Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Optimal trening/restitusjonsdrikk-utholdenhet

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-09, 20:00   #1
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Optimal trening/restitusjonsdrikk-utholdenhet

Hei
Må bare spørre litt her for en kan bli litt forvirra av å lese mange steder på nettet.

Jeg klarer ikke å leve kjempelavkarbo, høyfett men jeg spiser ikke ris,brød,poteter,frukt og sukker i særlig grad. Har som mål å gjennomføre et 54 km skiløp på ca 4 timer samt et 21 mil sykkelløp på ca 7 timer og regner meg som en middels turløper/rytter. Hva i all verden skal man drikke/spise da?Viss det er fett som gjelder kan man vel bare drikke fløte? Man skal jo egentlig ikke smelle i seg for mye karb, men her inne leste jeg en plass at viss man trener en del skal man plutselig spise sukker,sirup,sjokolademelk likevel. Var vel en veldig spreking som het tommygutt eller Pål som skrev noe om dette. Skulle gjerne hatt det blandingsforholdet mellom cocosa,sirup og sjokolademelk i tilfelle det er en "superbensin" Synes dette er litt vanskelig. På toppen av det hele leste jeg i et mat og helse at den ene journalisten gjennomførte Vasaloppet med bare å drikke vann!! Han hadde riktignok smelt i seg en pakke med egg og noe flesk til frokost
Før tenkte jeg slik: Skal man bruke fett som energi må man venne kroppen til å forbrenne fett og da ikke innta karber under trening. Inntar man karber vil bruk av ketoner opphøre og man er tilbake i den "gamle" leksa
Nå tenker jeg : Jeg skjønner ikke dette helt....

Proteinpulver lurer jeg også på. Hva er forskjellen på pulver og det å hive innpå et kjøttstykke eller en neve med egg?

Ser at det er flere innlegg om emnet men jeg kverner på nytt om emnet...

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:07   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Optimal trening/restitusjonsdrikk-utholdenhet

Du kan jo lese om hva andre mener om utholdenhet og karber:

http://www.kostdoktorn.se/jonas-colt...hydratsbluffen

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:35   #3
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Optimal trening/restitusjonsdrikk-utholdenhet

Hei. Jeg har hatt det som deg- temmlig forvirrende jungel av gode råd som spriker i alle retninger. Har også som deg, gått birken. Men på høykarbo. Dumt. Jeg har snakket med konen til en som gikk vasaloppet på fett, og frokosten var altså omelett med 8 egg, og deretter gikk det på vann hele løpet. han startet forøvrig med lavkarbo kun to måneder før løpet. Og slo en kompis som gikk på vanlig kost. Han var forøvrig så mett etter løpet at han ikke spiste på to døgn (kroppen har kjørt ut så mye fett fra lagret at det ikke var nødvendig, den gikk altså på eget lagret fett).
Det aller beste er å gå i ketose, men det kreves disiplin, og minst 4 ukers innkjøring. Skal du gå på karbohydrater, altså ikke LCHF, så vil jeg anbefale deg å spise langsomme karbohydrater, men under løpet bør du nok pøse på med vanlige sportsdrikker og gel, som alle andre som går på vanlig kost. For om du ikke kjører deg ned på skikkelig lavkarbo til å begynne med, med mininmalt karbo, vil du ikke kunne trene opp kroppen til å bli en storforbrenner av fett. Jeg fikk rådet fra kostdoktorn personlig å gå på kun fett for å trene kroppen til å gjøre det, og det gjorde jeg. Nå brenner jeg kun fett, og derfor er ingen løp for lange. Jeg har nok lagret fett til 55 dagers løping, så det er ingen fare for å gå tom

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyfettkosthold og utholdenhet Pål Trening 46 28-08-12 10:05
Utholdenhet - trenger ernæringstips til treningsrunden JanB Optimal Ernæring 2 15-10-10 15:58
Ein optimal dag på optimal ernæring smiler35 Optimal Ernæring 24 25-02-10 11:07
Lavkarbo/Optimal Ernæring og trening dydde Trening 0 08-08-09 14:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no