Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har ramlet av

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-09, 11:38   #1
JoAnna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 23
JoAnna er på en erverdig vei

Har ramlet av

Jeg er da helt i begynnelsen av lavkarbo og var flink i en måned. Så de ønskede og positive effektene med en gang nesten! Magen var roligere og flatere, og migrenefrekvensen veldig lav.

Men nå har jeg ramlet av, og jeg klarer ikke å hente meg inn igjen!! Det verste er at det er litt kjedelig i matveien med lavkarbo.. Og så vil jeg være lavkarbo og lav kal også. Hvor spennende er det med kyllingfilet og torsk dag ut og dag inn..

Hjelp meg til å komme på igjen.. Snufs..

JoAnna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 11:53   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har ramlet av

Alle detter av lasset en gang i blant Hvis du synes det er kjedelig med lavkarbomat så skjønner jeg at det er vanskelig å komme i gang igjen. Men det trenger virkelig ikke være kjedelig altså. Har du bladd gjennom oppskriftsbloggen til Gerd? Eller oppskriftsforumet? Masse spennende og fristende oppskrifter.

Ellers lurer jeg på hvorfor du vil kjøre lav-kcal? Det er virkelig ikke nødvendig hvis du spiser veldig lite karber. Maten blir veldig mye mer spennende og tilfredsstillende hvis du tillater deg selv å spise mer fett

Du sier at du spiser lavkarbo, men jeg skjønner det sånn at du ikke følger en spesifikk filosofi? Spiser du ketogent eller mer fedonsk? Kanskje det er lettere å komme i gang igjen hvis du velger deg en av kostholdsretningene? Så kan du heller bevege deg mer mot egenkomponert når du er kommet ordentlig godt i gang og finner ut hva som funker for deg og hva du trives med.

Lykke til

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 13:20   #3
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Har ramlet av

Fokuser på fordelene ved lavkarbokosthold. Skriv det ned for deg selv hva du ønsker å oppnå, bare det å minske migrene må være motivasjon god nok? Og spis fett! Det er bra for deg!
Jeg har et mye mer variert og spennende kosthold nå enn før. Helsegevinstene er fantastiske. Lykke til,- ikke gi opp

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 13:47   #4
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Har ramlet av

Jeg liker ikke kylling og kalkun så det spiser jeg aldri, med mindre det er skikkelig godt krydra kyllingvinger, men jeg spiser mye annet. Biff f.eks. Biff med gode grønnsaker, grillribbe, koteletter, kjøttdeig, myyyyyye laks og ørret osv. Det er bare å ta å velge

Det jeg savner er spisbart brød, og det tror jeg mange her gjør. For de brødene jeg har bakt av lavkarbooppskrifter har vært lite så dær, og dessuten er de klissete inni selv etter 3 timer i ovnen. Tips; Det er kruskalien som gjør at de smaker sagmugg.

Er du helt desperat så kan du jo bestille deg mat fra spisdegslank.no så slipper du å lage selv, værtfall i ett par dager til du kommer inn i det igjen

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 13:59   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Har ramlet av

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.


Det jeg savner er spisbart brød, og det tror jeg mange her gjør. For de brødene jeg har bakt av lavkarbooppskrifter har vært lite så dær, og dessuten er de klissete inni selv etter 3 timer i ovnen. Tips; Det er kruskalien som gjør at de smaker sagmugg.

Hvis det er det brødet med egg, cottage cheese, linfrø, sesamfrø og kruska kli (+olje), så blir de klissete hvis du legger linfrøene i vann. Det beste er å bruke de hele, evt knuse ca 1/3 av frøene.
Det er også godt å putte solsikke eller gresskarfrø oppi deigen, samt en til to never med grovknuste valnøttkjerner. Det gjør brødet saftig og godt .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 14:10   #6
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Har ramlet av

Jeg blir veldig motivert av å lese i journaler og se på oppskriftene her inne. Er viktig å prøve nye ting som du gjerne ikke har smakt før og gi det en sjans. Merker selv at det er viktig å variere slik at jeg ikke blir lei.
Se på bilder, les historier og tenk på gevinstene ved å spise lavkarbo! Det er det jeg gjør for å holde motivasjonen oppe

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:33   #7
JoAnna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 23
JoAnna er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

Tusen takk for støtte, det hjalp veldig. Nei, jeg følger ingen spesifikk filosofi. Leste litt i en bok om steinalderkost, men det virka i allefall vanskelig (med mindre man bor i Hollywood og har en egen kokk)..

Vil følge lav-kal for jeg er litt redd for å legge på meg, nemlig.. Hadde en uke av de fire der jeg var flink at jeg spiste fisk hele uka. Er veldig glad i fisk, da. Og ALDRI har jeg følt meg bedre!

JoAnna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 23:04   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har ramlet av

Litt av poenget med lavkarbo er at man skal slippe å tenke på kaloriene. Mange her på forumet spiser lavkarbo på grunn av helsa. Men flertallet gjør det (også) fordi de vil gå ned i vekt. Og det funker. Selv om man ikke teller en eneste kalori. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for å gå opp i vekt altså. Hvis du opplever at du går opp på lavkarbo betyr det antageligvis at du enten var undervektig fra før, eller at du spiser for mange karber

Ta en titt på denne brosjyren:
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Den forklarer lavkarbo på tre minutter. Enklere blir det ikke

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 23:06   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har ramlet av

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Litt av poenget med lavkarbo er at man skal slippe å tenke på kaloriene. Mange her på forumet spiser lavkarbo på grunn av helsa. Men flertallet gjør det (også) fordi de vil gå ned i vekt. Og det funker. Selv om man ikke teller en eneste kalori. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for å gå opp i vekt altså. Hvis du opplever at du går opp på lavkarbo betyr det antageligvis at du enten var undervektig fra før, eller at du spiser for mange karber

Ta en titt på denne brosjyren:
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Den forklarer lavkarbo på tre minutter. Enklere blir det ikke

Quoted For Truth.

  Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 08:59   #10
JoAnna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 23
JoAnna er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

Igjen, takk for oppbacking. Kjenner meg mer motivert! Brosjyren (linken) var nyttig og svært enkelt forklart. Jeg har tittet litt inn på oppskriftsidene. Der var mye bra. Men finnes det noen steder der oppskrifter er enda mer strukturert? Kanskje mer som en kokebok? Eller finnes en slik kokebok, kanskje?

JoAnna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 09:47   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har ramlet av

Det finnes mange lavkarbokokebøker. Det er litt vanskelig å si hvilken lavkarbokokebok som vil være best for deg, ettersom at jeg ikke vet hvor mange karber du foretrekker å spise i løpet av en dag.

På den ene enden av skalaen har du fedons kokebok som du kan finne her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1336147
Fedon tillater en del karber, men sier at de karbene du spiser skal være langsomme. Fedon er dessuten litt mer forsiktig med fettet enn andre lavkarboretninger.

På den andre enden av skalaen finner du Skaldemans kokebok som du finner her: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605592. Skaldemans oppskrifter inneholder nesten ingen karber i det hele tatt.

Også er det kokebøker som ligger mer midt i mellom. Her finner du en av dem: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8205363471&r=1 (jeg har ikke denne boka selv, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten på den altså)

Ellers vil jeg anbefale noen nettsider:
- Gerds matblogg: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130
- En samling oppskrifter fra lavkarbo.no: http://forum.lavkarbo.no/showthread....637#post470637
- Svensk lenkesamling til lavkarbooppskrifer: http://www.lowcarbkost.com/low-carb-mat.php

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 10:58   #12
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har ramlet av

Opprinnelig lagt inn av JoAnna, her.

Og så vil jeg være lavkarbo og lav kal også.

Det høres vanskelig ut. Du vil ikke prøve bare "bare lavkarbo" en stund - uten å telle kalorier, da? Det er jo slik de fleste her går ned i vekt. Og det er lettere å holde ut når man får i seg nok fett så man er mett.

Ellers har du jo fått mange gode råd og lenker her i denne tråden.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 23:53   #13
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

Mhm---- og så kommer det sikkert også an på hvor mange kilo du har kvittet deg med (hvor mange halvkiloer med smør) og hvor mange du har igjen. Det er vamlig å stoppe opp en periode. (jeg er også der akkurat nå - og fortviler!) Men vi vet jo dette, vi kan holde ut. Jeg tror jeg kan. Du óg?

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:14   #14
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

jeg har også ramla av lasset,,,, gikk på ketolyse en mnd og gikk ned 6 kg. tok en liten planlagt sprekk 17 mai, og klarte aldri å hente meg inn igjen. nå har jeg gått opp alle 6 kg er skikkeli lavkarbo-matlei etter utallige forsøk på kuren, så sliter med å starte på igjen vil så gjerne klare de, for ser og føler jo resultater med en gang....men skal bare ha en siste skive, så en siste is, så en siste bedre middag....og så er det en bursdag jeg må i før jeg kan begyne på igjen osv osv. er såååå flink å finne unnskyldninger, og som takk må jeg sitte her med en altfor stor og tung kropp

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 19:03   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har ramlet av

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

er skikkeli lavkarbo-matlei etter utallige forsøk på kuren, så sliter med å starte på igjen

Hva med å prøve en litt mykere overgang? F.eks Fedon eller South Beach som tillater litt andre matvarer? Jeg måtte holde meg til Fedon lenge før jeg klarte å vri hodet over på Ketolyse.
Eller så kan du henge denne på kjøleskapet: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 20:23   #16
Stratos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 4
Stratos er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

jeg har også ramla av lasset,,,, gikk på ketolyse en mnd og gikk ned 6 kg. tok en liten planlagt sprekk 17 mai, og klarte aldri å hente meg inn igjen. nå har jeg gått opp alle 6 kg er skikkeli lavkarbo-matlei etter utallige forsøk på kuren, så sliter med å starte på igjen vil så gjerne klare de, for ser og føler jo resultater med en gang....men skal bare ha en siste skive, så en siste is, så en siste bedre middag....og så er det en bursdag jeg må i før jeg kan begyne på igjen osv osv. er såååå flink å finne unnskyldninger, og som takk må jeg sitte her med en altfor stor og tung kropp

Funker ketolyse selv om selv om man "ramler av lasset" flere ganger?
Har klart å ramle av selv oxo Bare en bitteliten sprekk altså.. men likevel....

__________________


Stratos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 20:49   #17
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

Les litt her om det å ramle av lasset.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 23:02   #18
JoAnna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 23
JoAnna er på en erverdig vei

Sv: Har ramlet av

Jeg er faktisk ikke så interessert i vektnedgangen. Kanskje toppen 2-4 kg. maks. Veier 68 kg nå og 172 cm høy, men trener en del og har gjort det alltid. Men jeg er ikke interessert i å gå opp!

Har vært flink noen dager nå, dro på besøk og fikk servert flere karbobomber! Så nå sitter jeg her med oppblåst mage og føler meg bakfull..

Veldig uvant å ikke telle kalorier, når jeg er sånn høvelig vant til å vite hvor mye fett og cal det er i ting, og holde meg unna det.

JoAnna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ramlet helt av ... torun Dr Lindbergs 8 14-12-07 13:04
Ramlet ut av ketose sea4me Atkins kosthold 2 22-11-07 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no