlig snart, selv om jeg ikke har noen sykdommer eller symptomer. Nei, jeg får stå på. Skal ut og trene i dag, kanskje det får fart på forbrenningen. Og kanskje jeg spiser for lite grønnsaker, så noe om det på forumet. Går og tar en jafs salat med det samme, jeg :-))

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 11:27   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert!!!!

kanskje du kan prøve å holde deg unna vekten noen uker? (jeg vet det er vanskelig, jeg klarer det ikke )
Og kutte evnt kunstige søtstoffer? Om du får i deg noen, da Det kan hemme vekttapet.

Ellers da? har du merket noe forskjell på klærne?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 11:59   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert!!!!

Akkurat hvor lange har du holdt på ?
Hvor ofte har du veid deg ?
har du tatt av noe i det hele tatt siden dag 1 ??
Hva er det du spiser pr dag. Kan du sette opp en typisk dagsmeny ?

Ting som kan hemme vekttap - som noen reagerer på:

  • vannansamling salt mat som salamipølse, bacon, baconcrisp, salte nøtter etc.
  • kunstig søtstoff (aspartame, maltitol etc.)
  • nøtter/mandler
  • meieriprodukter (butikk yoghurt, kremfløte, ferskoster)
  • mens
  • trening/muskelbygging
  • stress (stresshormoner hemmer vekttap)
og sist men ikke minst (etter min erfaring og mening)
  • for lite vann
  • for lite grønnsaker
  • for lite karber
Årsakene til manglende vekttap kan veldig godt forklares med mensen. De fleste går opp i snitt 2 kg - de pleier å forsvinne innen en uker etter.

Trening kan også være en årsak. 1 kg fett tar mer plass enn 1 kg muskler.
I tillegg holder kroppen/musklene ofte på vann som "beskyttelse" for hardtrente slitne muskler. Etterhvert gir dette seg også. Mer musker = mer forbrenning, så ikke slutt med trening, men ikke overdriv ! Her ser du fett/muskel i forhold til hverandre !



At du ikke tar Progesteronkremen heller akkurat nå kan også være en mdvirkende årsak, men der vet jeg ikke om det er vanlig eller ikke. Jeg har som sagt ikke hatt mensen eller veid meg tidligere når jeg har brukt denne. Denne mnd er første gang..... Har akkurat begynt med kremen igjen (etter mens) og er spent på vekta på søndag !

Og husk, det spiller ingen rolle hva vekta viser så lenge du minsker i mål !
Jeg pleier å si at jeg godt kan veie 100 kilo om jeg kan bruke str. 38 !! For å sette det på spissen da !

Så STÅ PÅ og ikke gi opp ! Gi kroppen din tid ! Du klarer dette

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 12:13   #6
lille persille
Juniormedlem
 
lille persille sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 37
Innlegg: 16
lille persille er på en erverdig vei

Sv: Frustrert!!!!



Og husk, det spiller ingen rolle hva vekta viser så lenge du minsker i mål !
Jeg pleier å si at jeg godt kan veie 100 kilo om jeg kan bruke str. 38 !! For å sette det på spissen da !


hihi bra sagt nille ! og det bilde det skal jeg ikke glemme !!!

__________________
lille persille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mer vann !!! Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 15:39   #7
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert!!!!

Takk for all støtte! Føler meg mye bedre nå, faktisk. Har vært på trening (Nautilus) og det gikk som en lek. Da jeg kom hjem målte jeg liv, hofter osv med målebånd, og fant frem de samme målene fra i sommer. Har faktisk minket 5 cm rundt hoftene og 3 rundt overarmene, litt reduksjon de andre stedene også. Dette må ha skjedd de siste par ukene, for fra i sommer og til nyttår har jeg bare lagt på meg mer og mer. Har bare holdt på fra nyttår, så jeg får vel være tålmodig - men etter alt jeg har lest skal jo det STORE vekttapet komme de første par ukene.

Jeg har innsett at det kanskje blir for lite grønnsaker (har kanskje blitt karbofob?). Bruker ikke søtstoffer overhodet - jeg har aldri likt søte ting. Men Nille kan ha rett i at det blir mye salt, selv om jeg ikke salter maten jeg lager selv. Liker godt bacon og baconcrisp. Ost (godt lagret) er jeg også glad i, er det kanskje mye salt der og?

Men som sagt føler jeg meg mye bedre nå - så takk igjen alle sammen!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:24   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert!!!!

Hei
Vær du glad for at vekten står stille og buksene blir større og større. Da har du fått større muskelmasse og dermed større "motor" Når muskelmassen er tilpasset din mosjonsintensitet, vil vekten gå nedover.
Lykke til videre
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert angående Sucralose Skorpia Lavkarbo generelt 8 18-11-05 20:54
Melding fra en frustrert webmaster HP Generell diskusjon 9 03-11-05 18:34
Frustrert! Ann Kristin Ketolysekuren 8 21-06-05 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no