Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva med røyking og inaktivitet?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 16:38   #1
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Cool

Hva med røyking og inaktivitet?

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:04   #2
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Talking

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

ingen som har et godt svar på dette?

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:10   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Vel, folk er forskjellige. Jeg røyker, og jeg går ikke rundt i noen villfarelse om at det ikke er helseskadelig. Men det er bare SÅ mye jeg kan gjøre av endringer om gangen, og kostholdet mitt handler om helse og langsiktighet, det tenker jeg i forhold til røyking også, og jeg forestiller meg ikke at jeg kommer til å røyke resten av livet. Men en ting om gangen. Det er jo helt klart en bedring fra å spise usunt og røyke til å spise sunt og røyke.
Jeg vet ikke om du noen gang har hatt en nikotinavhenighet selv, men det handler om både fysisk og psykisk avhengighet. Jeg ville aldri forsvare at jeg røyker annet enn at jeg er et voksent menneske som kun har ansvar for meg selv, og må gjøre ting i mitt eget tempo. Så lenge jeg ikke er motivert til å slutte, så vet jeg inderlig godt at det vil bli et halvhjertet prosjekt dømt til å feile.

Tror ikke det så mange veldig inaktive mennesker her. At man ikke trener aktivt på et senter betyr ikke at man ikke bruker kroppen. Jeg går gjerne en time eller mer om dagen, tar trapp i stedet for heis, tar sjelden trikk eller buss, men går i stedet for, etc. Det er mange måter å holde kroppen i form på. Så dette vet jeg ikke hvor du har fra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:19   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Til å bare være ute etter litt diskusjon er du jaggu fordomsfull? Hvorfor sitter du her og hoverer, dømmer og later som at du kan alt her i verden, isteden for å gå ut og trene litt? Jeg skjønner ikke folk som holder på sånn. Mener nå at denne slags ovenifra og ned holdningen du viser er like giftig for kropp og sinn, som å ta en røyk.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:40   #5
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Nå forstår jeg hvordan det er her på forumet. en må ikke komme med spørsmål som kan være for negative...en må ikke komme med spørsmål som dere helst ikke vil svare på. istedetfor å la være å svare, så må dere komme og skrive at jeg er fordomsfull. hvis du ikke har svar på dette, hvorfor svarer du da?

dette er ting jeg lurer på. har lest flere ganger at noen av dere skriver at det er så greit med lavkarbo, fordi en trenger ikke trene for å gå ned i vekt. men det det å trene/gå tur/ være aktiv er også helsebringende.

Har et eksempel: har en kjenning. hun er kjempetynn, og 36 år. hun røyker som en svamp, og går ALDRI tur. hun er den første til å kritisere når hun ser overvektige folk "at de ikke passer bedre på helsa.osv". i sist uke fikk hun HJERTEINFARKT....

Derfor spør jeg som jeg gjør. det kan jo være like farlig å røyke og være inaktiv, som overvektig?

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:44   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg er inaktiv fordi jeg er syk. Kroniker-diagnoser osv, nevrolog og fysioterapeut har gitt meg direkte treningsforbud. Slik har det vært i flere år. (Likevel har jeg gått ned snart 27 kilo siden jeg endret kosthold...) - Det meste jeg kan tillate meg er en spasertur nå og da, og selv da får jeg straffen i form av forverret sykdom og betennelser i kroppen.

Jeg røyker fordi jeg er et helt menneske med ansvar for min egen livsførsel, hvilket medfører mange forskjellige valg - og ikke bare det ene "Leve sunt, ja/nei". Jeg har ingen illusjoner om at sigaretten gjør kroppen min noe godt, men jeg vurderer det dithen at dette er en last jeg kan bære, for nå. Jeg rører ikke alkohol, for å nevne enda ett av de mange valgene ethvert individ gjør.

Det kan virke som om du antar at vi som velger å leve lavkarbo alle gjør det ut fra et overhengende sunnhets-ideal - eller at du forventer at det er sånn. Samme spørsmål kan vel stilles til alle som bevisst lar være å spise sjokolade og potetgull - og likevel tar seg en dram eller en røyk? Eller ikkerøykere som spiser junk dag ut og dag inn, for den saks skyld...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:45   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Ja, det kan være like farlig. Men du må nok lese det første innlegget du skrev igjen, for det er ikke det du spør om der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:56   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Nå forstår jeg hvordan det er her på forumet. en må ikke komme med spørsmål som kan være for negative...en må ikke komme med spørsmål som dere helst ikke vil svare på. istedetfor å la være å svare, så må dere komme og skrive at jeg er fordomsfull. hvis du ikke har svar på dette, hvorfor svarer du da?

dette er ting jeg lurer på. har lest flere ganger at noen av dere skriver at det er så greit med lavkarbo, fordi en trenger ikke trene for å gå ned i vekt. men det det å trene/gå tur/ være aktiv er også helsebringende.

Har et eksempel: har en kjenning. hun er kjempetynn, og 36 år. hun røyker som en svamp, og går ALDRI tur. hun er den første til å kritisere når hun ser overvektige folk "at de ikke passer bedre på helsa.osv". i sist uke fikk hun HJERTEINFARKT....

Derfor spør jeg som jeg gjør. det kan jo være like farlig å røyke og være inaktiv, som overvektig?

Nå har jo jeg, og nå 157cm svart deg på akkurat det du lurer på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:59   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Jeeez - du er bare ute etter å terge på deg bråk du! Du øker nå engasjementet her inne en del da - så det er jo fint - selv om du kanskje kunne funnet en hyggeligere måte og gjøre det på *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:02   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Du skal få et tips av meg selv om du ikke har bedt om det: Les igjennom hva du har skrevet og måten du har skrevet det på før du trykker send svar.

Du har en skrivestil som virker veldig hoverende og nedlatende og når mange oppfatter deg slik selv om du ikke mener det, så er det på tide å se på hvordan man legger frem sitt budskap.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:05   #11
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Det som er så bra med lavkarbo for meg er at suget etter å spise for mye mat er borte og derfor er det enkelere å skulle gå ned i vekt og holde vekta.
Jeg har også en kronisk sykdom som det virker som at jeg blir bedre av å spise denne dietten.

Når det gjelder å røyke så tror jeg ikke det finnes noe naturlig som kan stoppe røykesuget eller?
Så da tenker jeg at det kan bli vanskeligere.

Så kan vi snakke om det psykiske inni dette. Da jeg spiste brød og andre produkter med endel karbohydrater så slo trøstespisingen/tvangspisingen ofte inn. Jeg gjordet veldig mye for å bli kvitt det , men klarte det kun korte perioder om gangen.Hadde jeg røyka så hadde jeg nok brukt den på samme måte og siden jeg ikke hadde hatt alternativt til røyken så hadde jeg ikke klart å la vær.

Når det gjelder å være i aktivitet så mener jeg også at det er viktig. Men her er det ulike mennesker som er inne og ulikt hvor mye og hvordan de kan være aktive. Det jeg syns jeg ser på forumet her er at de som begynner på lavkarbo som er normalvektige er aktive. Mange av de som er overvektige er også aktive. Så har vi de som ikke er aktive men som prøver dette kostholdet, og når det går en stund og de begynner å føle seg mere vel så kommer også aktiviteten.
Kan det handle om at man tar en omlegging av gangen fordi det kan bli for mye på en gang?

kan hende jeg tar feil, men det er mitt inntrykk her inne. Har enda ikke lest om en eneste en som "driter" i å være i aktivitet. Tvert imot så har jeg inntrykk av at folk ønsker holde seg i aktivitet.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:16   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Hei,
Nå har jeg vært her på forumet en god stund og det ser ikke ut til at du har oppdaget at ganske mange av oss her inne ofte sliter med andre plager i tillegg til vekta… Kan ikke si at jeg har sett en eneste her inne som er imot/negativ til trening eller det å være i aktivitet.
Jeg begynte å legge på med etter en ulykke og sakte men sikkert begynte jeg å spise mer potetgull og drikke enda mer cola og når man er inmobil med kroniske smerter så skal det ikke mye til før nåla på vekta raser oppover. Jeg trener nå i varmtvannsbasseng under ledelse av fysioterapeut og jeg er ikke tilsnakkbar de neste 24 timene pga smerteøkning. I mote med personer innen helsevesenet som møter meg med holdning om at ”trening kurerer allt” så er mitt svar at smerter er ingen motivasjonsfaktor.

Det at det finnes et kosthold hvor man slipper å være sulten hele tiden og som i tillegg ikke KREVER at man trene MASSE for å få en forbedret helse og at man også går ned til normalvekt synes jeg er helt fantastisk.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:36   #13
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Helsebringende å gå tur? Oj, kan noen forklare det til kroppen min?
Den har nemlig ikke lest den boka, så den reagerer litt motsatt på turgåinga mi... Etter en tur på en km eller to, kryper jeg opp trappene når jeg må fra stua til WC. Jeg spiser smertestillende i dobbel dose av det jeg gjør til vanlig i en uke eller to etter en lengre tur (da snakker vi om en kjempelang tur på ca fem km. Går jeg lengre enn det trenger jeg hjelp for å komme meg hjem igjen).

Hadde en fysioterapaut en gang som mente at alt ville løse seg dersom jeg bare fikk kroppen min vant til å gå tur. Den første uka skulle jeg gå fem minutter i eget tempo før jeg snudde og gikk hjem igjen. Den andre uka skulle jeg snu etter ti minutter. Fire uker senere kunne han fortelle at siden jeg ble verre av behandlingen hans (både fysioterapi og turene) kunne han ikke hjelpe meg mer

Annen trening har stort sett samme effekt, så derfor er jeg meget restriktiv med hva jeg bruker energien min på. Betyr det at jeg ikke passer inn her inne? Bør jeg unngå maten som ser ut til å få meg ned i vekt uten at jeg trenger å trene bare fordi det skal være så sunt å trene?

Det er ikke alltid like lurt å anta at folk lever det livet de gjør fordi de ikke "gidder" gjøre noe med det. Dobbeltmoral? Nei, jeg ønsker bare det beste for kroppen min med de hjelpemidlene jeg kan benytte meg av.

Så om jeg ønsker å leve et sunt liv, er det da "minst like viktig å røre på seg" som å spise mat kroppen har godt av? Når følgene med å røre på seg er at jeg må opp i full dose smertestillende og betennelseshemmende for å komme meg gjennom dagen? Og da har jeg ikke tatt med behandlingene hos lege og fysioterapaut for å få kroppen tilbake til utgangspunktet før jeg gikk tur/var i bassenget eller hva det måtte være... (eller hva det gjør med familien min å leve med noen som er veldig smertepåvirket evig og bestandig...)


Sist redigert av Trolltika : 07-04-11 kl 18:39. Årsak: Måtte legge til siste parentes
Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:48   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Så konklusjonen din er at ettersom noen her inne røyker og er inaktive så er det ikke lov å ytre en mening om at å endre kostholdet til lavkarbo er sunt?

Det er ikke slik at vi som spiser lavkarbo ikke er mennesker med svakheter og feil. Vi er ikke overmennesker som er helt perfekte.

Vi har nok like mange mangler og feil som høykarbospiserne.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:50   #15
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg gidder egentlig ikke forsvare meg, men here it goes :P
Jeg røyker fordi jeg ikke klarer å slutte å røyke mens jeg fortsatt jobber med vektnedgang. Jeg er bare et menneske, og kan ikke kutte alt på en gang. Selvfølgelig vet jeg at røyking er farlig, alle røykere er ikke idioter som må fortelles dette gang på gang. Samtidig er det mye som er farlig. Du kan bli påkjørt av en buss i morgen.

Aktivitet er selvfølgelig positivt for de aller fleste av oss, og jeg valgte ikke lavkarbo fordi jeg da skulle kunne sette meg i sofa`n og vente på at kiloene skulle renne av. Men jeg sier som Photobscura: bedre å spise sunt og røyke enn å spise usunt og røyke.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:17   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

"Lastenes sum er konstant" som det så vakkert heter! Og det er vel noe i det??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:23   #17
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Talking

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Ja, det er bra å lese at dere også kan ha usunne vaner! det er jo bare menneskelig. Ingen er perfekt, det er sikkert. Og jeg spør ikke for å provosere, altså. Det er bare ting som jeg lurer på.

Folk har sagt til meg at det er verre å slanke seg, enn å slutte å røyke. For du kan slutte tvert med røyken, du trenger ikke den. men maten MÅ en ha, og da blir en utsatt for så mye fristelser rundt forbi...

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:24   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ja, det er bra å lese at dere også kan ha usunne vaner! det er jo bare menneskelig. Ingen er perfekt, det er sikkert. Og jeg spør ikke for å provosere, altså. Det er bare ting som jeg lurer på.

Folk har sagt til meg at det er verre å slanke seg, enn å slutte å røyke. For du kan slutte tvert med røyken, du trenger ikke den. men maten MÅ en ha, og da blir en utsatt for så mye fristelser rundt forbi...


Ikkje bainnes æ, ikkje røyk æ og ikkje drekk æ.. F..., dær glømt æ tobakken på vinmonopole!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:33   #19
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ja, det er bra å lese at dere også kan ha usunne vaner! det er jo bare menneskelig. Ingen er perfekt, det er sikkert. Og jeg spør ikke for å provosere, altså. Det er bare ting som jeg lurer på.

Folk har sagt til meg at det er verre å slanke seg, enn å slutte å røyke. For du kan slutte tvert med røyken, du trenger ikke den. men maten MÅ en ha, og da blir en utsatt for så mye fristelser rundt forbi...

Jeg kan IKKE slutte tvert med røyken, men jeg kan legge om kostholdet mitt slik at jeg er mer fornøyd enn noensinne.

Og, du vet, vi som spiser lavkarbomat eller er i ketolyse har ikke færre laster enn andre ? Trodde du dét ? Og den lørdagsgodterispisingen din, vet du ? Den er ikke spesielt sunn, den heller men LITT kan vi gjøre for helsa vår, alle sammen. Så får det bli opp til hver enkelt hvilke kjepphester vi vil ri.

Lykke til videre !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:34   #20
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ja, det er bra å lese at dere også kan ha usunne vaner! det er jo bare menneskelig. Ingen er perfekt, det er sikkert. Og jeg spør ikke for å provosere, altså. Det er bare ting som jeg lurer på.

Folk har sagt til meg at det er verre å slanke seg, enn å slutte å røyke. For du kan slutte tvert med røyken, du trenger ikke den. men maten MÅ en ha, og da blir en utsatt for så mye fristelser rundt forbi...

Hmm....









Sist redigert av Bøtt : 07-04-11 kl 19:39.
Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:37   #21
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?


Jeg skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget ditt? Ønsker du å "vekke" de som røyker og trener for lite? Ønsker du å rakke ned på de som røyker? Eller som ikke kan trene?

Slik du skriver innlegget ditt, kan du lett såre eller provosere. Vi kan da tåle en god diskusjon: økt temperatur er vel bra både for hjerte og forbrenning
Men hvilken rett har du til å såre folk?? Vi må da ha repsekt for at alle er forskjellige?

Før du klager over at folk "angriper" deg for innlegget ditt, må du tenke over hvilket budskap det er du har sendt ut - Selv om du kanskje ikke mente å tråkke noen på tærne, får du ta ansvar når det viser seg at det nettop er det du gjør.

Husk; for å høste respekt, må du først så...

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:42   #22
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Tror jeg går ut å tar meg en røyk jeg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:43   #23
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

antoinette, du KAN slutte tvert med røyken. men du VIL kanskje ikke. har en mann som hadde røykt siden han gikk i 6. klasse. for over ti år siden ymtet han fram at han burde slutte å røyke. Da gjemte jeg tobakken hans, ( han sa at jeg fikk lov) en fredagskveld. og han var veldig sur og gretten den lørdagen, men etter det; har alt gått fint. han har aldri røykt igjen. og han takker meg ennå fordi jeg tok affære. og han røykte MYE pr dag!

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:43   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Tror jeg går ut å tar meg en røyk jeg

Ta noen armhevinger på en hånd mens du røyker med den andre! Da er du kvitt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:44   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

antoinette, du KAN slutte tvert med røyken. men du VIL kanskje ikke. har en mann som hadde røykt siden han gikk i 6. klasse. for over ti år siden ymtet han fram at han burde slutte å røyke. Da gjemte jeg tobakken hans, ( han sa at jeg fikk lov) en fredagskveld. og han var veldig sur og gretten den lørdagen, men etter det; har alt gått fint. han har aldri røykt igjen. og han takker meg ennå fordi jeg tok affære. og han røykte MYE pr dag!


Litt enig der.. Man må VILLE ting for å lykkes...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røyking lita Ketolysekuren 6 13-06-07 12:47
Røyking og lavkarbo? Bee Fysisk og mental helse 6 25-04-07 18:24
Fedme er farligere enn røyking Albertine Nyheter / media 2 15-06-05 10:56
Røyking Gamla Generell diskusjon 6 16-02-05 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no