Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør du når du fyser som verst?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-05, 12:16   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva gjør du når du fyser som verst?

Når du får skikkelig lyst på noe godt,(og ikke nøyer deg med noe lovlig godt) og du nesten forgår av trang til å stappe innpå noe veldig forbudt- hva tyr du til da?

Jeg pusser tennene. Da får jeg noe å gjøre, den deilige tannpastasmaken sitter i munnen og forer meg med sanseinntrykk, og da klarer jeg liksom ikke å putte noe i munnen og ødelegge den gode smaken...

  Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 12:19   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det var lurt..!!

hvis jeg er i butikken og blir overveldet av snopelyst, så prøver jeg å fokusere på den fantastiske følelsen det er å la være å kjøpe noe

(i det siste har jeg endt opp med å kjøpe... )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 12:52   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det er svært skjelden jeg får den følelsen, men når den først kommer så sprekker jeg.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 13:03   #4
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Hvis jeg kan, så rydder jeg huset og slikt.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 13:09   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

MÅ ha det... bare MÅ ha det... Men veldig sjelden nå

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 18:28   #6
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Når du får skikkelig lyst på noe godt,(og ikke nøyer deg med noe lovlig godt) og du nesten forgår av trang til å stappe innpå noe veldig forbudt- hva tyr du til da?

Jeg pusser tennene. Da får jeg noe å gjøre, den deilige tannpastasmaken sitter i munnen og forer meg med sanseinntrykk, og da klarer jeg liksom ikke å putte noe i munnen og ødelegge den gode smaken...

Høres ikke så dumt ut.

Jeg lager te. Enten fruktte eller earl gray med 1 sukett og stiron.
Også krøller jeg meg sammen i sofaen og heller nedpå.(Og later som om det er den ultimate kos.Selv om det er langt fra sannheten.)
Men man blir varm og "full" i magen.Så det hjelper litt,da.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 19:53   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Min første tanke når jeg så overskriften var: "Kjære vene Albertine Det er jo bare å kle på seg!! " ..... men så så jeg at dere andre svarte så veldig rart...... og da s-t-a-v-e-t jeg meg gjennom overskriften og så at det sto f-y-s-e-r...... DA hjelper nok ikke ekstra klær nei....

Hva jeg gjør? Hvis jeg har nøtter eller sjokolade i hus (70 % eller mer) så spiser jeg det. Hvis jeg ikke har det - så drikker jeg te. Eller går ut en tur. Eller drar på trening. Og så høres det sikkert veldig standhaftig ut - men jeg spiser av og til "ulovlige" ting også altså. Bare at jeg prøver å passe på å bestemme meg for det på forhånd - sånn at jeg ikke gjør det i en situasjon som ender opp med en "jeg-klarer-ingen-ting-og-er-så-mislykket"-følelse.

Enten velger jeg å spise noe "ulovlig" og koser meg med det. Eller så lar jeg være.

Stort sett får jeg til dette også.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 20:45   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tja....hva spiser jeg når jeg fyser

For det første så drikker jeg kaffe
eler jeg tar en liten bit 70/85% sjkolade
Aller helst tar jeg en neve nøtter, og jeg kan ta en babybell eller noen osteskiver....

Eller så hiver jeg meg over noe husarbeid, for ikke å snakke om Forumet....Da skriver jeg som en gal

*Sukk*...ikke bare bare det heller

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 20:55   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

cherrytomater..... det er godt det

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 22:40   #10
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg leste også fryser først

Men pusser også tenner og drikker vann for å fylle vommen litt.Funker ikke dette sprekker jeg nok oftest dessverre.Og gå tur kan også hjelpe,men er ikke alltid den sjansen byr seg når vi sover og jobber på skift hvor den andre må passe poden.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 23:56   #11
synne
Juniormedlem
 
synne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 15
synne er ny på veien

Jeg tar gjerne et glass Solo lett, synes det hjelper. Lett brus er vel ikke det lureste å drikke, men for meg dekker det mye av behovet for å putte noe godt i munnen.

__________________
Synne

synne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 00:07   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Er sjelden "fysen",- hvis du med det mener at du har lyst på noe søtt. Men i tilfellet tar jeg litt sukkerfri gele med en kremklatt på eller bare et glass sukkerfri saft, event. bare vann.
Jeg blir heller litt "kjesken" , og da tar jeg meg litt ost, skinkepålegg, noen reker eller liknende.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 01:43   #13
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Ikke ofte jeg bare må ha noe, men fredag og lørdag kveld er det koselig å ha noe godt.

Enten så pisker jeg litt krem og har i Heistad sjokoladepudding pulver. Det smaker veldig godt og det skal ikke mer enn ett par sjeer så er jeg fornøyd.

Ellers lager jeg kaffe har i litt krem og kanel på toppen. KOS

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 13:51   #14
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

HVis det ikke hjelper med en kopp te og noen nøtter har jeg bare noen få alternativer:

trening: pilates-øvelsene mine hjelper faktisk, også har jeg så god samvittighet etterpå
mat: kremfløte og frosne bær med litt søtning

Og så et helt forferdelig tips som jeg fikk mens jeg var i første fase av atkinsdietten og som får meg til å føle meg helt moralsk fordervet (fryktelig politisk ukorrekt): TAB (eller annen sukkerfri brus) blandet med kremfløte. Etterpå føler jeg meg like syndig som etter et besøk på McDonalds, så det tilfredstiller så mange slags behov

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 13:43   #15
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Muskat

TAB (eller annen sukkerfri brus) blandet med kremfløte.

HVA?? Er det godt? Hvordan smaker det egentlig?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 13:57   #16
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

I USA får du servert noe som kalles Icecream soda. ("Root Beer Float" er en erkeamerikansk variant som er helt uten sammenligning i norsk matlagning - som å forklare en franskmann hvordan brunost smaker.) Det er brus og iskrem blandet. Det er mange ulike blandinger, men vaniljeis og coca cola er en klassiker. TAB og kremfløte smaker som dette.

Ufattelig ukorrekt, skikkelig junk-food - men derfor tilfredstiller det selve "uff noe så forferdelig usunt" behovet, samtidig som det faktisk IKKE bryter med dietten.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 23:02   #17
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Her var det mange gode tips!

Tab & kremfløte?! Utrolig! Likte igrunnen tanken på å få tilfredsstillt behovet for noe ordentlig forbudt på en relativt ufarlig måte!

Min mening er at når en virkelig fyser på noe, så skal en velge blandt de sunne alternativene for snacks. Ellers kan en lett få følelsen av å synes veldig synd på seg selv som må gi avkall på så mye - og det er en følelse som VIRKELIG kan føre til full sprekk.

Litt mørk sjokolade, en neve nøtter, cottage cheese m/bær eller en moderat GI frukt - det er både sunt & godt.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no