Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-11, 11:58   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Jeg fikk helt sjokk da jeg nylig traff en jente jeg ikke har sett på 2 år. Sist gang jeg så henne vil jeg våge å påstå hun i alle fall var rundt 150 kg, nå er hun kanskje rundt 70kg. Jeg kjenner henne ikke så veldig godt men jeg har utrolig lyst å spørre henne hvordan hun gjorde det. Det hadde også vært fint å ha noen "in real life" å snakke med om overvekt, en som er i samme båt, eller har vært det - Jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som er "ekstremt" overvektig.

Spørsmålet mitt er om det er ok å spørre?! Jeg vet jo ikke hvor komfortabel hun er med å snakke om det. Kanskje hun vil bli fornærmet? Hvordan bør jeg gå frem i så fall? Jeg har sååå lyst å vite hvordan hun gjorde det - det er en kjempe inspirasjon å se hvor flott hun ser ut nå!

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:07   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Hvis hun ikke liker å snakke om det, så er det iallefall lurt å ikke spørre på åpen gate
Facebook er en måte å kontakte henne diskre på, dersom dere begge er der?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:10   #3
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Ja, jeg har jo henne på facebook. Jeg har startet å "jobbe" litt for henne, men kommer nok sjeldent til å treffe henne. Jeg vet ikke, pleier det ikke være sånn at man ikke er så ukomfortabel med å snakke om vekt etter at man har tatt av SÅ mye? Ville ikke de fleste blitt glad for tilbakemeldiger? Denne jenten virker litt sjenert på en måte, har bare en følelse av at hun ikke er den som snakker så høyt om sin tidligere overvekt.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:12   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Jeg ville nok vært litt sjenert.
Men alle er forskjellige

Jeg ville gladelig delt, om jeg hadde sluppet å snakke om det på gata eller lignende

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:17   #5
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Vi er alle forskjellige, jeg synes det er helt greit at folk kommenterer vekttap og spør hvordan jeg klarer det.

Jeg flirer litt av de som jeg ser måler meg opp og ned og ikke sier noe.

Når folk sier: "Så tynn du har blitt", sier jeg gjerne at tynn er jeg ikke, men tynnere, det er jeg.

Jeg er heller ikke glad for nå folk sier at jeg er blitt så fin, var jeg ikke fin før? Jeg gjør og gjorde alt for å føle meg fin rent klesmessig selv om kiloene taler for seg.

Jeg tror det er lettere å åpne for en samtale dersom du selv sliter med noen kilo for mye, for da spør du kanskje mer etter råd heller enn å være nysgjerrig om du forstår.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:30   #6
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Jeg synes det er helt greit å spørre!
Feks si at at du prøver å gå ned i vekt, og at du ser hun tydeligvis har funnet en riktig metode, og spør om hun kanskje vil dele hemmeligheten

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 13:35   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Signerer kozemor.
Si at du ser at hun har tatt av masse, og at du er nysgjerrig på å høre hvordan hun har klart det for du prøver å gå ned selv.
Du kan jo føle deg fram, du merker jo raskt om hun er ukomfortabel.
En kollega av meg hadde blitt så tynn, ikke at hun hadde gått ned så mye som du antyder her, det var snakk om 10 kg. Men jeg kunne se dette veldig godt, så jeg spurte henne rett ut, har du slanket deg? Du har blitt så tynn!
Og hun nærmest hoppet i armene mine av glede.
Ingen hadde kommentert dette, enda hun hadde gått ned flere klesstørrelser (fra 44 - 38).
Så jeg angrer ikke på at jeg kommenterte i alle fall!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 13:42   #8
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Dere har nok rett at det er veldig individuelt om man er komfortabel med det eller ikke. Problemet er vel egentlig at jeg ikke kommer til å se henne ofte selv om jeg jobber for henne (det er ikke snakk om en "vanlig jobb", det er hobby relatert). Hvis jeg treffer på henne, er jeg nok aldri alene med hun, derfor blir det nok å sende en sms eller facebook melding. Jeg tror jeg skal gjøre det!

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 14:43   #9
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Tenker at du kanskje kunne startet med en positiv kommentar om at du syntes hun ser godt ut eller noe, så kanskje hun kommer inn på dette med at hun har gått ned i vekt selv? Da er det jo lettere å spørre hva hun har gjort etc.

Det er vanskelig dette med å påpeke at noen har gått ned i vekt. Selv var jeg på fest for noen uker siden, da kom det en gutt jeg ikke hadde sett på noen mnd bort til meg og sa "Jøss, du har blitt tynn siden jeg så deg sist! Nå er du jo fin!". Tok denne kommentaren med litt blandede følelser kan man si

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:16   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Jeg synes det er hyggelig at folk bemerker at jeg har gått ned, men jeg liker ikke å bli spurt om hva jeg har gjort. Hverken den gang jeg gikk ned mye med lavkarbo, eller nå som jeg har gått ned mye med operasjon. Det er fordi jeg ikke liker å snakke om hva jeg spiser/ ikke spiser til folk jeg ikke kjenner så godt. Med mine nærmeste venner synes jeg det er greit å snakke om slikt med, selv om jeg ikke er helt komfortabel med det i den settingen heller.

Synes forsåvidt at skulle jeg fått det spørsmålet, så hadde det vært bedre å få det skriftlig, f.eks på facebook enn ansikt til ansikt.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:29   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Tenker at du kanskje kunne startet med en positiv kommentar om at du syntes hun ser godt ut eller noe, så kanskje hun kommer inn på dette med at hun har gått ned i vekt selv? Da er det jo lettere å spørre hva hun har gjort etc.

Det er vanskelig dette med å påpeke at noen har gått ned i vekt. Selv var jeg på fest for noen uker siden, da kom det en gutt jeg ikke hadde sett på noen mnd bort til meg og sa "Jøss, du har blitt tynn siden jeg så deg sist! Nå er du jo fin!". Tok denne kommentaren med litt blandede følelser kan man si

Enig med deg i framgangsmåte. Gi kompliment om kor flott ho ser ut, og om ho kanskje har gjort noko spesielt? Det er jo kjekt å få kudos for god jobbing.

Han karen var jo ein smule keitete i måten han sa dette til deg! Han meinte det nok godt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:39   #12
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Litt OT, men denne tråden minte meg på det. Var på besøk hos en venninne her om dag, og da kom moren bort til meg å sa: "Jammen, Marthe. Var ikke du mye tjukkare før?"
Ble igrunn litt fornærmet, og viste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Så jeg valgte bare smilte, og ikke si noe.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:42   #13
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Enig med deg i framgangsmåte. Gi kompliment om kor flott ho ser ut, og om ho kanskje har gjort noko spesielt? Det er jo kjekt å få kudos for god jobbing.

Han karen var jo ein smule keitete i måten han sa dette til deg! Han meinte det nok godt.

Ja, for all del, han mente det helt sikkert god. Bare måten det ble sagt på som gjorde at jeg tok det positivt OG negativt!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:49   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Ja, for all del, han mente det helt sikkert god. Bare måten det ble sagt på som gjorde at jeg tok det positivt OG negativt!

Ja, DET forstår eg godt! Det var umåteleg keitete sagt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:54   #15
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Synes også at dette er vanskelig, mener jo bare godt hvis jeg kommenterer, men er ikke alltid det blir oppfattet sånn. Vekt er alltid noe man skal være litt forsiktig med å uttale seg om, da det er veldig personlig for mange.

Er enig med flere over her at du bør si det til henne når ingen andre er rundt, er ikke sikkert hun vil at alle skal vite at hun var mye større før.

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:59   #16
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Eg veit jo sjølv kor eg har jobba for dei kiloane eg har gått ned. Så eg synest faktisk det er stas når folk tørr å kommentere på det. Klart, det kjem då frå folk eg kjenner litt eller veldig godt. Synest nesten det er litt stusseleg at folk ikkje seier noko i det heile tatt, når eg har jobba slik for det, og eg veit det viser.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 16:09   #17
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Så lenge du vet at noen har gått inn for å gå ned i vekt, altså du vet at de har vært flinke, så vil jeg tro at det er kjekt å få litt skryt for det. Men, er litt dumt hvis noen har blitt tynne pga sykdom, eller lignende.

Husker noen kommenterte til læreren min på ungdomskolen min at hun hadde gått ned mye i vekt, og at hun så fin ut. Da fikk personen surt tilbake " ja, sånn er det med skillsmisser, går hardt utover en på alle måter."

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:39   #18
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Så lenge du vet at noen har gått inn for å gå ned i vekt, altså du vet at de har vært flinke, så vil jeg tro at det er kjekt å få litt skryt for det. Men, er litt dumt hvis noen har blitt tynne pga sykdom, eller lignende.

Husker noen kommenterte til læreren min på ungdomskolen min at hun hadde gått ned mye i vekt, og at hun så fin ut. Da fikk personen surt tilbake " ja, sånn er det med skillsmisser, går hardt utover en på alle måter."

Støtter den! Vet av flere som har gått i den bommerten. Kommentert at noen hadde sett så frisk og fint ut etter at vedkommende hadde gått ned i vekt, så viste det seg at personen var alvorlig syk og at vekttap var et av symptomene.

Jeg fikk selv en kommentar fra ei jeg ikke hadde sett på en stund og hun sa; jeg ser du har gått ned i vekt, håper du har gått inn for det og at det ikke er sykdom som har gjort det". Når jeg fikk bekreftet at jeg var frisk og rask og at jeg hadde jobbet for saken fikk jeg masse komplimenter! Syns det var en fin måte i grunn. Kan fort bli litt små snurt når folk sier "så fin du har blitt". Henger meg opp i ordet "BLITT". var jeg ikke fin før da? Men skjønner at de ikke mener det sånn. Men likevel

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:54   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Jeg synes at om du er oppriktig interessert fordi du ønsker å lære noe - eller som du sier ha noen å snakke med om overvekt/slanking osv - så skal du ta mot til deg og si akkurat det du sier i tråden her.

Si at du ser at hun har gått ned mye, at du vet hvor mye jobb som skal til - at du også jobber med å gå ned - og at du er litt nysgjerrig på hvordan hun klarte det. Si også at du har vært usikker på om du burde spørre - fordi du var redd hun ville reagere negativt - men at du valgte å ta sjansen fordi du kanskje kunne lære noe av henne (De aller fleste blir smigret når de kan dele sine suksess-historier)

Det viktigste her er at du er oppriktig interessert - og ikke bare "gossip-nysgjerrig". Med oppriktighet kommer man alltid mye lengre Hun kan avvise og si at hun ikke vil snakke om det - ELLER hun kan fortelle deg det - og kanskje sette pris på at du TURTE og spørre - uansett så har DU ihvertfall spurt - og tatt sjansen på både negativ og positiv respons

Er dette viktig nok for deg - finner du helt sikkert en fin måte å gjøre dette på

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:30   #20
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Jeg synes du kan snakke med henne om dette. Du trenger jo ikke snakke om hvor overvektig hun var før, men hvor flott hun er nå og hvor en formidabel jobb hun må ha gjort for å gå ned kiloene.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 21:27   #21
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Jeg synes det er helt greit å spørre!
Feks si at at du prøver å gå ned i vekt, og at du ser hun tydeligvis har funnet en riktig metode, og spør om hun kanskje vil dele hemmeligheten

Det er en tilnærming som er god. Jeg har gått ned 60 kg og får EKSTREMT mange kommentarer. Gjerne flere ganger daglig fra samme personer. Det er utrolig slitsomt. Så bare for kommentarens skyld er det bedre å bare tie stille. I hvertfall overfor meg. Det blir bare plattheter.

Men om noen oppsøker meg og ønsker hjelp til å gripe tak i sitt eget liv så blir jeg glad. Da viser de at de har respekt for det jeg har gjort og jeg vokser veldig på å bli oppfattet som en ressursperson.

Det jeg også har oppdaget er at mennesker jeg har sett hver dag (toget, heisen, jobb, osv) plutselig begynner å snakke med meg og da om alt annet enn overvekt.

Til å begynne med tolket jeg dette utrolig negativt og følte at de så på meg mindreverdig da jeg var smellfeit. Men sannheten er nok heller at de har hatt problemer med å vite hvordan de skal tilnærme seg meg. Overvekten har vært som elefanten i rommet som ingen vil snakke om. Har elefanten blitt fjernet så slipper man å rope rundt, over og under den.

Men til syvende og sist er vel dette veldig individuelt. Noen vil sette pris på oppmerksomheten, andre vil mislike den. Det er det som er så fint med oss mennesker: Vi er forskjellige.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:44   #22
Brünnhilde
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 11
Brünnhilde er på en erverdig vei

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av Rosekinn, her.

Jeg fikk selv en kommentar fra ei jeg ikke hadde sett på en stund og hun sa; jeg ser du har gått ned i vekt, håper du har gått inn for det og at det ikke er sykdom som har gjort det".

Jeg fikk omtrent samme spørsmål fra en på jobben da jeg hadde gått ned ca 10 kg - "er det meningen?" - eller noe sånt. Det satte jeg stor pris på, for sist gang jeg gikk ned i vekt var jeg syk og følte meg elendig. Selv om jeg godt tålte vekttapet den gangen, var det ikke positivt i det hele tatt.

Brünnhilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo - i samarbeid med 4m-klinikken Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 05:05   #23
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Sånn fra egen erfaring kan jeg si at jeg gjerne prater om lavkarbo og deler tips med de som er interesserte i den delen (selv om jeg er en fryktelig dårlig lavkarboer om dagene... :P). Men etter hvert så ble alle kommentarene om at "oi, så tynn jeg er blitt" og varianter der av nesten like slitsomme som komentarene om at jeg hadde litt ekstra (selv om jeg fikk langt flere av den første enn av den siste - heldigvis). Summa summarum så er temaet vekt noe drit. Hvorfor skal andre forholde seg til min vekt, uansett?

Men temaet kosthold er interessant. Så lenge de er interesserte i lavkarbo. Dersom de spør om maten min uten egentlig å være interesserte i kosthold føler jeg meg veldig fort del av en merkelig kult når jeg prater om det.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:06   #24
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Jeg synes det er helt greit å spørre!
Feks si at at du prøver å gå ned i vekt, og at du ser hun tydeligvis har funnet en riktig metode, og spør om hun kanskje vil dele hemmeligheten

Dette er en lur måte syns jeg

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg veit jo sjølv kor eg har jobba for dei kiloane eg har gått ned. Så eg synest faktisk det er stas når folk tørr å kommentere på det. Klart, det kjem då frå folk eg kjenner litt eller veldig godt. Synest nesten det er litt stusseleg at folk ikkje seier noko i det heile tatt, når eg har jobba slik for det, og eg veit det viser.

Sånn har jeg det og. For jeg er stolt av det jeg har oppnådd

Det eneste jeg ikke liker er når folk sier jeg har blitt tynn, for det har jeg ikke blitt. Tynnere ok, men ikke tynn. Har minst 15 kg til som skal av.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:27   #25
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Vi her inne som har gått ned en del kilo elsker vel, alle som en, å få positive kommentarer om det? Hun her er sikkert ikke noe unntak, så bare sett i gang du!!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Reklame for lavkarbo.no i Henne! Marianne Nyheter / media 2 12-09-05 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no