Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Delfiakake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-05, 10:58   #1
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

Delfiakake

Vet ikke om det er her jeg skal stille dette spørsmålet,men jeg prøver:
Har noen noe peiling på hvor mange karber det er i delfiakaken som ligger her inne??

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 11:17   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Hvis du legger ut en lenke til oppskriften så.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 11:45   #3
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Opprinnelig lagt inn av Lara

Vet ikke om det er her jeg skal stille dette spørsmålet,men jeg prøver:
Har noen noe peiling på hvor mange karber det er i delfiakaken som ligger her inne??

Hei!
Hvis du mener denne oppsriften :
500 g kokosfett, 500 g sjokolade, kaffe, 12 hele egg, valnøtter + mandler
så er næringsinnholdet for HELE OPPSKRIFTEN :

Kcal : 3866
F: 349g - 81%
K: 68g - 7%
P: 114g - 12%

Så veide jeg kaka - husker ikke hvor mye den veide og regnet ut at 1 ss (ca 20 g) inneholder :

Kcal : 48
F: 5g K:1g P: 1g

Tror dette skal stemme !
Har ikke regna ut hvordan det blir om man tilsetter kokosmasse.

AjN

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 11:47   #4
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Limer inn denne fra Iset's bok - det er vist henne denne oppskriften kommer fra :

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Anne
Iset har du lagt ut den oppskriften på Delfiakake som stod i Mat og helse, på forumet?

Du skjønner jeg finner ikke igjen bladet jeg hadde hvor oppskriften stod.
Det var enten august eller sept nr....

Pls....



Ja, jeg mener det er den jeg la ut, for jeg fant den på et annet forum, og jeg mener altså det var den fra bladet. Her er den:

http://www.slankenett.no/oppskrifter...49&ret=default

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:09   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Takketakketakk, ajn

Det var den samme oppskriften i hvertfall. Riktignok droppet jeg rosinene og brukte fruktose i steden for stevia.....men....samme kaka og jeg la aprikosene i konjakk et døgn...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:30   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Delfiakake

hvis man skal bruke f.o.s istedet for stevia hvor mye bruker jeg da ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:37   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Opprinnelig lagt inn av Anne

Takketakketakk, ajn

Det var den samme oppskriften i hvertfall. Riktignok droppet jeg rosinene og brukte fruktose i steden for stevia.....men....samme kaka og jeg la aprikosene i konjakk et døgn...

Naaam. Hvor mye fruktose da?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:44   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Opprinnelig lagt inn av Lise

Naaam. Hvor mye fruktose da?

Husker ikke hvor mye, men det er vel en oppskrift på Delfiafettpakken...(brukte Delfiafett jeg)også gjorde jeg om til fruktose...Brukte sikkert ca 2/3 av mengden... eller litt mindre....det er det vanlige.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:42   #9
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Post

Sv: Delfiakake

Jeg brukte kun en liten teskje fruktose i tillegg til sukkeret som kommer fra sjokoladen og det var søtt nok i lange baner! (Men nå merker jeg at jeg synes oftere og oftere at ting blir FOR søtt..)

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:47   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Det er det helt sikkert Tricky...
Jeg husker ikke hvor mye det skulle være......kanskje nesten ikkeno'....
Sjekket nettet. det skal normal bare være en ss til hvert egg ca. Så til 12 egg ca 10 -12 ss vanlig sukker....så da kan det helt sikkert skjæres ned til halvparten altså en 5-6 ss fruktose. Ikke veldig mye det.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 14:02   #11
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Jeg er HELT gæren og brukte flytende Natreen...kanskje 10-15 dråper, smakte meg litt fram...Mmmm...god røre å smake på

AjN

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 16:07   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Jeg prøvde en del med Splenda og en del med kokos, og selv om jeg liker den rene sjokoladesmaken ble det litt kunstig med Splenda. Kokosdelen (med aaaal for masse kokos) må være perfekt som julegodt, rullet ut i små kuler!

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 18:28   #13
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Når jeg lagde sist tok jeg halvparten med kokos og tok også i altfor mye, så det er ikke mye som skal til...

Jeg liker nok best den varianten med bare nøtter og litt søtstoff...

AjN

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 19:00   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Men den som er beregnet til steking smaker ikke kokkos.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 22:00   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

STEKING?

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 22:09   #16
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Delfiakake

Opprinnelig lagt inn av Albertine

STEKING?

Tror Lise snakker om Cocosa.. Noe du sikkert også kan bruke i kaken istedenfor delfiafettet..(?)

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 23:18   #17
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Eh....ja, da tror jeg at jeg tusler i seng jeg...

  Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 12:13   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

prøvde å lage kaken igår med delfia som var gått ut på dato... håper det var det som gjorde at den ikke smakte himmelsk godt..

synd å ha kastet bort så mye nøtter, egg og sjokolade på det, da!!
(må smake en gang til før jeg kaller det katastrofe )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 19:26   #19
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Delfiakake

Opprinnelig lagt inn av Lise

Men den som er beregnet til steking smaker ikke kokkos.

Er det noen som har laget Delfiakake med Cocosa extra virgin ? Har liksom for meg at det er "bedre kvalitet" på den enn på vablig kokosfett man kjøper i dagligvare, men COcosa ex virg. er dyrt, er det ikke kr. 149,- for en krukke ? Og det smaker med kokos av den av det vanlige kokosfettet ? Cocosa pure er til steking, kan den brukes i bakever da ???

Hmmm...noen som har erfaring ?

AjN - med stor tro på kokosfett

  Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 22:22   #20
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Å, se der ja, jeg trodde hun hadde laget med cocosa ekstra virgin.

Jeg kan ikke se hvorfor den som er til steking ikke skulle kunne brukes til dette? Den kan jo stekes det vanlige delfiafettet.

Jeg laget konfekt med cocosa i i fjor, og da måtte jeg ha den som var ikke virgin i de som ikke skulle smake kokkos.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:30   #21
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Delfiakake

Dytter!

...Lurer på om noen lager konfekt, med delfiarøre og kokosmasse?
Er det det det er snakk om her, med "den delen med kokosmasse"?

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:32   #22
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Delfiakake

Nå lurer jeg igjen.. !

Skal nemlig ha stort et selskap i helga og har tengt å lage lavkarbo-konfekt,
m delfiafett, 70% sjokolade, nøtter osv. : men uten egg... (som det er i delfiakakeoppskr. )

Noen som har gjort det her på forumet ?

Finner ikke noen oppskrift...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:07   #23
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Delfiakake

...Nei?
(ingen som har laget konfekt..?)

Jeg lager sjokolade/nøtte-konfekt uten oppskrift, da...

(Er foresten enklere enn delfiakake, tror jeg.)

-kan jo legge inn en oppskrift etterpå - hvis det blir vellykka.. !

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no