Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Grønnsaktips

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-04, 17:53   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Grønnsaktips

Aline og jeg har problemer med å få i oss nok grønnsaker, og mange gode svar er kommet i jorunaler litt her og litt der. Her skal rådene nå samles!

Tips til grønnsakretter, nye måter å bruke grønnsaker på, gode kombinasjoner av grønnsaker, grønnsakene vi ikke tenker på å bruke, hvordan lure grønnsaker inn i måltidene, hvilke grønnsaker som passer ekstra godt til de ulike proteinkildene osv.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 18:06   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Lise

Sitat:

Kansje du kan affirmere at du foretrekker mat, friske grønnsaker og frisk frukt at snop ikke lengre tiltaler deg (mens du visualiserer at du skyver det unna deg om du blir tilbudt).

Smosje

Sitat:

Forresten, finn ut om du liker best RÅ eller KOKTE/STEKTE grønnsaker.
Kanskje du kan lage en suppe med forskjellige grønnsaker i. Liker du fårikål? Liker du bolognese-saus? Prøv å tenk på retter du liker som består av masse grønnsaker selv om vi ikke tenker på egentlig at det er mange grønnsaker i dem!

Smosje

Sitat:

Ja, også en ting til: Motivasjon til grønnsakspising (bortsett fra at det er veldig SUNT, at du får masse viktige NÆRINGSTOFFER osvosv ): Du vil gå fortere ned i vekt om du spiser grønnsaker i TILLEGG til det du allerede spiser!!!

Anne

Sitat:

Ha litt forskjellige grønnsaksbiter i eggeomeletten din; Vårløkbiter, squash, paprika, noen broccolirester(små biter), tomat (oppå)....alt på en gang eller bare det du har i huset...nam nam..også så ser det så delikat ut da gitt.



MHM

Sitat:

Men helt konkret er mine forslag: Bruk fryseren! Ha alltid forskjellige typer bær og wok-grønnsaker og frosne kokegrønnsaker tilgjengelig. Ha alltid egg og kalkunskinke på boks tilgjengelig. Samt knekkebrød og bokser med makrell i tomat. Vips så kan du lage de lekreste omeletter, wokretter, smoothies eller ta et raskt knekkebrød. For krydderier og kreativitet har du allerede, ikke sant?



MHM

Sitat:

Aller først: IKKE si til deg selv at du ikke er flink..... Formulert på en bedre måte; fortell deg selv at du er glad i å lage sunn mat for å gi kroppen din riktig drivstoff. Fortell deg selv deg mange ganger hver dag.


Og så finner jeg ikke den tråden jeg leter etter med flere gode gamle grønnsaktips...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 18:09   #3
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Abalone-sopp
Agurk
Alfalfaspirer
Artisjokk
Asparges
Avokado
Bambusskudd
Bladbete
Bladsalat
Broccoli
Brønnkarse
Dill
Endive
Escarolesalat
Fennikel
Frisésalat
Gresskar
Gressløk
Grønneoliven
Grønnkål
Gulrot
Hodesalat
Hvitbete
Hvitløk
Ingefær
Isbergsalat
Issalat
Jordskokk
Kjørvel
Knutekål
Knutekål
Koriander
Kålrot
Løk
Løvetannblader
Maitake-sopp
Mangold/bladbete
Mesclunsalat
Mungbønnespirer
Nepe
Okra
Pastinakk
Pepperrot
Persille
Portobellosopp
Purre
Radicchiosalat
Reddik
Romersalat
Rosenkål
Ruccula
Rødbeter
Selleri
Sennepsblader
Shitake-sopp
Sikori/vannøtt
Sikorisalat
Sommersquash (zucchini)
Spinat
Squash
Stilkkål
Sukkerert
Tang/Tare
Tempeh
Vannkastanje
Vårløk
Zucchini (sommersquash)
Østerssopp

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!

Sist redigert av Marianne : 25-11-04 kl 18:13. Årsak: Funket ikke å lime inn tabell
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 18:35   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Når kjøleskapet er tomt

Grønnsaktips - lure grønnsaker herfra og derfra...når kjøleskapet er tomt

Det kan hende at Kiwi og Rimi ikke har dette

Hermetikk-grønnsaker:

Sur agurk og rødbeter (pass på sukkerinnholdet i glassene eller lag selv)
Sølvløk på glass - samme som over - sukker?
Glass med soltørkede tomater i olje
Sorte oliven
Grønne oliven
Spinat på boks
Pepperrot på tube
Karripasta
Pesto
Hakket frisk ingefær i glass
Hakket hvitløk i glass
Champignon på boks
Asparges på glass/boks (synes ikke selv det er godt, men)
Grønne bønner på boks
Artisjokkhjerter i vann på boks
Bambusskudd på boks
Tomatpure
Bønner og linser
Grønne erter

Frosne grønnsaker:

Frossenpakker med stekt løk (er det sukker i tro?)
Wok-blandinger
Vilt grønnsakblanding (blomkål, rosenkål og gulrøtter)
Andre gønnsakblandinger
Ratotouille-frossen-blanding

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 18:44   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Retter for de som foretrekker varme grønnsaker:


Kålrotstappe, blomkålstappe, ertestuing (5 min. pose Toro), grønnsakgrateng, grønnsakwok, supper (ferdigsupper i helsekosten), tomatsauser (pastasauser),

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 21:22   #6
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Encore! Hurra! Superduper side! Du er flink Marianne!!

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 22:09   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Encore! Hurra! Superduper side! Du er flink Marianne!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 18:52   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

wow Marianne!!! du slutter aldri å imponere!! hvis ikke jeg klarer å få i meg noen grønnsaker nå, så vet ikke jeg!! skal finlese dette en gang til!!!!

tusen tusen takk for initiativet og informasjonen!!!!!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-04, 03:26   #9
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Taco

Tenkte på en ting - med taco;
alle liker vel taco?!
Det er MASSE grønnsaker med taco!
Salat, agurk, paprika, tomat, løk, hvasomhelst!
Med tacokjøtt eller kylling, saus, ost og rømme blir det jo supergodt! Ikke sant?

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 27-11-04, 17:10   #10
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Også en måte å få i seg grønnsaker på, især hvis du liker Thai-mat.

Strimlet kjøtt stekes - Bland inn nær sagt det du har og liker av grønnsaker. I går bestod min grønnsaksdel av snittebønner, champinon, squash, purre, vannkastanjer, bambusskudd, paprika og mot slutten hadde jeg bønnespirer i. (assosierer med nudler) Hadde forøvrig i karripasta og frisk ingefær og en dæsj fløte. Er bare SÅ godt!!!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-11-04, 18:33   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 15:29   #12
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg spiser ofte omelett med ulike grønnsaker i til lunsj. For yndlingsgrønnsakene mine er varme og kokte, ikke rå og kalde. Til middag er det jo ikke noe problem å ha kålrotstappe, ertestuing, brokkoli, blomkålstappe og rosenkål. MEN - til lunsj kunne jeg tenke meg tips -hvis noen av og til lager typiske "middags-grønnsaker" som er raskt og lage.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 18:16   #13
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

vannkastanjer

Det er vel de hvite "skivene" som er i frosne wook grønnsaker?

Har lett i næringstabeller etter vannkastanjer og finner "ikkeno"!
Hvor kan de kjøpes?
Noen som vet kh og næringsinnhold i disse? Eller en tabell som de er nevnt i?

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 18:53   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Vannkastanjer kjøper man hermetisk i butikken De er nammenamm!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 20:36   #15
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Kommer til å gå med lupe på Rema i morgen for å se om jeg finner dem der ...
eller må jeg kansje på Meny for å finne dem?

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 20:54   #16
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Kommer til å gå med lupe på Rema i morgen for å se om jeg finner dem der ...
eller må jeg kansje på Meny for å finne dem?

Nei, det tror jeg ikke; både Rimi, Rema, Prix og alle har de her hos oss du får dem hermetisk enten i skiver eller hele. Enten står de blant boksemaisen og sånn, men finner du dem ikke der, har de kanskje satt dem i 'etnisk'-hyllene sine, ved de kinesiske sausene og risen og sånn.

Nam nam, skal jeg jamen lage en dag!!
Men.... Først på fase 2 om jeg husker riktig!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 08-01-05, 00:25   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vannkastanjer (water chestnuts) i følge Fitday:

1 kopp (ca 2.366 dl)
Total: 79 Fat:0 1 1% Sat:0 0 0% Poly:0 0 1% Mono:0 0 0%Carbs:20 63 91% Fiber:4 0 0%Protein:1 6 8%Alcohol:0 0 0%

79 kalorier, 16 netto karber

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-05, 03:07   #18
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Takk Nille!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-05, 03:33   #19
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Mine omeletter har vanligvis litt løk og litt paprika, og gjerne godt med purre, i tillegg til ost på toppen og en kyllingpølse eller skinke eller bacon. Jeg surrer grønnsakene og kjøttbiter, har over egget og hiver osten på, og venter til osten smelter.

Ellers så jeg en av de STORE kokkene i Storbritannia, Paul Rankin, lage en Atkins-rett her om dagen: Løk i strimler pluss hvitløk surres, ha oppi godt med karrypulver, bland i litt dampet spinat og noen surrede aubergine-biter. Til dette serverte han breiflabb som var gnidd inn med diverse krydder og stekt fort i olje på skarp varme, men det må jo gå an til nesten hva som helst!

Fårestek-restene mine fra forrige søndag ble en deilig middag da jeg tok litt rød, litt grønn og litt gul paprika sammen med litt rød og litt vanlig løk, alt i ganske store biter, og surret det på panne. Krydder over, kjøttbiter i, litt vann, litt soyasaus og litt HP-saus, og ellers tilsmakt med salt og pepper. Kan godt ha brokkoli eller blomkål (gjerne som "jukseris") til. Dessuten tror jeg det måtte være veldig godt med hvitløk og/eller ingefær.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-05, 14:18   #20
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei Nille*

På Atkins side, karbeteller - står det at vannkastanjer har 7 karber for 0.5 cup. Nå vet jeg ikke målet på dette....please fortell!!!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-05, 22:47   #21
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Var i butikken i dag, og fant der "Eldorado" sine vannkastanjer. På boksen stod det 4.7ka.pr 100 gram.
Det er mye som forvirrer når man prøver etter beste evne å regne ut hva man spiser.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 00:31   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har gitt opp dette koppemålet for lenge siden. I ettermiddag (før knistregn og strømbrudd) lage jeg Atkins pasta. 1/2 kopp 52 gram står det på pakka. Men 52 gram på min vekt var nesten en hel kopp !! (og pastaen smaker forresten som seig kartong og anbefales IKKE)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 10:15   #23
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Jeg trodde faktisk at "0.5 cup" hadde en mer handfast betydning, i alle fall når det dreier seg om å fastslå et produkts næringsinnhold.
En halv kopp vannkastanjer !!!!! Det er bare å klø seg i hue av et sånt mål.'

Jeg falt nok for min egen uvitenhet, etter nå å ha sjekket ALT om engelsk mål og vekt - og fant ingen ting om dette luftige begrepet "cup"
Beklager hvis jeg forvirret deg, Nille

Men...viser fortsatt til det jeg skrev om hva angår "Eldorado,s" varedeklarasjon på produktet, enklest sånn!**

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 15:46   #24
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Cup kan være både flytende og fast væske - alt ettersom.....

Trodde en cup var ca 2.5 dl; det er i allefall det jeg regner etter. Er litt mer eller litt mindre, men jeg klarte ikke finne det igjen i går akkurat hva.
Men regner du 2.5 dl er det ikke så langt fra sannheten

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 18:27   #25
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Vi bruker samme beregning på jobb - der vi må måle ALT som en av brukerne får i seg. Alt flytende går jo greit det...halv kopp..= 1,25dl.
Det går også fint med bakeoppskrifter etter dl -beregning.
Men vannkastanjer da..All fornuft tilsier at det bør veies, ikke måles i kopper for å regne ut karber.
Ja, ja - vi har vel alle fått noen glis i dag, grunnet "Amerika-tråden"

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no