Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Kan du se litt på denne middagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 20:19   #1
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Kan du se litt på denne middagen?

Desom du har mer erfaring enn meg, hva synes du om denne middagen?

Hva er det for lite av, hva er det for mye av?

Burde det være mere kjøtt, mindre brokkoli, mindre smør eller mindre fløte?

Salat av: 25 gr rå gulerot + 25 gr rødkål + 15 gr rå blomkål + 65 gr kinakål.

200 gr kyllingboller, stekt frst i 10 gr tine meierismør, så tømmer jeg på 1.5 dl kremfløte, og lar det småkoke litt.

180 gr brokkolistappe, laget av brokkoli og blomkål (60+60gr),10 gr meierismør, og 0.5dl kremfløte

Det var dette som var på talerkenen min.

Og så påengterer jeg at de 1.5 dl fløte som var helt på kyllingbollene var helt på alle de 300 gr som ble laget, og som jeg spiste 200 gr av, så det var ikke 1.5 dl fløte på min talerken da.....

Men hvordan er denne middagen med tanke på sånn der fedon prinsipper???

Blir gulerot og rødkål og blomkål i salaten forde jeg ikke liker paprika, mais, agurk, tomat osv....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:29   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Har du lest noen av bøkene til Fedon?
Du skal gå etter håndflatemetoden og jeg vil tro at 200 kjøttboller er i overkant mye?

Jeg går på ED og har nå innført ett måltid for dag, og jeg skal ende opp med kost i balanse av Fedon. Og der er 150 g kjøtt nok og 200 g fisk når du spiser det. Så skal rsten av tallerkenen være fylt opp av grønnsaker. Eventuelt en håndflate ris o.l når man spiser C-måltidet.

Men du bør absolutt lese en bok og sikre deg informasjon derfra, her kan meningene være mange, men i boka står det svart på hvitt.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:36   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Er kyllinbgbollene hjemmelagede? Hvis ikke er de desverre helt uaktuelle på både Fedon og andre lavkarbokosthold. Kremfløten må du bytte ut med matfløte, og jeg ville hatt litt sunn olje over salaten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:09   #4
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Nei nei, jeg har ikke lest fedon bøker............Men, jeg HAR i går bestilt 3 stykker fra bokklubben, så de komer i posten en av dagene.....

Kyllingbollene er ikke hjemmelaget nei.
Men det var 4.9 gr pr 100 gr.

Så da er det jo 10 gr kh for 200 gr.


Men var det bra med grønnsaker da?
Men jeg burde da altså hatt mindre kylling boller, og mer salat og brokkolistappe da altså....??

gleder meg til bøkene kommer......

Men på ketolyse er det jo lissom 15 kh år dag..........hva er tallet hos fedon?


Siden kjøpte kyllingboller er heeelt uaktuelt på fedon og andre lav karbo dietter må det være pga for høyt kh innhold da?

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:15   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Nei nei, jeg har ikke lest fedon bøker............Men, jeg HAR i går bestilt 3 stykker fra bokklubben, så de komer i posten en av dagene.....

Kyllingbollene er ikke hjemmelaget nei.
Men det var 4.9 gr pr 100 gr.

Så da er det jo 10 gr kh for 200 gr.


Men var det bra med grønnsaker da?
Men jeg burde da altså hatt mindre kylling boller, og mer salat og brokkolistappe da altså....??

gleder meg til bøkene kommer......

Men på ketolyse er det jo lissom 15 kh år dag..........hva er tallet hos fedon?


Siden kjøpte kyllingboller er heeelt uaktuelt på fedon og andre lav karbo dietter må det være pga for høyt kh innhold da?


Er ikke noe tall på Fedon, han går etter GI og håndflatemetoden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=240
og

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1475

og

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1473

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:38   #6
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Takk for linker.

Og så jeg som trodde jeg var så flink... men nå er det vel nettopp derfor jeg er så feit sikkert. at jeg ikke er flink......

Nåvel, fremtiden BLIR lettere.

Gleder meg til operasjon, og til å bli kvitt mye av overvekta, så jeg kan begynne leve og vedlikeholde!!!!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 22:51   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Siden kjøpte kyllingboller er heeelt uaktuelt på fedon og andre lav karbo dietter må det være pga for høyt kh innhold da?

Det er hovedsaklig pga hvor karbene kommer fra. Mais- og potetstivelse, som er det værste for blodsukkeret. Rene råvarer og minst mulig industriprodusert

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 22:58   #8
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Du skal gå etter håndflatemetoden og jeg vil tro at 200 kjøttboller er i overkant mye?

200 kjøttboller er aaaaaaalt for mye!
Sorry, måtte bare

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 23:46   #9
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Takk for linker.

Og så jeg som trodde jeg var så flink... men nå er det vel nettopp derfor jeg er så feit sikkert. at jeg ikke er flink......

Det å være overvektig handler ikke alltid om at man ikke er flink nok- Det har vel så mye med hormonene i kroppen vår å gjøre. Noen er mer ømfiendtlige for karbohydrater enn andre og går lett opp i vekt selv om de ikke spiser så mye godis, men får karbohydratene inn på annet vis. Så ikke vær så streng mot deg selv. Tenk heller at du er i gang. Og selv om du har gått opp litt siden sist, er du nå flere erfaringer rikere og vet bedre hvordan du kommer deg ned i vekt.

Tenk helst at du skal spise grønnsaker som vokser over jorden, de som vokser under ( som gulrot) inneholder stivelse.

Fedon er vel ikke så opptatt av antallet karber ( har hørt noen si 150 kh) men hva slags karber det er og da langsomme og helst fra grønnsaker. Du bør helst ikke spise mer enn et brødmåltid e.l. om dagen, hvis du vil ha det.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:34   #10
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Kan du se litt på denne middagen??

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk, her.

200 kjøttboller er aaaaaaalt for mye!
Sorry, måtte bare


hehe!!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:41   #11
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Kan du se litt på denne middagen?

De kyllingbollene er bearbeidet mat og det anbefaler Fedon å ligge mest mulig unna, han anbefaler heller ikke store mengder smør,fløte,rømme osv.
Jeg fikk anbefalt å bruke gode oljer,masse grønnsaker, helst ikke gulrot.Dette var mens jeg skulle ned ivekt på vedlikeholdsdietten så kan man tillate seg litt mer.

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:59   #12
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Kan du se litt på denne middagen?

Ja, jeg ser jeg har mye å lære iallefall.
Gleder meg til bøkene kommer.

Og at det har med hormoner i kroppen å gjøre er heilt klart. JEg har en del hormontull, pcos, insulinresistens, bittelitt lavt stofskifte osv. Gubben har jo så klart ikke dette, og vi spiste heilt likt, og han gikk ned 20 kg, og jeg 13, og så raste jeg opp igjen, (delvis selvforskylt) mens han nå ikke er på ketolyse, han bare velger bort ting som brød, pasta, poteter, og han har gått ned 25 kg....

KANON MISSUNNELIG

Så her sitter jeg og venter med lengsel på min GBP operasjon, som blir min eneste mulighet for normal vekt.......

Tenker leve lavkarbo for ever, da jeg tydeligvis slett ikke har godt av det.

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Synes denne var litt søt, da Gracella Livets lyse side 8 21-08-09 08:44
Går det an å lage denne litt karbovennlig? Cammis Oppskrifter 9 29-01-09 20:29
Denne var litt artig Lisekir Generell diskusjon 3 06-04-08 22:54
Kan jeg spise litt fromasj til dessert etter middagen for å øke fettinntaket? Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 09-02-06 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no