Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 10:11   #1
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Har noen erfart at inntak av for lite vann/annen drikke gjør at vektnedgangen stopper opp selv om man er i ketose?

Hvorfor er det i så fall sånn?

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:26   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

JA! Fleire opplever å ikkje gå ned om dei drikk for lite. Kvifor teknisk sett har eg vel ikkje noko svar på her og no, men ... Det står meir om vassdrikking i denne tråden.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:34   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Svaret er ja fra min side også Jeg må drikke MYE vann

Jeg har lest et sted om vann og fettforbrenning på lavkarbo - var det Bedre uten brød tro? Husker ikke helt - må sjekke litt først

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:43   #4
Bixi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 28
Bixi er på en erverdig vei

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Jeg luerer også på det, og på hvor mye "mye vann" er?
Jeg drikker ca 2 l rent vann på jobb (4 halvlitere) hver dag, pluss en del vann/funlight på kveldstid. Iblant også litt lightbrus. I tillegg så er det jo væske i det man spiser også. Regner med det er 2-3 liter pr dag i ren drikke. Altså væske fra mat i tillegg.
Er dette lite?? Jeg sliter med å drikke mer, da arbeidsdagen virkelig blir oppstykket pga do-besøk i tide og utide...

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:46   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Hei,
I tillegg til alt annet fornuftig nevt her så anbefaler at du også leser denne:
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 08:26   #6
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg drikker et par liter om dagen nå, og i dag viste vekta mindre enn den har gjort på lenge, selv om det var ganske heftig spising på lørdagskvelden i går. Håper det fortsetter!

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:00   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Kirsti120, her.

Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg drikker et par liter om dagen nå, og i dag viste vekta mindre enn den har gjort på lenge, selv om det var ganske heftig spising på lørdagskvelden i går. Håper det fortsetter!

Har jeg kommet en dag for kort?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:09   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har jeg kommet en dag for kort?

Neida, det er bare noen som er så effektive at de ligger en dag foran oss andre *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan salt hindre vektnedgang? pesada Spørsmål og svar 15 26-01-11 17:14
Lite vektnedgang? mamman til luca Ketolysekuren 4 18-05-10 14:47
Lite vektnedgang zuzi Ketolysekuren 17 28-03-10 12:20
Kan for mye fløte hindre vektnedgang? høna Ketolysekuren 7 14-07-08 22:52
Rart at nøtter kan hindre vektnedgang. Zoë Lavkarbo generelt 14 26-08-07 00:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no