Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når faller de fleste ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 13:25   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Når faller de fleste ut av ketose?

Hvor mange gram karbo dgl/pr måltid må man overstige vanligvis?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:08   #2
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Når faller de feste ut av ketose?

Tror dette er veldig individuelt. Torkil sier i boka at de første 4 ukene bør man som kvinne holde seg under 15g. Deretter kan man øke til 20g, men hvis man da faller ut, må man gå ned til 15g igjen, fungerer det med 20g, kan man øke litt til. -På den måten kan man finne sin egen grense

Personlig kan jeg ikke bevege meg over 15g, aller helst bør jeg ligge i underkant for å få god veknedgang, presser jeg grensen min merkes det på vekten..... Men jeg er en godt voksen dame med relativt lavt aktivitetsnivå og er kanskje mer karbohydrat følsom enn de fleste


Sist redigert av bente1 : 14-08-11 kl 14:26.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:18   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når faller de feste ut av ketose?

Dette er veldig forskjellig fra person til person. Mener du hvor mange karbohydrater man kan spise på en gang uten å gå ut av ketose? Eller i løpet av dagen? Man forbrenner jo disse kh fortløpende, så sånn i løpet av dagen avhenger det som allerede er individuelt av hvor mye man beveger seg osv, så ja. Dette er umulig å gi et ordentlig svar på.

15 kh anbefales fordi at her vil de fleste gå ned i vekt. Det har ikke noe med at det er en magisk ketosegrense å gjøre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:26   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Når faller de fleste ut av ketose?

Du kan jo prøve å lese dette innlegget av Pål:
http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-24058.html

"20 gram
Atkins med flere har brukt <20 gram karbohydrat om dagen som en definisjon på ketogene dietter. Innen vitenskapen blir ketogene dietter også ofte definert som en diett med mindre enn 20 – 50g karbohydrat per dag. Dette tallet er ikke valgt fordi det er noe magisk med det, eller fordi det er akkurat 20g som skal til for å gå ned i vekt. Det blir bruk fordi man ser at de aller fleste mennesker får en forhøyet ketonlegemeproduksjon når de er undrer dette tallet. Mange får en høy produksjon av ketonlegemer med et inntak langt over 20g. Ketonlegemer måles som regel i urin med ketostix (evt. ketolysestiks), men også noen ganger i blod. Så vidt jeg vet så er det ikke funnet noen sammenheng mellom grad av ketose og vektnedgang. Det er altså ikke sånn at en mørk farge på stiksen gjør at du forbrenner mer fett og går mer ned i vekt. Noen mennesker raser ned i vekt med en moderat karbohydratrestriksjon, mens andre må kutte helt for å oppleve det samme vekttapet. Det finnes ikke et magisk tall og det er garantert ikke 20g."

Selv har jeg lest at man kan være i ketose på opp til 100 g karbo om dagen (mulig at dette gjelder spesielt aktive personer??), men at man ikke kan måle ketonlegemer i urinen ved dette innntaket.
Jeg har lagt ut link til den siden jeg leste dette en gang i tiden, men jeg orker ikke begynne å lete etter den igjen...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:29   #5
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Når faller de fleste ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Selv har jeg lest at man kan være i ketose på opp til 100 g karbo om dagen (mulig at dette gjelder spesielt aktive personer??), men at man ikke kan måle ketonlegemer i urinen ved dette innntaket.
Jeg har lagt ut link til den siden jeg leste dette en gang i tiden, men jeg orker ikke begynne å lete etter den igjen...

Jeg har vært i ketose fram til nå, iallefall i form av utslag på stix, og har en daglig grense på 50g, ligger som oftest på 45-50 g. Tester spent og venter på utslag igjen i nærmeste framtid

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:05   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Når faller de fleste ut av ketose?

Tusen takk. Pål er en jeg stoler på. Tusen takk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer om man faller ut av ketose? IKJ Ketolysekuren 15 19-02-11 19:29
Når går de fleste ut av ketose? Monen Lavkarbo generelt 17 08-02-10 23:38
Jeg faller ut av ketose hver gang jeg har mens tarantellamor Ketolysekuren 2 26-02-09 22:50
Flere som faller ut av ketose når de spiser tomat? miss_chica Ketolysekuren 10 07-02-09 21:37
Huden faller av, mer og mer Stupedama Fysisk og mental helse 8 25-11-08 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no