Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo i Storbritannia

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 14:16   #1
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Lavkarbo i Storbritannia

Jeg reiser til Storebritannia neste måned og har planer om å fortsette på kuren. Men vet noen hvilke kjente karbo kurer som blir brukt der, og eventuelt hvor jeg kan handle varer? Og til sist om noen vet om noen gode low carb forum jeg kan browse litt i?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:30   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Storebritannia

Kan du ikke fortsette på samme kuren som nå da?

Du må bare lese deg frem til karbene pi maten du kjøper der borte..

Ha en fin tur da! Blir du lenge?

Hold deg borte fra fish'n chips.. hihi

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:46   #3
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i Storebritannia

Ååååh, Fish and Chips! Det er jo en av de store gledene med å reise dit! (Jeg har familie der)

Men vi skal være der i en uke, og jeg er vel egentlig litt avnhengig av å spise lavkarbobrød hver dag, for å holde magen i sjakk. Og så vil jeg ikke fornærme med farmor ved å spise for mye utenom dietten. Jeg vet at supemarkedene der borte har ekstremt stort utvalg i matvarer, men lurer da altså om man får tak i karbofri matvarer der borte... om noen har opplevd at det finnes egne matvare-hyller til det? Hadde ihvertfall gjort alt mye enklere!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:05   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo i Storebritannia

Men trenger du egentlig karbofrie hyller da? Er jo bare å fortsette med kjøtt, fisk, kylling, ost, fløte, grønnsaker og fett som man gjør her så skal du se at det går helt fint
Bak ett brød og ta det med deg i kofferten så har du brød hele uka også

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:20   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i Storebritannia

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Ååååh, Fish and Chips! Det er jo en av de store gledene med å reise dit! (Jeg har familie der)

Men vi skal være der i en uke, og jeg er vel egentlig litt avnhengig av å spise lavkarbobrød hver dag, for å holde magen i sjakk. Og så vil jeg ikke fornærme med farmor ved å spise for mye utenom dietten. Jeg vet at supemarkedene der borte har ekstremt stort utvalg i matvarer, men lurer da altså om man får tak i karbofri matvarer der borte... om noen har opplevd at det finnes egne matvare-hyller til det? Hadde ihvertfall gjort alt mye enklere!

Ta med deg oppskriften på lavkarbobrød og bak et der borte da vel .
Som fungirl sier, så trenger du ikke egne lavkarbohyller, butikkene bugner jo av kjøtt og grønt og det til fantasipriser i forhold til her i landet.

Linfrø, sesamfrø og kruskakli får du også tak i der borte, de fleste Tesco-butikkene har det, hvis ikke så har du Julian Graves eller Holland and Barret (De to siste butikkene var temmelig fritt etter hukommelsen min, mulig at de heter noe som ligner på det jeg skrev...)
På en av de får du også tak i billig soyaproteinpulver - ca £10 for nesten en kg. Det er en grønn boks, jeg husker ikke hva den heter nå, men det er noe med Isolate soy protein powder (uten smak).

Waitrose og Sainsburys har også mye ren, økoogisk dyrket mat.

Cottage cheese og fløte er det mer karber i enn her, men ikke avskrekkende, rømme tror jeg var omtrent det samme.
Kjøp de nye babybel-ostene, de lilla er bare kjempegode!

Den eneste sukkerfrie sjokoladen jeg fant på Tesco var Canderel.

Uansett er det ikke noe problem å leve lavkarbo i UK, god tur!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:08   #6
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Tusen takk Gracella og fungirl... Jeg er litt sliten etter mye mattelekser, så jeg reserverer hjernen min til at annet enn matte - tenking for tiden!

Joda, dette går nok fint som dere sier! Men av og til er det morsomt å finne produkter i storbritannia som Norge ikke har oppdaget enda. Jeg husker da vennine mi som har glutenallergi var med meg en tur en gang og vi stoppet foran glutenfri hylla på ASDA. Dere skulle sett øynene hennes! Og kofferten hennes da! Vi måtte kjøpe en ekstra veske bare for å få med all maten hun sneik med seg tilbake igjen.

hehe

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 01:57   #7
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Var i London i sommer. Synes den engelske merkinga av matvarer er direkte elendig.
Små bokstaver får ei helt ny mening.
Grønnfor er heldigvis forbilledlig billig.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 07:36   #8
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Ja, der sier du noe Runegutt. Det er også en grunn til at selges utrolig mange forstørrelsesglass over alt i SB, tror jeg skal gå til innkjøp av en slik en!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:22   #9
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

England er ganske greit. Du kan leve fint på double cream (fløte med 48 % fett), "economy beef" (som regel 20 % fett), svinekjøtt, litt rotgrønnsaker (yams, parsnip/pastinakk, swedes/rutabaga/kålrot; sistnevnte er nokså lav-karbo), peppers/paprika, egg og fet ost (jo fetere, jo mindre melkeprotein - jo mindre insulin; ja, melkeprotein trekker insulin). Du kan steke i smult (lard), men aller helst i storfe-talg (beef drippings) eller smør. Rotgrønnsak-chips (antagelig pastinakk) kan erstatte potet-chips i fish and chips.

Håper det hjelper

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:27   #10
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Vet noen karb innholdet på yams? Eventuelt hva det kan stå under i norske matvaretabeller?

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:17   #11
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

England er ganske greit. Du kan leve fint på double cream (fløte med 48 % fett), "economy beef" (som regel 20 % fett), svinekjøtt, litt rotgrønnsaker (yams, parsnip/pastinakk, swedes/rutabaga/kålrot; sistnevnte er nokså lav-karbo), peppers/paprika, egg og fet ost (jo fetere, jo mindre melkeprotein - jo mindre insulin; ja, melkeprotein trekker insulin). Du kan steke i smult (lard), men aller helst i storfe-talg (beef drippings) eller smør. Rotgrønnsak-chips (antagelig pastinakk) kan erstatte potet-chips i fish and chips.

Håper det hjelper

Oioi, tusen takk!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:43   #12
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

England er ganske greit. Du kan leve fint på double cream (fløte med 48 % fett), "economy beef" (som regel 20 % fett), svinekjøtt, litt rotgrønnsaker (yams, parsnip/pastinakk, swedes/rutabaga/kålrot; sistnevnte er nokså lav-karbo), peppers/paprika, egg og fet ost (jo fetere, jo mindre melkeprotein - jo mindre insulin; ja, melkeprotein trekker insulin). Du kan steke i smult (lard), men aller helst i storfe-talg (beef drippings) eller smør. Rotgrønnsak-chips (antagelig pastinakk) kan erstatte potet-chips i fish and chips.

Håper det hjelper

Betyr dette at melkeprotein gir blodsukkerøkning?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:01   #13
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av Sirius, her.

Vet noen karb innholdet på yams? Eventuelt hva det kan stå under i norske matvaretabeller?

17,8 g (uten fiber) karbohydrater per 100 g rå yam. Verdier for pastinakk og kålrot er henholdsvis 15,5 g (uten fiber) og 5,6 g (uten fiber).

Mmm, kålrot-chips: skjær i biter på ca. 3-5 mm. og fritèr i beef drippings eller smør til gyldne. Eller bak i ovn, men bytt ut olivenolje med smør!

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:19   #14
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Betyr dette at melkeprotein gir blodsukkerøkning?

Nei, men det øker insulin-nivået (øverste treff).

Jeg blir småslapp av ost. Modnet ost inneholder mindre protein (14 g protein og 44 g fett per 100 g Royal Blue), men ofte histamin (allergistoff).

Jeg vet ikke om dette gjelder geitemelk, da proteinstrukturen er annerledes. Kyr er store, staute dyr. Jeg antar at kaseinet i kumelk skal stimulere IGF-1 (Insulinähnliche Wachstumfaktoren 1) for å sikre vekst i kalven. Her har jeg en nydelig Camembert (50 % fett) fra geiter som beiter ved fjellet. Mmm

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:08   #15
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Merkelig, hvordan kan man få økt insulin uten økt blodsukker, da må man i så tilfelle få lavere blodsukker, og det stemmer ihvertfall ikke.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:39   #16
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Merkelig, hvordan kan man få økt insulin uten økt blodsukker, da må man i så tilfelle få lavere blodsukker, og det stemmer ihvertfall ikke.

Egentlig ikke. Insulin skal putte både glukose og aminosyrer inn i muskel. Ved lavkarbo stabiliserer du blodsukkeret ved insulin-resistens (musklene er fulle av fettsyrer, særlig om morgenen, så de kan ikke være fulle av glukose, som det er "mangel" på). Så spiser du litt aminosyrer eller glukose, og kroppen slipper ut nok insulin til at litt fettsyrer slippes ut og litt aminosyrer eller glukose puttes inn. Mål blodsukkeret ditt før og efter en frokost med litt yoghurt og noen egg. Det vil først være ganske høyt (pre-diabetisk med lavt insulin-nivå), dernest lavere.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:36   #17
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Nope, har prøvd yoghurt til frokost mange ganger.
Blodsukkeret går ned.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:50   #18
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Nope, har prøvd yoghurt til frokost mange ganger.
Blodsukkeret går ned.

Det var det jeg sa.

Før frokost: høyt blodsukker (p. g. a. insulin-resistens fra lavkarbo). Efter å ha inntatt melkeprotein (fra yoghurt), stiger insulin og insulin-resistensen avtar. Glukose og aminosyrer går inn i muskel. Blodsukker synker.

Enkelt og greit.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 22:34   #19
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Lærer noe nytt hver dag-
Betyr det at melkeprodukter og slanking ikke fungerer?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 23:29   #20
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo i Storbritannia

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Lærer noe nytt hver dag-
Betyr det at melkeprodukter og slanking ikke fungerer?

Kanskje. Smør, fløte og rømme inneholder lite melkeprotein og laktose. Er du skikkelig paranoid, lager du klarert smør (ren smørolje, uten kasein og laktose).

Yoghurt inneholder ca 4 g melkeprotein per 100 gram/dL, og litt mer melkesukker. Skummet melk inneholder 3,3 g melkeprotein og 4,8 g melkesukker per dL. Helmelk inneholder omtrent det samme. Kultur-melk inneholder mindre laktose.

Ost inneholder mye melkeprotein. Muggoster inneholder minst melkeprotein og mest fett (Royal Blue har 14 g protein og 44 g fett). Vanlige oster inneholder mellom 20 og 30 g melkeprotein per 100 g, som er ganske mye. Ketolyse-folk bør passe seg.

Vi bør kanskje lage en egen tråd. Hehe.


Sist redigert av danish : 09-09-08 kl 23:34.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no