Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Trenger pep-talk..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-05, 18:00   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Trenger pep-talk..

diddelidu... sletta denne, jeg.


Sist redigert av silje : 08-11-05 kl 16:43.
silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:19   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Mye av det fettet du spiser daglig og når du er i ketose forbrukes av kroppen med en gang,under ketose forbrenner du også kroppsfett.

De fleste vil merke det på munntørrhet,(tørr pitrende tunge) og at du blir tørst.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 20:08   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

heisan...vet ikke så mye om alt du spør om jeg, men søker du på ketose her på forumet får du opp MASSE info!! Og det funker ja...


Det er vanlig at vekttap går i rykk og napp, i syklusen din samler du av og til vann etc så du kan plutselig hoppe ned igjen om noen dager..hold ut!

Hvis du trykker på tickeren til en av oss kommer du inn på den sida hvor du kan lage dem. Ikke vanskelig,. bare følg instruksen!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 20:30   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hei
velkommen hit

man skal ikke spise enorme mengder fett, men man skal spise fett
jeg tror jeg ligger på 95-120 gram fett per dag? men jeg vet ikke om det er ideelt..
det er vel individuelle forskjeller...

lykke til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 20:49   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hei hei, velkommen hit

Du er sikkert på rett spor, men det er så rart med det, kroppen trenger av og til å tenke seg om. 13 dager er ikke så veldig lenge, og hvis du har mensen i tillegg, så er det nesten bare godt gjort at du ikke har gått opp i vekt!

Men hvis du leser det som står om Atkins her på forumet er det en del råd: som å passe på å spise variert til alle måltidene, ikke prøve å komme for lavt ned i karbohydrater, og passe på å drikke nok!

Stå på, lykke til!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 08:00   #6
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Du er sikkert på rett spor, men det er så rart med det, kroppen trenger av og til å tenke seg om. 13 dager er ikke så veldig lenge, og hvis du har mensen i tillegg, så er det nesten bare godt gjort at du ikke har gått opp i vekt!

er det vanlig at dere går opp ved mensen? Jeg la ikke merke noe sist, men denne gangen har jeg gjort det, men det var 3 dagen, karnsje det skyldes noe annet da enn mensen. Er det de første dagene dere går opp i vekt?

Huff nå ble det mye dumme spørsmål her.

Jeg har gått ned 7- 8 kilo på 7 uker, er fornøyd. Er halveis. jeg har funnet ut at det er matmengden som er viktigst for at jeg skal gå ned i vekt. Viktigere enn treninga faktisk. Selfølgelig er det en kombinasjon av de to tingene som må til, Etter at jeg har redusert mengden mat til hvert måltid går vekten raskere ned. vekten sto still i flere uker og jeg begynte å bli rastløs. Men har jo selfølgelig fått mye mere muskler, klærne er blitt alt for store.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 15:51   #7
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Først; tusen takk for alle svar

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR

er det vanlig at dere går opp ved mensen? Jeg la ikke merke noe sist, men denne gangen har jeg gjort det, men det var 3 dagen, karnsje det skyldes noe annet da enn mensen. Er det de første dagene dere går opp i vekt?

- Ja, jeg pleier å gjøre det. Gjorde iallfall det for noen år siden, har ikke sjekka så mye i det siste..

Jeg har gått ned 7- 8 kilo på 7 uker, er fornøyd. Er halveis. jeg har funnet ut at det er matmengden som er viktigst for at jeg skal gå ned i vekt. Viktigere enn treninga faktisk. Selfølgelig er det en kombinasjon av de to tingene som må til, Etter at jeg har redusert mengden mat til hvert måltid går vekten raskere ned. vekten sto still i flere uker og jeg begynte å bli rastløs. Men har jo selfølgelig fått mye mere muskler, klærne er blitt alt for store.

Topp
Jeg er så imponert over alle som klarer å gå ned så mye!!

Noen spørsmål:

1) Dette med ketose har jeg fremdeles ikke helt klart for meg, men så lenge jeg får utslag på den testen, så er det greit? Da forbrenner jeg BÅDE mitt eget fett og det jeg har spist?

2) Av kosttilskudd tar jeg en med diverse vitaminer og mineraler, en med omega-3, en med krom og en med antioksidanter. Burde jeg ta mer?

3) Hvorfor heter det induksjonsdietten her? I boka mi står det introduksjonsdietten.. Hva betyr induksjon i denne forbindelsen?

Mvh Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 15:52   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

her står alt du trenger å vite om ketose

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 16:01   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

introduksjon og induksjon er det samme

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 23:40   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av silje

1) Dette med ketose har jeg fremdeles ikke helt klart for meg, men så lenge jeg får utslag på den testen, så er det greit? Da forbrenner jeg BÅDE mitt eget fett og det jeg har spist?

Har svart deg i journalen min også.... men poster det her og:

Opprinnelig lagt inn av silje

Er det mulig at ketostixene blir rosa/lilla om man bare forbrenner fett man spiser? (og IKKE kroppsfett?)

Ja, det er det - Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.

Folk som spiser mye karbo vil normalt ikke få utslag på stix selv om de spiser et fettrikt måltid. Dette fordi kroppen brenner karber før den brenner fett (for å si det enkelt !).

Opprinnelig lagt inn av Silje

På side 76-77 i den norske versjonen, Dr.Atkins nye slankerevolusjon står dette:
Å bruke lipolyse teststrimler (LTS) for å måle graden av ketose/lipolyse tilhører en annen kategori enn kosttilskudd..

Dette betyr at det å bruke stix ikke er noe du BØR eller MÅ gjøre, - men kosttilskudd er noe du BØR ta.

Opprinnelig lagt inn av Silje

og
Etter de to første ukene, mens du øker ditt inntak av karbohydrat, vil dine lipolyse teststrimler hjelpe deg å forsikre at du ikke øker det for mye og faller ut av den effektive tilstanden av ketose/lipolyse

Jeg har også sett at det har stått dyp ketose, som om det var dyp og mindre dyp ketose. Her ser det jo også ut som man kan måle graden av ketose..
Det er derfor jeg stusser litt når folk skriver at det ikke er så nøye med fargen.. for jeg trodde selv om man forbrenner fett, så vil jo flere ketoner si at man har forbrent mer(om man da ikke har brukt energien, drukket mye osv). Er det slik at om man først forbrenner fett, så forbrenner man like mye hele tiden?

Vi må ta i betraktning at den norske utgaven av Atkins boka er basert på 1992 utgven av originalen. I tillegg er den dårlig oversatt og komprimert til det ugjennkjennelige !

Det er en utbredt misforståelse at det betyr noe hva utslag på stix'en man får. Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

Opprinnelig lagt inn av Silje

Altså.. igjen: Er det mulig å få utslag på testen, uten å forbrenne kroppsfett?

JA !

Du kan lese mer om ketose her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...37&postcount=1

Opprinnelig lagt inn av silje

2) Av kosttilskudd tar jeg en med diverse vitaminer og mineraler, en med omega-3, en med krom og en med antioksidanter. Burde jeg ta mer?

Det er sikkert nok i første omgang. Multivitaminer og Omega 3 er de aller viktigste. Men de fleste i ketose (som virker vanndrivende)trenger også Kalium tilskudd + magnesium...... Føler du deg vel og ikke er plaget av leggkramper holder det sikkert med det du tar.

Opprinnelig lagt inn av Silje

3) Hvorfor heter det induksjonsdietten her? I boka mi står det introduksjonsdietten.. Hva betyr induksjon i denne forbindelsen?

Introduksjon og Induksjon er det samme. Den norske oversetteren har valgt å bruke Introduksjon for "Induction" - vi velger her å kalle de Induksjon - noe som er mer i tråd med originalen. Original utgaven til Atkins (siste reviderte utgave 2002) er 3 ganger så tjukk som den norske oversettelsen (basert på 1992 utgaven av Atkins). Det sier seg sjøl at den norske mangler noe her og der...... Ta en titt på det vi har samlet her i forumet, -

Dr Atkins:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til handleliste ... m@nisha Induksjonen 10 04-02-11 21:04
Hvilke vitamintilskudd trenger man? mofe Kosttilskudd 14 17-03-05 00:29
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no