Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-10, 13:33   #1
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

uke 1 gikk jeg ned ca 3 kg, siden da har det stått stille, kanskje noen gram OPP. Har vært i ketose siden dage 3 og har ikke hatt noen utskeielser etter det. Spiser lite karber og masse fett Trener nok litt for lite, men hadd forventet litt vektnedgang likelvel. Kan det være at dette ikke er noe for meg, eller er det bar å vente å se. Noen som har noen erfaringer med lignende stagnasjon?

inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:43   #2
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Hvis du ikke er særlig overvektig, kan det være en faktor. Da er det ikke gitt at kroppen vil lenger ned. Har du flere kilo for mye, så skal ketolyse fungere. Les gjerne litt om partystoppere, for flere er pepsi max, ost, nøtter, mørk sjokolade etc noe som kan skape stillstand på vekten. Noen har fremgang etter å kutte ut visse matvarer.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:49   #3
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Jeg er 90 kg og 173 høy, så tror nok at kroppen vil litt lenger ned enn dette :-)
Drikker jo litt pepsi max, må kanskje prøve å kutte dette en stund. Ost var jeg ikke klar over, spiser mye ost...hmm ikke enkelt dett.

inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:49   #4
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Hei. Jeg kaster meg med på denne!
Jeg har det litt som du, Inot..

Hvis man ikke kan spise ost, rømme, fløte, eller nøtter, hvor skal man da hente alt fettet fra?
Smør?
Er det noen her inne som har gått bort fra disse matvarerene og ser at resultatet er blitt bedre?
Hva spiser dere da, i så fall?

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:05   #5
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Flere på forumet må f eks kutte ut pepsi max. Andre kan drikke det uten vektstans, men det er ingen uvanlig partystopper. Melkeprodukter (unntatt smør) er det enkelte som må kutte ut. Jeg kan godt trives uten fløte, rømme og ost i perioder, men smør må være med - og så blir det en del fett kjøtt :-)
Det er ikke gitt at man må kutte ut alt på en gang, man må prøve seg frem litt. Flere må passe på at de ikke får i seg for lite karbohydrater, det kan faktisk være fort gjort å ligge godt under 15. Torkil henviser til at for lite karber/ grønnsaker kan gi stans i nedgangen. Hvis du legger ut en dagsmeny, så kan det fort være at en av de riktig erfarne på forumet kan kommentere innholdet og identifisere eventuelle tiltak du kan prøve.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:08   #6
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Har vært litt på diett.no og regnet ut hva jeg sånn ca spiser til daglig. Ble 14g karb, 259g protein og 256g fett. Hvordan høres denne fordelingen ut? Sier meg igrunnen ingenting...

inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:17   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av inot, her.

Har vært litt på diett.no og regnet ut hva jeg sånn ca spiser til daglig. Ble 14g karb, 259g protein og 256g fett. Hvordan høres denne fordelingen ut? Sier meg igrunnen ingenting...

Oi, det hørtes ut som mye proteiner
Og du ligger også på et dagsinntak på nesten 3400kcal. Nå skal man vel egentlig ikke bry seg om kcal på ketolyse, men endel som ikke merker nedgang, må også tenke på dette. Vet Torkil har nevnt dette i noen innlegg.


Sist redigert av lifejack : 10-08-10 kl 14:21. Årsak: skriveleif
lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:25   #8
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Jeg har erfaring med at jeg ikke kan spise ubegrenset, da går jeg ikke ned. Så jeg er nok en av dem som må se på kaloriene i tillegg til lite karber.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:25   #9
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av inot, her.

Har vært litt på diett.no og regnet ut hva jeg sånn ca spiser til daglig. Ble 14g karb, 259g protein og 256g fett. Hvordan høres denne fordelingen ut? Sier meg igrunnen ingenting...

Tommelfingerregelen sier 1g protein pr kg kropsvekt pr dag, så du ligger nok ganske høyt i proteininntaket.
Unntaket er hvis du trener hard styrke, da anbefales det å øke til 1,5-2g protein pr kg kropsvekt pr dag
Reduser proteinintaket og se om det gjør noe utslag

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:30   #10
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Men hva spiser dere da da? Trodde det var viktig å spise my fett og proteiner jeg. Det jeg la inn på diett.no var:

Frokost:
1/2 porsjon fløtepannekaker
- 0,5dl seterrømme
- 1 dl fløte
- 2ss smør
- 2ss jbk
- litt vann
- 1,5 egg
med sjølplukka bringebør irørt litt sukrin og hvitost på Det var godt det!

Lunsj
salat med litt paprika, agurk, tomat skinke og ost + litt majones.

middag
200g laks
200g? blomkål
litt tzatziki

kvelds
1/2 grilla kylling (uten det meste av skinnet, greier det bare ikke)

Ikke noe annet å drikke enn kaffe og vann.

inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:52   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av inot, her.

Har vært litt på diett.no og regnet ut hva jeg sånn ca spiser til daglig. Ble 14g karb, 259g protein og 256g fett. Hvordan høres denne fordelingen ut? Sier meg igrunnen ingenting...

Husk at protein også hever insulinet, melkeprotein hever faktisk insulin nesten like mye som vanlig sukker, pga av sammensetningen av aminosyrene.
Men 259 gram er omtrent den mengden Arnold Schwarzenegger spiste pr dag da han var på topp. It is waaaaay to much. Fettet er greit nok, men kutt ned proteinet til MAKS 100 g pr dag. Veier du 93 burde altså 93 gram være nok.

Der har du nok løsningen, tror jeg.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:23   #12
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av inot, her.

Men hva spiser dere da da? Trodde det var viktig å spise my fett og proteiner jeg. Det jeg la inn på diett.no var:

Frokost:
1/2 porsjon fløtepannekaker
- 0,5dl seterrømme
- 1 dl fløte
- 2ss smør
- 2ss jbk
- litt vann
- 1,5 egg
med sjølplukka bringebør irørt litt sukrin og hvitost på Det var godt det!

Lunsj
salat med litt paprika, agurk, tomat skinke og ost + litt majones.

middag
200g laks
200g? blomkål
litt tzatziki

kvelds
1/2 grilla kylling (uten det meste av skinnet, greier det bare ikke)

Ikke noe annet å drikke enn kaffe og vann.

Jeg kan ikke skjønne at denne menyen kan gi 256 gram med fett?

Laksen gir 26 gram fett
osten i lunsjen - la oss si 50 gram, gir 13 gram fett
majones, f eks 20 gram gir 16 gram fett
smør i frokost, 20 gram gir 16 gram fett
Fløten gir 38 gram fett
Seterrømmen gir 17 gram fett

Sum fett er da 126 gram, da er det kun osten på frokosten og grillet kylling uten skinn (6 gram fett per 100 gram) jeg ikke har regnet på.

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:42   #13
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

Jeg kan ikke skjønne at denne menyen kan gi 256 gram med fett?

Laksen gir 26 gram fett
osten i lunsjen - la oss si 50 gram, gir 13 gram fett
majones, f eks 20 gram gir 16 gram fett
smør i frokost, 20 gram gir 16 gram fett
Fløten gir 38 gram fett
Seterrømmen gir 17 gram fett

Sum fett er da 126 gram, da er det kun osten på frokosten og grillet kylling uten skinn (6 gram fett per 100 gram) jeg ikke har regnet på.

... og protein fikk jeg til å bli ca 115 her - alt etter hvor mye skinke og ost det var i salaten. Kan det ha vært noe feil i det du la inn? Jeg bare lurer, synes dagsmenyen din ikke så så ille ut, kan virkelig ikke skjønne at det skulle gi nærmere 3500 kalorier.

Men nå det er sagt, så synes jeg det ser ut som det er litt mye mat du spiser, er du sikker på at du er sulten hver gang du spiser, og at du stopper når du er mett? jeg gjorde også den feilen de første ukene at jeg spiste for mye, jeg spiste stort sett like mye som før jeg begynte, men litt mer kjøtt, "siden jeg ikke hadde poteter". Mengden jeg spiste var altså av gammel vane, ikke fordi jeg var sulten. Nå har jeg endelig lært meg å "lytte" til magen min, og faktisk stoppe når jeg er mett. Og det kan jeg bli etter ganske små mengder i forhold til det jeg spiste før. Litt av grunnen til at folk går mye ned i vekt med ketolyse er jo at de faktisk spiser mindre siden de blir mett med mindre mat. Det er ikke noe magi i at jo mer fett og protein man spiser jo fortere går man ned. (mener ikke å være sarkastisk, altså..!)

Stå på, håper du ikke gir opp!

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 01:28   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

... og protein fikk jeg til å bli ca 115 her - alt etter hvor mye skinke og ost det var i salaten. Kan det ha vært noe feil i det du la inn? Jeg bare lurer, synes dagsmenyen din ikke så så ille ut, kan virkelig ikke skjønne at det skulle gi nærmere 3500 kalorier.

Men nå det er sagt, så synes jeg det ser ut som det er litt mye mat du spiser, er du sikker på at du er sulten hver gang du spiser, og at du stopper når du er mett? jeg gjorde også den feilen de første ukene at jeg spiste for mye, jeg spiste stort sett like mye som før jeg begynte, men litt mer kjøtt, "siden jeg ikke hadde poteter". Mengden jeg spiste var altså av gammel vane, ikke fordi jeg var sulten. Nå har jeg endelig lært meg å "lytte" til magen min, og faktisk stoppe når jeg er mett. Og det kan jeg bli etter ganske små mengder i forhold til det jeg spiste før. Litt av grunnen til at folk går mye ned i vekt med ketolyse er jo at de faktisk spiser mindre siden de blir mett med mindre mat. Det er ikke noe magi i at jo mer fett og protein man spiser jo fortere går man ned. (mener ikke å være sarkastisk, altså..!)

Stå på, håper du ikke gir opp!

Litt varierende det der med å spise lite...Jeg lagde mat til samboeren min i starten, og hadde fått med meg en ting: Fett. Så hun spiste fett til de grader, og mye mat ble det, for jeg hadde forstått det sånn at hun skulle spise seg mett, og det ble mye mat også det. Men færre måltider enn før da. Uten å vite det, gjorde vi det rette: Tente fettbålet med så mye fett. At de første 10 kiloene rant av etter få uker var nok et resultat av mye fett, og litt begrenset med protein. Karboen lå på rundt 10, tror jeg.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 07:42   #15
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

Jeg kan ikke skjønne at denne menyen kan gi 256 gram med fett?

Laksen gir 26 gram fett
osten i lunsjen - la oss si 50 gram, gir 13 gram fett
majones, f eks 20 gram gir 16 gram fett
smør i frokost, 20 gram gir 16 gram fett
Fløten gir 38 gram fett
Seterrømmen gir 17 gram fett

Sum fett er da 126 gram, da er det kun osten på frokosten og grillet kylling uten skinn (6 gram fett per 100 gram) jeg ikke har regnet på.

Da har jeg prøvd å lagt inn d en gang til, og ser at jeg har gjort noe feil ja, lagt inn vekta på kyllingen med bein bl.a. men likevel ser jeg at jeg nok spiser litt feil ja. Får 245g fett og 223g protein. Det du ikke har tatt med i beregningen er bla. 4 egg - 26g fett, smør 30g fett, 300g kylling er 40g fett - så det røyner på ja...

Må skjerpe meg!

inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:12   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Det er ikke uvanlig i det hele tatt å spise enten for mye eller for lite i starten, og det er i grunn greit, ikke at jeg sier det er ditt tilfelle, men mange kommer hit med et større eller mindre problem med overspising, eller de har vært vant til å presse seg ned i kaloriunderskudd. Begge deler krever litt arbeid for å bli kjent med sin egen sult- og metthetsfølelse.
Jeg gjorde noen øvelser i starten, tok alltid litt mindre mat enn jeg trodde jeg skulle ha, la fra meg kniv og gaffel mellom hvert tygg, og tok ikke mer mat i munnen før jeg hadde tygget og svelget unna. Da jeg var ferdig med å spise så venta jeg fem til ti minutter før jeg eventuelt forsynte meg, da jeg lot kroppen få tid til å si meg om den var mett eller ei. Over tid har det hjulpet meg til å kjenne om jeg var behagelig mett, fortsatt litt sulten eller stappmett. Før gikk disse følelsene over i hverandre i en smørje, da jeg har en lang historie med tvangssulting og what not ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:26   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Men...hvis man ikke går ned i vekt så er bringebæra det første man kutter ut, altså. JA, jeg veit at det står i boka at man kan spise det, men bær er nok en av de største partystopperne.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:08   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Den øvelsen som Photo snakker om, bruker jeg selv også hver dag. Den er helt glimrende, også til å lære seg hvordan maten faktisk smaker. Det er utrolig hvor mye smak den kan være i maten, det merker en når en slutter å hive i seg maten som om det skulle være VM i hurtigspising

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:15   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Ja, det har i grunn blitt en vane for meg å gjøre det på ca denne måten. Jeg behøver ikke legge ned kniv og gaffel lenger, for det går en automatikk i det å skulle tygge og svelge unna hvert tygg før man spiser mer . Det er bra for fordøyelsen ikke minst, du unngår å svelge mye luft etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:20   #20
VesleKAri
Juniormedlem
 
VesleKAri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 34
VesleKAri er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Jeg føler jeg må henge meg på her. Jeg har tidligere gått på Librakurs og som de fleste har lært skal man spise ofte, og når man spiser karbohydrater er man jo, særlig jeg, sulten ofte. Den vanen har jeg dratt med meg nå, og jeg er vandt til å spise ofte, så jeg må jobbe litt med det at jeg faktisk er mett, og at det er greit å ikke spise ofte. Jeg merker heller ikke at jeg blir mett for jeg spiser altfor fort og spiser derfor altfor mye. Jeg blir så stappmett. Jeg er i min andre uke på lavkarbo, og har ikke gått noe ned, men jeg har heller ikke gått noe opp Derimot koker jeg hele tiden, så noe er i farta Så bare kjør på

__________________
Pass deg nå, nå kommer jeg å kjører på!
VesleKAri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbs/Ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 14:11   #21
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Her var det mange gode tips. Tusen takk!
Selv feira jeg 4 uker i ketose i går, og har gått ned knappe 5 kg. 3,5 gikk av første uka, så det har ikke vært helt det store ennå.
Jeg kommer til å kutte ned på ost og fløte ser jeg. Så får vi se

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:48   #22
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av inot, her.

Da har jeg prøvd å lagt inn d en gang til, og ser at jeg har gjort noe feil ja, lagt inn vekta på kyllingen med bein bl.a. men likevel ser jeg at jeg nok spiser litt feil ja. Får 245g fett og 223g protein. Det du ikke har tatt med i beregningen er bla. 4 egg - 26g fett, smør 30g fett, 300g kylling er 40g fett - så det røyner på ja...

Må skjerpe meg!

Men du må ha lagt inn /lest av feil, for det der blir vel ikke 223 g protein?
Det er ca 20 g protein i 100 g laks som gir ca 40 g her.
Kylling likeså, der har vi maks 60 g protein.
I ett egg er det ca 12 gram, altså sitter vi med 48 g.
Så fra de mest proteinrike matvarene du har spist, så er det ca 148 g protein tilsammen...

Og kylling uten skinn er veldig magert...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:27   #23
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Men du må ha lagt inn /lest av feil, for det der blir vel ikke 223 g protein?
Det er ca 20 g protein i 100 g laks som gir ca 40 g her.
Kylling likeså, der har vi maks 60 g protein.
I ett egg er det ca 12 gram, altså sitter vi med 48 g.
Så fra de mest proteinrike matvarene du har spist, så er det ca 148 g protein tilsammen...

Og kylling uten skinn er veldig magert...


+ skinke og ost til frokost og lunsj, så begynner antall proteiner å bli farlig høyt...

Tusen takk for mange flotte svar folkens!

inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ... Minusnoenkg Ketolysekuren 8 22-08-10 15:23
I ketose i 3 uker, men ingen nedgang Always Ketolysekuren 3 01-02-10 12:26
Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene hyaloid Lavkarbo generelt 13 16-10-09 01:48
Er i ketose men går ikke ned (etter kun 2 uker) Addict Lavkarbo generelt 4 27-03-09 22:31
Ned i vekt med ketose? blå blomst Eurodiett 22 16-02-09 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no