Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Nybegynner så det holder! :D

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-10, 21:12   #1
Nita75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 16
Nita75 er på en erverdig vei

Nybegynner så det holder! :D

Håper virkelig noen kan hjelpe sånn at jeg kommer igang, jeg trenger det.
Jeg lurer bl.a. på; er det noen som helst slags "regel" på hvor mye/lite karb man skal ha, avhengig av vekt o.l?
Jeg har ikke valgt noen bestemt filosofi, rett og slett fordi jeg ikke vet nok om de enkelte enda.

Nita75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten fanatisme. :o) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:15   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner så det holder! :D

Hei,
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Så forslag vil nørdvendigvis variere i forhold til hvilken ende av skalaen du har tenkt å legge deg på.
Foreslår at du leser denne: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:27   #3
Nita75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 16
Nita75 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Nybegynner så det holder! :D

Fantastisk, tusen takk! Gruer meg litt uansett, jeg antar at det er helt normalt når man skal igang med dette. Men det er bare å begynne, 15 kilo skal av.

Nita75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten fanatisme. :o) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:39   #4
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Nybegynner så det holder! :D

Hei, og velkommen!

Bruk forumet aktivt og LES! Mye!

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:45   #5
Nita75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 16
Nita75 er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner så det holder! :D

Tusen takk!
Og ja, det skal jeg! Er jo ikke noen vits i å tro at man har full kontroll når man ikke har peiling på hva man begir seg inn på...
Veldig spennende, litt skummelt...

Nita75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten fanatisme. :o) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:02   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner så det holder! :D

Ikke gru deg - dette blir så bra så!

Du trenger ikke gape over det hele med en gang - du må ikke vite alt før du begynner!

Du kan godt begynne slik jeg gjorde:
Kutt brød, pasta, potet, ris og grønnsaker som vokser under bakken. Kutt sukkerbrus, sjokolade og potetgull. Spis kun matvarer fra butikken med maks 5 gram karbo pr 100 gram. Du trenger ikke telle eller veie i starten - bare hold deg til de generelle reglene. Husk drikk masse vann!

Tren på å les næringsdeklarasjon på matvarer - eller søk opp næringstabeller på nett.

Mens du spiser slik - les deg opp på de forskjellige retningene og velg den som ligner MEST på hvordan du ser for deg at du er komfortabel med å spise.
Kjøp så boka og les om retningen her på forumet - følg reglene NØYE i starten, mens du leser deg enda mer opp på lavkarbo

Så - you're ready to go!

Et tips til - forumet har enorm mengde tråder og informasjon - lær deg med en gang å bruk søkefunksjonen, svaret på det du lurer på er mest sannsynlig allerede besvart. Er du usikker - lag din egen tråd og spør

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 14:28   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner så det holder! :D

"Jeg lurer bl.a. på; er det noen som helst slags "regel" på hvor mye/lite karb man skal ha, avhengig av vekt o.l?" Nei, forskjellene er individuelle.Du må selv finne ut hvor høy andel karbohydratmengde du kan spise uten å legge på deg eller stagnere i vekttap. Følger du ketolyse er det langvarig lavt karbohydratinntak som gjør deg trygg på at du ikke får i deg for mye. Og du tar i bruk de du finner i grønnsaker for å være på den sikre siden.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holder dette? Frusetruse Spørsmål og svar 2 18-03-10 06:14
Holder på å bli ko-ko i hodet drømmefanger Generell diskusjon 65 17-09-09 07:32
Brokkoli holder deg ung ... Nille Nyheter / media 10 16-03-08 11:56
Holder dette...? cathrine Kosttilskudd 8 30-01-07 13:35
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no