Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Telle kalorier ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-10, 09:14   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Telle kalorier ...

*Teller dere kalorier? Hvor mange kalorier pr dag skal man ha i tilfellet.....
Har ikke gjort det til nå, så jeg er spent på hva vekta viser til fredag

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:18   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Har ikke telt en eneste kalori

Vet ikke hvilken retning av lavkarbo du har valgt.
Jeg har en ketosebasert retning, spiser meg god og mett på deilig variert mat og har gått ned

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:29   #3
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier...

Takk for svar Har denne uka kuttet ut brødvarer, potet, mestmulig sukker....og har denne uka spist egg, bacon, kjøtt, grønnsaker noe frukt og nøtter, litt melk....men ikke telt kalorier Merker sånn små forskjeller på kroppen, magen føles ikke oppblåst, og metthetsfølelsen varer leeenge
Føler meg faktisk i fin form.

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:31   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Bare husk at jo mere fett du spiser, jo mindre karber ( og spesielt sukker, både hvitt sukker, fruktsukker og melkesukker) bør du innta.

Har du sett denne: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:33   #5
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier...

Nei, den har ieg ikke sett.....skal lese nå, er jo helt ny på dette og vil lære, takktakk

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:38   #6
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier...

Der var jo akkurat en slik liste jeg var på utkikk etter, så kjekt

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:40   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Ja, den er enkel og grei, og sier det meste

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 17:24   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Jeg har ikke villet telle kcalorier i første omgang. Bli vant med maten og se at du trives først Det tar 2-8 uker før fettforbrenningen er i gang. Begynner det å ta lengre tid enn det uten at du går ned i vekt - kan det være greit å telle både kcalorier, karbo, fett og proteiner i maten din over et par dager og se hvordan du ligger an.

Jeg gikk 6 mnd på lavkarbo uten å gå ned et gram - det øyeblikket jeg begynte å telle kcal og holdt meg på nå rundt 1500 gikk (går ) jeg ned litt under en kg i uka Skal si også at jeg har oppdaget at for meg hjelper det å ikke spise etter kl 18.
Ikke alle får et rnaturlig redusert mengde-inntak ved lavkarbo - noen av oss spiser så det tyter ut ørene uansett - så HER i huset er det planlegging, veiing og måling - og noe selvdisiplin fra fysing på kveldene (Hjelper å se vekta går nedover jevnt og trutt da )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:21   #9
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har ikke villet telle kcalorier i første omgang. Bli vant med maten og se at du trives først Det tar 2-8 uker før fettforbrenningen er i gang. Begynner det å ta lengre tid enn det uten at du går ned i vekt - kan det være greit å telle både kcalorier, karbo, fett og proteiner i maten din over et par dager og se hvordan du ligger an.

Jeg gikk 6 mnd på lavkarbo uten å gå ned et gram - det øyeblikket jeg begynte å telle kcal og holdt meg på nå rundt 1500 gikk (går ) jeg ned litt under en kg i uka Skal si også at jeg har oppdaget at for meg hjelper det å ikke spise etter kl 18.
Ikke alle får et rnaturlig redusert mengde-inntak ved lavkarbo - noen av oss spiser så det tyter ut ørene uansett - så HER i huset er det planlegging, veiing og måling - og noe selvdisiplin fra fysing på kveldene (Hjelper å se vekta går nedover jevnt og trutt da )

Du kunne ikke lagt ut en dagsmeny? Jeg tror og jeg må følge litt med på kaloriene for å gå ned på lavkarbo, så en liten pekepinn på hvor mye en da kan spise hadde vært veldig nyttig:-)

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:56   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Du kunne ikke lagt ut en dagsmeny? Jeg tror og jeg må følge litt med på kaloriene for å gå ned på lavkarbo, så en liten pekepinn på hvor mye en da kan spise hadde vært veldig nyttig:-)

sjekk ut menyforslagene til spis-deg-slank - de går på 4 eller 5 måltid om dagen. Jeg syntes porsjonene var veldig små i starten - men jeg har jo ikke vært sulten etter de to første dagene - så noe bra må det være
(Du kan gå inn på hvert måltid og se kcal og annet næringsinnhold)

Jeg har en journal men pga hjerneskade av for mye lavkarbo (iflg dagbladet i går) - har jeg ikke link til den så jeg må lete den opp... og der har jeg skrevet opp flere måltider med innhold i detalj

Jeg skal prøve å lete den opp når formen blir litt bedre - tror høstforkjølelsen har kommet i hus... snufs...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:52   #11
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier...

Takker for svar joda, har skjønt nå at jeg må prøve meg fram, alle er vi jo forskjellige, så tiden vil vise

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:09   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Cheyla:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....229#post934229

takker unaturligslank for hjelpa med å finne journalen min *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:44   #13
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Cheyla:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....229#post934229

takker unaturligslank for hjelpa med å finne journalen min *ler*

Tusen takk:-) synes det er så greit å se hva andre gjør siden jeg er litt usikker på hva som egentlig fungerer på meg... Eneste jeg vet er at jeg trives med lavkarbo ihvertfall! Må bare finne en måte å gå ned i vekt på i tillegg... Så skal ta en titt i journalen din, igjen takk for link:-)

Beklager om jeg "kupper" tråden med andre spørsmål her, men var du fornøyd med "spis deg slank" opplegget? Gikk du ned liksom?

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 23:30   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Jeg har en journal men pga hjerneskade av for mye lavkarbo (iflg dagbladet i går) - har jeg ikke link til den så jeg må lete den opp... og der har jeg skrevet opp flere måltider med innhold i detalj












streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:13   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Tusen takk:-) synes det er så greit å se hva andre gjør siden jeg er litt usikker på hva som egentlig fungerer på meg... Eneste jeg vet er at jeg trives med lavkarbo ihvertfall! Må bare finne en måte å gå ned i vekt på i tillegg... Så skal ta en titt i journalen din, igjen takk for link:-)

Beklager om jeg "kupper" tråden med andre spørsmål her, men var du fornøyd med "spis deg slank" opplegget? Gikk du ned liksom?

går ned litt under en kg i uka med spis-deg-slank kcalorimengde og karbomengde - selv nå når jeg lager maten selv. Dessuten syntes jeg maten smakte godt - litt bedre nå når jeg lager selv - men overraskende godt! En annen fordel var at det var nesten aldri det samme måltidet på to ukers meny(!) slik at jeg fikk en kjempegod oversikt over muligheter når det gjaldt måltid - og jeg bruker i dag måltid jeg ikke ville ha "kommet på" selv. Som feks stekt torsk med bacon og dressing - og kun det. (En av absolutt favorittene i dag!)
Før spis-deg-slank gikk jeg 6 mnd på generell lavkarbo med utelate sukker og stivelseholdige matvarer, og maks 5 gram pr 100g i butikkvarer - uten å gå ned et eneste gram på hele 6 mnd... så for MEG var det å telle kcal løsningen. Jeg spiser nok for mye mat generelt... spiste MASSE disse 6 mnd - merk dog at jeg ikke gikk OPP et gram heller selv om jeg spiste mer enn jeg noengang har gjort... Merk at jeg før har nok spist til tider for LITE mat - og andre ganger alt for MYE mat - så forbrenningen min var nok veldig forvirret... (like eieren av forbrenningen)

En ting til - det hender ofte at man må skifte retning underveis - ikke gi opp hvis en retning ikke gir resultat og man har prøvd alle justeringer! Tenk også at vi er ganske mange her som har brukt veldig lang tid på lavkarbo uten superresultater... Det handler om å ikke bare være ute etter raske løsninger - men innse at kanskje man må endre kosthold for resten av livet - og dermed allerede nå begynne å tenke langsiktig. Det ser jeg at jeg gjorde - hvis ikke ville jeg gitt opp lavkarbo lenge før det var gått 6 mnd

...og med resultatene mine nå - med minus 10 siden april (totalt 7 ukers stillstand pga ferie hvor jeg spiser så mye jeg vil og 4 uker nå sist hvor jeg bare tror kroppen trengte en liten pause) - så blir det BIKINI med STOLTHET (og ikke med DISTANSERING) til neste sommer! Det blir godt til en 40-årig kropp som har vært polstret så altfor lenge...

Hjertesukk - skulle ønske alle unge jenter som sliter med vekt kunne lært seg om lavkarbo og funnet en bedre vei enn pulver, GO1-2-3 (hvor man ikke finner næringsinnholdet før man bestiller ser det ut til..), GR, Libra, og alle andre ekstrem dietter som "ananas-dietten" osv... skulle ønske jeg lærte om lavkarbo for 20 år siden...

(advarsel - jeg er hjemme med influensa og tydeligvis veldig pratesjuk og selskapssjuk så bær over med at jeg "jabber" så mye... please.... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 10:15   #16
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Telle kalorier ...

Hei jeg går på ketolysekuren og det som er så fint at da slipper jeg og telle kalorier.Har gått ned 6 kilo på en mnd
Aldri mer kaloritelling på meg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 10:18   #17
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Telle kalorier ...

Nerthus god bedring til deg ,er da bare kjekt med litt jabbing

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 11:35   #18
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier ...

De fleste slipper å telle kalorier ja, men om man ikke kommer noen vei med ketolyse uten kaloritelling kan man prøve det med telling. Man kan også gå over til mer karbohydrater og mindre fett, mer generell lavkarbo.Det er mange muligheter. Velg deg en retning og følg den først, virker det ikke tilfredstillende kan du prøve å kutte ut noe, eller telle kalorier. Mange som er uenig i dette, men faktum er at vi alle ikke er like, kroppene responderer ulikt. Så bare prøv deg frem, lykke til

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 11:50   #19
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier ...

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så grundig Nerthus Blir nok kaloritelling på meg etter ferien.... Spent på om det fungerer, men det må det jo egentlig bare. Og skal definitivt vurdere "Spise deg slank" for en periode. Har hatt en uke med minimalt med både fett og karbohydrater, og nesten bare spist magert kjøtt, og det har fungert som bare det. Men har hørt at det ikke er så bra for kroppen og at man ikke skal gå på det mer enn en uke + at det var gruelig kjedelig. Så blir nok en stund til jeg prøver på det igjen. Takk for masse gode tips i forhold til hva som har fungert for deg

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 13:16   #20
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier ...

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

De fleste slipper å telle kalorier ja, men om man ikke kommer noen vei med ketolyse uten kaloritelling kan man prøve det med telling. Man kan også gå over til mer karbohydrater og mindre fett, mer generell lavkarbo.Det er mange muligheter. Velg deg en retning og følg den først, virker det ikke tilfredstillende kan du prøve å kutte ut noe, eller telle kalorier. Mange som er uenig i dette, men faktum er at vi alle ikke er like, kroppene responderer ulikt. Så bare prøv deg frem, lykke til

*Tusen takk for svar Først dag med dette var mandag for min del, følte meg så ok i magen de 2 første dagene, ikke oppblåst eller noe(som jeg til vanlig er) og starten på dagen i går var så bra, men så prøvde jeg meg med 2 løvtynne skiver rugbrød på ettermiddagen...og ble ganske fort oppblåst i magen, er det i dag også så d må jeg bare stå over.
De første dagene spiste jeg egg, omelett, bacon, kjøtt og grønnsaker, noe nøtter og frukt, likte det så godt....så måtte jeg ødelegge en dag med rugbrød.....tøster meg med at jeg "prøver meg fram"
Må innrømme at jeg synes dette er spennende, skjønner bare ikke hvorfor jeg har prøvd å spise sånn før .....men bedre sent enn aldri

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det nødvendig å telle kalorier? Hexehylet Lavkarbo generelt 27 08-08-10 00:27
Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ... Marie 68 Lavkarbo generelt 71 08-07-10 16:24
Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle? Lillemy71 Spørsmål og svar 68 30-06-10 22:21
Hvor viktig er det å telle kalorier med ketolyse? QueenConnie Ketolysekuren 5 13-01-09 13:15
Telle kalorier ?/mister vann/trim/ketostix nystolen Spørsmål og svar 0 09-08-07 12:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no