Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Help wanted!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-04, 12:37   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Help wanted!

Nå skal altså jeg - en ihuga Fedonist - driste meg til å spørre om Atkins-hjelp. Det kan selvfølgelig skremme vannet av noen - men ikke av meg. Tror jeg.... Men er selvfølgelig usikker - så kanskje jeg burde skrive under falskt navn?

For de som har lest journalen min; jeg har nå vært en lang stund ute på viddene.

For de som ikke har lest journalen min; nå vet dere også at jeg har vært lenge ute på viddene.

Må jobbe hardt for å komme inn på riktig spor igjen, og aller helst vil jeg jo komme inn på et litt annet spor - som gjør at jeg går ned i vekt. For det har jeg jo ikke gjort....

Det er her ønsket om hjelp kommer inn: Kan noen av dere gi meg forslag til dags- eller uke-meny? Og jeg mener ikke da en henvisning til linken hvor oversikt over alle tillatte matvarer er - for jeg har lest dette - og har fulgt dette - og det skjer ingen ting. Nei, jeg mener en detaljert meny hvor det spesifiseres til hvert måltid hva jeg skal spise, og faktisk også hvor mye jeg skal spise!

Men kjære vene - kan ikke denne dama gjøre noenting sjæl, eller?

Joda - og jeg har gjort alt det JEG kan hittil, men har ikke resultater. Og jeg tror ikke det er Atkins/Lindberg-kostholdet det er noe feil med - det er helt sikkert noe JEG gjør. Eller noe kroppen min gjør/ikke gjør. DERFOR vil jeg nå prøve å følge et "skole-eksempel", men da trenger jeg hjelp.

Og for de av dere som bare sitrer av forventing om at jeg skal komme med en innrømmelse om dårlig selvtillit osv. - så kan jeg jo alltids glede dere med at selvtilliten blir mindre og mindre jo lenger tid det går uten at jeg lykkes.....

Jaha - da er det bare å gni seg i hendene og sette igang folkens! Kan sees på som nødhjelp - men gir dessverre ikke fradrag på selvangivelsen.....

Så vidt jeg vet.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-04, 20:09   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du ville ikke ha link, så da kopierte jeg...

  • 2,5 dl vann
  • Frokost: Eggerøregryte med 3ss smør, 3 ringer paprika, toppene av 2 buketter brokkoli, 3 egg str L, 3ss Raps olje, 1/2ts cayennepepper, 1/2 ts nykvernet peppermiks.
  • 2,5 dl vann
  • 2,5 dl vann
  • Snacks: et par spinatblader og ruccola - snadder!
  • 2,5 dl vann
  • 2,5 dl vann
  • Middag: Stekt torsk (200g), stekt i 2ss smør, med kvernet pepper, inntatt sammen med 1ss kålrotmos, 2ss smør og 3 buketter brokkoli (skulle vært flere men kokken feilberegnet litt...)
  • 2,5 dl vann
  • 2,5 dl vann
  • Kvelds: Tacosalat med 130 g kjøttdeig, stekt i 1ss smør, Hindu tacokrydder, 5dl salat (Isberg, spinat, ruccola og paprika), 2-3ss Udo's Choice som dressing.
  • 2,5 dl vann
  • 2,5 dl vann
Fornøyd nå???

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-04-04, 20:26   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Fornøyd nå???

OK - men vil gjerne ha flere svar jeg da vettu HP!

- og er ikke tre måltider om dagen litt lite?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-04, 20:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ikke verdens beste menyer, - men det er litt forskjellig til degher

Beklager at det er en link, men nesten hver post er en dagsmeny....Det er litt annet innimellom, men ikke mye.

Menyene er litt fanstasiløse, men det er fordi jeg jobber skift og det er hva jeg orker og har tid til !! Hvis det kan hjelpe så "eat your heart out" !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-04-04, 21:53   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

OK - men vil gjerne ha flere svar jeg da vettu HP!

- og er ikke tre måltider om dagen litt lite?

Vel... Frokosten ligger på oppunder 1000kcal... tror det holder leeeenge jeg.

Vet at Jan Kwasinewski anbefaler 2 måltider, og Kenn Hallstensen sa han var enig i det på et infoforedrag jeg var på...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-04-04, 19:32   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Vil gjerne få påpeke at i tillegg til frokost,lunsj og middag kan du spise mellommåltider.
De bør ikke bestå av noe særlig karbohydrater så under induksjonen er det greit å spise ost når en er sulten(ikke brunost) Som snack om du vil.
Baconcrisp eller baconsvor er også greit.

Til middagen ved siden av kjøtt eller fisk,pleier jeg å ha 200-250 gram med broccoli,blomkål,sauser basert på rømme,olje,evt.smelta smør.
I woken bruker jeg også bambusskudd ,paprika,litt løk m.m.
Bare husk å holde deg unna gulerøtter og mais-for de kjører karboinnholdet opp i et uakseptabelt nivå under induksjonen,dessuten inneholder de stivelse.
Men dette vet du vel sikkert
Og husk det er viktig med fett til maten,for da holder du deg mett lenge,jeg har aldri vært så nøye på mengdene så lenge jeg blir mett

Lykke til og du finner vel noen oppskrifter her også,bruk fantasien

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 26-04-04, 23:29   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Smile

Opprinnelig lagt inn av HP

Vel... Frokosten ligger på oppunder 1000kcal... tror det holder leeeenge jeg.

Vet at Jan Kwasinewski anbefaler 2 måltider, og Kenn Hallstensen sa han var enig i det på et infoforedrag jeg var på...

Kenn har nå anbefalt 5-6 måltider for dag når jeg har hørt ham. Men ikke for det, det kan hende at to måltider er midt i blinken for Fedonisten. Når en ikke lykkes med å gå ned i vekt så må en tenke nytt og det gjør jo Fedonisten nå.
Jeg for min del bør spise hver tredje time for ellers så spiser jeg for mye.
Jeg må ha Skorpiabrød for gå ned i vekt. Skorpiabrød inneholder gjær men det virker for meg for det. Også mye lavkarbogrønnsaker er bra.
Jeg må holde meg unna kaffe, te og søtstoff for gå ned i vekt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-04-04, 11:14   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er gjerne tidligere anbefalinger det? Jeg var på infoforedrag om Urkosten i mars, da viste han til kwasinewskis anbefalinger om 2 måltider daglig, og sa at det egentlig var det optimale.

Når vi er inne på kostholdsguruer; Dag Viljen Pol...ski svarte på at spørsmål om kosten sin at han spiste 2 målitid med 1 mellommåltid.

Nøkkelen når du spiser få måltider er jo å få i seg rikelig med kalorier, og masse fett - langsom energi...

Jeg kjenner på kroppen min at det optimale for meg er 2 måltider, men jeg sliter virkelig med å få dem store nok...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 22:46   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Det er gjerne tidligere anbefalinger det? Jeg var på infoforedrag om Urkosten i mars, da viste han til kwasinewskis anbefalinger om 2 måltider daglig, og sa at det egentlig var det optimale.

Når vi er inne på kostholdsguruer; Dag Viljen Pol...ski svarte på at spørsmål om kosten sin at han spiste 2 målitid med 1 mellommåltid.

Nøkkelen når du spiser få måltider er jo å få i seg rikelig med kalorier, og masse fett - langsom energi...

Jeg kjenner på kroppen min at det optimale for meg er 2 måltider, men jeg sliter virkelig med å få dem store nok...

Eldgammel tråd, jeg vet! Men synes dette innlegget til HP var spennende..

Er det optimalt med TO måltider altså? Og ETT mellommåltid?

Når på dagen skulle de ha vært da? Frokost kl. 09, mellom måltid kl. 14 og, kvelds/middag kl. 19?

Dette synes jeg er snodig... Men kanskje det har noe for seg? Å spise gedigne måltider?

Men så rart.. når man stadig hører "spis lite, men ofte!"

Noen som har erfaringer?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 22:54   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Er det optimalt med TO måltider altså? Og ETT mellommåltid?

Når på dagen skulle de ha vært da? Frokost kl. 09, mellom måltid kl. 14 og, kvelds/middag kl. 19?

Dette synes jeg er snodig... Men kanskje det har noe for seg? Å spise gedigne måltider?

Men så rart.. når man stadig hører "spis lite, men ofte!"

Noen som har erfaringer?

Dette funker ikke for meg iallefall ! Det passer for folk som allerede har en flott og rask forbrenning og iallefall har et helt totalt normalt stoffskifte.

Ofte og lite er veldig bra for oss med dårlig forbrenning og lavt stoffskifte !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:27   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Eldgammel tråd, jeg vet! Men synes dette innlegget til HP var spennende..

Er det optimalt med TO måltider altså? Og ETT mellommåltid?

Når på dagen skulle de ha vært da? Frokost kl. 09, mellom måltid kl. 14 og, kvelds/middag kl. 19?

Dette synes jeg er snodig... Men kanskje det har noe for seg? Å spise gedigne måltider?

Men så rart.. når man stadig hører "spis lite, men ofte!"

Noen som har erfaringer?

Takk mofe!

Akkurat det jeg trengte å lese i kveld!

Seriøst.

Jeg fungerer best på få måltider - jeg har en kropp som ikke er i stand til å spise litt - ofte - da blir det til at jeg spiser litt - hele tiden... Jeg har lært masse om kosthold siden jeg skrev dette innlegget, men jeg kjenner på kroppen at jeg er tilbake der jeg var - for min egen del. Så er 2-3 måltider det optimale. Hørte du det HP?

Takk mofe!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:28   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

interessant!! enkelte dag er så hektiske at to måltider hadde vært supert

kanskje det skulle "vitenskapelig" testes...? av meg på overfylte dager...?



men, hvordan skal man få i seg nok proteiner på denne måten? hvis kroppen kun kan gjøre nytte av 30 gram pr time...? da får man jo ikke mere enn 90 gram pr dag? (sett at det er 30 gram proteiner i mellommåltidet...)

jo flere proteiner man må ha, jo flere måltider, sant?

(sett at stoffskiftet fungerer som det skal, da )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:32   #13
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

Eldgammel tråd, jeg vet! Men synes dette innlegget til HP var spennende..

Er det optimalt med TO måltider altså? Og ETT mellommåltid?

Når på dagen skulle de ha vært da? Frokost kl. 09, mellom måltid kl. 14 og, kvelds/middag kl. 19?

Dette synes jeg er snodig... Men kanskje det har noe for seg? Å spise gedigne måltider?

Men så rart.. når man stadig hører "spis lite, men ofte!"

Noen som har erfaringer?

åhh, er det riktig? alle sier jo, spis lite og ofte..
går ikke forbrenninga ned...?
tror dette har passet peeerfect for meg assa

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:38   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ja.. Der har man jo allerede et problem som du sier, Aline... Jeg leste at man skulle få i seg 1,5xkroppsvekten sin gram proteiner hver dag. (For meg, 72 kilo, så blir det.. 105 gram ca. om dagen..)

Men om man bare har tre måltider, så blir det 35 gram i hvert måltid.. Men det er kanskje ok? Men da blir jo ikke mellommåltidet noe MELLOMmåltid.. men et fullverdig måltid..

Hmmm...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:42   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

ikke lett dette her...
isåfall, dette kan ikke gjøres på treningsdager
men det er interresant, noen ganger lager jeg en skikkelig powersmoothie, og den metter lenge det er deilig noen ganger å ikke behøve å tenke på mat på maaange timer (for meg er det 6 timer sånn ca )
men om man drikker en smoothie kl 08.00 og skiser en goood lunsj/middag kl 14.00 og inntar et lett kveldsmåltid kl 19-20 ca. virker ikke helt ille, så lenge man får i seg det man trenger av næring, og som tidligere skrevet, at det ikke er en treningsdag.

*teste litt til uka?*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:43   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå er det jo engang slik at det som passer for meg, ikke nødvendigvis passer for alle. Eller at 2 store måltider passer for alle.

Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mange måltider man skal ha.

Ei heller om lavkarbo eller lavkalori for den saks skyld passer for alle. Som jeg skrev, forbrenning og stoffkifte spiller inn - kroppens kjemi.

Hva som funker for en funker da ikke for alle. Alle må finne SIN måte å gjøre det på.

....eller er det noen som har funnet det som fungerer for alle uten unntak ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:44   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ja, jeg også lurer på om jeg skal teste dette litt til uken.. Finne på en kjempe-smoothie, som varer og varer og varer..

F.eks den smoothien du postet, Aline - i smoothie-tråden, av dag viljen polezynski?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:45   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nå er det jo engang slik at det som passer for meg, ikke nødvendigvis passer for alle. Eller at 2 store måltider passer for alle.

Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mange måltider man skal ha.

Ei heller om lavkarbo eller lavkalori for den saks skyld passer for alle. Som jeg skrev, forbrenning og stoffkifte spiller inn - kroppens kjemi.

Hva som funker for en funker da ikke for alle. Alle må finne SIN måte å gjøre det på.

....eller er det noen som har funnet det som fungerer for alle uten unntak ??

Men Nille - det hadde vært interressant hvorfor disse folkene sa det de sa, at to måltider var nok, og et mellommåltid midt på dagen.. Sant?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:46   #19
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg spiser tre ganger om dagen (og litt snacks om kvelden). Hvis jeg spiser oftere blir det til at jeg spiser mer. Jeg kan ikke spise sjeldnere. Tre og litt snacks er akkurat passe!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:47   #20
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Mofe, den smothien hans er litt vel diger, kanskje?

hvis jeg tar litt i så blir det en 1000 kcal smoothie på meg, skal prøve å mekke en i smoothie-tråden nå

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:56   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men Nille - det hadde vært interressant hvorfor disse folkene sa det de sa, at to måltider var nok, og et mellommåltid midt på dagen.. Sant?

Jada, de har sikkert en forklaring på det.... Noen som kjenner til EAT ?? Det er en av EAT sine teorier, - de har forresten også en dag med "oppkarbing" i uka....en ting de ikke kan påstå virker for alle. Disse karene inntar også smoothies som har nesten 1500 kalorier i ET måltid. Kjenner ikke mange som kan spise så mye og gå ned i vekt jeg....

De sier det er nok med to måltider + + fordi de har sett at det funker ..... for dem selv og for mange andre....

Jeg MÅ nå uansett spise minst 3 skikkelige måltider.....+ evt. mellom......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 00:03   #22
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

skjønner at det ikke kan funke for alle!
men kjenner meg litt igjen i at om jeg spiser mange måltider på en dag, så blir det fort for mye mat...

derfor fikk jeg lyst til å teste det litt. blir uansett maks 3 ganger per uke.
neste uke skal jeg prøve tirsdag, torsdag og lørdag

funker det dårlig så dropper jeg det

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 13:50   #23
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

har tenkt litt mer på dette og noe som stod i en annen tråd om fett:

Opprinnelig lagt inn av MHM i en annen tråd

Vi trenger jo en viss mengde fett i kostholdet for i det hele tatt klare å forbrenne fra fettvevet. Men hvis det formelig "flyter" fett i tarmen, vil da kroppen foretrekke å forbrenne fra fettvevet framfor det som er lett tilgjengelig i tarmen? Lurer jeg på....

Opprinnelig lagt inn av hp i en annen tråd

Eller om vi ser det fra et "evolusjonært" perspektiv; så vil kroppen vår oppfatte at her er det overflod, og dumpe/brenne kriselagrene!

Det er tross alt kriselagrene vi vil ha bort!

konklusjonen her ble det at kroppen først forbrenner fettet i maten.

anyway, man må ha fett, men om man ikke har en veldig høy forbrenning, så vil for mye fett i kosten føre til at det man forbrenne kun er det man spiser og dermed ikke kriselagrene....? right?

jeg er litt rådvill på hvor iallverden jeg skal legge meg på fettinntaket...
så jeg tenkte følgende:
annenhverdag? en dag med litt mindre fett og en med litt mere.
mener ikke noen revolusjonerende kutting, men litt moderering...?
altså f.eks south beach og atkins annenhverdag (nesten da)

også tenker jeg også iforhold til "prosjektet" som jeg kom frem til litt lengre opp her,
de dagene med stooooor, fet frokost vil det kanskje naturlig bli litt mere fett enn de andre dagene?

nevner igjen at dette kun er noe jeg tester ut selv, ikke noe jeg anbefaler
(ihvertfall ikke ennå )

mulig jeg er helt ute på alle jorder og vidder her nå, men det finner jeg vel tidsnok ut av

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 14:28   #24
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

mulig jeg er helt ute på alle jorder og vidder her nå, men det finner jeg vel tidsnok ut av

D'ække mye fett på jordene her omkring enda affal....

...men følger tankegangen din, Aline. Jeg også lurer på hvor jeg kan legge meg med hensyn til fettinntak. Akkurat nå blir det litt mindre enn jeg har spist tidligere, fordi jeg kutter ut meieriprodukter nå.

Imidlertid har jeg olje( ca. 2 ss) på lunsjen min og spiser røkelaks og kosttillskudd til frokost.
Middagen får også litt ekstra olje, enten på grønnsakene eller på salaten eller i gryta....
Så tar jeg en tskj med Cocosa i løpet av dagen.
Ikke er det mye fett i maten jeg spiser heller egentlig, for det er jo ofte rent kjøtt og fisk...ja noe i fisk da..

Så det spørs...... den som pøver - den feiler......så vi får se.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 14:44   #25
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jada, de har sikkert en forklaring på det.... Noen som kjenner til EAT ?? Det er en av EAT sine teorier, - de har forresten også en dag med "oppkarbing" i uka....en ting de ikke kan påstå virker for alle. Disse karene inntar også smoothies som har nesten 1500 kalorier i ET måltid. Kjenner ikke mange som kan spise så mye og gå ned i vekt jeg....

De sier det er nok med to måltider + + fordi de har sett at det funker ..... for dem selv og for mange andre....

Jeg MÅ nå uansett spise minst 3 skikkelige måltider.....+ evt. mellom......

Nå er jo K.H en stor kar som trener hardt ikke rart at han trenger så mye kalorier.

TN. anbefaler også å redusere antall måltider når man er på diett, fra 6 på bulk til 4 på deff. Jeg syns jo at en av de store fordelene med lavkarbo dietter er at man ikke blir sulten , så hvorfor i allverden skal man spise hvis man ikke er sulten.

DVP sitt kosthold består vel av ca 80% fett , ikke rart at han spiser så sjelden.

Som vanlig er fasiten hva man selv finner ut er best.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no