Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-07, 08:25   #1
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Siden bloggene kom (som jeg i utgangspunktet syntes var ganske greitt), så synes jeg aktiviteten i forumet har synket betraktelig...

Jeg ser ingen problemer med å erstatte journalene med bloggene, men ikke hvis det går på bekostning av at forumet ikke blir brukt. Da jeg begynte her inne var det alle trådene i forumet som hjalp meg og ga meg tips til hvordan jeg skulle komme inn i lavkarbo tanke- og levemåten. Et viktig verktøy for både nye og gamle medlemmer.

Det er ikke like lett å finne fram i bloggene som det er i forumet, og jeg merker at det er begrenset hvor mye tid jeg bruker på å lese bloggene. Vet ikke om andre føler det likt?

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:42   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Jeg føler det samme. Etter bloggene kom, er det få tråder i forumet. Og det er mange brukere jeg tidligere så mye til, som jeg nå ikke ser ett eneste innlegg fra. Veldig synd, for det er mange av oss som fortsatt er ferske og lurer på ting. Å gå inn i bloggene for å lete da, er ikke så veldig lett.

Virker som mange føler seg litt overkjørt, meg selv inkludert, over at det så brått ble bestemt at journalene bare skulle avsluttes. Virker som det tok piffen fra en del.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:49   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Alle de lærerike trådene ligger jo der fremdeles. Om man vil spørre om ting ifb med tema i tråder trenger man jo bare å legge til et innlegg

De som har hevet seg på bloggingen vil nok bruke litt tid i starten på å sette seg inn i det, også etter litt vil de få mer tid til resten av forumet igjen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:50   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Og med bloggene synes jeg det er lettere å finne bra info enn det er i journalene, nettopp fordi man kan kategorisere innleggene og dermed finne alle menyene lett. Istedet for å lete igjennom 100 sider med dagbok

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:10   #5
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Hei Jeg er en av de som nok har falt litt av etter at bloggene kom. Finner ikke så lett igjen de jeg har hatt endel kontakt med før og jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i bloggingen. Skal gjøre et nytt forsøk når jeg får litt mindre å gjøre på jobb...

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:06   #6
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Skal vi ikke prøve en stund og se hvordan det utvikler seg før vi trekker konklusjoner? Det er jo helt ferskt dette her...

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:14   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Når bloggingen nyhetsinteresse har dalt, så blir vi sikkert flinkere til å skrive innlegg i de forskjellige tematrådene igjen. Bruke blogging til det mer private og forumet til "fag"...

Forumtrådene blir jo mer synlig når journalenpraten flytter seg til bloggen.

Alikevel, skal innrømme at jeg forløpig synes at journalene var lettere å følge med på....men kan hende jeg blir flinkere til å begrense tiden på forumet enda mer

Ha en fin dag!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:16   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

.men kan hende jeg blir flinkere til å begrense tiden på forumet enda mer

Jeg leste ferdig en bok i går "Fifty is not a four letter word" - og er allerede godt igang med resten av "Tne Divine Secretes of the Ya-Ya Sisterhood", som har ligget halvlest lenge ! Har fått gjort masse jeg ellers ikke vill gjort.

Så nå hilser jeg bloggene velkommen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:27   #9
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg leste ferdig en bok i går "Fifty is not a four letter word" - og er allerede godt igang med resten av "Tne Divine Secretes of the Ya-Ya Sisterhood", som har ligget halvlest lenge ! Har fått gjort masse jeg ellers ikke vill gjort.

Så nå hilser jeg bloggene velkommen

Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:47   #10
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Jeg synes aktiviteten i journalene har sunket betraktelig etter bloggene kom ja..fryktelig synd!!:..

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:52   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumet?

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Skal vi ikke prøve en stund og se hvordan det utvikler seg før vi trekker konklusjoner? Det er jo helt ferskt dette her...

Dette er jeg veldig enig i

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 21:04   #12
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Det må vi jo, se det an hvordan det utvikler seg, mener jeg. Jeg bare reflekterte over at det ble så stille i forumet.
Jeg har sansen for det Anne skriver; at vi holder fag-praten i forumet - lett tilgjengelig for alle - og de personlige refleksjonene/dagbøkene i bloggene.

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 21:06   #13
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Personlig liker jeg ikke at det skal være noen regler for hvor man kan skrive hva...Da blir det til at jeg lar være....

jeg har lyst å skrive det jeg vil, der jeg ønsker det...(altså..ikke H-V-A jeg vil, men dere skjønner tegninga)....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 21:11   #14
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Personlig liker jeg ikke at det skal være noen regler for hvor man kan skrive hva...Da blir det til at jeg lar være....

jeg har lyst å skrive det jeg vil, der jeg ønsker det...(altså..ikke H-V-A jeg vil, men dere skjønner tegninga)....

Den er helt grei, og tanken var ikke å begrense noen i noen grad. Men hvis vi skal ha et forum som skal være til hjelp for de som ønsker å gå lavkarbo og utveksling av erfaringer etc - så bør det jo brukes til det.

Det er ikke så enkelt å finne fram i samme type informasjon i bloggene.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 21:18   #15
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Det skal jo være til hjelp for alle..Også for meg...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 01:12   #16
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Er det derfor det er så stille her?....er vist litt akterutseilt jeg

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 07:46   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Jeg er helt enig med f.eks Enid her. Klart vi kunne beholdt journalene, men jeg har veldig tro på bloggen. Og nå har vi også sjansen til en mjuk overgang, ettersom journalene fortatt er tilgjengelige for alle en stund til.
Om vi har sjansen til å få påvirke litt hvordan bloggene skal se ut framover etter at vi har hatt en tids prøvetid, og folk er blitt mer vant, så tror jeg egentlig at det hele blir langt ryddigere. Det er helt menneskelig å være skeptisk til forandringer, men det er også helt menneskelig å måtte la ting synke litt inn.
Forumet vokser stadig, og det er en BRA ting! Strukturen må nødvendigvis endre seg litt, sånn at informasjon blir lettere tilgjengelig for alle.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 08:00   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Helt enig i at forandringer ikke er av det onde i seg selv! Men allikevel er blogging noe som ikke passer alle. Og det hadde vært lett å gjøre journalene lettere å finne frem i vil jeg tro - ved å gjøre dem mulige å søke i, f eks på dato. Nå vet jeg ikke om det er mulig, men jeg vil jo tro det.

For meg blir det mye kav og mas og unødig hodebry med all denne kategoriseringa og oppdelinga i bloggene - det passer meg mye bedre med en tråd som vokser frem på en organisk måte. Sånn er jeg - nå. Tidligere var jeg veldig opptatt av ryddighet og slikt, men nå liker jeg best alt som er intuitivt og vokser frem av seg selv ... Det blir jo litt sånn med forumet også - hvis forandringene kommer innenfra, av nødvendighet, så er det bra - men mange opplever jo det som skjer nå som tvang.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 17:57   #19
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger bloggene forumaktiviteten?

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

....Jeg har sansen for det Anne skriver; at vi holder fag-praten i forumet - lett tilgjengelig for alle - og de personlige refleksjonene/dagbøkene i bloggene.

Dytter litt på denne jeg, for det er slik jeg hele tiden har tenkt at det bør være , så kanskje vi tar dette som en oppfordring??

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommentarer i bloggene Sugarpill Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 24-09-07 17:50
Søtningsstoffer ødelegger lavkarbodietten? Wilensky Spørsmål og svar 5 07-01-07 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no