Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-08, 13:14   #1
Ulva
Nytt Medlem
 
Ulva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 6
Ulva er på en erverdig vei

Underskriftskampanje for kastering av huskatter

For å få den store kattebestanden sterkt redusert, og gi alle hjemløse katter et hjem, må vi kastrere huskattene våre! Kattunger gies bort, dumpes og avlives daglig, og ved påbudt kastrering en periode kan vi være med på å heve kattens status i samfunnet! Når kattebestanden er sterkt redusert, kan man vurdere kontrollert avl på huskatten som på rasekatten, med registrering og det som følger med. Blir det vanskeligere å få tak i katter, vil man også kunne selge katter til en god pris og forsikre seg at de kommer i gode hjem som varer livet ut!

Katten er i dag en bruk og kast-vare, nettopp fordi de er gratis og det er så mange av de. Vær med på å øke kattens status i samfunnet, skriv under du også!

I ryggen har vi Dyrebeskyttelsen, Vetrinærer, Hus til pus m.m.

På facebook er det mulig å laste ned et egen skjema for å skrive under manuelt. evnt printe ut og henge opp, noe vi oppfordrer sterkt

Link til underskrift: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1770

Ulva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men innspirert av Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 14:13   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

gjort det!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 15:59   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Min er heldigvis sterilisert!!! Noe av det første jeg gjorde. Er FOR denne kampanjen

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 18:59   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Ja, dette er jeg for. Katt er yndlingsdyret mitt. Helt soleklart at vi må heve statusen. Nå har jeg signert.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:20   #5
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Signert jeg også. Sterilisering var det første jeg gjorde med min nå 11 år gamle pus.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:47   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Signert

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:21   #7
kiwinord
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Signert jeg også.
Mange katter som har det vondt.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:24   #8
Changes
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 46
Changes er ny på veien

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Dette er bare tullprat.

Tas kattene av gata, så får vi rotteplage.

Tvert imot, må vi få flere villkatter på gata. Dem tar rotter og mus.
Du skal ikke tukle med naturen.
Den må gå sin gang.

Etter dem begynte å kastrere katter i Bergen har vi et uovervinnelig rotteproblem.

I wonder why....

Changes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 23:03   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Rottene i byen kommer også pga søppelet... så når vi har mangle søppelkasser med matrester, så "trenger" vi flere villkatter.

Forresten så er rottene i bergen søte (borsett fra når de dør i taket på skolen )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 00:14   #10
Ulva
Nytt Medlem
 
Ulva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 6
Ulva er på en erverdig vei

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Kattene er der jo for det, bare kastrerte.
Kastrerte katter jakter like mye som ukastrerte, mine drar med seg mus i fleng. Og ang Bergen, hadde det blitt ryddet opp i hager (rotter liker seg under gammelt skrot), plukket boss, vert nok bossbøtter osv hadde nok rotte problemet vert mindre.
Dei har kastrert katter i over 30 år, og først nå i det siste har det blitt eit rotte problem, tviler på at det har noe med kastreringen å gjere, heller overflod av mat...Tenk over det neste gang du hiver middagen i bosset.

Ulva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men innspirert av Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 00:46   #11
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Jeg er enig med Changes. Å sørge for å opprettholde, og gjerne øke omfanget av, det indirekte dyreplageriet vi utsetter de hjemløse kattene for, er nødvendig for at vi mennesker skal slippe de enorme lidelsene rottebestanden utsetter oss for. Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til det påstått økte "rotte-problemet" her i Bergen, men jeg gir selvfølgelig faen i om hundrevis av katter må leve et liv som bare kan beskrives som kanskje årevis med konstant tortur (hvis de da ikke er så heldige å bli påkjørt og drept i ung alder)hvis dét betyr at jeg ikke kommer til å merke noe til det i fremtiden heller. La oss i stedet starte en underskriftskampanje for å forby kastrering og sterilisering av katter, og når vi først er i gang, få stoppet den galskapen Dyrebeskyttelsen, Kattens vern og andre organisasjoner som prøver å beskytte katter, og til og med prøve å gi dem et godt hjem.

Jeg går ut i fra at jeg har gjort det klart hva jeg mener om denne saken, jeg har faktisk selv adoptert en katt som tidligere har levd på gaten (da hun ble funnet var hun ikke bare så avmagret at var døden nær, huden på halve ansiktet var revet av, og hun er så traumatisert at hun ikke tør å gå ut) det kan gi en pekepinn på hva hjemløse katter blir utsatt for) det kan kanskje gi men tror ikke jeg gidder å taste inn navnet mitt på den siden, det har,såvidt meg bekjent, enda ikke skjedd at en eneste kampanje startet på underskrift.no har blitt tatt alvorlig av noen andre enn de som skriver under, den siden bugner over av alle slags idiotiske kampanjer for de mest tullete formål. Men om noen starter en skikkelig underskriftskampanje står jeg først i køen for å skrive under- egentlig bør jeg vel ta initiativ selv, finne ut hvordan man setter i gang en seriøs kampanje, og sette igang med å samle inn underskrifter. Noen som er med?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 00:54   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Forresten, hva kan gjøres for rottene? De er levende vesener, de kan føle smerte de også, de fortjener også oppmerksomhet.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:47   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Underskriftskampanje for kastering av huskatter

Hadde rottene lidd så hadde det nok ikke vært så mange av de.
De er ikke avlet frem som husdyr over lang tid for å å bli satt på gaten

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Underskriftskampanje - bilaksjonen HP Generell diskusjon 0 19-02-05 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no