Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Wohooo - mange fordeler med ketose:

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-12, 08:50   #1
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Wohooo - mange fordeler med ketose:

Har gått ned i vekt på ymse vis opp gjennom åra (og levd godt med det.. gått opp med graviditeter og røykeslutt, stort sett)
Men no er alt så mykje bedre:
- aldri sulten før lunch (har tidligare "dytta ned frokost" for det var sååå viktig)
- magen er fin-fin (kan bli forstoppa når eg er slurvete m maten, men kan nesten ikkje huske når eg slapp siste fjert )
- aldri luft i magen lenger (litt rart, for eg et jo meir grønsaker en før)
- et overskudd til å trene, på tross av anstrengande jobb.
- mindre søvnbehov (søv nesten aldri middag lenger---går som ei "maskin" etter at eg kjem frå jobb.
- masse god mat (og gode erstatningar for det meste. Savner noko bra jf brød)
- stuper ikkje lenger i snopeskåla, kaker på jobb eller kjeksfatene m sjokolade og transfett osv - har rett og slett ikkje lyst på noko søtt lenger
- kan ta mine kose-rødvinsglass
- sakte og fin nedgang (m stopp innimellom, men får ikkje panikk av den grunn for erfaringa hittil seier at "det ordnar seg")

Har hatt livstilendring, men moderer nok litt etterkvart (jf kanskje ei frukt dann og vann + mitt supergrove heimebakte rugbrød til lunch... skal sjekke det opp på diett.no når den tid kjem.)
Påminningstråd når eg "gløymer" fordelane

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:25   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.218
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Dette var lett å kjenne seg igjen i ja (bortsett fra det med graviditeter da). Veldig mange fordeler med lavkarbokosthold i tillegg til det rent vektmessige. Jeg kan uten tvil påstå at jeg føler jeg har blitt minst ti år yngre på det siste halvåret...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:09   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Kan ikke gjøre annet enn å signere denne jeg heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:12   #4
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Dette var lett å kjenne seg igjen i ja (bortsett fra det med graviditeter da). Veldig mange fordeler med lavkarbokosthold i tillegg til det rent vektmessige. Jeg kan uten tvil påstå at jeg føler jeg har blitt minst ti år yngre på det siste halvåret...

Altså...har ikkje vore gravid på ti år, men det er som regel i den fasen av livet mine ekstrakilo har komt (og vore umulig å få av utan stooore anstrengelsar). Siste "problem" var røykeslutt som også er vanskelig å få av.
Min kropp er vanskelig å få med på laget når det kjem til vektendring. Skal mykje til å gå opp og det samme for å gå ned.
Håpar det gjeld også når eg er "ferdigslanka" for denne gong. For no er røyken bortevekk.

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 15:01   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.218
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Siden jeg er mann så kan jeg ikke skryte på meg graviditeter. Men jeg slutter å røyke for 12 år siden sånn ca, og pådro meg en 23-24 kg ekstra i løpet av et par år. Disse har jeg med vekslende hell prøvd å bli kvitt i mellomtiden, men først nå med lavkarbo føler jeg at jeg har det rette verktøyet til å håndtere dette. Bare 5-6 kg til nå, så er jeg tilbake der jeg var for 12 år siden;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 18:38   #6
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Siden jeg er mann så kan jeg ikke skryte på meg graviditeter. Men jeg slutter å røyke for 12 år siden sånn ca, og pådro meg en 23-24 kg ekstra i løpet av et par år. Disse har jeg med vekslende hell prøvd å bli kvitt i mellomtiden, men først nå med lavkarbo føler jeg at jeg har det rette verktøyet til å håndtere dette. Bare 5-6 kg til nå, så er jeg tilbake der jeg var for 12 år siden;-)

...du er mykje lenger en for 12 år sidan. Du er jo røykfri i tilegg!!! Godt å vere kvitt møkkå, syns eg.

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 14:42   #7
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Godt skrevet, svingstang! Kjenner meg absolutt igjen, bortsett fra at jeg sliter med mye trøtthet (type utbrent)

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 16:19   #8
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Veldig bra Mange fordeler med dette kostholdet ja! Når det gjelder savn av brød; jeg er også brødelsker, men etter jeg fant Karins brød så savner jeg det ikke lenger. Dette brødet er helt fantastisk godt "Mitt aller beste brød" heter det. Du finner oppskrift her inne om du har lyst til å prøve.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 10:27   #9
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Veldig bra Mange fordeler med dette kostholdet ja! Når det gjelder savn av brød; jeg er også brødelsker, men etter jeg fant Karins brød så savner jeg det ikke lenger. Dette brødet er helt fantastisk godt "Mitt aller beste brød" heter det. Du finner oppskrift her inne om du har lyst til å prøve.

Takk for tips. Skal prøve!! Har bakt et såkalla proteinbrød, men fekk "overdose". Så vart det Nannahs knekkebrød, fekk ny overdose , så no er eg klar for å prøve noko nytt. Knekkebrøda har eg berre pause frå... dei er knallgode også

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:02   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.218
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.


...du er mykje lenger en for 12 år sidan. Du er jo røykfri i tilegg!!! Godt å vere kvitt møkkå, syns eg.

Ja, enig i det. Kunne aldri tenkt meg å begynne igjen. Dessuten: Jeg hadde nok lagt på meg en del om jeg ikke hadde sluttet å røyke også, bare ikke like kjapt. Så for alt jeg vet kunne jeg ha vært like tung pluss gul og slapp av røykingen nå, om jeg ikke hadde sluttet.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:56   #11
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ja, enig i det. Kunne aldri tenkt meg å begynne igjen. Dessuten: Jeg hadde nok lagt på meg en del om jeg ikke hadde sluttet å røyke også, bare ikke like kjapt. Så for alt jeg vet kunne jeg ha vært like tung pluss gul og slapp av røykingen nå, om jeg ikke hadde sluttet.

Sant nok... eg klarte fint å bli tjukk når eg røykte. Sa til meg sjølv: "Hvis eg kan bli tjukk når eg røyker, så må det gå an å bli tynn når eg slutter". Det vart ekstrakilo først, men no etter et år, går det nedover

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 15:22   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

Takk for tips. Skal prøve!! Har bakt et såkalla proteinbrød, men fekk "overdose". Så vart det Nannahs knekkebrød, fekk ny overdose , så no er eg klar for å prøve noko nytt. Knekkebrøda har eg berre pause frå... dei er knallgode også

Hva med kjeks? Veldig holdbart, noe som er greit om man ikke skal spise det så ofte. Eller lefse? Pletter, vaffel, pannekake?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 23:36   #13
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:

Blir nok nødt til å rote litt meir rundt i oppskriftforum. Her er uante muligheter ser eg. Har nok vert litt lat på bakefronten og heller ikkje flink nok til å prøve nye ting.

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeler med Ketose Suann Ketolysekuren 1 11-09-11 10:41
Fordeler og ulemper ved trening ElisaT Trening 2 20-05-11 21:24
Wohooo da starter jeg på an igjen:D Dolly Ketolysekuren 0 03-07-10 00:44
Wohooo, detta var litt av en motivasjonsbooost altså Nitja Ketolysekuren 24 21-01-09 13:35
Ulemper og fordeler? lisbet Spørsmål og svar 4 09-02-07 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no