Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Atkins-bar?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-10, 19:22   #1
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Atkins-bar?

Kan man spise den? Det står nemmelig 1 gr. sukker på pakken og da blir jeg litt skeptisk

Men hva FAEN DA!!!! På fremsiden står det 2,1 carbs* under stjerna står det med mindre skrift: per serving.
Leser man på næringstabellen så er det hele 19 karber i sjokoladen!!
FY for noe lurerier!

Takk O lov for at jeg ikke spiste hele!

__________________
Første delmål.

Sist redigert av Gressenka : 21-07-10 kl 20:58.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:15   #2
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins bar?

Ja, du kan spise den.
Puritianene vil si nei. :P

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:59   #3
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

dytt

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:05   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar? NYTT SPØRSMÅL!

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Kan man spise den? Det står nemmelig 1 gr. sukker på pakken og da blir jeg litt skeptisk

Men hva FAEN DA!!!! På fremsiden står det 2,1 carbs* under stjerna står det med mindre skrift: per serving.
Leser man på næringstabellen så er det hele 19 karber i sjokoladen!!
FY for noe lurerier!

Takk O lov for at jeg ikke spiste hele!

TOTAL NET CARB. 2,1

Det er sukkeralkoholer idet, hvilket betyr at kroppen bare tar opp 2,1 karber.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:15   #5
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar? NYTT SPØRSMÅL!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

TOTAL NET CARB. 2,1

Det er sukkeralkoholer idet, hvilket betyr at kroppen bare tar opp 2,1 karber.

Serriøst? Så man kan trygt spise den da?
Jeg har godt med karber å ta av i dag så jeg hadde nemmelig planer om å spise hele før jeg så at det stod 19 karber bak

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:20   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar? NYTT SPØRSMÅL!

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Serriøst? Så man kan trygt spise den da?
Jeg har godt med karber å ta av i dag så jeg hadde nemmelig planer om å spise hele før jeg så at det stod 19 karber bak

I teorien kan man trygt spise den. For noen medfører en hel bar til mageproblemer pga søtningsstoffet, for andre igjen kan en slik bar føre til vektstagnasjon eller vektøkning. Tror ikke EN bar gjør noe altså, bare det ikke blir en vane

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:29   #7
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

Hei..
Spiser 1 bar hver dag for jeg er sjokoman og mååå ha sjokolade. enig i at det kun er 2,1 karb i den slik det ble skrevet av en annen her inne. Kurslederen på Fedon "godkjenner" også denne...

__________________




trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:48   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av trine32, her.

Hei..


Spiser 1 bar hver dag for jeg er sjokoman og mååå ha sjokolade. enig i at det kun er 2,1 karb i den slik det ble skrevet av en annen her inne. Kurslederen på Fedon "godkjenner" også denne...

Neida, du må ikke. Du bare tror du må. En del av hensikten med kostholdsomlegging er jo også å legge fra seg slike vaner som å spise sjokolade hver dag, eller ditt eller datt.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:57   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar?

Hei,

Sitat:

Barer: De aller fleste typer barer er ikke egnet på lavkarbo, Atkins barene kan spises, men de bør ikke anses som måltiderstatninger. De innholder mye kunstig søtning som kan trigge søthungeren, noen opplever magebesvær ved inntak av kunstig søtningsmidler. Mange bruker de som nød proviant og/eller godteri en sjelden gang.
Sitat fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:27   #10
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Neida, du må ikke. Du bare tror du må. En del av hensikten med kostholdsomlegging er jo også å legge fra seg slike vaner som å spise sjokolade hver dag, eller ditt eller datt.

./signed

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:30   #11
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

hva når en har et behov som plager en.. da synes jeg det er bedre å ty til en atkins bar som ikke påvirker blodsukkeret i det hele tatt slik vanlig sjokolade gjør.
Den endulge baren med kokkos er helt overlegen god..

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 08:05   #12
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Atkins bar?

En trigger jo bare søtsuget om en gir etter for det... Mye vil ha mer!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 08:47   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

hva når en har et behov som plager en.. da synes jeg det er bedre å ty til en atkins bar som ikke påvirker blodsukkeret i det hele tatt slik vanlig sjokolade gjør.
Den endulge baren med kokkos er helt overlegen god..

Hmm, da er det kanskje bedre å finne ut hvorfor du har dette "behovet" og eller hvorfor det plager en.
Kroppen MÅ ikke ha sjokolade eller sjokoladeerstatninger - den lykkefølelsen som man får (fysisk) kan man i prinsippet også få av f.eks å stryke en katt eller et annet kjæledyr. Og det er ikke skadelig eller fetende .

Hvis man allikevel ønsker å bearbeide følelsene sine med mat, så burde man heller spise noe sunt og fett, Piske krem og ha på kakao eller nøtter eller bær. Lage rømmedip med oppdelte grønnsaker... mulighetene er mange .

Og joda, jeg spiser også en Atkinsbar i ny og ne, eller rettere sagt; jeg tar meg en bit eller to. Jeg synes ikke de smaker så godt, så de blir nødmat. Tror faktisk at den som ligger i bilen har ligget der i over ett år nå, på tide å skifte den ut kanskje??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 09:17   #14
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

hvis du tar en vil det etter litt friste me andre søteting, har merket det selv ;/.
jeg brukte den noen ganger i starten når vi foreks. var hos et vennepar å de nettopp hadde vært i sverige å kjøpt seg masse godt å maste masse om at jeg skulle smake. Men jeg smakte ikke å sa jeg greide meg fint med min egen sjokolade men har vell aldri spist mer enn en halv me mindre vi har vært på besøk i mange timer å jeg er kjempe sultet, men kjæresten vil ikk hjem ennda. så den er grei til nødmat, men da er fribol dropsene og sjokoladeprinsen også veldig gode. Fribol dropsene får jeg ikke søtsuget av. men sjokoladeprinsen må en ha veldig lite av, ellers springer en på so resten av natta :/. men den er veldig god, smaker ekte sjokolade.

Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:51   #15
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hmm, da er det kanskje bedre å finne ut hvorfor du har dette "behovet" og eller hvorfor det plager en.
Kroppen MÅ ikke ha sjokolade eller sjokoladeerstatninger - den lykkefølelsen som man får (fysisk) kan man i prinsippet også få av f.eks å stryke en katt eller et annet kjæledyr. Og det er ikke skadelig eller fetende .

Hvis man allikevel ønsker å bearbeide følelsene sine med mat, så burde man heller spise noe sunt og fett, Piske krem og ha på kakao eller nøtter eller bær. Lage rømmedip med oppdelte grønnsaker... mulighetene er mange .

Jeg liker ikke denne typen svar... De gir meg en følelse av "jeg vet hva som er bra for deg" - "du klarer ikke selv å vurdere hva som er bra for deg"
Det er faktisk mulig å leve på lavkarbo, samtidig som man av og til har lyst på noe søtt....

Jeg er en av de som klarer å spise sundt (og riktig ifølge lavkarbopolitiet ) i hverdagen og som likevel kan unne meg noe jeg har lyst på enkelte ganger.. Det skjer ikke hver helg en gang men hvis jeg er i sosialt lag syns jeg det er hyggelig å kunne spise noe søtt jeg også... Og sånn vil jeg ha det!

At noen antyder at jeg dermed har noen følelser jeg må bearbeide... Huff, er det mulig! Men.. regner med at slike gode råd kun er godt ment!

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 12:07   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar?

Om man har ett behov som plager en må en jo løse behovet eller problemet uten å erstatte det med mat. Hvorfor tror man ellers at man har blitt feite? De fleste av oss har brukt mat som erstatning eller trøst for noe bevisst eller ubevisst.

Kos=mat og mat=kos er heller ikke en ligning som er sann. Det er bra å utfordre sin mentale tankegang litt og slutte å spise sjokolade og godis i de situasjonene som automatisk betinger det. Det er heller ikke bra å spise slike barer bare fordi man kan det. Det er ikke mat uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg kommer også på bedre mat å bruke de 234 kaloriene og 2,1 karbene på, som faktisk gir kroppen litt næring.

Hadde en kompis som slutta å røyke. Enda etter 2 år etter røykeslutt leita han etter tobakken i situasjoner som vanligvis betydde røyking. Hodet og underbevisstheten vil alltid tilbake til situasjoner den mener er godt for seg, men nå er det sånn at det er DU som er sjefen i kroppen din, så det klarer du godt å overkomme.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 12:11   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Jeg liker ikke denne typen svar... De gir meg en følelse av "jeg vet hva som er bra for deg" - "du klarer ikke selv å vurdere hva som er bra for deg"
Det er faktisk mulig å leve på lavkarbo, samtidig som man av og til har lyst på noe søtt....

Jeg er en av de som klarer å spise sundt (og riktig ifølge lavkarbopolitiet ) i hverdagen og som likevel kan unne meg noe jeg har lyst på enkelte ganger.. Det skjer ikke hver helg en gang men hvis jeg er i sosialt lag syns jeg det er hyggelig å kunne spise noe søtt jeg også... Og sånn vil jeg ha det!

At noen antyder at jeg dermed har noen følelser jeg må bearbeide... Huff, er det mulig! Men.. regner med at slike gode råd kun er godt ment!

Det er ikke min mening å være en "bedreviter", hehe . Det er heller ikke alltid at meningen med det en skriver på nettet kommer fram, det får vi bare leve med.
Jeg mener fremdeles at det er forskjell på å spise en Atkinsbar eller en sjokolade fordi du tror du MÅ det eller hvis du er sulten/har bestemt deg for å spise en f.eks på lørdag.
Jeg er kommet i mål med min vekt, og nå kan jeg godt spise noe som ikke er lavkarbo, men det skjer ikke så ofte siden jeg ikke synes at det smaker godt mer .

Det var ikke jeg som først nevnte følelser og mat, men det er da et velkjent fenomen. Trøstespising er vel noe de fleste er kjent med? Dessuten er det mange som "må" ha f.eks sjokolade i forbindelse med mensen (hva gjorde de i gamle dager da de ikke hadde sjokolade??).

"Det er også vist at sjokolade påvirker frigjørelsen av endorfiner og serotonin i hjernen, stoffer som gir oss følelsen av velbehag og hjelper mot stress." http://www.dinside.no/348880/lyse-ut...mork-sjokolade



Og der seilte denne tråden ut i en helt annen retning enn man skulle tro var mulig fra trådstarters spørsmål, hehe

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 12:23   #18
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

Gracella.. Du har nok rett i at det var sånn jeg ble feit Følelser og mat henger sammen, såklart gjør det det.
Samtidig tror jeg vi er enig i (?) at noen ganger er det hyggelig å ta noe søtt til kaffen i sosialt lag... Trenger ikke å bety at vi er på sukkerkjøret?

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 12:39   #19
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

Jeg synes fortsatt Atkins smaker...ræv. Igår fant jeg Cavalier sjokolade. Og herrejemini, den smaker jo omtrent vanlig sjokolade! Er ikke veldig fan av mørk sjokolade dessverre så den synes jeg smakte endel papp uansett. Den lyse Cavalier sjokoladen har ca 6 kh pr plate. Den mørkeste har halvparten :O
Fant også Cavalier sjokoladeKJEKS..de var faaarlig gode..men hadde veldig mye høyere kh-innhold. Lov en lørdag

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:12   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Gracella.. Du har nok rett i at det var sånn jeg ble feit Følelser og mat henger sammen, såklart gjør det det.
Samtidig tror jeg vi er enig i (?) at noen ganger er det hyggelig å ta noe søtt til kaffen i sosialt lag... Trenger ikke å bety at vi er på sukkerkjøret?

. Det var vel mer rettet mot den/de som MÅ ha sjokolade hver dag, og synes det er greit å bare ettergi for et behov med minste motstands vei ... . Ikke noe vondt ment, men det synes jeg er litt bekymringsverdig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:36   #21
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

. Det var vel mer rettet mot den/de som MÅ ha sjokolade hver dag, og synes det er greit å bare ettergi for et behov med minste motstands vei ... . Ikke noe vondt ment, men det synes jeg er litt bekymringsverdig.

Det er jeg helt enig i..

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:27   #22
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar?

Jeg MÅ absolutt ikke ha sjokolade hver dag. Faktisk så var den baren den første jeg har spist av "søtt" siden vi startet

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:34   #23
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien

Sv: Atkins-bar?

Pga. sukkeralkoholene har atkinsbaren liten karbomengde.

Selv mener jeg å erfare at jeg faktisk blir mer sukkersugen etter å ha spist denne baren (senest i dag). Får samme reaksjonen om jeg spiser et eple. - Kona mi er ikke sånn, men for meg er det slik. - Så ikke bare se deg blind på antall karber, men også ta ad notam dersom en type varer stadig fører til en sprekk i etterkant. Sukker er visst ikke nødvendigvis sukker (sukk)

Terje

__________________
Shallow goes deeper




shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:24   #24
Linkan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Alder: 41
Innlegg: 5
Linkan er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar?

Jeg plages med å bli "akutt" sulten innimellom pga lavt blodsukker. Da blir jeg svimmel, uvell og ikke minst sint Bruker ha en bar i vesken for å få noe i meg når jeg ikke har andre muligheter til å få tak i mat. Ikke bare å kjøpe en bolle på butikken lengre Tar bare en liten bit, men det hjelper MEN jeg har fått forståelse av at det var 19 karber i en hel bar. Er ikke så veldig flink med å forstå alt med karber bestandig å spesielt nå når jeg hører det er 2,1 karber i baren. Spiser aldri en hel, men kjenner det på samvittigheten når jeg tror jeg har spist litt for mye på en dag.

Linkan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:43   #25
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar?

Opprinnelig lagt inn av Linkan, her.

Jeg plages med å bli "akutt" sulten innimellom pga lavt blodsukker. Da blir jeg svimmel, uvell og ikke minst sint Bruker ha en bar i vesken for å få noe i meg når jeg ikke har andre muligheter til å få tak i mat. Ikke bare å kjøpe en bolle på butikken lengre Tar bare en liten bit, men det hjelper MEN jeg har fått forståelse av at det var 19 karber i en hel bar. Er ikke så veldig flink med å forstå alt med karber bestandig å spesielt nå når jeg hører det er 2,1 karber i baren. Spiser aldri en hel, men kjenner det på samvittigheten når jeg tror jeg har spist litt for mye på en dag.

Hei Linkan!
Dette kjenner jeg meg igjen i, før jeg begynte å spise LCHF kunne jeg bli sulten og kvalm helt akutt! Dette har jeg ikke merket noe til etter en stund på lavkarbo.. Håper du opplever det samme!
Ellers er det 2.1 du skal regne med, det andre er sukkeralkoholder som kroppen ikke tar opp.. Men vær forsiktig med for mye sukkeralkoholer, jeg og mange med meg reagerer med kvalme/diare.. Enkelte opplever også vektstagnasjon hvis de spiser disse barene..Men en liten bit går sikkert bra

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins er best! Fridolina Nyheter / media 13 27-03-07 19:53
[Atkins] Spiser dere bare kjøtt & fett på Atkins? HP Spørsmål og svar 1 04-09-05 23:20
4 dag på Atkins Linie Induksjonen 6 06-01-05 03:37
Ny Atkins bok! Atkins Diabetes Revolusjonen! HP Atkins kosthold 0 29-07-04 20:32
Selges: Boken ATKINS FOR LIVET av Dr. Robert C. Atkins rsy Generell diskusjon 2 25-04-04 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no