Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan noen kommentere disse måltidene?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-12, 14:34   #1
brusholiker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 3
brusholiker er på en erverdig vei

Kan noen kommentere disse måltidene?

Hei! Da har jeg startet med lavkarbo, følger foreløpig min egen retning for å se om dette er noe for meg. Hadde vært flott om noen kunne sett på det jeg har spist i går og idag for å se om jeg er på rett kjøl..
Frokost i går: eggerøre av 2 egg, 4 cherrytomater, 4 skiver bacon. Brukte masse smør.
Lunch ble en 2 Atkinsbarer fordi jeg hadde det supertravelt..
Middag ble hjemmelagede karbonader med masse ost inni og isbergsalat med paprika,tomat og agurk..
Kvelds ble bittelitt eggedosis med litt splenda for å døyve søtsuget + et glass pepsi max..
Drakk vel tilsammen 2 liter vann, 3 kopper kaffe med fløte i, og et glass pepsi max..

I morges spiste jeg 1/3 boks cottage cheese med en ss rømme.
Lunch ble to kokte egg med majones og smør..

Håper noen kan hjelpe meg, synes det er vanskelig å beregne mengde fett og proteiner man skal spise! Men har klart å holde meg unna sjokolade, brød og sukkerholdig brus da, som er min store lidenkap!

brusholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert.. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 14:48   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: kan noen kommentere disse måltidene?

De som er litt mer erfarne skal få si sitt om sammensetningen, men jeg savner grønnsaker i kostholdet ditt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:09   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: kan noen kommentere disse måltidene?

MER grønnsaker! Ikke spis deg mett på næringfattig salat - erstatt ihvertfall noe med ordentlige grønnsaker som gir deg næring

Mer søtt (splenda) hjelper ikke på søtsuget i lengden, men vil opprettholde suget. Spis istedet feks en ordentlig biff/entrecote/kyllingfilet mm med masse grønnsaker og fløtesaus istedet for noe med kunstig søtt. Er du stappmett får du mindre søtsug. Pepsi max vil også kunne opprettholde suget (ihvertfall min erfaring), hva med og bytte ut med en annen type lettbrus og variere istedet? Jeg opplever pepsi max som svært avhengighetsskapende...

Drakk du melk i kaffen før er det helt greit og bruke fløte nå, men drakk du kaffen "bar" tidligere, trenger du nok ikke ha i ekstra fløte nå - så lenge du får i deg nok fett fra maten.

Jeg vil anbefale at du følger en retning den første måneden, så er det lettere og få i seg det man skal - feks ketolyse. Slik det ser ut nå spiser du ekstremt lite karbohydrater - har du talt de? Du spiser litt "skaldeman 50+" nå, og det er ikke sikkert du trenger og være så strikt.

Det er kjempebra at du klarer og holde deg unna gamle søtsak-synder, jeg tror det blir enda lettere om du spiser mye mer grønnsaker og mere gode proteinkilder!

Nå har du vel nettopp startet også, så de første par ukene kan være tøffe. Spis derfor godt med mat i disse ukene, sånn at kroppen får kommet i gang med fettforbrenningen og at søtsuget blir redusert. Mengde mat vil vanligvis justere seg selv etterhvert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:11   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen kommentere disse måltidene?

legger du inn maten på diett.no ser du hvor mange prosent du får i deg av proteiner i forhold til fett og karbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:04   #5
brusholiker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 3
brusholiker er på en erverdig vei

Sv: kan noen kommentere disse måltidene?

ok, da skjønner jeg, MER grønnsaker hehe! Er ikke vant til melk i kaffen fra før av,drakk også ganske lite før. men nå når jeg startet lavkarbo trenger jeg noe annet å drikke enn bare vann, så da går det utover kaffen da..og det er jo så godt med fløte i... trodde ikke jeg fikk i meg så lite karbohydrater, skal skjerpe meg.. Når det gjelder å finne en retning, jeg blir så forvirret av alle disse retningene at jeg vet ikke hva jeg skal gå for, så derfor begynte jeg bare på egenhånd..det er jo bare forvirrende synes jeg..

brusholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert.. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:10   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: kan noen kommentere disse måltidene?

Opprinnelig lagt inn av brusholiker, her.

ok, da skjønner jeg, MER grønnsaker hehe! Er ikke vant til melk i kaffen fra før av,drakk også ganske lite før. men nå når jeg startet lavkarbo trenger jeg noe annet å drikke enn bare vann, så da går det utover kaffen da..og det er jo så godt med fløte i... trodde ikke jeg fikk i meg så lite karbohydrater, skal skjerpe meg.. Når det gjelder å finne en retning, jeg blir så forvirret av alle disse retningene at jeg vet ikke hva jeg skal gå for, så derfor begynte jeg bare på egenhånd..det er jo bare forvirrende synes jeg..

Lavkarbo på 3 minutter som jeg linker til i min signatur kan være en grei måte og starte på før du har lest deg ordentlig opp De aller fleste her inne har "rotet litt rundt" i starten og lært masse underveis, så vær raus med deg selv og innse at du er i en lærefase Kunnskap kommer med erfaring og utprøving!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:29   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: kan noen kommentere disse måltidene?

Opprinnelig lagt inn av brusholiker, her.

ok, da skjønner jeg, MER grønnsaker hehe! Er ikke vant til melk i kaffen fra før av,drakk også ganske lite før. men nå når jeg startet lavkarbo trenger jeg noe annet å drikke enn bare vann, så da går det utover kaffen da..og det er jo så godt med fløte i... trodde ikke jeg fikk i meg så lite karbohydrater, skal skjerpe meg.. Når det gjelder å finne en retning, jeg blir så forvirret av alle disse retningene at jeg vet ikke hva jeg skal gå for, så derfor begynte jeg bare på egenhånd..det er jo bare forvirrende synes jeg..

jo mindre karbo fra annet enn grønnsaker jo mer effektivt, skaldemann og ketolyse fronter dette, på den andre siden er fedon som tillater frukt, rotgrønnsaker, nøtter, linser, bønner og grovt mel.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør disse måltidene så magiske? Ulvemor Eurodiett 18 08-09-10 00:25
Kan noen kommentere mitt matinntak i dag? Sophie Lavkarbo generelt 11 20-08-09 11:51
En stresset dag, kan noen kommentere meny? Sophie Lavkarbo generelt 6 14-08-08 12:28
Kan noen kommentere dagens meny? Magga Dutti Ketolysekuren 17 08-08-08 18:07
Har laget ukeplan, noen som kan kommentere??? Icerus Ketolysekuren 14 28-09-06 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no