Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som kjenner til denne?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-08, 18:06   #1
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Noen som kjenner til denne?

Loker rundt på nettet og finner denne siden:

http://www.savingdinner.com/menu_mai...nu_mailer.html

3 mnd koster $ 9,95, med en kurs på rundt kr 5, blir ikke det rare greiene.

Noen som kjenner siden og oppskriftene? Merker jeg har litt lyst til å prøve...

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:42   #2
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Noen som kjenner til denne?

OK, nå har jeg gjort det. Bestilt et abonnement på LC-menyen, og har mottatt andre uke med menyer. Den er ikke super-ketolyse-lavkarbo, men helt grei generell lavkarbo uten ketose (og ganske lavfett, men jeg trenger jo ikke presse fettet ut av kjøttdeigen, eller? ) . Deilig å få menyen og hele handlelista på mail. Det står til og med om jeg trenger alu-folie til et eller annet denne uka.

Kan igrunnen anbefales dersom man er matlei og trenger litt påfyll av nye oppskrifter. Ny mail sendes hver tirsdag.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:25   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kjenner til denne?

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

OK, nå har jeg gjort det. Bestilt et abonnement på LC-menyen, og har mottatt andre uke med menyer. Den er ikke super-ketolyse-lavkarbo, men helt grei generell lavkarbo uten ketose (og ganske lavfett, men jeg trenger jo ikke presse fettet ut av kjøttdeigen, eller? ) . Deilig å få menyen og hele handlelista på mail. Det står til og med om jeg trenger alu-folie til et eller annet denne uka.

Kan igrunnen anbefales dersom man er matlei og trenger litt påfyll av nye oppskrifter. Ny mail sendes hver tirsdag.

Ser den ut til å greit kunne tilpasses norske forhold?
Det ser jo veldig morro ut, dette da
Hva slags ukemeny har du fått (hvis du gidder å gi et eksempel på en uke eller en 3-4 dager....) Jeg lurer bare på om det er mye variasjoner og hvilken type mat de foreslår....
Er det fisk annenhver dag, f.eks??
Eller kan man velge?


Tror nok at dette kunne vært noe for denne familien også. Mannen min kommer til å være en del uten meg denne høsten, og da kan det lett gli ut i matveien - hvis han ikke har stramme retningslinjer, he, he (hvor er et piskeikon når man trenger det...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:36   #4
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Noen som kjenner til denne?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ser den ut til å greit kunne tilpasses norske forhold?
Det ser jo veldig morro ut, dette da
Hva slags ukemeny har du fått (hvis du gidder å gi et eksempel på en uke eller en 3-4 dager....) Jeg lurer bare på om det er mye variasjoner og hvilken type mat de foreslår....
Er det fisk annenhver dag, f.eks??
Eller kan man velge?


Tror nok at dette kunne vært noe for denne familien også. Mannen min kommer til å være en del uten meg denne høsten, og da kan det lett gli ut i matveien - hvis han ikke har stramme retningslinjer, he, he (hvor er et piskeikon når man trenger det...)

Det ser ut som om mandag er kylling/kalkundag, tirsdag sånn kjøttdeig/biffstrimlerdag, onsdag fiskedag, torsdag svinedag og fredag ymsedag. Så det er variasjon. Jeg har foreløpig ikke hatt problemer med å tilpasse det norske forhold, men sånn mager buljong med lite salt har vi jo ikke, så da har jeg tatt vanlig buljong. Maten er også rimelig kjapt laget og det er varianter for kosher (!) og glutenfritt i tillegg.

Men når man har kjøpt et abonnement der, får man tilgang til alle menyene, sånn at hvis du absolutt til prøve noe annet, f eks "Regular", en uke er det full anledning til det. Det er også en meny med frokost/lunchforslag men de er ikke LC, bare "normalt sunne" (typ en fullkornstortilla med stekt kylling og grønnsaker/salat og yoghurt til dessert)

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:14   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kjenner til denne?

Ok, takk for svar!
Jeg legger den siden inn som en favoritt foreløpig.
Det høres jo litt artig ut - og litt lettvint mhp planlegging

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no