Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser dere sunt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-05, 10:45   #1
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei

Spiser dere sunt?

Jeg vet ikkehelt om jeg har forstått hensikten deres her, men det virker som om alle her prøver å gå ned i vekt. Jeg leste hva en god del av medlemmene hadde i kjøleskapet, og ble ganske sjokkert. Nesten alle hadde seterrømme i stedet for lettrømme, meierismør i stedet for vegetabilsk (som smaker like godt) og masse forskjellige oster (som foresten er ganske så fetende)Hvis dere skal bli tynnere er det viktig at dere ikke spiser så mye meieriprodukter og konsntrerer dere litt mer om vegetabilske matvarer.

Bare et tips....

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 11:11   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

  Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 11:20   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Danel, og velkommen til oss !

Vet ikke helt om jeg skal ta deg helt alvorlig, - og om jeg i det hele tatt skal bruke tid på å svare deg ... men i tilfelle du skulle være utstyrt med et åpent sinn med vilje til å lære nye ting

Om vi spiser sunt ? Ja, det gjør vi faktisk. Og av 1000 medlemmer her inne er det mange som ikke spiser lavkarbo for å gå ned i vekt også. Jeg er en av dem. Jeg vil bare ha en god helse. Så lenge min lege sier "om alle hadde spist så sunt som deg hadde jeg hatt glade dager og ikke mye å gjøre", - så lenge flere ernæringsfysiologer og professorer i ernæringsmedisin støtter mitt kosthold, ja da velger jeg å tro på det fremfor alle "synserne" som ikke har satt seg inn i hva lavkarbo kostholdet dreier seg om og hvordan det funker. Et flertall av medlemmene her inne har fått en bedre livskvalitet med mindre "vondter" etter å ha lagt om kostholdet.

Kunne skrevet en lang forklaring på hva og hvorfor, men du får kortversjonen:

Det som er cluet med lavkarbo kosthold er å kutte ut de raske karbohydratene (og ikke alle !). Vi spiser masse grønnsaker, frukt, nøtter, bær, egg, rent kjøtt, fisk og fugl. Og alt fett er ikke farlig fett. Kroppen trenger fett for å funke også. Mettet og varmebehandlet fett (som i margarin) og varmebehandlede (ødelagte) oljer er IKKE bra. Vi spiser ordentlig smør, rømme, ost og kremfløte - men ikke i vanvittige mengder - alt med måte. OG kaldpressede oljer, med masse gode essensielle fettsyrer. Altså det GODE fettet, som selv Statens ernæringsråd har fått øynene opp for.

Hva er det som er så usunt med å kutte ut hvitt raffinert mel, raffinert sukker, stivelse (poteter, pasta og ris) fra kostholdet sitt da ??? Inneholder disse varene så mange vitaminer og mineraler som vi trenger ???
Det er det vi har kuttet ut....

Tror du må lese litt om resultatene våre før du sier det ikke gås ned i vekt her., og at vi blir tjukke av fettet vi spiser For her er det mange (de fleste faktisk) som har flotte resultater å vise til - og som har klart å holde vekten etter at målet er nådd. Lavkarbo er nemlig god mat - og mulig å leve på resten av livet (slik jeg har gjort) uten å måtte gå sulten som på en lavkalori, lettprodukt - "diett". Lavkarbo er ikke en crash diett, - det er en varig omlegging av kostholdet.

Foreslår at du låner alle bøkene på biblioteket og leser dem , før du dømmer vår måte å leve på.... Kanskje du finner ut at det ikke er så ille allikevel ?

Du kan også lese litt her: http://www.lavkarbo.no/fakta-og-feil...om-atkins.html - spesielt under punkt 9, -som gjelder fett spesielt.

Les og lær

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 11:25   #4
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei

Hei nille. Nå må du ikke ta alt som kritikk, er bare litt nysjerrig. Har lest om resultatene deres, og synes det er ganske utrolig hvor mye mange har gått ned... Men det jeg lurer på er hvordan det går an å ta av, hvis du spiser masse mettede fettsyrer og sånt... dømmer dere ikke.

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 11:31   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tar det ikke som vondt ment kritikk, men som en uvitendes spørsmål - som jeg har svart på.

Vet at det kan være vanskelig for de som er opplært etter den "gamle skolen" (Norum og Frølich & co) og se logikken i et lavkarbo kosthold. Man må ha kunnnskap om det for å forstå. Hadde ikke hatt med smilier vettu, om jeg hadde svart på kritikk. Da hadde det vært utheva skift og svære bokstaver !

Spør i vei du - og les & lær - vi spiser ikke "masse mettede fettsyrer" !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 11:49   #6
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Hei Daniel
Om du leser litt bøker rundt temaet, så vil du nok skjønne mer

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:07   #7
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei

trenger sikkert ikke lese noen bøker, ettersom at det meste står ganske greit forklart her.... er forresten ikke Daniel, Men Danel

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:09   #8
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Danel

trenger sikkert ikke lese noen bøker, ettersom at det meste står ganske greit forklart her.... er forresten ikke Daniel, Men Danel

Ooops.... Håperdukantilgimeg.....

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:13   #9
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei



Går sikkert fint... Men er det tilfelle at det er sunt å spise seterrømme, kremfløte og div andre matvarer med mettede fettsyrer??????

Vil gjerne lære mer om dette, da jeg har hatt lyst på fin bikinikropp en stund nå, men hver gang jeg "slanker" meg, får jeg mindre pupper i stedet....

Jaja, er ikke meningen å provosere dere så det hadde vært alright om dere kunne tilgi meg mine uvitende og naive komentarer.....

Danel

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:42   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Danel

Går sikkert fint... Men er det tilfelle at det er sunt å spise seterrømme, kremfløte og div andre matvarer med mettede fettsyrer??????

Ja det er sunt, forutsatt:

  • At du ikke spiser det sammen med sukker
  • At du ikke spiser det sammen med poteter
  • At du ikke spsier det sammen med brød
  • At du ikke spiser det sammen med pasta
  • At du ikke spiser det sammen med ris
Kort og godt at du ikke spiser det sammen med sukker, stivelse og høy GI karbohydrater

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:45   #11
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei


Ikke ris???? men kan en av dere hjelpe meg å finne et greit kosthold? jeg vet ikke hvilke av de tusen forskjellige kurene eller livsstilene jeg skal følge, og gidder ikke lese så mange bøker... det har jeg ikke tid til....

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:48   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du kan spise ris, men da kan du ikke ha mye fett til

Også blir det jo avhengig av hvilken diett du velger da

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:58   #13
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Danel

Ikke ris???? men kan en av dere hjelpe meg å finne et greit kosthold? jeg vet ikke hvilke av de tusen forskjellige kurene eller livsstilene jeg skal følge, og gidder ikke lese så mange bøker... det har jeg ikke tid til....

Dersom du ønsker å legge om kostholdet og evt. få mer energi, bli mer opplagt eller gå ned i vekt (eller opp dersom du er undervektig), så foreslår jeg at du bruker bittelitt tid på å lese. Jeg kan anbefale boken Naturlig slank av Fedon Lindberg. Den er lettlest og gir en kort og grei innføring i hovedessensen av det kostholdsprinsippet mange av oss tror på.

Nooria

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 12:59   #14
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei

Hadde vært greit om noen hadde giddet å fortelle meg litt om de forskjellige kurene, så jeg liksom vet hva det går i , og om noen kunne sagt hvilken kur jeg ikke burde bruke....

Hvis dere gidder da....

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:00   #15
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Dersom du ønsker å legge om kostholdet og evt. få mer energi, bli mer opplagt eller gå ned i vekt (eller opp dersom du er undervektig), så foreslår jeg at du bruker bittelitt tid på å lese. Jeg kan anbefale boken Naturlig slank av Fedon Lindberg. Den er lettlest og gir en kort og grei innføring i hovedessensen av det kostholdsprinsippet mange av oss tror på.

Nooria

liker ikke spes å lese bøker egentlig.... men takk for tipset..

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:06   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå er det ikke så enkelt som at alt mettet fett er usunt ! Det kommer an på sammensetmingen av maten. Og som jeg sa, vi spiser ikke masse krem og rømme. Det er begrensninger for hva som anbefales. Jeg har 1 ss fløte i omeletten min, 1 dl toppen i sausen. 1/2 beger rømme i en hel gryterett..... Vi er bare ikke redd for å spise det. Man legger ikke på seg av mettet fett så lenge man har kaloriunderskudd. Har man kalori overskudd så bør man unngå mettet fett og heller innta EFAomega eller andre omega - 3 produkter, sies det. Mettet fett er tross alt det vi lagrer lettest. Men nå er det jo så mange typer mettet fett også, så det er ikke enkelt dette her. Kokosfett er jo 95% mettet, men kan likevel gi vektreduksjon. Det med fett i maten er et område hvor forskningen kommer til å komme med mye spennende de nærmeste årene. Men uansett kan ren, naturlig, ubearbeidet og variert mat som vi er skapt til å spise (genetisk), aldri bli feil.

Fett fra meierivarer og kjøtt (=mettet) ikke er essensielt. Så selv om dette fettet ikke er farlig på noen måte, så bør det ikke utkonkurrere det essensielle fettet i rapsolje, olivenolje, nøtter, frø, tran, fet fisk, Udo's choice m.m. Det mettede fettet i kokos og kakao har hele tiden vært greit å bruke.

Opprinnelig lagt inn av MHM

Angående mettet fett, så er det to poeng:
1) Vi må spise det sammen med karbohydrater som øker insulin for at det skal lagres lett.
2) I oksekjøtt f.eks. (fettet der kaller man mettet fett), så er over 50% av fettet enumettet..



Her er en veldig god forklaring på hva slags fett & oljer vi ikke bør og bør bruke i maten vår:

Opprinnelig lagt inn av MHM

Vi får rimelig unyanserte råd fra våre ernæringsmyndigheter: "Bruk olje!" er hva vi får høre. Men de sier ikke at noen oljer er helseFREMMENDE mens andre er direkte UHELDIGE for vår helse. Og vi får ikke informasjon om at vi ikke bør steke i oljene (da er sjansen stor for at vi ødelegger oljen selv).

Maisolje, solsikkeolje og soyaolje bør HIVES, av fire ulike grunner:
1) De inneholder for mye flerumettet omega-6 fett, som virker betennelsesøkende (astma, revmatisme, allergier, fibromyalgi m.m.).
2) De er alltid varmpresset. Dette er en industriell prosess som blant annet gir avfallsstoffer som transfett, frie radikaler, dimerer og polymerer.
3) De egner seg IKKE for steking pga innholdet av flerumettet fett.
4) De vil ved bruk fortrenge sunne oljer som olivenolje, rapsolje, avokadoolje.

Desverre så drar denne lista med seg majones, kaviar og majonessalater i dragsuget....

Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje inneholder mye enumettet fett som er positivt for fettforbrenning, ledd, hud m.m.
Linfrøolje, valnøttolje og tran inneholder mye omega-3, og er meget varmeustabile. Bør brukes som kosttilskudd, eller over salat.
Kokosolje (Cocosa) er den oljen med mest mettet fett, noe som er gunstig ved varmebehandling av mat.

På etiketten av alle oljene MÅ det stå kaldpresset eller xtra virgin, for at de skal være sunne.

Litt komplisert? Ehhh, ja. Men man trenger jo ikke huske hva alle disse omega-ene er for noe, bare man husker hva som er sunt og usunt...

Men om du tenker på å gå over til et lakarbo kosthold, behøver du ikke henge deg opp i mettet fett. Du behøver ikke regne på det og du vil uansett ikke få i deg så mye at det er usunt. Uansett hvilken filosofi du velger. Om du er så redd for fett at du ike klarer å lavære å tenke på det er South Beach dietten eller Sonen det som passer best for deg. Ellers er Lindberg eller Atkins gode alternativ.

Det viktigste med alle lavkarbo kostretninger er at du kutter ut sukker, raffinert hvitt mel, stivelse (pasta, ris og poteter). Og at du spiser mye grønnsaker, rent kjøtt, fisk, fugl, bær, nøtter, frukt og grove kornsorter.

Dessverre her jeg ingen løsning på "pupper forsvinner" - det tror jeg mange damer lider av... untatt de som har MASSE, - de får som regel beholde det !? Det er ikke mulig å punktslanke kroppen eller flytte fettet dit du vil ha det... Om det bare hadde vært så vel. Hos meg sitter fettet på armene og lårene, mens det villig forsvant fra overkropp, mage og legger - og tar jeg av mer i ansiktet vil jeg se syk ut !!

Her finner du masse info om lavkarbo:

http://www.lavkarbo.no/lavkarbo_ressurser.html

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:11   #17
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei



Men har du noe tips om hva jeg kan erstatte ris, pasta og poteter med da? for det er som regel det vi spiser hjemme....

Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:14   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Å starte en lavkarbo diett uten å ha lest og satt deg inn i det på forhånd er ikke lurt. Det er som å sette seg inn i en bil og kjøre uten å ha lært det. Det ville du ikke gjort vel ??

Det er kroppen og helsa di det handler om. I bøkene finner du uvurderlig informasjon om når, hva, hvorfor og hvordan. Både Lindberg og Atkins bøkene koster en hundrelapp hver på super'n. Det finnes ingen "lett" oversikt eller rask vei til et sunt kosthold. det krever innsats og kunnskap !

De fleste syns det er krøkkete i begynnelsen, men etterhvert går det lettere.

... vi svarer gjerne på spørsmål om du har det underveis

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:16   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Danel


Men har du noe tips om hva jeg kan erstatte ris, pasta og poteter med da? for det er som regel det vi spiser hjemme....

Mer GRØNNSAKER

Se i oppskriftsdelen av forumet - jukseris, blomkålstappe, brokkolistappe.... etc etc. Lista er endeløs !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:21   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Danel

Hadde vært greit om noen hadde giddet å fortelle meg litt om de forskjellige kurene, så jeg liksom vet hva det går i , og om noen kunne sagt hvilken kur jeg ikke burde bruke....

Hvis dere gidder da....

Hvor høy er du og hvor mange kilo veier du nå ?
Hvor mange kilo vil du ta av ?
Vil du legge om kostholdet permanent, - eller er det for å bli bikinislank til sommeren ?
Hvor mye vil du legge i det ??

Kan ikke fortelle deg om alle "kurene" for lavkarbo er ikke "kurer", det er mest kostholdsendringer. MEN, vi kan iallefall sende deg i riktig retning og si hva du bør / ikke bør gjøre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 14:23   #21
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Danel, som et råd - og jeg har lest utrolig mye om dietten, ketose og hvordan dette
fysiologisk virker inn på kroppen. Det blir vanskelig å forstå hvordan dette fungerer i
kroppen ved å lese bruddstykker. Det blir som om du plukker ut et par tre sider av en
bok her og der og leser de. Alt kan virke helt merkelig og uforstålig.

Rådet mitt er som følger: Hvis du seriøst ønsker å gå ned i vekt og følger de regler og
prinsipper som gjelder; Kjøpt Atkins-boka, les den, og kom igang du også! Men du MÅ
lese og forstå hvordan dette fungrer... så setter du i gang. Les les les... og de er mange
her på forumet som er gledlig villige til å hjelpe deg i gang. Men les!

Jeg har meget god erfaring med Atkins-dietten (og svært dårlig erfaring med mange
andre. Folk som jeg prater med tror nesten dette er en religion for meg - så
overbevist er jeg. Dette fungrer så sinnsykt bra - og har blitt praktisert av forskjellige
folkeslag i en årrekke. Jeg kan HELT TRYGT anbefale deg og sette deh inn i og prøve
denne. La det bli en livsstil!)

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 14:24   #22
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg gidder ikke svare på så generelle spørsmål jeg. Ære være Nille for informasjonsarbeidet hun har gjort i denne tråden. Men jeg er ikke så sikker på at informasjonen blir lyttet til, for hver gang hun har skrevet, kommer det bare et nytt, generelt spørsmål.

Vel, det var litt gruff. Ække så surmaga som det høres ut her, men jeg blir litt provosert over lene-meg-tilbake-og-få-andre-til-å-jobbe-og-servere-meg-alt-på-et-fat holdningen. Du må LESE, PUGGE, TENKE, PRØVE UT, ERFARE, LESE MER, LESE ANDRE BØKER, PRØVE UT MER, EVALUERE, KORRIGERE, LESE MER, FORANDRE, TERPE, ØVE

= HARD JOBBING!

Om man ikke er villig til å endre på noe, så får man de resultatene/helsa/vekta man alltid har fått.

Jeg skal gjerne hjelpe deg underveis i prosessen Danel. Disse sidene er til stor inspirasjon og glede. Lykke til!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 14:53   #23
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hei og velkommen hit!

enig med alle over her. det er viktig å lese boka
du trenger ikke lese om alle filosofiene føre du bestemer deg, men velg en og les den ene boka. jeg synes atkinsboka var fin å lese. og den ga logiske svar på hvorfor man bør legge om kosten til atkins.

men du er altså nødt til å lese

lykke lykke til!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 15:58   #24
Danel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Danel er på en erverdig vei






takk for at dere har tatt dere tid til å svare på spørsmålene mine... Bare ta det med ro alle sammen, for rådene blir lyttet til!!!!

Spes til deg MHM.... Jeg er bare nyskerrig, og synes denne siden er utrolig informativ, og interresant. Ble forelsket med en gang jeg....
Nå Bare lurer jeg på en ting til...
Hva er mye karbohydrater i en matrett/ting/dag?



Danel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 16:05   #25
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vanskelig å svare på. for de fleste filosofiene har forskjellige faser. den første og strengeste kan ha så lite som 15-20 gram per dag.
mens andre har mere...

men som en start kan du jo kutte ris, pasta, potet, brød, sukker og andre bakevarer. og selvfølgelig brus også
og fylle på med grønnsaker, frukt og bær.
så kan du spise sånn til du har lest boka, sant?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når spiser dere middag ?? Ruska Lavkarbo generelt 13 14-02-05 11:34
Ketose - hva spiser dere? timich Lavkarbo generelt 3 31-01-05 14:41
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 15:00
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no