Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 21:11   #26
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Ærlig talt !
Hva er man på jakt etter her inne ? Motivasjon, kunnskap og oppbacking ? Eller skal alt pakkes inn i bomull ? Vel, life sucks.


Og dette er et godt eksempel på hva jeg mener.

Synd du ikke ser at det er slike svar som "ødelegger" for forumet, ikke de som stiller spørsmål som er irriterende.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:19   #27
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Og dette er et godt eksempel på hva jeg mener.

Synd du ikke ser at det er slike svar som "ødelegger" for forumet, ikke de som stiller spørsmål som er irriterende.

Jeg tror ikke at jeg er kjent som et "troll" her inne. Jeg har heller ikke merket meg at du gir unyttige råd. Men jeg er av den oppfatning at av og til må man kalle en spade en spade. Og det var hva jeg gjorde nå !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:35   #28
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Heh..

Jeg har merket meg at det er vanlig åhenvise til gamle tråder. "Skroll ned, så ser du mange tråder om dette temaet" er et vanlig svar å få. Ikke at det trenger å være galt. Men de fleste ville vel søkt opp de gamle trådene, om de ikke ønsket å kanskje få et annet svar som står i de trådene? litt klønete forklart av meg..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:37   #29
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Hvis det finnes en tråd med 20 nyttige svar, så må det vel være aller best å benytte seg av den?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:39   #30
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

"I rest my case"...

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:41   #31
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Sweetie73, her.

"I rest my case"...

So do I...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:47   #32
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Etter å ha vært her noen år vet jeg godt at søkefunksjonen kan være veldig trøblete. Kommer det da noen og stiller spørsmål av typen "hvor mange karbohydrater er det i tomat" kan det godt hende jeg viser til en annen tråd med akkurat det spørsmålet eller en link til matvaretabellen. Ikke for å være slem, utålmodig, oppgitt eller vanskelig, men for å hjelpe folk til å hjelpe seg selv.

Det er jo litt vanskelig å ikke bli misforstått her innimellom. Slenger man med et "" på slutten så er det brått noen som tar det som noe negativt og utelater man f.eks et smil ser det brått kort og surt ut..

Trist om noen blir lei seg.. Jeg hadde hvertfall satt pris på om folk f.eks sendte en PM om de følte at jeg var dum mot dem..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:02   #33
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Joda Nellie, jeg ser den altså. Sånne enkle ting burde ikke noen bli sure for.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:24   #34
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg synes det er helt greitt å henvise til andre tråde der det samme emnet er tatt opp, men da MÅ det følge med en link til tråden...
For det ER ganske vanskelig å søke på ting her.
Jeg har fx forsøkt å søk på mine egne tråder og ikke klart å finne dem enda jeg har ført opp nøyaktig tittel på tråden.

Jeg har også forsøkt å søke på problemstillinger og får konsekvent opp en haug med tråder der et av ordene er brukt kanskje laaaangt inne i side 50 eller noe sånnt.

Det burde jo være kurrant å søke opp fx "oopsie, oppskrift" og få opp tråden med nannas oppskrifter eller en av de andre trådene som handler om oopsier?
Isteden kommer alle tråder der ordet oppskrift eller oopsies er nevnt alene opp. Iallefall først.
Det går jo ikke an å lete igjennom alle de trådene... Derfor spør man kanskje "dumme" spørsmål som har blitt spurt før...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:36   #35
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

uff og uff. De som stiller seriøse spørsmål bør få svar. Det føles så mye mer konstruktivt når noen viser at de har prøvd å sette seg inn i lavkarbo innledningsvis. Ikke bare letttvintveien. Jeg har selv vært lite aktiv de siste mnd etter å ha oppnådd målet mitt. Men jeg føler jeg skylder forumet noe, etter å selv blitt ledet på riktig vei. Så nå vil jeg dele av mine erfaringer.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:44   #36
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

uff og uff. De som stiller seriøse spørsmål bør få svar. Det føles så mye mer konstruktivt når noen viser at de har prøvd å sette seg inn i lavkarbo innledningsvis. Ikke bare letttvintveien. Jeg har selv vært lite aktiv de siste mnd etter å ha oppnådd målet mitt. Men jeg føler jeg skylder forumet noe, etter å selv blitt ledet på riktig vei. Så nå vil jeg dele av mine erfaringer.

Det er jo prisverdig Blir det ikke ofte litt sånn? At de som føler de har fått noe positivt ut av et forum gjerne bidrar ekstra selv når man selv egentlig ikke trenger det mer?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:55   #37
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Det er jo prisverdig Blir det ikke ofte litt sånn? At de som føler de har fått noe positivt ut av et forum gjerne bidrar ekstra selv når man selv egentlig ikke trenger det mer?

Kanskje ikke prisverdig, men etter at livet mitt er blitt friskt og lavkarbo MÅ jeg gi litt tilbake. Jeg har jo lært så ufattelig mye her. Det er en vakker verden av kunnskap og erfaring. Jeg kan bare ikke melde neg ut.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 00:04   #38
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg har fx forsøkt å søk på mine egne tråder og ikke klart å finne dem enda jeg har ført opp nøyaktig tittel på tråden.

Vet du at du kan gå inn på profilen din (og andres), og se både alle innleggene du har skrevet, og alle trådene du startet?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 00:21   #39
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

For det ER ganske vanskelig å søke på ting her.
Jeg har fx forsøkt å søk på mine egne tråder og ikke klart å finne dem enda jeg har ført opp nøyaktig tittel på tråden.

Jeg har også forsøkt å søke på problemstillinger og får konsekvent opp en haug med tråder der et av ordene er brukt kanskje laaaangt inne i side 50 eller noe sånnt.

Det burde jo være kurrant å søke opp fx "oopsie, oppskrift" og få opp tråden med nannas oppskrifter eller en av de andre trådene som handler om oopsier?
Isteden kommer alle tråder der ordet oppskrift eller oopsies er nevnt alene opp. Iallefall først.
Det går jo ikke an å lete igjennom alle de trådene... Derfor spør man kanskje "dumme" spørsmål som har blitt spurt før...

Når det gjelder å søke, så er jeg helt enig. Som fersk på denne siden er det vanskelig å søke seg frem til relevante ting, for søkemotoren er litt tungvindt bygd opp. Men det går an å søke på oopsie, men søk da i oppskriftsforumet. Så, da gjelder det å lære seg noen smarte søketriks.

1. For å finne egne tråder du selv har startet: Gå inn på din egen profil -> statistikk -> Finn alle tråder som *Nick* har startet

2. Utforsk og bruk utvidet søk. Utelat f.eks søk i journalforumet eller oppskriftsforumet dersom de forumene ikke er relevante for det du leter etter. Søk også på brukernavn om du leter etter et spesifikt svar fra en bestemt person. Skift over til vis resultat som innlegg, da ser du i forhåndsvisningen om innleggene som kommer opp er særlig relevante. Bruk * i søk om du er usikker på hvordan ting skrives. F.eks johannes* om du er usikker på hvordan johannesbrødkjernemel skrives. Eller f.eks kylling* i oppskriftsforumet om du er ute etter å søke etter forskjellige oppskrifter med kylling. Dersom du søker på kylling*, så få da frem søkeresultat med både kyllingkjøttdeig, kyllingsuppe, kyllinglår og mange andre som starter med kylling.

3. Det kan også være greit å gå på Kontrollpanel -> Endre Valg (i menyen til venstre, under instillinger og valg) -> Trådvisningsvalg -> Standard avkorting for trådalder -> skift til "Vis alle tråder" (Dersom det ikke alt er gjort da, det lå ikke automatisk innstilt på dette tidligere, mulig det gjør det nå.)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 01:07   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Så, da gjelder det å lære seg noen smarte søketriks.

Nettopp. Og som alltid er Google din beste venn. Skriv inn det du søker etter og lavkarbo.no så får du masse tråder fra forumet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 01:15   #41
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Eller bare bruke Googlesøkevinduet øverst til venstre på siden

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 09:51   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Eller bare bruke Googlesøkevinduet øverst til venstre på siden

Jeg skulle akkurat til å si det! Er det ingen som har sett den? Den er jo genial!
Ligger øverst til venstre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:04   #43
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Egentlig kunne man bare fjernet forumsøket og forstørret googlesøkeboksen. Jeg finner alt jeg vil med google-boksen, den er super!

Men det betyr ikke at alle andre gjør det, og det betyr heller ikke at man kan være hyggelig når man opplyser om denne muligheten

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:21   #44
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Eller bare bruke Googlesøkevinduet øverst til venstre på siden

Genialt! Tusen takk - den har jeg oversett.... Love Google!

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:33   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Egentlig kunne man bare fjernet forumsøket og forstørret googlesøkeboksen. Jeg finner alt jeg vil med google-boksen, den er super!

Men det betyr ikke at alle andre gjør det, og det betyr heller ikke at man kan være hyggelig når man opplyser om denne muligheten

Ja! Det håper jeg også på, jeg slet så innmari med den opprinnelige søkefunksjonen her inne (som sikkert utdaterer google ) i starten at jeg holdt på å klikke i vinkel, men begynte bare å bruke google, og søkte alt på +lavkarbo.
Det kommer vel til å skje etter hvert, og den baren som er der oppe nå kom vel sånn kjapt opp etter litt press. Men TTT, og sånn er det jo når vår superflinke admin som tar seg av alt det tekniske her inne også har jobb og familie, som de fleste av oss.
Men jeg prøver å spre ordet om at den finnes så godt jeg kan!

Ellers, sånn i forhold til trådtemaet, så synes jeg det kan være litt begge deler her inne. MEN jeg anser det overhodet ikke som den generelle stemningen her inne, langt i fra. Det handler vel mest om både noens måter å uttrykke seg på like mye som noens måter å lese ting på. Jeg tror på å trekke pusten og lese et svar to ganger, eller å bare ta the high road og la det være.
Jeg bruker i perioder mye tid og krefter på å prøve å hjelpe nye og forvirrede, men jeg må nok innrømme at spørsmål av typen "Hjelp! Hva skal jeg spise?" som det pekes til tidligere i denne tråden, hopper jeg elegant bukk over ... (Men jeg gidder heller ikke å bruke tid eller energi på å tyne vedkommende for tynt grunnlag).
Jeg har ellers ikke så mye forumserfaring utenom lavkarbo.no, og synes generelt det er stor takhøyde og mye velvillighet og vennlighet her inne. Det hender jeg er litt på kvinneguiden (men ikke så ofte lenger), og jeg har inntrykket av at forumet vårt framstår som en inkarnasjon av Moder Theresa i forhold. Makan til mye drøy bitching og personangrep, altså ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:02   #46
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har ellers ikke så mye forumserfaring utenom lavkarbo.no, og synes generelt det er stor takhøyde og mye velvillighet og vennlighet her inne. Det hender jeg er litt på kvinneguiden (men ikke så ofte lenger), og jeg har inntrykket av at forumet vårt framstår som en inkarnasjon av Moder Theresa i forhold. Makan til mye drøy bitching og personangrep, altså ...

Forumkulturen er så forskjellig rundt omkring. Jeg har vanket på andre fora hvor brukere hadde blitt utestengt for kortere/lengre tid av uttalelser som det ikke sies noe om fra administratorhold her.

Om det er bra eller dårlig? Vel - det kommer an på
1) Hvilken omgangsform brukerne kjenner seg komfortable med - for forumet er summen av brukerne. Som regel vil "veteraner" telle mer enn "noviser" i en sånn diskusjon.
2) Hvordan man ønsker forumet skal framstå ovenfor nye forumbrukere. Det er en kjennsgjerning at man som ny forumbruker gjerne er mer vár og forsiktig. I et forum hvor ikke tilmeldingen er så stor som her vil man dermed gjerne ivareta nye mer og kanskje strekke seg litt lenger? (Også tålmodigheten når det gjelder samme spørsmål for totusenåttehundreognittefjerde gang... og som novisen lett kunne finne via søkemotoren.)

Til 7. og sist er det admingruppa som må avgjøre hvilken tone man ønsker og være villige til å følge opp avgjørelsen. Uansett er det en vanskelig balansegang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:56   #47
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Ok at det er slike tråder her inne i ny og ne, så nyankomne medlemmer kan lese litt om hvilken mening andre har om dette. Sikkert lett å bli litt skremt av tonen i noen tråder her. Nå sikter ikke jeg til tråder som nye strater nødvendigvis. Hvis man blir lei seg og synes folk er frekke når man får råd om å lese i bøker eller tips om tråder som svarer godt på spørsmålet, synes jeg man er vel sårbar. Men i noen tråder hvor folk tipser og råder helt feil har det til tider vært veldig krast. F eks når folk råder til lite fett OG lite krabohydrater, her har de nok fått gjennomgå. I andre tråder kan medlemmer være virkelig uenige og diskusjonen går høyt og det kan bli krast der og. Når man som ny leser gjennom slike tråder kan man jo virkelig begynne å lure. Men jeg synes dette også er en veldig bra del av forumet, hvor diskusjonen går friskt og meninger kommer fram. Det jeg ikke liker så godt, er når det blir usaklig og gjerne når det går på person.
Nødvendigheten av å ha rom for slike diskusjoner her inne, er f eks å gjøre det helt klinkende klart at visse kostholdsretninger er direkte farlige og ikke forenlige med lavkarbo.no.
Jeg er veldig glad for lavkarbo.no, og alt jeg har lært og hatt nytte av her inne.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:14   #48
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Heh..

Jeg har merket meg at det er vanlig åhenvise til gamle tråder. "Skroll ned, så ser du mange tråder om dette temaet" er et vanlig svar å få. Ikke at det trenger å være galt. Men de fleste ville vel søkt opp de gamle trådene, om de ikke ønsket å kanskje få et annet svar som står i de trådene? litt klønete forklart av meg..

Det å scrolle ned er et godt tips, der ligger det masse kunnskap syns jeg.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:54   #49
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg har lagt merke til at det kommer noen "spisse" innimellom alle gode svar og vink.
Så det med et smil myker opp innleggene, om man da ikke mener det spisst

Og så har jeg lurt på hvor grensa går for å poste nytt eller skrive inn i eldre tråder. For jeg har lest svar som "dette er en gaaaaaaaamel tråd" og oppfattet det skarpt.
Så om man da lager en ny tråd kan man få "søk opp, det ligger tråder om dette her fra før".

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:58   #50
Alvepia
Medlem
 
Alvepia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Helgeland
Innlegg: 138
Alvepia er på en erverdig vei

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Vær mot andre som du vill at andre skal være mot deg!
Det er ingen tvil om at det ordtaket er sant! <3
Vi skal støtte og gi hverandre råd, det er ikke alle som kan alt.
Det er derfor dette forumet finnes mener jeg, og viss noen begynner og hakke eller på peke noe, så synes jeg dette er synd.
Ingen er utlært , ikke en gang den dagen man går bort.


Støtt hverandre! Stå på , ikke gi opp!

__________________
En dag møter du sannheten, se den dypt inn i øynene!


Alvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Synes jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser? Imp Spørsmål og svar 26 11-04-11 21:44
Et par betraktninger etter å ha vært på Ketolysekuren noen ganger ... Lasse Ketolysekuren 25 06-12-09 22:31
Synes denne var litt søt, da Gracella Livets lyse side 8 21-08-09 08:44
Noen ganger så kan dagen der på være riktig ille Begod Livets lyse side 4 22-05-07 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no