Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 20:53   #10726
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Katta66, her.

Dette er jo sånn sett ikke "frivillig" overtid, men "selvpålagt" fordi du skjønner selv at du må jobbe ekstra for å få ting ferdig. Såvidt jeg husker så har du krav på 30min pause hvis du jobber mer enn 2,5 timer overtid. Det er mulig jeg husker feil, dette står i arbeidsmiljøloven og arbeidsgiver/fagforening kan ikke forhandle avtaler som er går utover dette. Om ikke arbeidsgiver tilbyr mat så har du krav på matpenger, også ihht AML. En del arbeidsgivere legger jo til rette med at man kan bestille mat eller har noe tilgjengelig som kan lages i kantina.

Dårlig med kantine gitt, vi er 3 ansatte/ 2,5 årsverk Hmmm, kanskje jeg bør høre om matpenger? Jeg har liten lyst til å bestille mat (dårlig med lavkarbo på den lokale kebabsjappa), men det hadde vært kjekt å få dekket det jeg har med hjemmefra. Jeg lager alltid noe til lunsj og tar med (salat, omelett osv), så det er null stress å lage en ekstra porsjon.

Tidligere har jeg jobbet hos mye større firmaer, og der har overtidsmatgreia vært godt innarbeidet allerede lenge før jeg begynte.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 11-10-11, 21:40   #10727
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det må da være mulig å lage en nettside selv? Uten å betale skjorta for domene og whatnot, design osv?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 11-10-11, 21:57   #10728
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig at legen/legekontoret forventer at man skulle droppe alt man har av jobb/planer for å møte opp til time De plutselig har bestilt for deg, dagen derpå??

Fikk tlf fra legekontoret idag på jobb, så det gikk på mobilsvar, der jeg fikk beskjed/spørsmål om å komme på time imorgen 0910. Så ringte opp og sa at det kan jeg ikke.
- Jaha! så hvorfor kan du ikke det da?!
var svaret jeg fikk. Må på jobb svarte jeg, og fikk i svar
- Ja jo, men er bare onsdager hun ( ikke min fastlege, men ei annen jeg skal snakke med o.o) er her.. *SUKK*
Så klimprer hun på pcen, og sier tilslutt (etter en laaaang pause,) jah du får komme neste onsdag da! skikkelig muggen kjerring :/
Men poenget (etter mye om og men), er det virkelig vanlig&forventet å kunne møte opp neste dag uansett?? virka som om hun mente jeg ødela skikkelig fordi jeg ikke kan møte imorgen^^

litt rotete men er trøtt, håper noen skjønner hva jeg mener hehe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 11-10-11, 22:32   #10729
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Har jeg krav på at arbeidsgiver dekker overtidsmat når overtiden er "frivillig". Altså; jeg er ikke beordret til å sitte lenger enn 7,5 timer, men det er så sinnsykt mye å gjøre på jobb akkurat nå at sjefen min hadde blitt himla sur hvis jeg tuslet hjem klokka fire hver dag.

Jeg finner ikke noe om det i arbeidsmiljøloven... Men hos oss får vi ta oss en pizza eller fjordland hvis vi jobber mer enn to timer over normal arbeidstid.

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

vi jobber frivillig overtid, men 30 min matpause og mat får vi bare om vi jobber min 4 timer over normal arbeidstid.
men du må nesten høre med jobben din, for vår avtale er forhandlet frem mellom ledelsen og fagforeninga tror jeg...

Det var en dårlig avtale med tanke på at arbeidsmiljøloven sier at du har krav på minst 30 min pause etter 2 timer over normal arbeidstid...

Sitat:

§ 10-9. Pauser
(2) Når arbeidstaker arbeider mer enn to timer etter at den alminnelige arbeidstid er avviklet, skal arbeidstaker gis en pause på minst en halv time. Pausen regnes som en del av arbeidstiden. Pause som legges etter alminnelig arbeidstids slutt, godtgjøres som overtidsarbeid, men regnes ikke med i det antall timer det er tillatt å arbeide overtid etter § 10-6. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen kortes ned eller forskyves.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-10-11, 22:39   #10730
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Er det vanlig at legen/legekontoret forventer at man skulle droppe alt man har av jobb/planer for å møte opp til time De plutselig har bestilt for deg, dagen derpå??

Fikk tlf fra legekontoret idag på jobb, så det gikk på mobilsvar, der jeg fikk beskjed/spørsmål om å komme på time imorgen 0910. Så ringte opp og sa at det kan jeg ikke.
- Jaha! så hvorfor kan du ikke det da?!
var svaret jeg fikk. Må på jobb svarte jeg, og fikk i svar
- Ja jo, men er bare onsdager hun ( ikke min fastlege, men ei annen jeg skal snakke med o.o) er her.. *SUKK*
Så klimprer hun på pcen, og sier tilslutt (etter en laaaang pause,) jah du får komme neste onsdag da! skikkelig muggen kjerring :/
Men poenget (etter mye om og men), er det virkelig vanlig&forventet å kunne møte opp neste dag uansett?? virka som om hun mente jeg ødela skikkelig fordi jeg ikke kan møte imorgen^^

litt rotete men er trøtt, håper noen skjønner hva jeg mener hehe

Tja, dette er ikke en time DU har bedt om? Hvorfor har du fått time? Jeg pleier og prøve så godt jeg kan og komme meg til timene jeg får (når jeg har bedt om time selv da), siden de er så opptatte bestandig og det kan være lang ventetid.
Mitt legesenter innførte "time-på-dagen" slik at om jeg nå blir syk, kan jeg sende en sms om kvelden og få time dagen etterpå - uten unntak

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 11-10-11, 23:00   #10731
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja, dette er ikke en time DU har bedt om? Hvorfor har du fått time? Jeg pleier og prøve så godt jeg kan og komme meg til timene jeg får (når jeg har bedt om time selv da), siden de er så opptatte bestandig og det kan være lang ventetid.
Mitt legesenter innførte "time-på-dagen" slik at om jeg nå blir syk, kan jeg sende en sms om kvelden og få time dagen etterpå - uten unntak

Nei er ikke en time jeg har bedt om, jeg har derimot time nå til tirsdag hos min egen fastlege. har vært og tatt blodprøver fra før, og påvist høyt blodsukker, og antar at det gjelder disse prøvene, hva som skjer framover osv.
Hadde dessverre ikke tid til å forhøre meg om akkurat hva timen imorgen gjalt, da jeg var på jobb og pausen min allerede var over når jeg satt i tlfkø for å melde avbud (på timen som ble satt opp plutselig imorgen.)
Kommer meg stort sett alltid til legen når jeg har avtalt time, men før jeg dro til legen sist så er det leeeeeenge siden jeg var der, i det hele tatt, så har ikke hatt mange timene å bomme på

Det som "irriterte" meg var egentlig tonen til hun som ringte, følte det som om det var heeeeelt naturlig å bare kunne møte opp til legetime dagen derpå, uten noe forvarsel, for at hun så blir sur/muggen (eller noe!) fordi jeg ikke kan.
Er vel kanskje ikke store sakene å irritere seg over, men nå for tiden som skjemaet mitt er så fullt, så ble det litt .. jah irriterende

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 11-10-11, 23:09   #10732
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan takle en forelskelse best mulig, når parten man er forelsket i trenger lenger tid på å bli det?
Han er verdt å vente på, det vet jeg.
Men er bare at av og til føler jeg det er vanskelig, når han sier han ikke kan prioritere den type følelser 100% enda..

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 11-10-11, 23:12   #10733
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Nei er ikke en time jeg har bedt om, jeg har derimot time nå til tirsdag hos min egen fastlege. har vært og tatt blodprøver fra før, og påvist høyt blodsukker, og antar at det gjelder disse prøvene, hva som skjer framover osv.
Hadde dessverre ikke tid til å forhøre meg om akkurat hva timen imorgen gjalt, da jeg var på jobb og pausen min allerede var over når jeg satt i tlfkø for å melde avbud (på timen som ble satt opp plutselig imorgen.)
Kommer meg stort sett alltid til legen når jeg har avtalt time, men før jeg dro til legen sist så er det leeeeeenge siden jeg var der, i det hele tatt, så har ikke hatt mange timene å bomme på

Det som "irriterte" meg var egentlig tonen til hun som ringte, følte det som om det var heeeeelt naturlig å bare kunne møte opp til legetime dagen derpå, uten noe forvarsel, for at hun så blir sur/muggen (eller noe!) fordi jeg ikke kan.
Er vel kanskje ikke store sakene å irritere seg over, men nå for tiden som skjemaet mitt er så fullt, så ble det litt .. jah irriterende

vi har alle slike dager - og det er HELT greit!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 11-10-11, 23:16   #10734
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

vi har alle slike dager - og det er HELT greit!

hehe det er bra

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 11-10-11, 23:20   #10735
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg syns det er rimelig arrogant av slike plasser å anta at man kan stille opp på kort varsel. Fikk for litt siden samme behandlinga av tannlegekontoret mit fordi DE ikke hadde hatt tid til å kalle meg inn før sommeren. Det var atpåtil en time samme dag! Om man selv avlyser samme dag er de jo ikke vennligsinna liksom...
Men jeg forsøker å gi legen cred for at det sikkert er mest pensjonister og sykemeldte de forholder seg til... Eller no....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-10-11, 23:30   #10736
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De aller fleste er jo overlykkelige over å faktisk få time hos en lege. Jeg ventet feks 17måneder på time hos en hudlege på Riksen. Hadde de ringt og gitt meg time neste morgen når som helst før det, hadde jeg gitt f.... i jobb og nesten alle andre avtaler og gått til legen, ja!

Det å gå rundt med høyt blodsukker er jo ikke akkurat bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-10-11, 23:33   #10737
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, å få time samme dag er luksus.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-10-11, 23:37   #10738
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er tydeligvis mye dårlige legekontorer ute og går.... Jeg har enda til gode å ikke få time i løpet av tre timer fra jeg sender sms (hvis det haster) hos min fastlege.
Selv gynekologen min som er kjent for å ha lange ventelister ga meg time på to dagers varsel sist.
Jeg er av de som ikke klarer å droppe jobb for å gå til lege med mindre jeg er veldig syk.... . Da venter jeg heller noen mnd ekstra.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-10-11, 23:47   #10739
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er tydeligvis mye dårlige legekontorer ute og går.... Jeg har enda til gode å ikke få time i løpet av tre timer fra jeg sender sms (hvis det haster) hos min fastlege.
Selv gynekologen min som er kjent for å ha lange ventelister ga meg time på to dagers varsel sist.
Jeg er av de som ikke klarer å droppe jobb for å gå til lege med mindre jeg er veldig syk.... . Da venter jeg heller noen mnd ekstra.

Så de legekontorene som har mye å gjøre, er dårlige?
Vil ikke det bare si at de har mange pasienter som gidder å bruke dem?

Ikke at jeg har noe problem hos fastlegen. De er 2 leger der og onsdag i påsken var jeg innom pga UVI. Fikk beskjed om å vente litt pga at bare den andre legen var der. Brått kommer min lege inn døren. Da har hun blitt ringt etter og stiller altså opp i sin påskeferie for å hjelpe pasientene siste hverdag før helligdagene kom på løpende bånd!
Rart jeg digger henne?

Er mest spesialister det er lange ventelister hos, men jeg kommer feks inn på timen hos øyelegen når mine svært sære øyne akutt får sår på seg. Skal jeg ha en helt vanlig diabeteskontroll, er det 6måneders ventetid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-10-11, 23:49   #10740
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nja, ikke dårlige leger, men dårlige til å legge inn åpne timer og til å prioritere kanskje?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-10-11, 09:37   #10741
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Foreslå time samme dag - systemet. Damene på legekontoret mitt har fått en ny hverdag, da de nå bare må forholde seg til de som ringer som IKKE er komfortable med sms-bestilling, ikke ALLE pasientene. Jeg kan sende en sms og be om feks resept, og andre ting også for å varsle legen om ting.

Pasientene er også fornøyde - med og komme inn når de er SYKE ikke to uker etterpå, noe som også var bakgrunnen - få inn pasienten når det er nødvendig.
Er fastlegen tilstede får man komme inn hos sin egen lege også ikke bare hos en av de andre

http://timesammedag.no/

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 12-10-11, 10:33   #10742
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke at jeg har noe problem hos fastlegen. De er 2 leger der og onsdag i påsken var jeg innom pga UVI. Fikk beskjed om å vente litt pga at bare den andre legen var der. Brått kommer min lege inn døren. Da har hun blitt ringt etter og stiller altså opp i sin påskeferie for å hjelpe pasientene siste hverdag før helligdagene kom på løpende bånd!

Opplevde nesten det samme da jeg troppet opp på legekontoret med urinprøve (lignet mer på en blodprøve...) i lomma og uvi - og oppdaget da jeg kom at de åpnet en time senere på tirsdager pga møter om morran! Jeg gråt nesten og en meget snill legesekretær slapp meg inn på lab'en og sjekket prøven (det var i grunnen helt unødvendig! ) og legen min tok meg inn på kontoret og utsatte møtet noen minutter for å skrive ut resept til meg. Han lo litt da han så meg:"Du var desperat etter å komme inn nå?"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 12-10-11, 12:02   #10743
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg finner ikke noe om det i arbeidsmiljøloven... Men hos oss får vi ta oss en pizza eller fjordland hvis vi jobber mer enn to timer over normal arbeidstid.

Skal ansette folk og tror atte i min bedrift får ingen spise grandis eller fjordland Ost og biff takk. *knis*

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 12-10-11, 12:05   #10744
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg syns det er rimelig arrogant av slike plasser å anta at man kan stille opp på kort varsel. Fikk for litt siden samme behandlinga av tannlegekontoret mit fordi DE ikke hadde hatt tid til å kalle meg inn før sommeren. Det var atpåtil en time samme dag! Om man selv avlyser samme dag er de jo ikke vennligsinna liksom...
Men jeg forsøker å gi legen cred for at det sikkert er mest pensjonister og sykemeldte de forholder seg til... Eller no....

Syns det er mest arrogant at leger/tannleger og fysioterapauter ikke eier respekt for andres tid. Har opplevd mer enn en gang å ha måttet vente i over en time. Ja, her i vinter måtte jeg faktisk vente i over to timer. Hadde jeg hatt en pressa arbeidssituasjon hadde jeg måtte forlatt og hadde jeg da vært selvstendig næringsdrivende så hadde jeg blitt å sendt regning for no-show på legen.ede


BTW: Fastlegen min er syk (jada, leger blir syke de også) og jeg trenger en henvisning til fysio. DET ER JO KUL UMULIG fordi fastlegen ikke er tilstede for å skrive under på den. I beg your pardon, men han deler da vitterlig lista si med de andre legene på senteret og det er snakk om ett stempel og en signatur. HVORFOR kan de ikke skrive under på den?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 12-10-11, 12:53   #10745
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Skal ansette folk og tror atte i min bedrift får ingen spise grandis eller fjordland Ost og biff takk. *knis*

Høres bra ut! For min del betyr avtalen på jobben min at jeg ikke tar ut overtidsmat siden de bare har pizza eller fjordland å tilby... Det er langt ute på landet, så det er én restaurant 13 km unna og neste etter det er 40 km unna eller noe. Og den ene restauranten er pizza/kebab-sjappe og leverer ikke. Det er et coop marked i bygda, men den stenger kl 18:00 på hverdager og 16:00 på lørdager. Jeg har nøtter liggende på jobb, og så har jeg cocosa som jeg tar oppi te. Ikke optimalt, men nok til at jeg kommer meg gjennom den stunden jeg er igjen på jobb ekstra. Jeg tror nok administrasjonsdamene vil rulle godt med øynene hvis jeg kommer og spør om hva jeg skal gjøre som ikke kan spise søppelmaten de har i kjøleskap/fryser.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 12-10-11, 13:02   #10746
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Hvordan takle en forelskelse best mulig, når parten man er forelsket i trenger lenger tid på å bli det?
Han er verdt å vente på, det vet jeg.
Men er bare at av og til føler jeg det er vanskelig, når han sier han ikke kan prioritere den type følelser 100% enda..

Sånn kaldt og kynisk og i retrospektiv, etter å ha vært ute for en sånn selv, så ville jeg sagt løp og gjem deg. Eller finn en annen Jeg ventet i et år på en sånn en, og når han endelig "ville ha meg" var det 0 interesse igjen fra min side. Var rett og slett så sliten etter å ha gått sånn og fått miksede signaler i alt for lang tid at det bydde meg litt i mot..

Men det er vel ikke så lett å bare la det gå.. Så du må nok bare smøre deg med tålmodighet, desverre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-10-11, 13:07   #10747
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sånn kaldt og kynisk og i retrospektiv, etter å ha vært ute for en sånn selv, så ville jeg sagt løp og gjem deg. Eller finn en annen Jeg ventet i et år på en sånn en, og når han endelig "ville ha meg" var det 0 interesse igjen fra min side. Var rett og slett så sliten etter å ha gått sånn og fått miksede signaler i alt for lang tid at det bydde meg litt i mot..

Og vil man være sammen med en som ikke er villig til å prioritere deg?

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 12-10-11 kl 13:15.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-10-11, 13:13   #10748
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Hvordan takle en forelskelse best mulig, når parten man er forelsket i trenger lenger tid på å bli det?
Han er verdt å vente på, det vet jeg.
Men er bare at av og til føler jeg det er vanskelig, når han sier han ikke kan prioritere den type følelser 100% enda..

Absolutt ingen er verdt nok til at man skal akseptere å gå på gress, lut og kaldt vann til vedkommende finner det for godt til å finne ut om han kanskje...en gang...i framtiden har lyst til å være sammen med deg. Oppriktig talt, syns du det høres bra ut?

Gå en annen vei.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 12-10-11, 13:16   #10749
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sånn kaldt og kynisk og i retrospektiv, etter å ha vært ute for en sånn selv, så ville jeg sagt løp og gjem deg. Eller finn en annen Jeg ventet i et år på en sånn en, og når han endelig "ville ha meg" var det 0 interesse igjen fra min side. Var rett og slett så sliten etter å ha gått sånn og fått miksede signaler i alt for lang tid at det bydde meg litt i mot..

Erfaringsmessig så lar man disse guttene behandle en på whatever måte vil også, og guess what - JEG fortjener da mye bedre enn noen som kanskje kanskje ikke vil være med meg i dag eller som stikker av når han har fått det han trenger. Nei, det vi alle fortjener er den gutten som er oppriktig glad i oss come rain or shine

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 12-10-11, 16:23   #10750
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ser jeg kan ha formulert meg litt feil her :P
Han prioriterer jo meg, men han kan ikke prioritere oss som et par helt enda, men vi jobber med å komme dit, pga han må fikse i ting litt psyskisk med seg selv.

Jeg vet han er glad i meg og liker meg, han bruker bare lengre tid. Så å løpe i en annen retning og ditche han er ikke noe jeg vil.
Han behandler meg bra, det er ikke snakk om at han unngår meg eller slike ting, han har vært uheldige med tidligere partnere som gjør at han bruker lenger tid.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no