Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For mye? Hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-09, 20:25   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

For mye? Hjelp

Det er fort gjort å se seg litt blind på hva man spiser, om det er nok, for mye etc. Jeg følger generell lavkarbo, og har i dag spist

Frokost: 1/2 boks med CC, maaasse kanel og en pære
Lunsj: 1/2 boks med CC og bringebær + 1 babybel
Middag: Isbergsalat, agurk og liten boks med reker. Som fettkilde laget jeg en liten ildfast form med 3 eggeplommer, masse revet ost og 1/2 boks creme fraiche.

Er god og mett nå, og vært sulten til måltidene men blitt mett av det jeg har spist. Virker dette ok i mengde? Jeg trener ikke i helgene, men trener ellers 5 dager i uka. Føler av en eller annen grunn at jeg spiser for mye, men vet ikke om det stemmer eller er noe lavkalori-mas som ligger i bakhodet og spøker litt innimellom...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 20:40   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: For mye? Hjelp

blir du passe mett? spiser du når du er sulten?

spiser du etter klokka?

for du sa det, og da er det helt og mat. jeg persjonlig spiser mere!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 20:55   #3
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: For mye? Hjelp

Ja, blir passe mett, og spiser ca hver tredje/fjerde time, men venter alltid til jeg er sulten.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 20:56   #4
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: For mye? Hjelp

Er det en grunn til du ikke spiser kjøtt?

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 21:10   #5
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: For mye? Hjelp

dette er kun hva jeg har spist IDAG,- jeg spiser ikke det samme hver dag, men ca samme mengde! spiser MASSE fisk og både karbonadedeig og annet kjøtt

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 21:24   #6
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: For mye? Hjelp

dette er kun hva jeg har spist IDAG,- jeg spiser ikke det samme hver dag, men ca samme mengde! spiser MASSE fisk og både karbonadedeig og annet kjøtt

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 21:44   #7
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: For mye? Hjelp

Jeg personlig hadde blitt apatisk om jeg hadde spist det du spiser. Altså med tanke på lite fett og lite næring i den CCen. Ihvertfall for min mage.

Men om du blir mett og det funker for deg.

Kan jo si hva jeg spiser.
Frokost: Luft og kjærlighet
Lunsj: Omlett av 1 egg og sopp og purre masse smør.
Middag: Kylling eller kjøttdeig, forskjellige grønnsaker, litt salat og masse smør eller saus.
Kveld: Har nesten ikke spist kveld på lang tid. Men av og til så spiser jeg kanskje en babybell eller litt nøtter.

Drikker masse vann i løpet av dagen også drikker jeg te med cocosa oppi. Nam nam.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:26   #8
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: For mye? Hjelp

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

te med cocosa oppi. Nam nam.

det skal jeg prøve

__________________

Utålmodige Nuppe


Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 09:55   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye? Hjelp

Opprinnelig lagt inn av sara, her.

Det er fort gjort å se seg litt blind på hva man spiser, om det er nok, for mye etc. Jeg følger generell lavkarbo, og har i dag spist

Frokost: 1/2 boks med CC, maaasse kanel og en pære
Lunsj: 1/2 boks med CC og bringebær + 1 babybel
Middag: Isbergsalat, agurk og liten boks med reker. Som fettkilde laget jeg en liten ildfast form med 3 eggeplommer, masse revet ost og 1/2 boks creme fraiche.

Er god og mett nå, og vært sulten til måltidene men blitt mett av det jeg har spist. Virker dette ok i mengde? Jeg trener ikke i helgene, men trener ellers 5 dager i uka. Føler av en eller annen grunn at jeg spiser for mye, men vet ikke om det stemmer eller er noe lavkalori-mas som ligger i bakhodet og spøker litt innimellom...

Jeg synes det var lite variert og veldig ensidig mat... Men som du sier: dette var det du spiste i dag.
Bortsett fra eggeplommene, var det ikke mye næringsrik mat?? (- men nå har ikke jeg finregnet på akkurat det)
Så lenge du spiser mer variert ellers i uken og er mett og god, så er det vel greit...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 10:05   #10
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: For mye? Hjelp

Jeg unner meg en frukt på lørdag og søndag, derfor jeg spiser CC med dette i helgene:-) Jeg skulle gjerne spist det hver dag for jeg ELSKER det, men har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det blir for mye med en frukt hver dag...

Til hverdags spiser jeg stort sett eggerøre og brokkoli til frokost, babybel og kyllinglår/babybel og tunfisk/avokado med rekeost til lunsj også spiser jeg som oftest laks med maaaasse ost og rømme og brokkoli til middag, eller taco (salat,agurk,karbisdeig,rømme og ost), torsk med brokkoli,purre og masse ost, eller en form for salat med den egge-ost-og creme fraiche-blandingen jeg nevnte i første innlegg. Så jeg lider ingen nød, hehe. Koser meg masse med maten og blir god og mett.

Er babybel en god nok fettkilde, egentlig? Den har jo nesten like mye protein som fett pr 100 gram. Jeg bruker den ofte som fettkilde ved siden av feks reker eller tunfisk...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no